Szavazás

Milyen autó akkumulátort használsz?

Toyota/ Optifit
31 (18.5%)
Banner
25 (14.9%)
Bosch
22 (13.1%)
Exide
23 (13.7%)
Optima
2 (1.2%)
Moll
1 (0.6%)
Perion
5 (3%)
Jász akku
7 (4.2%)
Yuasa
8 (4.8%)
Varta
18 (10.7%)
Egyéb
9 (5.4%)
Nem kellett cserélni
16 (9.5%)
ROMBAT
1 (0.6%)

Összes szavazó: 125

Szerző Téma: Akkumulátorok, töltése, karbantartása, minden ami elektromos energia tárolás  (Megtekintve 270695 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Na, most jön a megválaszolhatatlan kérdés: Yuasa vagy Exide :) ?

Ilyen is lenne, ennyiért nem is vészes, és ez azért már eléggé top termék, ahogy nézem:

http://www.akkumax.hu/exide-premium-12v-53ah-jobb-akkumulator
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10249
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Értem  :) !

Nade nekem jobb pluszos kéne, és a gyári eredeti csak 40 Ah, szóval pl. Yuasából egy ilyen tökéletes lenne, azt hiszem  :yes: : http://www.akkumax.hu/yuasa-12v-55ah-jobb-akkumulator

Ha belefér, szerintem tökéletes választás  :yes:

Ha már ott voltam, körülnéztem, melyik lenne az enyémbe szimpatikus:
Egyelőre ez

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
A CTEK, és az Optimate processzorvezérlésű automata töltők. (Verik a gyári Yuasa, Banner, Bosch töltőket.)
Többféle teljesítményben, és eltérő + szolgáltatásokkal kaphatók(tényleg rengeteg). Csak rákötöd az akkura (vannak hozzájuk fixen felrakható csatlakozók) és bedugod a hálózatba, és legközelebb csak az elindulás előtt kell levenni, addig el lehet felejteni. (A CTEK-et csak majdnem, mert elindításához gombot kell nyomni ami az áramkimaradás esetén magától nem megy).
- időjárásállóak,
- szikramentesek, forditott polaritás ellen védettek,
- bekapcsoláskor megmérik a rákötött akkut, majd kiválasztják az állapotának megfelelő programot,
- nincs túltöltés, teljes töltés után csepptöltés,
- alacsony áram ktg. (kb. 3Ft/nap)
Áh, szóval ezek kvázi az akksi karbantartására szolgálnak? És ha jól értem, akkor te éjszakára alapban rákapcsolod a töltőt az akksira?

Esetemben sajnos kissé nehéz lenne az elektromos áram kijuttatása a kocsihoz, a ház elé... bár, hosszabbítóval meg tudnám oldani, úgyhogy az olyan éjszakákon, amikor otthon vagyok, tudnám így tölteni az akksit. Eszerint te látod ennek értelmét?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Ha belefér, szerintem tökéletes választás  :yes:

Ha már ott voltam, körülnéztem, melyik lenne az enyémbe szimpatikus:
Egyelőre ez
Dehát miért kéne neked az 1.6 benzin Carinába ez a batár nagy akksi :D ? Még ha taxiznál vagy oktatnál... Mi is való ebbe gyárilag? Sztem csak 45-ös vagy ilyesmi... Mi anno 55-öst vettünk a miénkbe, nem sokkal az autó megvétele után; és az aztán végig is szolgálta szépen a 6 évet, amit nálunk töltött az autó. (Bosch Silver volt egyébként.)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

OK fine

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1357
  • mazda mx-5
Értem  :) !

Nade nekem jobb pluszos kéne, és a gyári eredeti csak 40 Ah, szóval pl. Yuasából egy ilyen tökéletes lenne, azt hiszem  :yes: : http://www.akkumax.hu/yuasa-12v-55ah-jobb-akkumulator

Ad1. az akkumax egy sz@r
Ad2. az Exide nem kérdés, ha valaki ért a témához
Ad3. http://www.olcsoakku.hu/?lap=Exide_aut%C3%B3_akkumul%C3%A1tor
EA53 0   53   540 A   -+   n   207*175*190   18900.- Ft  pont akciós is 18900 Ft, én itt vettem már egy jó néhányat, ráadásul vittem is be több régit kilónként 100 Forintért.  :hug: :yes:
  "The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I’m giving it five stars is because I can’t give it 14." /Jeremy Clarkson/

OK fine

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1357
  • mazda mx-5
Na, most jön a megválaszolhatatlan kérdés: Yuasa vagy Exide :) ?

Ilyen is lenne, ennyiért nem is vészes, és ez azért már eléggé top termék, ahogy nézem:

A Yua nem tudom mi az anyám kínjának semmi köze az Exide-hoz.
Az Exide nem hogy top termék, de a profi autóhifisek is azt használják a normál autós igényeket picivel sokkal :D :devil: meghaladó igények mellett.
  "The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I’m giving it five stars is because I can’t give it 14." /Jeremy Clarkson/

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Áh, szóval ezek kvázi az akksi karbantartására szolgálnak? És ha jól értem, akkor te éjszakára alapban rákapcsolod a töltőt az akksira?
Nem csak karbantartásra. Alapból mély kisülés után regenerálnak, fullra töltenek, kiegyenlítő töltést és fenntartó(karbantartó) töltést biztosítanak. Ezen kívül tesztelik az akkut fesz. tartásra, egyesek még az indításnál is mérik az akkut, illetve ellenőrzik a töltő rendszert, vagy TMK szulafátlanítást végeznek. Okos készülékek - borsos áron.

Én keveset, és nem naponta használom az autót, ezért gyakran van töltőn. (A hosszabbító túlfesz. védett.) Amikor 12,7 körülire esik, akkor felteszem.

Zárt udvaron van értelme, amennyiben a tápellátása víz (és túlfesz)védett. Utcán költséges lenne az 1 db töltő/ részleges feltöltés. -(
Feltöltött állapotban kevésbé csökken az ólom-savas akku kapacitása.

Dehát miért kéne neked az 1.6 benzin Carinába ez a batár nagy akksi :D ?
Elmenni elmegy kisebbel is. A nagyobb kapacitású akksi kíméli az indítórendszert, és tovább tart.
Elméletileg lehetne úgy méretezni, hogy tervszerű használattal kibírja az autó élettartamát, ez azonban sok + súly és hely lenne.

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Ad1. az akkumax egy sz@r
Ad2. az Exide nem kérdés, ha valaki ért a témához
...

1, Miért is?

2, Ismét miért is? Főleg ha értesz a témához, elmondhatnád indokokkal is.

Amúgy aki Hifizik, az nem ólomakkut rak be, hanem spirálcellásat, amiből az Optima Red/Yellow a vezető hifis körökben, segédakksinak pedig zseléset használnak, pl Kinetik-et.  ;)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
A Yua nem tudom mi az anyám kínjának semmi köze az Exide-hoz.
Talán olvass akkor utána ;) ... bár persze fölösleges, mert nálad eleve esélytelen amiatt, hogy japán. Úgyhogy bocs, de ebben a kérdésben nem tekintem mérvadónak a véleményedet  :hug:

Azért mégis némi kis infó, csak arról hogy mennyire helyes a "Yua nem tudom mi az anyám kínja" hozzáállás ;) ...

"1987-ben az Exide vállalat megvásárolta a General Battery részét igy létre jött a Yuasa/Exide Battery Corporation igy a Yuasa 1991 óta hivatalosan is az Exide egyik ipari divíziójaként működött.

2000-ben megalakult a Yuasa Battery vállalat és kivált az anyacégből

2004-ben egyesült a Japan Storage Battery vállalattal. Napjainkban a Yuasa Battery a világ vezető verseny sport akkumulátor gyártó és ellátó vállalata."
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
A Yua nem tudom mi az anyám kínjának semmi köze az Exide-hoz.
Az Exide nem hogy top termék, de a profi autóhifisek is azt használják a normál autós igényeket picivel sokkal :D :devil: meghaladó igények mellett.
Fura, hogy nem ismered, pedig a Yuasa elég jó nevű cég, és volt is közös múltjuk . Európában kevésbé elterjedt, pedig elképesztően tartós, mindenféle igényeket kielégítő akkukat gyártanak.

Az Exide Premium valóban az átlag autós igényeinél jobb termékeket gyárt. Néhány éve egy német teszt elején azonban kiesett, mert befagyott. Általában azonban az élmezőnyben van, de tartósságával, indítóképességével nem minden tesztben vannak teljesen megelégedve.

Én többet évekig használtam, a gyári török Toyotánál sokkal jobban bírta.

spirálcellásat, amiből az Optima Red/Yellow a vezető
Még jóhogy, kisebb térfogat, nagyobb kapacitás/ terhelhetőség.-)
« Utoljára szerkesztve: 2013.10.27 14:30:57 írta Agyarka »

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Én már régóta szemezek egy CTEK töltővel, korábban már beszélgettem is róla Agyarkával.

Várom, hogy ismét akciós legyen, nekem a kocsik és a robogó is igényli a töltögetést.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Amúgy aki Hifizik, az nem ólomakkut rak be, hanem spirálcellásat, amiből az Optima Red/Yellow a vezető hifis körökben...
Az Exide-nak is van ilyenje :) ... http://www.akkumax.hu/exide-maxxima-900-50ah-akkumulator
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Na, most jön a megválaszolhatatlan kérdés: Yuasa vagy Exide :) ?

Ilyen is lenne, ennyiért nem is vészes, és ez azért már eléggé top termék, ahogy nézem:

http://www.akkumax.hu/exide-premium-12v-53ah-jobb-akkumulator
Attól függ, melyiket kapod jobb áron.

Mi anyukám Astrájába készülünk venni Exide Excel 72Ah 670A indítóáramú aksit (most is az van benne, 5 éves). A Szakálmetálban 22500Ft-ra jön ki a 30%-os kedvezményemmel. 18500-ért lenne Jászaku, de 5 évre véve nem azon a 3500Ft-on fogunk spórolni. Ez az Exide eddig jó volt, 1 hete egyszer csak reggel nem akart indítani. Fel lett ötltve valamennyire, azóta jó.

Az Avensisbe valószínűleg a Yuasa-t fogom választani, ha szükséges lesz.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Na, hát ez az, hogy nagyjából egy árban vannak. Akkumaxon pl. 18.300 az 54 Ah/520 A-s Excide Excell akksi - míg az 55 Ah/420 A-s Yuasa ugyanennyibe kerül. És annak alapján, amit itt a többiektől olvastam, a kisebb indítóáram ebben az esetben nem jelentene problémát - sőt.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Én 64-es Exide Premium-ot vettem. De nem érzem azt a nagy átütő erőt, amit akkor éreztem amikor anno a 2.0 benzines Astrámba raktam 55-ös helyett 72-es akksit. Azok nem voltak semmi extra cuccok. De egyből éreztem a különbséget, nem kicsit!
Azért vettem most Exide Premium-ot, mert úgy gondoltam hogy rakni fogok be hifit és ez a nagy indítóáram milyen jól fog majd jönni. Nem vagyok biztos benne, hogy ez az Exide Premium tudja is ami rá van írva. Ami nekem kifeküdt az Yuasa volt és ugyan úgy indított 7,5 éven keresztül, mint most az Exide Premium. Persze az utolsó héten már lehetett érezni, hogy gyengül, de addig semmi gond nem volt.