Attól függ, hogyan fog meghalni az aksid. Viszonylag hirtelen (zárlat), vagy "szép lassan". De ezt nem tudod előre, azaz bizonytalan innentől kezdve a dolog. A kérdés, hogy mennyire viseled el a bizonytalanságot. A nagyobb hideggel egyre nagyobb az esély az akku tovább gyengülésére. Ha nem lesz nagy hideg, szerintem bírni fogja, de figyelni kell rá. Hosszabb út után nézegetni, hogy mennyire tudja feltölteni az autó. Ha nem veszi a töltést, akkor a következő indításnál már egyre gyengébb lesz és egy hideg reggelen egyszer csak majd nem indítja el az autót. A kérdés, hogy ebben a folyamatban meddig vagy hajlandó elmenni, mi az ami még nem okoz stresszt neked. Ha már most is forogsz rajta, zavar, akkor cseréld az akkut. Ha meg az már megnyugtat, hogy van nálad egy jó aksi az esetleges bikázáshoz akkor vegyél egyet és legyen otthon a meleg szobában. Ha nem indul reggel, csak leviszed, bikázol róla ás mehetsz. Ha van rá időd, ki is cserélheted már reggel. De legalább megnyugodhatsz, hogy tönkrement az akku. Kihasználtad a teljes élettartamát.
2. Kérsz kölcsön (ha nem lenne neked) egy olyan töltőt vagy szulfátlanító berendezést, amit ráraksz (autóból kiszerelve) regenerálod vele az aksit és az is segíthet. Nekem sokat segített. Ez késlelteti csak a halálozást, de tuti több, hogy több hónappal meghosszabbítja az akku életét. Már ha ez a baj (többek között). Olyan töltőt keress, amin van recondition mód. Nekem a CH611-en van és több aksin segített már ez a mód. Itt is az a kérdés, hogy ennyi "kínlódást" megér-e az neked, hogy biztosan megtudd, az aksi tényleg menthetetlen. Én megcsinálnám, de van aki azt mondja, hogy egy 5-6 éves aksi már kiszolgált és mehet a kukába. Esetleg elviszed a használt fémhulladék kereskedésbe és ott adnak érte X összeget. Annyival is bentebb vagy, még a halálában is szolgát téged az akku egy kis bevétellel.