Szavazás

Milyen autó akkumulátort használsz?

Toyota/ Optifit
31 (18.5%)
Banner
25 (14.9%)
Bosch
22 (13.1%)
Exide
23 (13.7%)
Optima
2 (1.2%)
Moll
1 (0.6%)
Perion
5 (3%)
Jász akku
7 (4.2%)
Yuasa
8 (4.8%)
Varta
18 (10.7%)
Egyéb
9 (5.4%)
Nem kellett cserélni
16 (9.5%)
ROMBAT
1 (0.6%)

Összes szavazó: 125

Szerző Téma: Akkumulátorok, töltése, karbantartása, minden ami elektromos energia tárolás  (Megtekintve 270658 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Az Exide-nak is van ilyenje :) ... http://www.akkumax.hu/exide-maxxima-900-50ah-akkumulator

Igen, tudom. De kevésbé jellemző/kevesebb beépítésben láttam itthon. Valószínű ez is jó minőségű. Csak ne egy spirálcellás Exide-hoz hasonlítsul az ólom Yuasa-t. Ezért írtam, hogy aki komolyan figyelembe veszi a választásnál a hifi igényeit, az nem ólomakksit fog betenni.  :)

Amúgy ólomakksinál az indítóáram nem sokat árul el a folyamatos áramleadási képességéről. Ez az amiben a spirálcellások messze lekörözik az ólomakksit, és ezért alkalmasabbak hifizésre. Ritka az a rendszer, ami tartósan 100A felett vesz fel. Az már demóautó kategória inkább, ott meg segédakksik vannak.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Az indító akkumulátorok főleg indításra vannak. Huzamosabb terhelésre munka akkumulátorokat érdemes használni, amik jobban bírják a ciklikus üzemet.
Ebben csak az az "átverés", hogy ugyan összesen nagyobb kapacitást lehet kivenni, a merítéssel azonban minden akku élettartama rövidül.

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Yellow top bírja állítólag. Optimáék is őt ajánlják ilyen célra.  ;)

OK fine

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1357
  • mazda mx-5
Na, hát ez az, hogy nagyjából egy árban vannak. Akkumaxon pl. 18.300 az 54 Ah/520 A-s Excide Excell akksi - míg az 55 Ah/420 A-s Yuasa ugyanennyibe kerül. És annak alapján, amit itt a többiektől olvastam, a kisebb indítóáram ebben az esetben nem jelentene problémát - sőt.

Akkor csak a Te kedvedért még egyszer:

Exide Premium EA53 0   53   540 A   -+   n   207*175*190   18900.- Ft
http://www.olcsoakku.hu/?lap=Exide_aut%C3%B3_akkumul%C3%A1tor

Az exide-nak meg olvass utána, aztán tedd mellé még egyszer a Yua kitudja micsodát.  ;) :)
  "The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I’m giving it five stars is because I can’t give it 14." /Jeremy Clarkson/

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
November 2-től a LIDL-ben akciósak lesznek a tölthető akkumlátorok:


A töltő most szerintem nincs annyira jó árban, én 3500-ért vettem ugyanitt kb nyár elején.

De aksikból veszek 2-3 szettet (AA), ennyi pénzért az sem baj, ha valójában nem is 2300mAh-s, de kétle, hogy rossz lenne...  :yes:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Akkor csak a Te kedvedért még egyszer:

Exide Premium EA53 0   53   540 A   -+   n   207*175*190   18900.- Ft
http://www.olcsoakku.hu/?lap=Exide_aut%C3%B3_akkumul%C3%A1tor

Az exide-nak meg olvass utána, aztán tedd mellé még egyszer a Yua kitudja micsodát.  ;) :)
Az Exide és a Yuasa ugyanaz a cégcsoport. Nyilván nem úgy kell összehasonlítani, hogy az Exide Premiumot melléteszed az alap Yuasa-nak, mert ugyanezt fordítva is megtehetnéd és akkor meg az Exide lenne "...nem tudom mi az anyám kínja".  ;)

Ha az Exide Premium kb egy árban van az alap Yuasa-val, nem kérdés, hogy az Exide éri meg jobban...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Na, hát ez az, hogy nagyjából egy árban vannak. Akkumaxon pl. 18.300 az 54 Ah/520 A-s Excide Excell akksi - míg az 55 Ah/420 A-s Yuasa ugyanennyibe kerül. És annak alapján, amit itt a többiektől olvastam, a kisebb indítóáram ebben az esetben nem jelentene problémát - sőt.
Én itt simán a nagyobb indítóáramút venném.  :yes:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Ma öt percnyi ráadott gyújtás + bekapcsolt világítás kombótól (tanulómnak a vizsgán végrehajtandó biztonsági ellenőrzési feladatot magyaráztam épp) úgy lemerült az akksim, hogy utána megint be kellett tolni a kocsit  :wacko: ... számomra felfoghatatlan, hogy utána egész délután simán működött, pedig számtalanszor kellett indítózni, lefullasztások után.

Megrendeltem az újat  ::) ... egy 55 Ah-sat, hogy legyen tartalék. Periont, hogy támogassam a magyar ipart  :D
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

djbogy

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 927
  • 1st verso
Ma öt percnyi ráadott gyújtás + bekapcsolt világítás kombótól (tanulómnak a vizsgán végrehajtandó biztonsági ellenőrzési feladatot magyaráztam épp) úgy lemerült az akksim, hogy utána megint be kellett tolni a kocsit  :wacko: ... számomra felfoghatatlan, hogy utána egész délután simán működött, pedig számtalanszor kellett indítózni, lefullasztások után.

Megrendeltem az újat  ::) ... egy 55 Ah-sat, hogy legyen tartalék. Periont, hogy támogassam a magyar ipart  :D

Mi meg tegnap mentünk gatyára pont, hétfőn még muter ment a verso-val, tegnap reggel meg már csöndben volt...
Nézegetem a neten mik vannak, Banner volt/van benne 6-7évet ment egy 62Ah. 20e körül lenne jó megint csak min. egy 55Ah Banner-t venni, de nem nagyon van, drágák...
Toyota Corolla Verso 1,8 VVT-I (2002') 1ZZFE/E12J


Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Mi meg tegnap mentünk gatyára pont, hétfőn még muter ment a verso-val, tegnap reggel meg már csöndben volt...
Nézegetem a neten mik vannak, Banner volt/van benne 6-7évet ment egy 62Ah. 20e körül lenne jó megint csak min. egy 55Ah Banner-t venni, de nem nagyon van, drágák...

Banner olyan 18-20E körül megfelelne?
Power Bull 60Ah 420A B+ 233x173x203 B00

Lángban speciel pár százassal többért 66 Ah-s is van...
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Mi meg tegnap mentünk gatyára pont, hétfőn még muter ment a verso-val, tegnap reggel meg már csöndben volt...
Nézegetem a neten mik vannak, Banner volt/van benne 6-7évet ment egy 62Ah. 20e körül lenne jó megint csak min. egy 55Ah Banner-t venni, de nem nagyon van, drágák...
Avensisbe Banner Unibullt vettünk, és bő két év alatt kipurcant  ::) ... de úgy ám, hogy egyrészt semmi extrém használatban nem volt része, másrészt egyik napról a másikra fogta magát, és puff, megdöglött. Ez az akksi pedig, ami most a Yarisban hülyéskedik, ugyancsak Banner (az alap, Starting Bull vagy micsoda), és két és fél éves  :wacko: ... úgyhogy én levontam a következtetést, hogy Bannert többet nem veszek.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

djbogy

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 927
  • 1st verso
Vettem ma egy Banner Power Bull-t, ilyet http://www.akkudiszkont.hu/webshop/index.php?productID=69 Köszi azért az infót.

Hát Palaczk, az kemény, nekünk a mostani 2004-es gyártású volt és 2006ban vettük, idáig jól bírta... remélem ez is bírni fogja.
Toyota Corolla Verso 1,8 VVT-I (2002') 1ZZFE/E12J


DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Elkezdtem én is az akksi itthon pihentetést. Persze benne voltam könyékig a motortérben, de azért a parkoló keresők mind bizakodva álltak meg hogy megtalálták életük helyét :D
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Nem értem én ezt  ::) ...

Ma be akartam indítani a Coronát. Kudarc  :no: !

Először a Yaris akksiját tettem be - azt a bizonyosat, ami 5 perc bekapcsolt világítással állástól lemerül, de amúgy prímán működik. 15 mp indítózást bírt (1x10 és 1x5 mp-es adagokban), aztán kezdett nagyon lassulni az indítózás üteme, úgyhogy abbahagytam. A fél éve álló motor persze nem kelt életre ennyi indítózástól - ez még ahhoz is kevés, hogy az AC telenyomja a karbit benzinnel.

Visszatettem a Yarisba az akksit: pöcc-röff.

---------------------

Utána következett a Cucu akksija. Ez hónapok óta megbízhatóan indítja Cucut, úgy, hogy naponta átlag 2x1 km-t megyünk vele. Beszerelem, indítózok - semmi  :ph34r: ... elhalványulnak a műszerfali piros lámpák, de amúgy semmi! Még a fényszórók sem működtek, amikor megpróbáltam őket bekapcsolni. Levettem újra a sarukat, megmozgattam, visszatettem, meghúztam stb - semmi.

Visszatettem a Cucuba az akksit: pöcc-röff.

 :eek: WTF ?!?!?!  :eek:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Nem értem én ezt  ::) ...

Ma be akartam indítani a Coronát. Kudarc  :no: !

Először a Yaris akksiját tettem be - azt a bizonyosat, ami 5 perc bekapcsolt világítással állástól lemerül, de amúgy prímán működik. 15 mp indítózást bírt (1x10 és 1x5 mp-es adagokban), aztán kezdett nagyon lassulni az indítózás üteme, úgyhogy abbahagytam. A fél éve álló motor persze nem kelt életre ennyi indítózástól - ez még ahhoz is kevés, hogy az AC telenyomja a karbit benzinnel.

Visszatettem a Yarisba az akksit: pöcc-röff.

---------------------

Utána következett a Cucu akksija. Ez hónapok óta megbízhatóan indítja Cucut, úgy, hogy naponta átlag 2x1 km-t megyünk vele. Beszerelem, indítózok - semmi  :ph34r: ... elhalványulnak a műszerfali piros lámpák, de amúgy semmi! Még a fényszórók sem működtek, amikor megpróbáltam őket bekapcsolni. Levettem újra a sarukat, megmozgattam, visszatettem, meghúztam stb - semmi.

Visszatettem a Cucuba az akksit: pöcc-röff.

 :eek: WTF ?!?!?!  :eek:
Mester! 

Ennyiből én alaposan megvizsgálnám a Corona testvezetékét, pontosabban a kasztni és a vezeték kötését. Lehet, hogy oxidálódva van, az meg leveszi a teljesítményt, nem vitás. 

Az AC pumpának nincsen kézi pumpája, hogy felhúzd a karbiba a benzint? Esetleg nem lehetne másik autóról bebikázni?   Egy hibernált autót, nem egyszerű beindítani, ahhoz kell némi Ah plusz, amit a két kis akksi nyilván nem bír.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.