Felhasználónév: Jelszó:

Szavazás

Milyen autó akkumulátort használsz?

Toyota/ Optifit
29 (19%)
Banner
23 (15%)
Bosch
19 (12.4%)
Exide
20 (13.1%)
Optima
2 (1.3%)
Moll
1 (0.7%)
Perion
4 (2.6%)
Jász akku
7 (4.6%)
Yuasa
8 (5.2%)
Varta
15 (9.8%)
Egyéb
9 (5.9%)
Nem kellett cserélni
15 (9.8%)
ROMBAT
1 (0.7%)

Összes szavazó: 111

Szerző Téma: Akkumulátorok, töltése, karbantartása, minden ami elektromos energia tárolás  (Megtekintve 75536 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3214
  • Autó: Corolla E11, 1.3, 4E-FE, Millenium ; E12, D-4D, Luna
A töltőt azután csatlakoztatod a hálozathoz, amikor már rajta lóg a akksin ugye?

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7662
  • A Troll
  • Autó: Lancia k 2.0
Ezt nem hisze el!  :censored: Ez is megadta magát! Pontosabban tölt, meg ez most nem villog, de csak akkor mutat valamit, ha erősen nyomom a burkolatot felül a kijelző mellett. A zöld led is halványan világít és ha megnyomom a burkolatot, akkor teljes fénnyel ég és a kijelző is feléled.
De amikor elkezdtem tölteni az akksit, teljesen jó volt a töltő. 1 óra alatt így elromolna?
Az akku tönkre tudja tenni? Olyan mintha az nyírná ki a töltőket.  :surrender:
Ez inkább kontakthibának tűnik. Bár el tudom képzelni hogy valami rövidzárlat miatt túlmelegszik és valamije felpúposodik majd elválik a panelról. De elvileg ebben van rövidzár védelem.
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4103
... csak akkor mutat valamit, ha erősen nyomom a burkolatot felül a kijelző mellett.
... Az akku tönkre tudja tenni? Olyan mintha az nyírná ki a töltőket.  :surrender:
Kontaktos, lehet hogy az üzemszerű melegedéstől jött elő. Talán a következővel több szerencséd lesz.
Az akku kizárt, hogy károsítsa.

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1554
  • Autó: Corolla 1.8 TS 2ZZ-GE és Yaris 1.0 1KR-FE
A töltőt azután csatlakoztatod a hálozathoz, amikor már rajta lóg a akksin ugye?

Igen, többször is elolvastam a tájékoztatóját.

Kontaktos, lehet hogy az üzemszerű melegedéstől jött elő. Talán a következővel több szerencséd lesz.
Az akku kizárt, hogy károsítsa.

Megvárom, hogy kihűljön és újra próbálkozok.
Kérek egy másikat majd amúgy. De az eladó azt mondta, hogy eddig nem vittek még vissza másikat. Nekem meg 2ből2. Most másik Aldiba megyek, mert ahol vettem, onnan én hoztam el az utolsót.

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1554
  • Autó: Corolla 1.8 TS 2ZZ-GE és Yaris 1.0 1KR-FE
Most reggel újra próbálkoztam vele és megy rendesen. De szerintem meg fogja adni magát megint, ha el kezd melegedni. Ha ez lesz, megy vissza.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4103

