Szavazás

Milyen autó akkumulátort használsz?

Toyota/ Optifit
31 (18.5%)
Banner
25 (14.9%)
Bosch
22 (13.1%)
Exide
23 (13.7%)
Optima
2 (1.2%)
Moll
1 (0.6%)
Perion
5 (3%)
Jász akku
7 (4.2%)
Yuasa
8 (4.8%)
Varta
18 (10.7%)
Egyéb
9 (5.4%)
Nem kellett cserélni
16 (9.5%)
ROMBAT
1 (0.6%)

Összes szavazó: 125

Szerző Téma: Akkumulátorok, töltése, karbantartása, minden ami elektromos energia tárolás  (Megtekintve 270297 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Az eleve kis kapacitást a szulfátosodás lecsökkentette. A mélykisütések a szulfátosodást megnövelték.

Nem először szenvedsz az aksikkal, lassan elindíthatnád a beszerzési projekteket:
- olcsó multimeter (kapocsfeszültség, töltés vizsgálat, cellazárlat, nyugalmi áramfelvétel ... mérésére)
- Akku aktivátor,
- rendes töltő (min. Aldis szintű ami később tartaléknak jó lesz, de inkább az eredetije a massziv CTEK, vagy a full automata Optimate),

A kocsival keresed a kenyered, már néhány kiesett órával többet buksz, az idegeskedésről nem is beszélve. A filléres multimeter egyébként is alapvető eszköz 1 gk tulajnak.

Szervusz Agyarka!

Te melyiket tudnád inkább magadénak, -  (CTEK, Optimate)  -  közülük?
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Így már jobban értem a jelenséget  :hmmmm: ... köszi a részletes leírásokat  :yes: !

Sajnos igen, kb. sejtettem, hogy ezzel a pici akksival, ilyen használat mellett, nem tudom majd sokáig húzni. Úgyhogy belátható időn belül csere.

Kb. 20 ezer Ft-os keretből, 55 Ah-s kategóriában, ti mit javasolnátok?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10248
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Így már jobban értem a jelenséget  :hmmmm: ... köszi a részletes leírásokat  :yes: !

Sajnos igen, kb. sejtettem, hogy ezzel a pici akksival, ilyen használat mellett, nem tudom majd sokáig húzni. Úgyhogy belátható időn belül csere.

Kb. 20 ezer Ft-os keretből, 55 Ah-s kategóriában, ti mit javasolnátok?

Ha nekem kellene venni, ezt nézném meg:
http://www.akkumax.hu/yuasa-12v-60ah-japan-bal-akkumulator

Ahogy néztem, ezek nem kihegyezett akkuk, tehát arra gondolok, hogy elég tartósak lehetnek.

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Ha nekem kellene venni, ezt nézném meg:
http://www.akkumax.hu/yuasa-12v-60ah-japan-bal-akkumulator

Ahogy néztem, ezek nem kihegyezett akkuk, tehát arra gondolok, hogy elég tartósak lehetnek.

+1  :yes:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Ha nekem kellene venni, ezt nézném meg:
http://www.akkumax.hu/yuasa-12v-60ah-japan-bal-akkumulator

Ahogy néztem, ezek nem kihegyezett akkuk, tehát arra gondolok, hogy elég tartósak lehetnek.
Jó ez az oldal, köszi  :yes: !

Azt miből állapítod meg, hogy "nem kihegyezett"  :hmmmm: ? Nem értek ehhez az akkumulátor-témához  ::)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
E11-be ezt raktuk. Tökéletes!  ;)

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Te melyiket tudnád inkább magadénak
:D Nekem az előző kocsimnak nagy volt a nyugalmi áramfelvétele a riasztó miatt, Ahhoz CTEK3,6 -os volt ami a mostanihoz nagy, ezért a testvéremé lett.
Most napi szinten Optimate4 Dual-t használok, tartaléknak van egy Aldis. (Vhol még porosodik 1db 5A-es Absaar, és egy Lidl is, utóbbi néha lefagy)

Palaczk
A Yuasa jó választás, a 60Ah azonban elsőre fizikai méretében nagynak tűnik, és a sarut sem tudom, hogy milyen (méret, elhelyezkedés)a kocsidban.
20- asból még mindig egy multimétert és egy aktivátort vennék először, a maradék 16700-at meg később sze. kiegészíteném.-)
« Utoljára szerkesztve: 2013.10.27 11:41:33 írta Agyarka »

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Azt miből állapítod meg, hogy "nem kihegyezett" 
a) ránézésre látszik a túlméretezés (sok hely alul a lehulló részecskéknek, felül a folyadéknak, viszonylag vaskosabb lemezek)
b) kapacitás, indítóáram és méret adatait összehasonlítva a többivel be lehet pozicionálni.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Palaczk
A Yuasa jó választás, a 60Ah azonban elsőre fizikai méretében nagynak tűnik, és a sarut sem tudom, hogy milyen (méret, elhelyezkedés)a kocsidban.
20- asból még mindig egy multimétert és egy aktivátort vennék először, a maradék 16700-at meg később sze. kiegészíteném.-)
Igen, ezeket a cuccokat mindenképpen meg fogom venni, aztán kérek majd egy gyorstalpalót tőletek, hogy hogyan használjam őket  :)

Jobb pluszos kell amúgy a Yarisba, és nem ez a magas & keskeny kialakítás, hanem a szokásos, "normál" forma. Azt nem tudom, hogy pontosan mekkora hely áll rendelkezésre, de annyi biztos, hogy egy standard kialakítású 55 Ah-s akksi simán elfért.

