Tudom, hogy nem. Csak szeretnék régóta lakatfogót, autóhoz nem gondoltam, és írtam is, hogy váltót mér.
Autón simán megoldom a nagy áramok mérését feszültségméréssel, ha nagyon muszáj. Adott kábel ellenállása és a rajta mérhető feszültség Ohm törvény alapján adja az áramot. A kábel ellenállása jó közelítéssel számítható a geometriai méretekből.
A lakatfogós mérés persze ennél egyszerűbb
Erre a Föld mágneses tere dologra mi a mérési módszer?
Nem is kötekedés képpen említettem. Csak azért jeleztem, nehogy valaki hirtelen vegyen egyet, hogy milyen jó lesz pl. a kocsiban fantom fogyasztók kereséséhez vagy töltőáram méréshez stb.
Szerintem ha már pénzt adsz ki érte és régóta szeretnél, DC-set vegyél.
Annyi, hogy mérés előtt nullázni kell (DC állásban amúgy is szokott lenni ofszet hiba) és utána már nem szabad a lakat rész orientációját megváltoztatni. Ha ki/be tudod kapcsolni a vezetékben a mérendő áramot, akkor egyszerűbb, elég mozdulatlanul hagyni a műszert és nullázni mérés előtt.
Olyat is szoktam kis áramok mérésénél, hogyha elég hosszú a vezeték, akkor 2-3 menetet is át lehet vezetni a lakaton, ilyenkor a menetszámmal le kell osztani a mutatott értéket.