Szavazás

Milyen autó akkumulátort használsz?

Toyota/ Optifit
31 (18.5%)
Banner
25 (14.9%)
Bosch
22 (13.1%)
Exide
23 (13.7%)
Optima
2 (1.2%)
Moll
1 (0.6%)
Perion
5 (3%)
Jász akku
7 (4.2%)
Yuasa
8 (4.8%)
Varta
18 (10.7%)
Egyéb
9 (5.4%)
Nem kellett cserélni
16 (9.5%)
ROMBAT
1 (0.6%)

Összes szavazó: 125

Szerző Téma: Akkumulátorok, töltése, karbantartása, minden ami elektromos energia tárolás  (Megtekintve 269804 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Én inkább megtartanám a régi töltőt és mellé vennék egy Optimate4 et.
Kicsit szíven ütött az ára. Ahhoz drága, hogy átlag kétévente egyszer használjam.
music     

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Kétévente 1x használni egy akkutöltőt alig több mint halottnak a csók. Töltőt minden egyes alkalommal kell alkamazni, amikor a gépjármű használata miatt negatív az energiamérleg. Ezen kívül érdemes évente kondicionálni az akkut.
Az Optimate valóban a drágább töltők köze tartozik, de legtöbbször olcsóbb mint egy új akku, és nem kell többször megvenni.
« Utoljára szerkesztve: 2017.12.20 22:57:08 írta Agyarka »

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Gondolom, te meg tudod oldani, hogy garázsban az autóban hagyva az akksit töltögesd. No, kiszerelgetni és gyalog felcipelni 70 lépcsőt, az már nem olyan mókás.
Amúgy honnan lehet tudni, mikor negatív az energiamérleg? A Yarisszal minden héten megyek egy vidéki útra, gondolom, azzal nagyjából kipipálhatom. A COV-val nyáron kívül csak ritkán megyek hosszabb útra, azt kéne tölteni. Node milyen gyakran? Naponta, hetente, havonta, félévente?
music     

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
A negatív energiamérleget többféleképpen lehet megtudni:
- ismert paraméterekből számolással ( erre lusta vagyok)
- méréssel ( előtte, alatta, utána)
- becsléssel.

Az autó olyan mértékben soha nem tölti fel az akkuját mint egy jó külső töltő.

Elektromos hálózat nélkül valóban macerás tölteni, bár jó testedzés.-) Talán egyszer eljutunk odáig, hogy versenyképes áron lehet kapni jó minőségű napelemes töltőket.

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9518
Normál esetben az akkutöltés csak szükségmegoldás.

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Normál esetben az akkutöltés csak szükségmegoldás.
szerintem inkább karbantartás(szintentartás), kondicionálás, megelőzés...
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9518
12 éve van saját autóm. A töltőre egy kézen meg tudom számolni mikor volt szükségem - vészesetben, amikor már annyira legyengült, hogy cserélni kellett. Egyik 9 évesen lett cserélve, másik 7 évesen. Addig nem kellett alkalmazni külső töltőt.
Ezért azt mondom, hogy normál esetben reális megközelítés hogy 2 évente 1x veszi elő az ember. Nekem is van egy '80 évekbeli román gyártmányú, meg egy Lidlis. Az a dolguk, hogy a polcon pihengessenek, készenlétben, ha baj van.
« Utoljára szerkesztve: 2017.12.21 22:07:43 írta robi (Robi) »

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
szerintem inkább karbantartás(szintentartás), kondicionálás, megelőzés...
Soha nem töltöttem még akksit karbantartási céllal. A túlméretezett akksiknak köszönhetően a 7-8 éves akku életciklus megy már régóta, bármilyen karbantartás nélkül. Ehhez hozzá kell tenni, hogy szinte állandóan 1-5-10km-es kis utakra járok a kocsival, már 10 éve. Ez alatt a 10 év alatt ha jól számolom, akkor négyszer volt töltőn az akksi. Kétszer a helyzetjelző lámpát felejtettem égve, egyszer a belső világítás maradt felkapcsolva.

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
12 éve van saját autóm. A töltőre egy kézen meg tudom számolni mikor volt szükségem - vészesetben, amikor már annyira legyengült, hogy cserélni kellett. Egyik 9 évesen lett cserélve, másik 7 évesen. Addig nem kellett alkalmazni külső töltőt.
Ezért azt mondom, hogy normál esetben reális megközelítés hogy 2 évente 1x veszi elő az ember. Nekem is van egy '80 évekbeli román gyártmányú, meg egy Lidlis. Az a dolguk, hogy a polcon pihengessenek, készenlétben, ha baj van.

Az a legjobb ezekben az okostöltőkben, hogy mélymerült akkut (rajtahagyott lámpa) nem tudják érzékelni és igy nem is kezdik el tölteni...én is jól megszívtam vele. A régi nem foglalkozik semmivel csak adja a kakaót...
Negatív energiamérleg nem jellemző, mert alapjáraton is kiszolgálja a fényszórót és töltésre is marad egy kevés, akkor van gond ha leállított motorral használunk jelentősebb mennyiségű energiát.
Szoci autók könyvébe volt ilyen írva hogy naponta hetente hány km kell hogy feltöltődjön az akku a 6 voltos trabi kimondottan problémás volt például.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Az a legjobb ezekben az okostöltőkben, hogy mélymerült akkut (rajtahagyott lámpa) nem tudják érzékelni és igy nem is kezdik el tölteni...én is jól megszívtam vele. A régi nem foglalkozik semmivel csak adja a kakaót...
Ezért tartottam meg a régi töltőt, ami fix 2 vagy 5 amperrel képes tölteni. Néha jó az öreg a háznál.

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Normál esetben az akkutöltés csak szükségmegoldás.
szerintem inkább karbantartás(szintentartás), kondicionálás, megelőzés...

 :yes: :yes: :yes: :clap:

Alaphelyzetben napi szintű "szükség es megoldás" a "karbantartás(szintentartás), kondicionálás, megelőzés" érdekében. Minden más csak az energiaminimumra törekvés indoklása!
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Dave89

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Sziasztok!

Toyota Prius P3-hoz láttam a priusChat-en grid töltőt a nagy akkuhoz. Szerintetek érdemes vele foglalkozni? Azt mondják nagyban megnöveli az akku élettartamát. Az sem utolsó dolog, hogy kb 2-3 km-ert ingázok csak az autóval így mindíg teli akkuval indulhatnék. Annyira nem olcsó (399USD) persze ez relatív. Esetleg használ valaki ilyet? Tapasztalat vagy ötlet?

Köszi!

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Szerintem nem érdemes a nem PHEV járművek HSD akkujának rendszeres hálózati töltésével foglalkozni.
- A meghajtó akku kapacitásának csak 30 % át használja a töltés módjától függetlenül.
- 2 km hatótávval számolva mennyi idő alatt térül meg a 399 $ (+ fuvar+ vám+ÁFA+szerelés+ 110V>230V os trafó)
- ezzel szembeállítva az okozhat kár nagysága

Megelőző, karbantartó jelleggel műszakilag érdemes lehet szétszedni, megtisztítani, frissíteni, ballanszirozni és védőpasztázni az akkut, de a jelenlegi hosszabbítgatható garanciális feltételek mellett általában nem éri meg.

Gman

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Tudom, hogy amatőr kérdés, de, ha kiveszem az akkumulátort miket felejt el a kocsi? Amikor lemerült az akksi (RAV4 a riasztó három hét alatt leszívta teljesen) akkor az ablak végállás felejtődött. Most szeretném rendesen feltölteni az akksit, de ahhoz fel kell hoznom a lakásba és nem tudom mire számíthatok, rádió, ablak stb. Koszönöm

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Az ablak végálláson kívül a rádió beállításai és ECU reset.

A memória pár órás megtartására egy 9V os elem is elég. Hosszabb áthidalást és nagyobb biztonságot egy pár Ah kis 12V os riasztó akkuval is el lehet érni.