Felhasználónév: Jelszó:

Szavazás

Milyen autó akkumulátort használsz?

Toyota/ Optifit
29 (19%)
Banner
23 (15%)
Bosch
19 (12.4%)
Exide
20 (13.1%)
Optima
2 (1.3%)
Moll
1 (0.7%)
Perion
4 (2.6%)
Jász akku
7 (4.6%)
Yuasa
8 (5.2%)
Varta
15 (9.8%)
Egyéb
9 (5.9%)
Nem kellett cserélni
15 (9.8%)
ROMBAT
1 (0.7%)

Összes szavazó: 111

Szerző Téma: Akkumulátorok, töltése, karbantartása, minden ami elektromos energia tárolás  (Megtekintve 76218 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3215
  • Autó: Corolla E11, 1.3, 4E-FE, Millenium ; E12, D-4D, Luna
A Jász-akkura vonatkozik amit írtam.

Trotter!

Nekem már lassan fél éve benne van, eddig nem égett le az autó.  :D
Bár sok hasznát se látom egyelőre. Nyugalmi fesz ugyanott van ahol volt. Talán indításnál nem esik akkorát a fesz. De ez lehet azért is, mert mióta betettem, azóta figyelek az akksira. Töltögetem rendszeresen, ha sokáig nem mozdul akkor hagyom csepptöltőn, stb...  :)
Ha még 1 évet kibír az akksi, akkor valószínű működik a dolog.  ::)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Azt hiszem a Wild Horse nevű akksival voltam/vannak gondok.  Valahol olvastam róluk.
Ja, hogy úgy. Hát igen, az tényleg a legolcsóbb kategória. Épp minap néztem a Tesóban, hogy akciózva 9.990-ért adják a 45 Ah-s kivitelt  :eek: ... ez azért már tényleg annyira olcsó, hogy pont emiatt nem venném meg  :nonono:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4111
Ez állandóan "rajta van" az akksin? Pl. gondot okoz a mélygarázsban, vagy garázsban állás? Nem gyullad ki tőle?
Állandóan rajta van.
Kigyulladni nem tud, mert nem rövidre zárással kondicionál.
Gondot a fogyasztása okozhat. Ebből a szempontból a Conrados Megapulse leírása nem egyértelmű, a Waeco -é nagyon sok. Az IVT/ Panelectron 2-5mAh viszonylag nem sok, és gyorsan visszatölthető.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4111
ez azért már tényleg annyira olcsó, hogy pont emiatt nem venném meg
Nem az ár számít, hanem a súly. Aminek súlya van abban ólom is van.-) Csak ne legyen zárlatos, legyen benne hely az üledéknek, meg a savnak, és után lehessen tölteni.
Amiket írtam azok nyilván nem a gk. utastérbe való akkuk, és gyakori gondozást igényelnek.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Nem az ár számít, hanem a súly. Aminek súlya van abban ólom is van.-) Csak ne legyen zárlatos, legyen benne hely az üledéknek, meg a savnak, és után lehessen tölteni.
Amiket írtam azok nyilván nem a gk. utastérbe való akkuk, és gyakori gondozást igényelnek.
Egy átlagos, mondjuk 55 Ah-s akksiban mekkora a folyadék mennyisége?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4111
Egy átlagos, mondjuk 55 Ah-s akksiban mekkora a folyadék mennyisége?
Nem tudom, még nem mostam, savaztam újra.
Az biztos, hogy az ólom nehezebb mint a sav és a műanyag ház, és min. 1 cm-rel (típusfüggő) kell a lemezek fölé érnie a savnak.

alvaro84

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 190
  • Autó: 1999 Toyota Yaris 1.0
Idézetet írta: Agyarka
Beköt, használ, örül.

Na, pont ennyit láttam a használati utasításban is :surrender:

Mennyi időre szokás rákötni? Meg milyen gyakran? Nem okoz galibát az extra löket, ha bekötve marad az akku? (Igen, a Yarisnál könnyen hozzáférek, na de a motorok egy nehezített terep... ráadásul a kisebbikben az akku is <10Ah, amire a hasznut már nem ajánlja :ph34r:)
« Utoljára szerkesztve: 2013.08.24 17:04:49 írta alvaro84 »

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4111
Mennyi időre szokás rákötni? Meg milyen gyakran?
Nem okoz galibát az extra löket, ha bekötve marad az akku?a kisebbikben az akku is <10Ah, amire a hasznut már nem ajánlja
Ideális esetben rákötöd, és használod amíg megvan a gép, vagy vmi tönkremegy. Van itt topictárs, akinél már ment tönkre aktivátor.
Nem okoz galibát, mert az akku pufferol. Egyébként is normális gk. elektronika tervezését a táp szűrésével kell kezdeni, sajnos ezt néhány gyár nem veszi figyelembe, ami jó spórolás és egyben + bevételi forrás (nekik).
<10Ah-sra nem raknám, talán túl kicsi a puffer, vagy nagy a sokkolás? A 35Ah-on gond nélkül üzemel.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 21890
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
  • Autó: Toyota Prius Mk 3, Toyota Corolla E110 1,8 USDM
Állandóan rajta van.
Kigyulladni nem tud, mert nem rövidre zárással kondicionál.
Gondot a fogyasztása okozhat. Ebből a szempontból a Conrados Megapulse leírása nem egyértelmű, a Waeco -é nagyon sok. Az IVT/ Panelectron 2-5mAh viszonylag nem sok, és gyorsan visszatölthető.
Nálam naponta megy a gép. Amikor szabadságon vagyunk, akkor pihen, két három napot, vagy akár egy hetet, egyébként állandóan üzemben van.
Sors bona nihil aliud

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Hazaérek este... felnyitom a Yaris motorháztetejét...  :eek: ... bakker, ÚSZIK minden az akku-savban  :helpsmilie: :no: !!!

Ez a F O S valahogyan, valamiért kinyomta magából ránézésre kb. az összes folyadékot, és telefröcskölte vele az egész motorteret  :wacko: :censored: !!! Még most is sziszegő hang hallatszott belőle - közel 24 órával az autó legutóbbi leállítása után  :nono: ...

Nem tudom, mi lehet mindennek a technikai/kémiai magyarázata, de rohadt rossz vicc volt, annyi biztos  :surrender:

Nosza... gyorsan átapplikáltam Cucuból az akksit, majd söprés a legközelebbi kézi nagynyomású mosóba... ott aztán 10 percen keresztül nyomattam a motortérbe, a kerékjáratokba, a kocsi aljára stb. a vizet. Remélem, sikerült mindenhonnan minden savat eltávolítani  ::) ...

Aztán befejeztem az akkucsere-projektet is, amiről ma korábban írtam. Úgyhogy most a Cucu kis Bannere dolgozik a Yarisban - Cucuba pedig az amúgy a Coronába szánt Hoppecke került. Egy pontosan ugyanilyen:



Amúgy PiciPetinek azért igazsága lehet - mert bakker, ezt a cuccot még 2008 őszén kaptam rokonainktól, akik nem akarták kidobni a bontóba kerülő Samarájukkal együtt - és előtte ők is vagy három-négy éven át használták  :sorcerer: ... azóta pedig nálam kb. csak áll - évente négy-öt alkalommal beindítom vele a Coronát és megyek pár km-t, évente egyszer-kétszer pedig eszembe jut tölteni is - de ennyi. Utoljára június elején töltöttem, azóta kint állt a ház mögött, az eresz alatt. Most meg: beszereltem az autóba, és pöcc-röff  :eek: :clap:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3215
  • Autó: Corolla E11, 1.3, 4E-FE, Millenium ; E12, D-4D, Luna
Na pl így lesz egy olcsó akksi nagyon drága...  :no:
Ha ezt úgy adja elő, hogy pl nincs a közeledben, (nyaralás, stb...) az akár több százezres kár.  :hmmmm:

Persze előfordulhat ez akármivel, de azért egy rendes márka esetén jóval kisebb eséllyel szvsz... :flowers:

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4111
Nem tudom, mi lehet mindennek a technikai/kémiai magyarázata
Zárlatos lett és kiforralta a savat.-(
Jó, hogy éppen senki nem volt a közelben, így nem lett személyi sérülés.

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16530
  • Autó: 2005.12. Mazda5 CD TX 2005.02. Toyota Yaris Sol 1.3vvti
cellazárlat. irtam én már ezt korábban egy 1 szavas hozzászólásomban.
cordobával jártam így jópár éve nyáron.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 21890
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
  • Autó: Toyota Prius Mk 3, Toyota Corolla E110 1,8 USDM
Palaczk Mester:  nem elég a vizes mosás, hanem kell a sav passziválása is!!!   Egyszerű lúgos kémhatású oldattal elérheted a kívánt hatást. (mosópor, vagy mosogatószer koncentrált oldatával megöntöd a tetthelyet, és utána jöhet a víz)

Én visszamennék, és így is lekezelném..
Sors bona nihil aliud

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Zárlatos lett és kiforralta a savat.-(
Jó, hogy éppen senki nem volt a közelben, így nem lett személyi sérülés.
És akkor, gondolom, az idézte elő a zárlatot, hogy feltöltöttem az akksit a hiányzó folyadék-mennyiséggel...  :hmmmm: ... ugye? Mert egybeesett ezzel. Csütörtök este feltöltöttem, pénteken egész nap autóztunk (oktatás), szombat reggel már nem indult - és akkor nyilván ott is lehetett már szétspriccelődve a trutymó, amire aztán csak este bukkantam rá.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )