Felhasználónév: Jelszó:

Szavazás

Milyen autó akkumulátort használsz?

Toyota/ Optifit
29 (18.8%)
Banner
23 (14.9%)
Bosch
20 (13%)
Exide
20 (13%)
Optima
2 (1.3%)
Moll
1 (0.6%)
Perion
4 (2.6%)
Jász akku
7 (4.5%)
Yuasa
8 (5.2%)
Varta
15 (9.7%)
Egyéb
9 (5.8%)
Nem kellett cserélni
15 (9.7%)
ROMBAT
1 (0.6%)

Összes szavazó: 112

Szerző Téma: Akkumulátorok, töltése, karbantartása, minden ami elektromos energia tárolás  (Megtekintve 77646 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1554
  • Autó: Corolla 1.8 TS 2ZZ-GE és Yaris 1.0 1KR-FE
Az sem valami olcsó.   ::)
De úgy látom ha minőségi árut akarok, nem úszom meg sokkal olcsóbban. Vagy mit tudsz ajánlani?
Nekem 0db töltőm van itthon és szeretném, hogy 1 legalább legyen.
64Ah-s a legnagyobb akksi itthon.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4126
én ... vettem ősszel ...
Azóta a galád eladók az extraprofitért unortodox módon megemelték az akkutöltők árát (is). :cry:

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4126
Vagy mit tudsz ajánlani?... 64Ah-s a legnagyobb akksi itthon.
Hogyan használod a kocsit? (gyakoriság, táv)
És a legkisebb? Mennyi idősek, milyen állapotban vannak?
« Utoljára szerkesztve: 2013.04.07 00:46:27 írta Agyarka »

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1554
  • Autó: Corolla 1.8 TS 2ZZ-GE és Yaris 1.0 1KR-FE
A legkisebb kb. 44Ah. Az autókat városban használjuk rövidebb távokra (nem Budapest).
Az akksim még éppen jó de a műszerek szerint rossz már. A telet mégis simán kibírta. Kb. 7 éves gyári 55-ös akksi az enyém. Mindig elindul a kocsi, de nem olyan erős már, lehet érezni. Kicsit többet tekeri, mint kellene. De csak pár fordulattal többször. Nem érzem gáznak.

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16530
  • Autó: 2005.12. Mazda5 CD TX 2005.02. Toyota Yaris Sol 1.3vvti
Azóta a galád eladók az extraprofitért unortodox módon megemelték az akkutöltők árát (is). :cry:
ja,nem csak ők!
netes bazár oldalakon még 10ért is kínálták,m hiánycikk volt 1 jópár napig.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4126
A legkisebb kb. 44Ah. Az autókat városban használjuk rövidebb távokra (nem Budapest).
Kb. 7 éves gyári 55-ös akksi az enyém.... a műszerek szerint rossz már. ....
64Ah-s a legnagyobb akksi itthon.
44-64(/55)Ah két különböző kategória, ezért nagyon sokat lehet vitatkozni,mi lenne a legoptimálisabb. A helyzetet tovább  bonyolítja a leromlott állapot,és a sok rövid távú használat,aminélcsak1 van rosszabb,a nem mindennapos rövid távú használatok(pl.a két kocsi felváltva használata 1-4 km-es távokon).
Papírforma szerint , és a kapacitás/10 = max. töltő áramerősség ökölszabálya szerint a CTEK MSX 3.6 lenne a megfelelő, kiegészítve vmilyen szulfátalanítóval.
Nekem ilyen töltőm is volt régebben, megváltam tőle, mert sokat dolgozott 13,8V felett,amit nem kedvelek a gázképződés miatt (nem Ca-s aksi volt).
Most egy Aldis és egy Optimate 4 (DUAL) van (+ 1 használaton kívüli Lidlis). A kisebb A-rel töltés kárt nem okoz, csak tovább tart. 0,8A-es töltővel is lehet nagykapacítású akkut tölteni, a türelmen kívül csak a töltő újraindítása szükséges, illetve időnként a hűlés miatti pihentetése. A kisebb töltő ráadásul olcsóbb, és kevesebb áramot eszik (kb.90Ft/hó).

Szulfátlanítók közül a leghatásosabbnak a Megapulse tűnik a mérési jegyzőkönyvek alapján. Szándékomban áll kipróbálni, de előtte szeretnék venni egy oszcilloszkópot otthonra .
A Waeco Mobitronicot a magas fogyasztása miatt biztosan kihagyom.

A gyengélkedő akkunál javasolom a folyadékszint ellenőrzését/feltöltését. A matrica vagy egy vékony műanyag lemez alatt többségében a celladugók hozzáférhetőek.
« Utoljára szerkesztve: 2013.04.07 13:25:34 írta Agyarka »

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4126

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4126

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3216
  • Autó: Corolla E11, 1.3, 4E-FE, Millenium ; E12, D-4D, Luna
Ha gondoljátok csinálok videót a Lidl-s töltőről. De ugyanezt csinálja.  :)

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7680
  • A Troll
  • Autó: Lancia k 2.0
Ha gondoljátok csinálok videót a Lidl-s töltőről. De ugyanezt csinálja.  :)
Na az egy hihetetlen bonyolult szerkezet: összekábelezed, megnyomod kétszer a gombot rajta és kattog jobbra balra, majd egyszer csak fel van töltve az akksi :D
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1554
  • Autó: Corolla 1.8 TS 2ZZ-GE és Yaris 1.0 1KR-FE
Mi az, hogy ugyan  ez?

Én Aldi-sat akarok amúgy.

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3216
  • Autó: Corolla E11, 1.3, 4E-FE, Millenium ; E12, D-4D, Luna
Látom sikerült leszűrni a videók lényegét...  :D

Amúgy amikor megkotlott az előző töltőm keresgéltem a neten, hogy mi lelhette. Minden 2. tanács az volt hogy meg kell nyomni a gombot.  :hug: :lol:

Soma!

A működése ugyanez. Feltolja 14V közelébe, majd szépen lassan visszaejti 12.9V-ra, és ott tartja csepptöltés funkción.

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1554
  • Autó: Corolla 1.8 TS 2ZZ-GE és Yaris 1.0 1KR-FE
Megvettem a töltőt. Van "raktáron" egy ilyen EXIDE PREMIUM 12V 64AH 640A akksim.
Hogyan töltsem fel az Aldi-s töltővel? Október óta megvan és azóta nem nyúltam hozzá még. A hogyannal csak azt kérdezem, hogy kell e az akksin meglazítani a kupakokat? Vagy van rajta egyáltalán?

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4126
kattog jobbra balra, majd egyszer csak fel van töltve az akksi
Kb 80%-ra.-(
Látom sikerült leszűrni a videók lényegét
Pedig elég tanulságos, a két hasonló karakterisztikájú töltő, az eltérő szabályzás miatt eléggé különböző végeredményt produkál.
Feltolja 14V közelébe, majd szépen lassan visszaejti 12.9V-ra, és ott tartja csepptöltés funkción.
Ezt a szép lassú I karakterisztikát nem igazán láttam az ALDI/LIDL töltőknél. A 14V érték még a gázképződés szempontjából számomra elfogadható (sokak szerint a fokozott gázképződési határ a megfelelőbb) lenne, de a 12,9V sajnos nem elég. Ezen az értéken csepp töltve soha nem lesz 100% os a feltöltöttség, és a töltés leállítását követően a felületi töltés megszűnése után a kritikus szint közelébe kerül a feszültség.

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3216
  • Autó: Corolla E11, 1.3, 4E-FE, Millenium ; E12, D-4D, Luna
Nemtudom, de nekem az akksim amúgy sem hajlandó 13V fölött maradni. Hiába megyek akár több száz km-ert 14,2V-os töltéssel, ha leállítom a motort, pár mp alatt visszaesik 12.9V körülre.
Az E11 akksija dettó, bár ott nem tudom nézni menet közben a töltést, de mérve ő is 14V felett tölt valamivel, de akárhányszor néztem az akksit, mindig 13V alatt volt.

Ugyanilyen a motoromba az akksi. Zsír új Yuasa, és dettó 13V alatt van a nyugalmi fesz.

A másik motorban viszont egy zselés riasztó akksit használok, és az viszont 13.6V körül tartja magát !pedig! azt is ugyanazzal a töltővel töltöm. Pedig már 3 éves, és igen rapszódikus elektromos rendszerben szolgál...  :D

Vagy felismeri a zselés/savas akksi közötti különbséget, vagy másképp veszik fel a töltést az akksik. Nem igazán értem...  :hmmmm: