Szavazás

Milyen autó akkumulátort használsz?

Toyota/ Optifit
31 (18.5%)
Banner
25 (14.9%)
Bosch
22 (13.1%)
Exide
23 (13.7%)
Optima
2 (1.2%)
Moll
1 (0.6%)
Perion
5 (3%)
Jász akku
7 (4.2%)
Yuasa
8 (4.8%)
Varta
18 (10.7%)
Egyéb
9 (5.4%)
Nem kellett cserélni
16 (9.5%)
ROMBAT
1 (0.6%)

Összes szavazó: 125

Szerző Téma: Akkumulátorok, töltése, karbantartása, minden ami elektromos energia tárolás  (Megtekintve 269798 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Csatlakozom  testkábel vizsgálatának javaslatához  :yes:

Amúgy Maruti is csinál ilyet néha, ha sokat áll. Egy segítőt szoktam megkérni, hogy fújjon féktisztítót a légszűrőhőz, attól elindul a motor annyira, hogy sokkal gyorsabban felnyomja a benzint. Pár nyomás és indítózás, és el is indul.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Mester! 

Ennyiből én alaposan megvizsgálnám a Corona testvezetékét, pontosabban a kasztni és a vezeték kötését. Lehet, hogy oxidálódva van, az meg leveszi a teljesítményt, nem vitás. 

Az AC pumpának nincsen kézi pumpája, hogy felhúzd a karbiba a benzint? Esetleg nem lehetne másik autóról bebikázni?   Egy hibernált autót, nem egyszerű beindítani, ahhoz kell némi Ah plusz, amit a két kis akksi nyilván nem bír.
Én is gondoltam testkábelre, de ha az rossz lenne, akkor a Yaris akksijával miért ment  :?: ? Lelazulva nincs, ezt ellenőriztem. Maga az akkusaru éppenséggel vadonatúj a testkábelen, nemrég cseréltem. A kasztnira ugyan már 3 és fél éve lett rákötve, de azóta oda egyáltalán nem is került nedvesség, az autó egyáltalán nem kapott esőt vagy ilyesmi.

Az AC-t nem lehet kézzel hajtani, különben megtettem volna  :)

Bebikázás nehéz lenne, lévén garázsban áll, orral befelé  ::)

Holnap veszem át az új, 55 Ah-s akksit a Yarishoz - majd azzal életre keltem. Szóval nem ez a gond - hanem hogy baromira nem értem a jelenséget! Főleg azt a részét nem, ami a Cucu akksijával kapcsolatos.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
told ki,h odaférj az orrához.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Én is gondoltam testkábelre, de ha az rossz lenne, akkor a Yaris akksijával miért ment  :?: ? Lelazulva nincs, ezt ellenőriztem. Maga az akkusaru éppenséggel vadonatúj a testkábelen, nemrég cseréltem. A kasztnira ugyan már 3 és fél éve lett rákötve, de azóta oda egyáltalán nem is került nedvesség, az autó egyáltalán nem kapott esőt vagy ilyesmi.

Az AC-t nem lehet kézzel hajtani, különben megtettem volna  :)

Bebikázás nehéz lenne, lévén garázsban áll, orral befelé  ::)

Holnap veszem át az új, 55 Ah-s akksit a Yarishoz - majd azzal életre keltem. Szóval nem ez a gond - hanem hogy baromira nem értem a jelenséget! Főleg azt a részét nem, ami a Cucu akksijával kapcsolatos.

Mester! Szedd le és nézd meg, hogy oxidált-e. Én már jártam úgy, hogy fél éve volt rákötve, előtte csiszi-miszi, kontakrspray, és ennyi idő után is simán oxidálódott annyitt, hogy levette a teljesítményt indítózásnál.

Persze, lehet, hogy a friss akksival simán indulni fog.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Vagy zárlatos az önindító.  :wacko:
Első indítással megmelegedett, utána meg már lezárlatol. Jártam így generátor forgórésszel, pár perc után elment a töltés. Volt vakarózás, mire kiderült.  :D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Vagy zárlatos az önindító.  :wacko:
Első indítással megmelegedett, utána meg már lezárlatol. Jártam így generátor forgórésszel, pár perc után elment a töltés. Volt vakarózás, mire kiderült.  :D
Az önindító, az egy dolog - de, mondom, a második akksival (ami előtte-utána a Daihatsut simán indította) még a világítás sem működött. A helyzetjelzők bekapcsoltak, de a tompított már nem - helyette nyekeregni kezdett valami elöl a motortérben (gondolom, a fényszórók reléje vagy mittomén).

Ha viszont a kábel(csatlakozás) lenne rossz, akkor közvetlenül előtte, a Yaris akksijával hogyan működhetett?

Magas ez nekem.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Mester! Szedd le és nézd meg, hogy oxidált-e. Én már jártam úgy, hogy fél éve volt rákötve, előtte csiszi-miszi, kontakrspray, és ennyi idő után is simán oxidálódott annyitt, hogy levette a teljesítményt indítózásnál.
Igen, ezt mindenképpen meg fogom tenni  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Vagy zárlatos az önindító.  :wacko:
Első indítással megmelegedett, utána meg már lezárlatol. Jártam így generátor forgórésszel, pár perc után elment a töltés. Volt vakarózás, mire kiderült.  :D
Nekem szintén Marutin egyszer szakadt volt az önindító forgórésze egy  kommutátor-szeletnél. Indításkor behalványultak a műszerfalon az izzók, de más nem történt. Ha máshol állt meg a forgórész, tehát nem ez volt a keféknél, akkor semmi baja nem volt.

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Úgyúgy. Csak nekem a tekercselésnél kopott le a lakk, és ért bele az állórészbe.

A lényeg ugyanaz, zárlat keletkezik, és a zárlati áram akár a 4-5xöse lehet a normál állapotban felvett áramhoz képest. Ezért halványultak el a fények, mivel megrántja az akksit teljesen. "Nem jut máshova delej"  :D

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Azért egy multiméterrel sokkal könnyebb lenne az élet. :cry:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Na... végül megszületett a döntés: Varta Blue Dynamic  :lol: - az oka: alig került többe, mint a Perion. Konkrétan 19 ezret fizettem az 53 Ah-s, 470 A-os kivitelért.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Nem találtam jobb topicot, de végülis akksi közelében vagyunk... ::)

Ma kicsit foglalkoztam az akksi környékével. Megerősítettem az akksi-kasztni közötti testelést, az akksi alatti csomópontban, illetve a testcsomópont és a blokk közé húztam egy másik, kiegészítő testet.



35-ös autóhifis tápkábelből csináltam, ezen már tudnak szaladni az elektronok...  :D



Ezzel a megoldással sokkal kisebbet esik a feszültség ha akksiról üzemeltetem az elektromos ablakot, vagy pl izzítás alkalmával. Eddig leesett 11V környékére a feszültség izzítás közben, most 11.6V alá nem megy.  :clap:
Illetve a töltés is javult 1 tized voltot, továbbá remélem, hogy a + fogyasztók kevésbé fogják terhelni az akksit.

Természetesen minden kontakt rézpasztával kezelve, így az oxidáció sem tud gondot okozni a jövőben.  ::)

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Nem találtam jobb topicot, de végülis akksi közelében vagyunk... ::)

Ma kicsit foglalkoztam az akksi környékével. Megerősítettem az akksi-kasztni közötti testelést, az akksi alatti csomópontban, illetve a testcsomópont és a blokk közé húztam egy másik, kiegészítő testet.

 

35-ös autóhifis tápkábelből csináltam, ezen már tudnak szaladni az elektronok...  :D

 

Ezzel a megoldással sokkal kisebbet esik a feszültség ha akksiról üzemeltetem az elektromos ablakot, vagy pl izzítás alkalmával. Eddig leesett 11V környékére a feszültség izzítás közben, most 11.6V alá nem megy.  :clap:
Illetve a töltés is javult 1 tized voltot, továbbá remélem, hogy a + fogyasztók kevésbé fogják terhelni az akksit.

Természetesen minden kontakt rézpasztával kezelve, így az oxidáció sem tud gondot okozni a jövőben.  ::)

Szép , gondos munka! Gratula! ;) :yes:

Urak, ne idézzetek képeket, pláne az alap HSZ után, nagyon széthúzza a topicot! Köszi! Trotter
« Utoljára szerkesztve: 2013.11.19 19:32:57 írta Trotter66 »
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Köszönöm!  :hug:

Megérleltem a kábelt...  :lol:

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Nem találtam jobb topicot, de végülis akksi közelében vagyunk... ::)

Ma kicsit foglalkoztam az akksi környékével. Megerősítettem az akksi-kasztni közötti testelést, az akksi alatti csomópontban, illetve a testcsomópont és a blokk közé húztam egy másik, kiegészítő testet.


Csak csatlakozni tudok. Gondos munka, korrekt kivitelezés.  :clap:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.