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7662
  • A Troll
  • Autó: Lancia k 2.0
Szerintetek van értelme a beköszöntött tavasz és 30 fokok ellenére kéznél tartani a töltőt, vagy vigyem le a pincébe jövő télig?
Télen 0 fok alatt lakásban volt az akksi (ha már csak heti egyszer indítom be a vasat) mindig feltöltve, így egy forgatás után indult a motor (horse power akksi alias tesco, fogalmam sincs hány éves, de több mint 2), most így nyáron elég egy fél fordulat is.
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4103
Szerintetek van értelme .... kéznél tartani a töltőt, vagy vigyem le a pincébe jövő télig?
A melegben  jobban ellensége az akkunak a hűvös időnél. Az önkisülése nagyobb, és a vízvesztése is növekedhet.
Egyébként sem érdemes hagyni, hogy 12,6V-nál alacsonyabbra essen a kapocsfeszültség.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4103
MOBIL-BR1000 akkuregenerátor ipari készülék, ennek megfelelően elég combos ára van. A bérleti konstrukcióban 4500-8000+ÁFA munkadíjat javasolnak. Egyéb fórumokon is kb. az akku árának 25%-át említik.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 24747
  • Autó: '08 Corolla Verso 1,8 Fullmoon; '11 Yaris II 1,33 Life
Szerintetek van értelme a beköszöntött tavasz és 30 fokok ellenére kéznél tartani a töltőt, vagy vigyem le a pincébe jövő télig?
Igen, sokkal inkább nyár előtt szoktak lemerülni az akksik, mert télen jobban figyel rá az ember, hogy életben maradjon, ilyenkor viszont már nem. Nekem szinte az összes akksicserém április-májusban volt.
music      

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4103
Nekem szinte az összes akksicserém április-májusban volt.
Mákod van, már ami az időzítést illeti. Ebben az időszakban mindig kedvezőbbek az árak mint télen illetve előtte.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4103
Most olvastam, hogy van olyan start-stoppos autó, amibe márkaszervizben 100+20eért cserélnek akkut, amit házilag nem lehet elvégezni, mert az új akkumulátort regisztrálni kell az autó fed. kompjában.-(
Szerencsére a Toyota nem szokott rá az ilyen megoldásokra. Nekünk csak egy 10-es kulcs kell, meg rézpaszta, esetleg mérőszalag + akinek érzékeny riasztója van annak még egy vésztáplálást biztosító kis akku csipeszes csatlakozással a csere idejére.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4103

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4103
afekete cartárs jóvoltából: folyékony fém akkumulátor

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Na, úgy tűnik, sikeresen kinyírtam a Corona akksiját, egy Hoppecke Tenax típust  ::) ... December eleje tájékán kiszereltem a kocsiból, és betettem otthon a garázsba. Akkor még jó volt, prímán indította a legutolsó alkalommal a kocsit. A garázsban ilyen 8...12 fok körüli hőmérséklet volt a tél során, jellemzően. Januárban, tehát egy hónap elteltével egyszer rátettem az akksit töltőre, és kb. 3-4 órát töltöttem. Utána megfeledkeztem róla  :wacko: ... Most, pár nappal ezelőtt betettem a kocsiba, hogy kipróbáljam. Hát, nem sok kraft maradt benne  :no: ... a műszerfali kontroll-lámpák felgyulladtak, és pl. a vészvillogót is tudta működtetni, de a gyújtáskulcs elfordítására csak egy halk kattanás (és persze a műszerfali lámpák elhalványulása) volt a válasz.

Hazavittem, feltettem töltőre. Kezdetben semmi töltést nem vett fel, meg sem mozdult a töltőn a mutató  :ph34r: ... majd, úgy fél órával később, magához tért, és kilendült a skála végéig, majd onnan fokozatosan (értsd: több óra alatt) visszavándorolt az elvileg már teljes töltöttséget jelző zónába. Ekkor már hallhatóan "pezsgett" is az akksi. OK.

Másnap betettem a kocsiba, próbálkoztam - és ugyanaz  ::) ... Az önindító át sem fordul, és az akksi olyan gyenge, hogy a műszerfali lámpák fénye még akkor is elhalványul, ha pl. bekapcsolom a helyzetjelzőt.

Ez menthetetlen, ugye  :helpsmilie: ? Amúgy nem mondhatok semmit, legalább 7 éves, és az utóbbi négy évben így lett "használva"  ::) ... 3-4 havonta egy-egy indítás, közben ugyancsak pár havonta (mikor épp eszembe jutott) egy-egy töltés.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )