Felhasználónév: Jelszó:

Szavazás

Milyen autó akkumulátort használsz?

Toyota/ Optifit
29 (18.7%)
Banner
23 (14.8%)
Bosch
20 (12.9%)
Exide
20 (12.9%)
Optima
2 (1.3%)
Moll
1 (0.6%)
Perion
4 (2.6%)
Jász akku
7 (4.5%)
Yuasa
8 (5.2%)
Varta
15 (9.7%)
Egyéb
9 (5.8%)
Nem kellett cserélni
16 (10.3%)
ROMBAT
1 (0.6%)

Összes szavazó: 113

Szerző Téma: Akkumulátorok, töltése, karbantartása, minden ami elektromos energia tárolás  (Megtekintve 81065 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4175
EXIDE PREMIUM ... Hogyan töltsem fel az Aldi-s töltővel? ... azt kérdezem, hogy kell e az akksin meglazítani a kupakokat? Vagy van rajta egyáltalán?
Gondozásmentes (alacsony vízveszteségű),tasakszeparátoros akku, rákötöd, bedugod, elindítod és kész.
Amikor már teljes töltöttséget mutat, a motorkerékpár módot kiválasztva még egy kicsit hajlandó rátölteni.

A garancia lejárta után néhány évvel a matrica/ takaró műanyag lap alatti részt érdemes megnézni, hátha van alatta feltöltőnyílás. Akkor már úgysem veszítesz vele semmit.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4175
14,2V-os töltéssel, ha leállítom a motort, pár mp alatt visszaesik 12.9V körülre.
A modern töltőkben a kiegyenlítő/elnyelető fázisban jobban feltöltődik az akksi,mit a kocsiban, illetve a csepp töltés is 13,6V-on van az akku kapacitásától függően 100-400mA-el. Az így feltöltött aksi a töltés abbahagyása után még több mit fél órával 12,90V felett van.
... zselés riasztó akksit használok, és az viszont 13.6V körül tartja magát
A zselés akksi más világ. Valóban jobban tartja a töltést, de nagyon hamar tönkre lehet vágni rossz karakterisztikával. A töltőáram erőssége max. a kapacitás 5%-a lehet, és a töltőfeszültség nem érheti el a gázképződési határt (cellánként 2,3V) mert akkor a zselében buborékok képződnek.
« Utoljára szerkesztve: 2013.04.10 21:38:25 írta Agyarka »

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3240
  • Autó: Corolla E11, 1.3, 4E-FE, Millenium ; E12, D-4D, Luna
Akkor végülis semmiképp nem marad 12.9V felett tartósan a savas akksi?  :?:

Yautja

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 906
  • Autó: Corolla TS Facelift
nem marad, visszaáll nyugalmi feszültségre...sokkal fontosabb tényező, hogy terhelésre mennyire esik le a feszültség...
E12 '05 2ZZ-GE 1.8 TS

Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés, Corolla Celica T-Sport javítás- gumiszerelés - autóhifi  stb.

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4982
  • épGÉPész
  • Autó: 2003 TCT HB 1,4 not too shabby
nem marad, visszaáll nyugalmi feszültségre...sokkal fontosabb tényező, hogy terhelésre mennyire esik le a feszültség...

És mik a limeszek? Tanuljunk!
Az AUTÓ az TOYOTA!?! MI?
Nouă ouă ouă nu

Chapry

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 98
Üdv!

Sajnos az olvasó lámpa bekapcsolva maradt egy hétig a garázsban... és teljesen kimerült az akku!

Hogy érdemes elkezdeni tölteni, helyreállítani szinte a 0-ról? Megmenthető még az akksi? Kb. fél éves.

Most 12 helyett 1,67V-ot mérek benne...

Ötletek?

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16563
  • Autó: 2005.12. Mazda5 CD TX 2005.02. Toyota Yaris Sol 1.3vvti
töltsd fel vmi jobb töltővel.
24óra alatt meglesz.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4175
Hogy érdemes elkezdeni tölteni, helyreállítani szinte a 0-ról? Megmenthető még az akksi? Kb. fél éves.
... 1,67V-ot mérek benne...
Sokkolni kell, hogy felvegye a töltést.-(
A legtöbb jó automatikus töltő  2V alatt nem kezdi el tölteni, ezért át kell verni őket.
Jól szellőző helységben a feltöltőnyílásokat szabaddá kell tenni.
Kb. 20V 100mA-rel addig tölteni, amíg 2V fölé nem kerül a kapocsfeszültsége, aztán mehet rá egy rendes töltő aminek van regeneráló funkciója. (Némelyik töltőnél valószínűleg elég csak az önteszt idejére kicsivel 2V feletti feszt. biztosítani, és a program elindulásakor azonnal le kell venni a +tápot, ez azonban veszélyes lehet!!!)

A regeneráló funkció alkalmazása vízvesztéssel jár, ezért pótolni kell a jelzésnek megfelelően (ha nincs jelzés, akkor a lemez+ 1cm).
Töltés közben az akku hőmérséklete nem emelkedhet 55C fölé, védőszemüveg, zárt ruházat, kesztyű ajánlott!

gbucus

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 355
  • Autó: Toyota Avensis 2.0 D4 VVTi Sol/ 2001; Lada VAZ 2101/1977; Renault Megane II. 1.5 dCi/2007
Jól olvasom? 12 V-os aksi üresjárati feszültsége 1,67 V? Tehát ez nem a cella feszültség? Akkor itt bőven mélykisülésről beszélünk, ami elvileg nem visszafordítható. Talán a fiatal korára való tekintettel lehet rá esély?

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 24924
  • Autó: '08 Corolla Verso 1,8 Fullmoon; '11 Yaris II 1,33 Life
A szavazáshoz annyit, hogy a COV-ben gyárilag valamilyen török akksi volt, arra nem is lehetne szavazni, érdemes lenne átírni a szavazást úgy, hogy a Toyota/Optofit helyett (mert a Toyota amúgy is Panasonic többnyire), gyári/Optifit legyen - már csak a betűhiba miatt sem ártana átírni.
music      

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4175
A szavazáshoz annyit, hogy a COV-ben gyárilag valamilyen török akksi volt....
Akkor a gyári Toyota/ Optifit kategóriába bele lehet tenni. (Legalábbis ez volt a szándékom a kategóriával.)
Betű hibát javítottam. Köszi!-)
Még várok néhány szavazatra, hogy kicsit reprezentatívabb legyen, aztán kitalálok vmi hasonlót.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4175
Jól olvasom? 12 V-os aksi üresjárati feszültsége 1,67 V? ... Akkor itt bőven mélykisülésről beszélünk, ami elvileg nem visszafordítható. ...
Tutira véglegesen károsodott, de talán lehet belepumpálni vmennyit. Amennyiben vkinek nincs hozzá semmi felszerelése, annak egy új -általában- olcsóbban kijön, azonban,ha rendelkezésre áll megfelelő töltő, deszulfátalanító akkor -a biztonsági rendszabályok betartása esetén - egy próbát megér, mert csak az áram árába kerül.
Gagyi töltőkkelolcsó akku regenerálóval eddig 8V körülire kisütött volt a minimum amibe életet leheltem. Kb 12-15% kapacitása lett.
Azt gondolom, hogy a fenti regeneráló inkább az állapot romlásának megakadályozására szolgál (ezért új akkumulátoroknál hasznosabb), jelentős mértékben nem javítja azt. Biztosat csak megfelelő mérések után mondhatnék, de erre otthon sajnos nincs megfelelő műszerezettségem.-(
« Utoljára szerkesztve: 2013.04.13 16:08:23 írta Agyarka »

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
A Camrymben ROMBAT akksi van (tudjátok, ez Bruce Wayne cégének romániai leányvállalata) ... Kapok neki rubrikát  :szemez::D
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4175
ROMBAT akksi van ... Kapok neki rubrikát
Tessék.-) :D

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 21962
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
  • Autó: Toyota Prius Mk 3, Toyota Corolla E110 1,8 USDM
Sors bona nihil aliud