Szavazás

Milyen autó akkumulátort használsz?

Toyota/ Optifit
31 (18.5%)
Banner
25 (14.9%)
Bosch
22 (13.1%)
Exide
23 (13.7%)
Optima
2 (1.2%)
Moll
1 (0.6%)
Perion
5 (3%)
Jász akku
7 (4.2%)
Yuasa
8 (4.8%)
Varta
18 (10.7%)
Egyéb
9 (5.4%)
Nem kellett cserélni
16 (9.5%)
ROMBAT
1 (0.6%)

Összes szavazó: 125

Szerző Téma: Akkumulátorok, töltése, karbantartása, minden ami elektromos energia tárolás  (Megtekintve 269436 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Jelenség: a Yaris akksija már attól "lemerül", ha mondjuk 15-20 percet állok bekapcsolva felejtett tompított fényszórókkal. Utána elfordítom a kulcsot, és meg sem nyekken az önindító. Vagy épp csak megnyekken, de ennyi.

Aztán betoljuk az autót... megyek vele 5 percet... és indít, szaporán, fürgén, mintha mi sem történt volna. Nem csak egyszer - hanem, aránylag rövid idő alatt, akár többször is (tanulókkal ugye ez elég gyakran előfordul).

De ha megint véletlenül állok egy negyedórát bekapcsolt világítással, akkor megint "lemerül" és be kell tolni.

Mi lehet ez  :?: ? Azért is írtam a "lemerülés"-t idézőjelben, mert aligha erről lehet szó.

Azt tudni kell, hogy ez egy kicsi, 36 vagy talán 40 Ah-s akksi (nincs ráírva). Az a fajta, ami Swiftekben szokott lenni.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Jelenség: a Yaris akksija már attól "lemerül", ha mondjuk 15-20 percet állok bekapcsolva felejtett tompított fényszórókkal. Utána elfordítom a kulcsot, és meg sem nyekken az önindító. Vagy épp csak megnyekken, de ennyi.

Aztán betoljuk az autót... megyek vele 5 percet... és indít, szaporán, fürgén, mintha mi sem történt volna. Nem csak egyszer - hanem, aránylag rövid idő alatt, akár többször is (tanulókkal ugye ez elég gyakran előfordul).

De ha megint véletlenül állok egy negyedórát bekapcsolt világítással, akkor megint "lemerül" és be kell tolni.

Mi lehet ez  :?: ? Azért is írtam a "lemerülés"-t idézőjelben, mert aligha erről lehet szó.

Azt tudni kell, hogy ez egy kicsi, 36 vagy talán 40 Ah-s akksi (nincs ráírva). Az a fajta, ami Swiftekben szokott lenni.

Szerintem kicsi az akksi kapacitása és/vagy kezdődő cellazára lehet. Hány éves az akksi?
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Szerintem kicsi az akksi kapacitása és/vagy kezdődő cellazára lehet. Hány éves az akksi?
Ez a Cucu akksija, Mester  :) ... Cellazárlatot nem hinném, mert akkor már megdöglött volna szerintem.

A kis kapacitás már jobb válasz lehet. Korábban ugyanis, még a gyári eredeti, kis 40 Ah-s akksival is csinálta ezt. Aztán, mikor 55 Ah-s volt benne, nem tapasztaltam.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Ez a Cucu akksija, Mester  :) ... Cellazárlatot nem hinném, mert akkor már megdöglött volna szerintem.

A kis kapacitás már jobb válasz lehet. Korábban ugyanis, még a gyári eredeti, kis 40 Ah-s akksival is csinálta ezt. Aztán, mikor 55 Ah-s volt benne, nem tapasztaltam.

Aha, valami rémlett, hogy korábban írtad is, de nem voltam benne biztos.  Valószínűleg akkor az utóbbi, hogy kiveszi az enerdzsit belőle a lámpa.

Aszondja: 2x55W+4X5W negyed órán keresztül...  Az 130W összesen.  Az nem kevés, egy kis kapacitású akksinak.  Jól emlékezem, abba is Banner ment, nem?
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Aha, valami rémlett, hogy korábban írtad is, de nem voltam benne biztos.  Valószínűleg akkor az utóbbi, hogy kiveszi az enerdzsit belőle a lámpa.

Aszondja: 2x55W+4X5W negyed órán keresztül...  Az 130W összesen.  Az nem kevés, egy kis kapacitású akksinak.  Jól emlékezem, abba is Banner ment, nem?
Igen, Banner :) ... az a kis pici, vékony pólusú fajta. Nincs ráírva, de sztem 36 Ah-s. Prímán dolgozik amúgy, pörgeti az önindítót szaporán. De 20 percnyi, bekapcsolt világítástól meghal.

És AZ hogy lehet, hogy utána pár perc motorjáratás tökéletesen magához téríti  :hmmmm: ?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Üdv!

Legközelebbi tuskóban van Wild Horse akku 40Ah-s, Marutiba, valami 4700 pénzért  :wacko:
Valaki hallott erről, mennyire jó (vagy rossz) ?

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Hiszel még a mesékben?  :lol:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Hiszel még a mesékben?  :lol:
Nem.
De sosem lehet tudni  :D

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Jelenség: a Yaris akksija már attól "lemerül", ha mondjuk 15-20 percet állok bekapcsolva felejtett tompított fényszórókkal. Utána elfordítom a kulcsot, és meg sem nyekken az önindító. Vagy épp csak megnyekken, de ennyi.

Aztán betoljuk az autót... megyek vele 5 percet... és indít, szaporán, fürgén, mintha mi sem történt volna. Nem csak egyszer - hanem, aránylag rövid idő alatt, akár többször is (tanulókkal ugye ez elég gyakran előfordul).

De ha megint véletlenül állok egy negyedórát bekapcsolt világítással, akkor megint "lemerül" és be kell tolni.

Mi lehet ez  :?: ? Azért is írtam a "lemerülés"-t idézőjelben, mert aligha erről lehet szó.

Azt tudni kell, hogy ez egy kicsi, 36 vagy talán 40 Ah-s akksi (nincs ráírva). Az a fajta, ami Swiftekben szokott lenni.
cellazárlat,akksi kuka.;(
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
cellazárlat,akksi kuka.;(
Dehogy kuka. Hogy a fenébe lenne már kuka egy akksi, amelyik tegnap, a 10 óra oktatás alatt kibírt legalább 100 indítást?

Nemtom, elolvastad-e amit írtam.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
mikor a régi seatommal tanitottam az akkori csajomat vezetni,az én aksim is birt 5x inditást pár óra alatt.
másnap nem indult,enyhe tolás,beröffent. a vége cellazárlat lett;((
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
mikor a régi seatommal tanitottam az akkori csajomat vezetni,az én aksim is birt 5x inditást pár óra alatt.
másnap nem indult,enyhe tolás,beröffent. a vége cellazárlat lett;((
Ezt a tünetegyüttest én is ismerem. De ez NEM ezt csinálja! Ez nem merül le magától. Több nap állás alatt sem.

Viszont 15-20 perc, bekapcsolt világítással állás kiüti. Utána betolás, pár perc menet, és megint tökéletes. Na, EZ a fura!
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Dehogy kuka. Hogy a fenébe lenne már kuka egy akksi, amelyik tegnap, a 10 óra oktatás alatt kibírt legalább 100 indítást?

Nemtom, elolvastad-e amit írtam.

Akkor várd meg amíg reggel se indul, és megint mondhatsz le tanulókat, szervezkedhetsz.  :flowers:

Ez bizony cellazárlat, nagy áramigényt még ki tud szolgálni, rövid időre. De hosszan tartóra egyszerűen kisül/lemerül.
Amúgy a töltés utáni azonnali indítást valószínű a lemezeken kialakult felületi töltés miatt működik. A lámpa ezt szépen leöli, és onnantól nincs kraft.
Ha feltöltesz egy akksit, képes akár 13.5V-ot is megtartani, de 1-2 perc terhelés hatására ez leesik 13V alá. A jelenség ugyanez, csak más számokkal, más mértékben.  ;)

Egy savsűrűséget még lehet megérné mérni, de ha nem volt belenyúlva, akkor nagy turpisság nem lehet...

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Ezt a tünetegyüttest én is ismerem. De ez NEM ezt csinálja! Ez nem merül le magától. Több nap állás alatt sem.

Viszont 15-20 perc, bekapcsolt világítással állás kiüti. Utána betolás, pár perc menet, és megint tökéletes. Na, EZ a fura!
értem,de én még mindig a cellazárlatra tippelek. majd írd meg mi lett a vége,de xerintem az az aksi napokon belül kuka és cserés lesz.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Jelenség: a Yaris akksija már attól "lemerül",...
Azt tudni kell, hogy ez egy kicsi, 36 vagy talán 40 Ah-s akksi (nincs ráírva). Az a fajta, ami Swiftekben szokott lenni.
Az eleve kis kapacitást a szulfátosodás lecsökkentette. A mélykisütések a szulfátosodást megnövelték.

Nem először szenvedsz az aksikkal, lassan elindíthatnád a beszerzési projekteket:
- olcsó multimeter (kapocsfeszültség, töltés vizsgálat, cellazárlat, nyugalmi áramfelvétel ... mérésére)
- Akku aktivátor,
- rendes töltő (min. Aldis szintű ami később tartaléknak jó lesz, de inkább az eredetije a massziv CTEK, vagy a full automata Optimate),

A kocsival keresed a kenyered, már néhány kiesett órával többet buksz, az idegeskedésről nem is beszélve. A filléres multimeter egyébként is alapvető eszköz 1 gk tulajnak.
« Utoljára szerkesztve: 2013.10.26 23:10:09 írta Agyarka »