Szavazás

Milyen autó akkumulátort használsz?

Toyota/ Optifit
31 (18.5%)
Banner
25 (14.9%)
Bosch
22 (13.1%)
Exide
23 (13.7%)
Optima
2 (1.2%)
Moll
1 (0.6%)
Perion
5 (3%)
Jász akku
7 (4.2%)
Yuasa
8 (4.8%)
Varta
18 (10.7%)
Egyéb
9 (5.4%)
Nem kellett cserélni
16 (9.5%)
ROMBAT
1 (0.6%)

Összes szavazó: 125

Szerző Téma: Akkumulátorok, töltése, karbantartása, minden ami elektromos energia tárolás  (Megtekintve 266953 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
A szulfátlanításról viszont itt van egy cikk: LINK

Van olyan eszköz ami azért jobb, hatásosabb, mint ez a pici kis elektronika. Pl. Forex-es. Recond vagy recovery módnak nevezik a gyártók. De azért meg kell nézni, pontosan milyen technika, amivel dolgozik. Ahogy olvastam, a Ctek kisebb modelljei pl. nem intézik ezt olyan jól, mint amit a márka alapján elvár az ember.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Rátapintottál a lényegre...
Akku frissítő-szulfátlodó fogyadék, szulfátoldó elektronika, szulfát feloldó töltő, meg rekondíciónáló...halottnak a csók.
Nem igazán lehet akkut felújítani, ha lehetne csak bemennénk egy műhelybe és vennénk egy 5 éves felújított/rekondícionált akkut, ami még fut 4 évet.
Az olyan akkut aminek a szulfátosodáson kívül nincs más baja szinte teljesen rendbe lehet hozni. Sajnos általában más bajuk is van.
Az akkuk többsége túl olcsó ahhoz, hogy megérje felújítottan megvenni, ezért üzletileg nem életképes.

A Ctek nem szulfátalanító töltő, ahhoz nem megfelelő áramerősséget használ egyik verziója sem.
Az Optimate 2 nek egyáltalán nincs szulfátalanító funkciója, az csak a 4- től van ( erősen korlátozott hatékonysággal) .

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Hogy mennyit szémít a jól feltöltöttség egy akksinál. Tegnap volt szokásos heti vidéki utam, és hazaérvén felkapcsoltam a belső világítást, ami úgy is maradt reggelig. Már a riasztó jelezte, hogy valami nem stimmel, majd a kulcs elfordításánál is megtapasztalhattam, szerencsére, ha nem is könnyen, de mégiscsak elindult az autó. Pár km-t tudtam csak menni, igaz semmi extra fogyasztó nem volt bekapcsolva,  és a második indítás már olyan volt, mint szokott lenni.
music     

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
azért töltővel pumpálj rá éjszaka!!!!
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Hogy mennyit szémít a jól feltöltöttség egy akksinál. Tegnap volt szokásos heti vidéki utam, és hazaérvén felkapcsoltam a belső világítást, ami úgy is maradt reggelig. Már a riasztó jelezte, hogy valami nem stimmel, majd a kulcs elfordításánál is megtapasztalhattam, szerencsére, ha nem is könnyen, de mégiscsak elindult az autó. Pár km-t tudtam csak menni, igaz semmi extra fogyasztó nem volt bekapcsolva,  és a második indítás már olyan volt, mint szokott lenni.

Mázli hogy nem maradt úgy pár napig...a Toyotás akksik gyilkosa ez a belsőtér világítás.
Ezt ha 12 órax10wattal számolom az csak kb. 10Ah, tehát az akku háromnegyed részt tele volt, mi lenne egy 30%-os akkuval...?
Ehhez képest a takarékos, modern intelligens töltésvezérlés 80 körül próbálja tartani az akkut, az sem sokkal több a 75%-tól...biztos csak ennyi fogyott?

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
azért töltővel pumpálj rá éjszaka!!!!
Utána mentem 2x11 km-t, meg még 10-t két részletben, szerintem ez elég lesz, mert a jövő héten meg lesz egy pécsi utam, azon biztosan feltöltődik. Addig meg a nagyon rövid utakra a másikat használom, ha meg van 10 km körüli, arra megyek ezzel.
music     

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Ehhez képest a takarékos, modern intelligens töltésvezérlés 80 körül próbálja tartani az akkut,
Ez csak azokra az autókra igaz, amelyek fékezéskor a 12V os akkuba termelnek vissza, azaz a fékezést részben a generátor nagyobb gerjesztésével oldják meg. Ilyen aktív akku szabályozás van pl. A Fordokban.
Attól, hogy a Toyota nem így működik, még takarékos.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Utána mentem 2x11 km-t, meg még 10-t két részletben, szerintem ez elég lesz, mert a jövő héten meg lesz egy pécsi utam, azon biztosan feltöltődik. Addig meg a nagyon rövid utakra a másikat használom, ha meg van 10 km körüli, arra megyek ezzel.
Érdemesebb lenne külső töltővel feltölteni mert:
- alultöltöttség esetén állásában is károsodik,
- az autó töltési rendszere nem arra van optimalizálva, hogy egy lemerült akku élettartamát meghosszabbítsa, hanem arra, hogy a gépjármű indítóképességet mielőbb helyreállítsa.

Mélymerült akkunak a legrosszabb, az ha bebikázzuk és megyünk az autóval. Igazából már a nehezen indító akkunak sem tesz jót.
A gyengélkedő akkuknak regeneráló töltésre van szükségük ami C/20 árammal történik a maximális töltési szint eléréséig ( azaz a vízbontási határfeszültség fölé kell tölteni).
« Utoljára szerkesztve: 2017.12.16 03:48:07 írta Agyarka »

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Utána mentem 2x11 km-t, meg még 10-t két részletben, szerintem ez elég lesz, mert a jövő héten meg lesz egy pécsi utam, azon biztosan feltöltődik. Addig meg a nagyon rövid utakra a másikat használom, ha meg van 10 km körüli, arra megyek ezzel.
az nem elég neki....jobb volna ha szépen telitöltenéd csepptöltésen kis amperral....van a töltőkön ilyen funkcio, hópihe a jele.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
A hópihe emelt töltési végfeszültséget jelent. A hőmérséklet kompenzáció nélküli készülékeknél ajánlják 0 C körül. (Manuális kompenzáció) .

Alacsonyabb áramerősség jele típusfüggő (pl. Motorkerékpár, teknősbéka ... ).

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Magam hagynám a felhasználót a bevált módon eljárni és annak következményeit realizálni. Jó az úgy (is)!
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
A hópihe emelt töltési végfeszültséget jelent. A hőmérséklet kompenzáció nélküli készülékeknél ajánlják 0 C körül. (Manuális kompenzáció) .

Alacsonyabb áramerősség jele típusfüggő (pl. Motorkerékpár, teknősbéka ... ).
az én sokéves lidlis erőmüvemen motor-auto-hopihe ikon van.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
az én sokéves lidlis erőmüvemen motor-auto-hopihe ikon van.

 :clap: :clap:
és akkó' melliket választod?
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
:clap: :clap:
és akkó' melliket választod?
magátol választja a motort jelenleg...
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Magam hagynám a felhasználót a bevált módon eljárni és annak következményeit realizálni. Jó az úgy (is)!

Nem is reális arra kényszeríteni, hogy keressen egy villáskulcsot, kínozza ki az akksit és cipelje fel az emeletre töltögetni, resetelje a fedélzeti elektronikát, és bekoszolja a lakást. Csak azért mert kivett 10 Ah-t az akksiból és az ideálisan, szobahőmérsékletre temperálva kiegyenlítő töltéssel kerüljön vissza [rohog]
Még jobb lenne szépen lecsutakolni, kifényesíteni saruit és vazelinnel gondosan bekenegetni... :otlet: