Áh, szóval ezek kvázi az akksi karbantartására szolgálnak? És ha jól értem, akkor te éjszakára alapban rákapcsolod a töltőt az akksira?
Nem csak karbantartásra. Alapból mély kisülés után regenerálnak, fullra töltenek, kiegyenlítő töltést és fenntartó(karbantartó) töltést biztosítanak. Ezen kívül tesztelik az akkut fesz. tartásra, egyesek még az indításnál is mérik az akkut, illetve ellenőrzik a töltő rendszert, vagy TMK szulafátlanítást végeznek. Okos készülékek - borsos áron.
Én keveset, és nem naponta használom az autót, ezért gyakran van töltőn. (A hosszabbító túlfesz. védett.) Amikor 12,7 körülire esik, akkor felteszem.
Zárt udvaron van értelme, amennyiben a tápellátása víz (és túlfesz)védett. Utcán költséges lenne az 1 db töltő/ részleges feltöltés. -(
Feltöltött állapotban kevésbé csökken az ólom-savas akku kapacitása.
Dehát miért kéne neked az 1.6 benzin Carinába ez a batár nagy akksi ?
Elmenni elmegy kisebbel is. A nagyobb kapacitású akksi kíméli az indítórendszert, és tovább tart.
Elméletileg lehetne úgy méretezni, hogy tervszerű használattal kibírja az autó élettartamát, ez azonban sok + súly és hely lenne.