60 Ah-sra amúgy nem hiszem, hogy szükségem lenne... meg ahogy nézem, ennek csak 390 A az indítóárama - az pedig jobb, ha több, nem?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Agyarka, ez a töltő, ez tulajdonképpen mire való? Nem hasonlít az általam eddig látott, hagyományos akkutöltőkre (olyanom nekem is van amúgy) ...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10248
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Jó ez az oldal, köszi  :yes: !

Azt miből állapítod meg, hogy "nem kihegyezett"  :hmmmm: ? Nem értek ehhez az akkumulátor-témához  ::)
Na és ez?

http://www.akkumax.hu/exide-excell-12v-50ah-jobb-akkumulator

Ahogy Agyarka is mondja, látható a két akku között, hogy melyik a kevésbé kihegyezett (vagyis nem elsősorban a maximum teljesítményt kihozni akaró):  nagyobb fizikai méret esetén is kisebb indítóáram a Yuasának, "lazább" elrendezés, stb. Ez elsőre rossznak tűnhet, de a véleményem az, hogy pont ezért (is) kevésbé terhelődik az akkumulátor, több tartaléka van, kisebb valószínűséggel hibásodik meg.
Ha méretre befér, akkor a legnagyobb kapacitásút tenném bele adott gyártótól, főleg ha elég a jelen esetben megadott pl. 390A-es indítóáram.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10248
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Igen, ezeket a cuccokat mindenképpen meg fogom venni, aztán kérek majd egy gyorstalpalót tőletek, hogy hogyan használjam őket  :)

Jobb pluszos kell amúgy a Yarisba, és nem ez a magas & keskeny kialakítás, hanem a szokásos, "normál" forma. Azt nem tudom, hogy pontosan mekkora hely áll rendelkezésre, de annyi biztos, hogy egy standard kialakítású 55 Ah-s akksi simán elfért.

60 Ah-sra amúgy nem hiszem, hogy szükségem lenne... meg ahogy nézem, ennek csak 390 A az indítóárama - az pedig jobb, ha több, nem?

Oké, nézd meg, hogy milyen való a Yarisba  :yes:
Carinába már 50Ah körülre hozzák, hogy jó bele, de egy batár Varta van benne, 720A-es (!) indítóárammal, biztosan 70Ah feletti a kapacitása. Sajnos a kapacitás nem olvasható le már róla. Szerintem a hangrendszer miatt kellett nekik ekkora, de azt kivették belőle természetesen.
Ha nekem kell majd akku bele, akkor azt csinálnám, amit mondtam az előbb: minél nagyobb kapacitásút tennék bele, ami még belefér, és nem kihegyezettet. Szerintem egy 60Ah-s nem merül le fél óra alatt rajta hagyott világítástól, hogy ne tudná simán elindítani  ;) Ezt az indítóáramot meg valószínűleg röhögve tudja bármikor. De ha befér egy még nagyobb, mint 60Ah, akkor abban gondolkodnék: a generátort sem fogja jobban meghúzni igazán.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
az indítóárama - az pedig jobb, ha több, nem?
Az inditórendszernek jobb, az akkunak nem feltétlenül.
Adott kapacitás mellett a nagyobb indítóáram leadási képesség általában rövidebb élettartammal párosul ("kihegyezettebb").

Agyarka, ez a töltő, ez tulajdonképpen mire való?
Mármint melyik az az ez?
A CTEK, és az Optimate processzorvezérlésű automata töltők. (Verik a gyári Yuasa, Banner, Bosch töltőket.)
Többféle teljesítményben, és eltérő + szolgáltatásokkal kaphatók(tényleg rengeteg). Csak rákötöd az akkura (vannak hozzájuk fixen felrakható csatlakozók) és bedugod a hálózatba, és legközelebb csak az elindulás előtt kell levenni, addig el lehet felejteni. (A CTEK-et csak majdnem, mert elindításához gombot kell nyomni ami az áramkimaradás esetén magától nem megy).
- időjárásállóak,
- szikramentesek, forditott polaritás ellen védettek,
- bekapcsoláskor megmérik a rákötött akkut, majd kiválasztják az állapotának megfelelő programot,
- nincs túltöltés, teljes töltés után csepptöltés,
- alacsony áram ktg. (kb. 3Ft/nap)

Régebben messziről kerültem az olyan töltőket, amiken nem volt áramerősség mérő. Ezekre is rákötöm a multimetert, de ez csak az én heppem. A LED-es állapotjelző logikus, és minimálisan elegendő tájékoztatást ad, normál működés esetén több visszajelzés felesleges, sőt legtöbbször még ez is szükségtelen.
 
... minél nagyobb kapacitásút tennék bele, ami még belefér ...
+1
« Utoljára szerkesztve: 2013.10.27 12:57:46 írta Agyarka »

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Ahogy Agyarka is mondja, látható a két akku között, hogy melyik a kevésbé kihegyezett (vagyis nem elsősorban a maximum teljesítményt kihozni akaró):  nagyobb fizikai méret esetén is kisebb indítóáram a Yuasának, "lazább" elrendezés, stb. Ez elsőre rossznak tűnhet, de a véleményem az, hogy pont ezért (is) kevésbé terhelődik az akkumulátor, több tartaléka van, kisebb valószínűséggel hibásodik meg.
Ha méretre befér, akkor a legnagyobb kapacitásút tenném bele adott gyártótól, főleg ha elég a jelen esetben megadott pl. 390A-es indítóáram.
Értem  :) !

Nade nekem jobb pluszos kéne, és a gyári eredeti csak 40 Ah, szóval pl. Yuasából egy ilyen tökéletes lenne, azt hiszem  :yes: : http://www.akkumax.hu/yuasa-12v-55ah-jobb-akkumulator
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )