Szavazás

Milyen autó akkumulátort használsz?

Toyota/ Optifit
31 (18.5%)
Banner
25 (14.9%)
Bosch
22 (13.1%)
Exide
23 (13.7%)
Optima
2 (1.2%)
Moll
1 (0.6%)
Perion
5 (3%)
Jász akku
7 (4.2%)
Yuasa
8 (4.8%)
Varta
18 (10.7%)
Egyéb
9 (5.4%)
Nem kellett cserélni
16 (9.5%)
ROMBAT
1 (0.6%)

Összes szavazó: 125

Szerző Téma: Akkumulátorok, töltése, karbantartása, minden ami elektromos energia tárolás  (Megtekintve 266859 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
itthoni sima háztartási hobbi célra keresek egy digit multimétert! ki mit ajánl?
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
itthoni sima háztartási hobbi célra keresek egy digit multimétert! ki mit ajánl?

ne kicsinyeskedj és ne add fel.                                                       Találd meg magad
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
itthoni sima háztartási hobbi célra keresek egy digit multimétert! ki mit ajánl?
6 éve egy Voltcraft VC130-at vettem 4000 forintért. Itthoni célra teljesen bevált. Nem tudom mi az utódja, de simán vennék Voltcraftot ha most kéne.
szerk
Közben nézem, hogy az utód a fantáziadús Voltcraft VC130-1 névre hallgat és 6 ropi.
« Utoljára szerkesztve: 2018.04.30 20:41:08 írta Silent »

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
átnyálaztam az infókat,thanx.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Fox11

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 296
Sziasztok! Sajnos medöglött az aksim az autóban,tehát mindenképpen szeretnék egy újat! Milyen aksit ajánlanátok? Illetve cserénél a fedcomp nem fog szórakozni csere után?  (Avensis 2.0 D4D)  126 lóval a gép. Előre is köszi!!

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Szia!
Elvileg 242x175x190 jobb + való bele, de az a biztos, ha leméred. Ilyen pl. az Exide AE640.
Fedkomp kódot nem kér, az ECU alaphelyzetbe rakja magát. Rádió memóriáját és az automata ablak emelő végállást ( felhúzásnál tovább nyomva tartva) kell újra tanítani

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
A Yaris akksija most már tényleg kezdi megadni magát: az utóbbi két hétben csak egyszer használtuk pár km-nyi útra, tegnap elég nehezen tudta átforgatni, de sikerült, ma is hasonló volt a helyzet, ma egy kicsit hosszabban (kb. 5 km) tudtam vele menni, de aztán péntekig megint állni fog. Ideig-óráig még jó lesz, de sztem a telet már nem bírja ki. Nem panaszkodom, mert tavasszal volt 8 éves, még a gyári (Varta Black 45Ah), a kérdés, hogy milyen menjen bele? Tudom, hogy a gyári akksi mindig jobb minőségű, ezért nem várnám el az utódtól, hogy az is kibírjon 8-9 évet, de nem is haragudnék meg - anno a Corsában nem cseréltem akksit, pedig 9,5-16 éves koráig nálunk volt, mivel az előző tulaj végig márkaszervizbe járatta, feltételezem, hogy Opelék raktak bele valamit saját márkával felcímkézett dolgot; azért csak feltételezem, mert a Corsában az akksit mélyen bedugták az ablaktörlők alá, és egyszerűen nem látszott, milyen márkájú... Varta kb. 15.000 Ft-tól van, jobb helyeken 1000-1500 Ft-ot jóváírnak a régi akksiért. A többi Toyotámba eddig Bannert vettem, abból az idevaló 13.200 Ft lenne, persze abból is ugyanúgy lejön a jóváírás. A Bosch ugyanannyi, mint a Varta, de nincsenek jó tapasztalataim a márkával, Exide már 18.000-től van, Yuasa 20e fölött, a többi számomra ismeretlen márka, vagy noname (Polaris, Perion, stb.) kategória.
Hát én immár kit mit válasszak...?
music     

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Nekem eddig bejöttek a Szakál saját márkás (Johnson Controls által gyártott, teljesen olyan is volt, mint az enyémben a régi  Black Varta) ún. teljesen gondozásmentes akkumulátorai. Az ára is korrekt (szerintem).
Több autóba is vettünk, hála Istennek évek óta problémamentesek, az enyémben év végén lesz 4 éves.
Azt szoktam csinálni, hogy lemérem a helyét és ami fizikailag legnagyobb belefér, olyat veszek. Általában nem sokkal drágább, de nem árt, és tovább bírja, mint egy minimálisan bele való.
Carinában így van 74 Ah-s (gyárilag egy 45-ös is elegendő...). 19 volt anno, és a régit leadtam MÉH telepen (hulladékudvar, nem tudom), azért is adtak pár ezret, szóval 15 körül volt a végén a csere :)
« Utoljára szerkesztve: 2019.08.18 18:47:03 írta vd1234 »

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
A Yaris akksija most már tényleg kezdi megadni magát: az utóbbi két hétben csak egyszer használtuk pár km-nyi útra, tegnap elég nehezen tudta átforgatni, de sikerült, ma is hasonló volt a helyzet ...
Hosszú távon legjobban egy multiméter és minőségi akku töltő kombóval járnál legjobban. Igaz többé kerül mint egy új akku, de behozza az árát, főleg több autó tartása esetén.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Hosszú távon legjobban egy multiméter és minőségi akku töltő kombóval járnál legjobban. Igaz többé kerül mint egy új akku, de behozza az árát, főleg több autó tartása esetén.
Az lehet, de mindezt meg kell előzze, egy új akku vásárlása.  ;)
Bár egyébként a Yarist elég jól karbantartja a heti egyszeri Kecskemét oda-vissza, de a COV-nak meglehet, jót tenne egy jófajta töltő.
music     

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Akkus kérdésem lenne, hozzá nem értőként.
A hobbiautóval nem mentem aránylag sokáig és bekapcsolva felejtettem a fedélzeti kamerát. Kivettem az akkut, felhoztam, 8,4V-t írt ki a Lidl UltimateSpeed ULGD 3.8 A1 töltője, el se kezdte tölteni. Átraktam az akksit egy régebbi fix áramú töltőre és 3A töltőárammal 3 órát rajtahagytam. 3 óra után visszaraktam a Lidl-s töltőre, ami ekkor már 12V-t mondott rá, majd szépen elkezdte tölteni. Másnap reggelre feltöltötte 13V fölé és a nap folyamán rajta hagytam. Következő éjszakára levettem, másnapra13V-ról  12,8V-n állt.
Kérdésem, hogy vajon mekkora pofon volt ez a mélymerülés az akksinak? Ha van rajta varázsszem, de fekete, akkor kezdjem el nézni az akksi utódját?
« Utoljára szerkesztve: 2019.09.23 11:32:18 írta Silent »

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Akkus kérdésem lenne, hozzá nem értőként.
A hobbiautóval nem mentem aránylag sokáig és bekapcsolva felejtettem a fedélzeti kamerát. Kivettem az akkut, felhoztam, 8,4V-t írt ki a Lidl UltimateSpeed ULGD 3.8 A1 töltője, el se kezdte tölteni. Átraktam az akksit egy régebbi fix áramú töltőre és 3A töltőárammal 3 órát rajtahagytam. 3 óra után visszaraktam a Lidl-s töltőre, ami ekkor már 12V-t mondott rá, majd szépen elkezdte tölteni. Másnap reggelre feltöltötte 13V fölé és a nap folyamán rajta hagytam. Következő éjszakára levettem, másnapra13V-ról  12,8V-n állt.
Kérdésem, hogy vajon mekkora pofon volt ez a mélymerülés az akksinak? Ha van rajta varázsszem, de fekete, akkor kezdjem el nézni az akksi utódját?

Nem pofon volt, hanem mélyütés! De abból is fel lehet épülni, és az akkumulátorod is regenerálható.
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Thx, egyelőre feltöltöttem és visszatettem. Közben láttam rajta, hogy 2013 márciusi gyártású, ha gond lenne vele akkor csere lesz. Érdekes amúgy, hogy ez valami Rocket márka, 430A indítóárammal, még az életben nem hallottam róla. Viszont rendületlenül teszi a dolgát mióta bent van. A márkásabb, ismertebb konkurensek mind drágábbak és csak 330A indítóáramot tudnak, szóval az elöregedés hamarabb utóléri őket. :hmmmm:

Thomas59

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 901
Kérdésem, mivel itt lényegében kijárási tilalom van, (csak kajáért, gyógyszerért lehet menni, meg dolgozni) hogy milyen időközönként kell menni a hibridekkel, (Auris) hogy ne merüljön le az akksija. Illetve, hogy van megoldva a töltés? Csak akkor tölt amikor a benzinmotor is megy, vagy csak az a lényeg, hogy menjen az auto, akar csak elektromos uzemmódban is? Mert, ugye a Trabant, 100-as Skoda esetében ez jól látható volt, hogy mi mivel van összefüggésben. De itt a hibridnél nem látok tisztán. Mindenesetre most mentem kaját venni kb 20 km-t és Power üzemmódban, hogy gyakrabban menjen a motor.  :hmmmm:

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
A nagy (meghajtó)  akku elvan magában, a kézikönyben mintha vmi 2 havonkénti beindítás szükségessége szerepelne.
A kis akku (12 V)akkor töltődik, ha be van indítva az autó, függetlenül a benzinmotor üzemállapotától.
A "fantom" fogyasztók függvényében a kis akku elég gyorsan lemerül a 12,4 V os szulfátosodási határra. Ilyen rövid utakra 2 hetente használva fél év alatt már mérhetően csökken a kapacitása.
Amennyiben megoldható ilyen hosszabb állásoknál érdemes töltögetni az akkut, akár segédakkuról is.

A gyári akku AGM technológiás, ami szinte elnyűhetetlen, jól regenerálható nagy áramerősségű impulzus töltővel.
« Utoljára szerkesztve: 2020.03.21 16:48:48 írta Agyarka »