Felhasználónév: Jelszó:

Szavazás

Milyen autó akkumulátort használsz?

Toyota/ Optifit
29 (19.7%)
Banner
22 (15%)
Bosch
18 (12.2%)
Exide
20 (13.6%)
Optima
2 (1.4%)
Moll
1 (0.7%)
Perion
3 (2%)
Jász akku
6 (4.1%)
Yuasa
8 (5.4%)
Varta
14 (9.5%)
Egyéb
9 (6.1%)
Nem kellett cserélni
14 (9.5%)
ROMBAT
1 (0.7%)

Összes szavazó: 108

Szerző Téma: Akkumulátorok, töltése, karbantartása, minden ami elektromos energia tárolás  (Megtekintve 65426 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4007
És mik a limeszek?
:hmmmm: Megoszlanak a vélemények.-(
Tájékoztató jellegű,és otthon könnyen ellenőrizhető a terheletlen kapocsfeszültség, és a savsűrűség (már ahol nem zárt).
- A Toyota 20C-ot és a felületi töltés megszüntetését írja elő. (20 min állás, majd 60s tehelés kb.25A-rel)
Normál feszültség: 12.5 – 12.9 V, Normál fajsúly: 1.25 – 1.29

- Máshol a felületi töltés megszüntetésére 12h állás, majd 180s tehelés 20A-rel.
teljes töltés         12.7 ,                                    1.265
75%                          12.4                                     1.225
mélykisülés               11.9  ,                                  1.120

- A Banner szerint a felületi töltés megszüntetésére elég 5h állás
                                normál:                                                                          Rekomb., Gél, Felitatott:
teljes töltés         >12.6 ,                                 1.26- 1.28                                    >12.92
75%                       12.4-12.54                              1.24-1.25                                12.86-12.74
mélykisülés              <11.88  ,                         <1.120                                         <12.34

nem hagyományos akkuk  magasabb kapocsfeszültségét egyes feszültség megtartást tesztelő készülékek eredményének értékelésénél is említik. 

A terheléses ellenőrzés nehezebben valósítható meg, de pontosabb képet ad az akkuállapotáról.



Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Tessék.-) :D
Köszönöm  :clap: :yes: ... De sajnos már leszavaztam  :wacko: :stuart:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4007
Gondolatok OFF topicban az olcsó akku aktivátorról.

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
  • épGÉPész
  • Autó: 2003 TCT HB 1,4 not too shabby
Gondolatok OFF topicban az olcsó akku aktivátorról.

Jó nevű (didyman) aggodalmaskodó, de igaza lehet.
Az AUTÓ az TOYOTA!?! MI?
Nouă ouă ouă nu

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4007
aggodalmaskodó, de igaza lehet.
Maga az akku is pufferként viselkedik, ezért a többi elektronika védve van. Egyébként is, normális elektronika tervezését a táp szűrésével kell kezdeni. Nincs ez másként az autó elektronikában sem.

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
  • épGÉPész
  • Autó: 2003 TCT HB 1,4 not too shabby
:hmmmm: Megoszlanak a vélemények.-(
Tájékoztató jellegű,és otthon könnyen ellenőrizhető a terheletlen kapocsfeszültség, és a savsűrűség (már ahol nem zárt).
- A Toyota 20C-ot és a felületi töltés megszüntetését írja elő. (20 min állás, majd 60s tehelés kb.25A-rel)
Normál feszültség: 12.5 – 12.9 V, Normál fajsúly: 1.25 – 1.29

- Máshol a felületi töltés megszüntetésére 12h állás, majd 180s tehelés 20A-rel.
teljes töltés         12.7 ,                                    1.265
75%                          12.4                                     1.225
mélykisülés               11.9  ,                                  1.120

- A Banner szerint a felületi töltés megszüntetésére elég 5h állás
                                normál:                                                                          Rekomb., Gél, Felitatott:
teljes töltés         >12.6 ,                                 1.26- 1.28                                    >12.92
75%                       12.4-12.54                              1.24-1.25                                12.86-12.74
mélykisülés              <11.88  ,                         <1.120                                         <12.34

nem hagyományos akkuk  magasabb kapocsfeszültségét egyes feszültség megtartást tesztelő készülékek eredményének értékelésénél is említik. 

A terheléses ellenőrzés nehezebben valósítható meg, de pontosabb képet ad az akkuállapotáról.




Köszi Agyarka! :hug:

Ezek már használható perem értékek. A kontroll mérést - terhelést követően - mennyi regenerálódási idő eltelte után kell végezni? Esetleg a mérés mehet terhelés alatt, a terhelés utolsó s-ai alatt, v. rögtön utána? Terhelő villám ugyan nincs, de a megfelelő -számban és teljesítményben- fogyasztók, a fogyasztási körbe kapcsolt egyidejűsége esetén, az előírt terhelő áram létrehozható és az eredmény egy multiméterrel mérhető, amely eszköz majd mindenki rendelkezésére áll. :flowers:
Az AUTÓ az TOYOTA!?! MI?
Nouă ouă ouă nu

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4007
A kontroll mérést - terhelést követően - mennyi regenerálódási idő eltelte után kell végezni?
A megadott terhelések csak a felületi töltés megszüntetésére vannak. Az ezt követő multiméteres kapocsfeszültség mérés csak a durva hibák kimutatására alkalmas. Ahol terhelést írnak, ott nem adnak meg regenerálódási időt.

Ezen kívül otthoni körülmények között az indítóképességről kaphatunk megközelítő képet a már korábban említett indítózás közbeni kapocsfeszültség ellenőrzésével. Amennyiben 10V alá esik, akkor az nem megfelelő az akku állapota.   Ennek a vizsgálatnak nyilván van precízebb, formája is, ahol előírt terheléssel történik a mérés(ek).

Vállalkozó kedvűek a kapacitást is megmérhetik amennyiben a fogyasztók bekapcsolásával állandó terhelést biztosítanak, és a 10,5V-ra kisütés közben mérik az eltelt időt:
- Tartalék tároló kapacitás  mérése esetén a kisütőáram 25A.
  55Ah akkunál kb. 85min
  75Ah akkunál kb.122min telik el a 10,5V eléréséig. (amennyiben nem lenne töltésünk,ennyi ideig menne a
   jármű)
- Tényleges tároló kapacitás mérése esetén a kisütőáram a névleges kapacitás huszada A-ben (azaz
  60Ah akku esetén 3A)
   Tényleges kapacitás (Ah)=(kisütőáram A x idő min )/60
  Amennyiben a tényleges kapacitás< névleges kapacitás70%a az akkumulátor állapota nem megfelelő.
Azért ez utóbbit célműszerrel praktikusabb mérni.

Amennyiben ezeket az állandó áramú terheléses teszteket elvégezzük, az akkumulátor állapotáról korrekt képet kaphatunk, ami a gyors tesztererekkel végzettekről nem minden esetben mondható el. Kár, mert az utóbbiak már elég kedvező áron is beszerezhetők.

Érdekes, hogy a gyártók által papíron megadott szabványos hidegindítási paraméterek gyakran nem fedik a valóságot.
Gépjármű akkumulátorok összehasonlító tesztje:
- 2007
- 2011

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1551
  • Autó: Corolla 1.8 TS 2ZZ-GE és Yaris 1.0 1KR-FE
Azt tudja valaki, hogy az Aldis töltő miért csinál olyat, hogy csak villog a háttér világítás? Nincs semmi kiírva.
Egyszer töltöttem vele akksit, de nem néztem végig a folyamatot. 3 téglalapot láttam, meg hogy villog az elem jel. Aztán csak annyit láttam, hogy üres akksi van a kijelzőn meg, hogy hány volt (12,9 kb) és egy kapcsoló piktogram és üres akksi jel, nem a tele. De azóta semmi kép, csak a kék ütemes villogás.

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16247
  • Autó: 2005.12. Mazda5 CD TX 2005.02. Toyota Yaris Sol 1.3vvti
nyakonfosta magát!?
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1551
  • Autó: Corolla 1.8 TS 2ZZ-GE és Yaris 1.0 1KR-FE
 :D
Úgy néz ki letérdelt.

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16247
  • Autó: 2005.12. Mazda5 CD TX 2005.02. Toyota Yaris Sol 1.3vvti
vidd vissza a boltba!
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1551
  • Autó: Corolla 1.8 TS 2ZZ-GE és Yaris 1.0 1KR-FE
Megtettem, szó nélkül cserélték.

Annyit kérdeznék, hogy ha most megint elkezdem tölteni az akksimat, a "motor" funkciót választva kezdhetem tölteni?
Arra gondoltam, hogy lehet, mert ugyan úgy tölti az is, csak kisebb erősséggel. Ugye?
Ugye ez egy használaton kívüli akku, és csak néha rátöltök. (fentebb linkeltem pontosan az akksit)

Megvettem a töltőt. Van "raktáron" egy ilyen EXIDE PREMIUM 12V 64AH 640A akksim.
Hogyan töltsem fel az Aldi-s töltővel? Október óta megvan és azóta nem nyúltam hozzá még. A hogyannal csak azt kérdezem, hogy kell e az akksin meglazítani a kupakokat? Vagy van rajta egyáltalán?

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4007
a "motor" funkciót választva .. ugyan úgy tölti az is, csak kisebb erősséggel.
Igen, majdnem ugyanúgy tölt. Érdekes módon úgy van programozva, hogy kisebb árammal magasabb töltöttségnél kapcsol át csepptöltésre.

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1551
  • Autó: Corolla 1.8 TS 2ZZ-GE és Yaris 1.0 1KR-FE
Köszi! Akkor én mindig ezt fogom használni, ha nem sietek. Pláne ennél (meg az olyan) az akksinál, amí(g) nincs benne az autóban.
« Utoljára szerkesztve: 2013.04.15 21:17:06 írta Soma01 »

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1551
  • Autó: Corolla 1.8 TS 2ZZ-GE és Yaris 1.0 1KR-FE
Ezt nem hisze el!  :censored: Ez is megadta magát! Pontosabban tölt, meg ez most nem villog, de csak akkor mutat valamit, ha erősen nyomom a burkolatot felül a kijelző mellett. A zöld led is halványan világít és ha megnyomom a burkolatot, akkor teljes fénnyel ég és a kijelző is feléled.
De amikor elkezdtem tölteni az akksit, teljesen jó volt a töltő. 1 óra alatt így elromolna?
Az akku tönkre tudja tenni? Olyan mintha az nyírná ki a töltőket.  :surrender: