Szavazás

Milyen autó akkumulátort használsz?

Toyota/ Optifit
31 (18.5%)
Banner
25 (14.9%)
Bosch
22 (13.1%)
Exide
23 (13.7%)
Optima
2 (1.2%)
Moll
1 (0.6%)
Perion
5 (3%)
Jász akku
7 (4.2%)
Yuasa
8 (4.8%)
Varta
18 (10.7%)
Egyéb
9 (5.4%)
Nem kellett cserélni
16 (9.5%)
ROMBAT
1 (0.6%)

Összes szavazó: 125

Szerző Téma: Akkumulátorok, töltése, karbantartása, minden ami elektromos energia tárolás  (Megtekintve 269736 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
A gk. elektronika 16V ig nem károsodhat. A lekötés nem árt, és véd a túlfeszültségtől.

16 voltig viszi fel a feszültséget a töltő Recond módban? Most az előbb ránéztem és 16 volt volt.

akibor000!
2, 10 és 20-ból lehet választani. De automata töltő.
Egy hagyományos töltővel is megprobaltuk, ami 10 amperes és nem lehet állítani rajta semmit. Azzal hamar lement a töltés 2 amerre.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Igen, 16V on rotyogtatja az akkut.

Az akku normál töltése C/10 el történik, ami ennél az akkunál 4,5 A lenne. Inkább válaszd a kisebb áramerősséget, a 2A t, az regeneráló töltéshez is megfelel.

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564


akibor000!
2, 10 és 20-ból lehet választani. De automata töltő.
Egy hagyományos töltővel is megprobaltuk, ami 10 amperes és nem lehet állítani rajta semmit. Azzal hamar lement a töltés 2 amerre.
akkor tedd 2amperra...picit lassan tölt,de karbantartó hatása is lesz...
én anno elektro órán az oskolában azt tanultam,h az akku névleges kapacitás tizedével töltünk!!!
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Ti mit tennétek a helyemben? Igazából csak gazdaságosan szeretnék eljárni, de ottmaradni sem akarok sehol..

 Kb. 4-5-6 éves a kocsimban lévő akksi. Újkorában nyáron nyugalmi állapotban 12,7-12,9 V között volt a kapocsfeszültsége. Olyankor ugye vígan tekert az indítómotor, ha indítottam. Most már nyugalmi állapotban 12,5 V körül alakul... Hiába van feltöltve.. Illetve járok vele hosszú távon, később leesik ennyire. Ez még nem aggasztó szerintem, de egy jelzés.
Hidegben ugyanis egyre lassabban teker az indítómotor. Azt hiszem a motor hibáját kizárhatjuk.
Volt lehetőségem, teszterrel megnéztem, 450 A indítóáramból 337 A tudott múltkor, mikor a hőmérséklet 6-8 Celsius volt.
A teszter szerint még jó, csak töltést kíván.
De hiába fogom tölteni, akkor sem lesz jobb.
Már nem veszi úgy fel a töltést, s nem is tartja meg mint régen..

Én úgy döntenék, veszek egy új akksit és berakom a csomagtartóba..  Végülis korba benne van ez az akksi, ha cellazárlatos lesz azonnal indíthatatlanná válik az autó.
De ha veszek egy új akksit, és még jövő nyár végéig kibírja a régi, akkor gyakorlatilag -szinte - elcsesztem 1 évet az új akksim életéből...

Ti mit gondoltok erről?
                                                                                                                                                   

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Ti mit tennétek a helyemben? Igazából csak gazdaságosan szeretnék eljárni, de ottmaradni sem akarok sehol..

 Kb. 4-5-6 éves a kocsimban lévő akksi. Újkorában nyáron nyugalmi állapotban 12,7-12,9 V között volt a kapocsfeszültsége. Olyankor ugye vígan tekert az indítómotor, ha indítottam. Most már nyugalmi állapotban 12,5 V körül alakul... Hiába van feltöltve.. Illetve járok vele hosszú távon, később leesik ennyire. Ez még nem aggasztó szerintem, de egy jelzés.
Hidegben ugyanis egyre lassabban teker az indítómotor. Azt hiszem a motor hibáját kizárhatjuk.
Volt lehetőségem, teszterrel megnéztem, 450 A indítóáramból 337 A tudott múltkor, mikor a hőmérséklet 6-8 Celsius volt.
A teszter szerint még jó, csak töltést kíván.
De hiába fogom tölteni, akkor sem lesz jobb.
Már nem veszi úgy fel a töltést, s nem is tartja meg mint régen..

Én úgy döntenék, veszek egy új akksit és berakom a csomagtartóba..  Végülis korba benne van ez az akksi, ha cellazárlatos lesz azonnal indíthatatlanná válik az autó.
De ha veszek egy új akksit, és még jövő nyár végéig kibírja a régi, akkor gyakorlatilag -szinte - elcsesztem 1 évet az új akksim életéből...

Ti mit gondoltok erről?


Ezt!
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Ha nem indít, bebikáztatod, vagy betolod, aztán utána elmész akkuért. Ha nem futárkodásra használod a városban, akkor fölösleges előre bevásárolni.

12,5V nyugalmi még teljesen jó, jó eséllyel nem emiatt fog meghalni, hanem egy cellazárlat miatt, ami lehet holnap előjön, lehet 3 év múlva...

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Szulfátosodott az akkud, frissíteni kellene.
Merítés 10,5 V ig, majd regeneráló töltés 0,05C vel 15V os töltési végfeszültséggel. Mindez 2-3x.
Az átvezetéses akkut a kezelés gyorsan leamortizálja, de legalább nem kell rajta tovább gondolkodni.

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Attól függ, hogyan fog meghalni az aksid. Viszonylag hirtelen (zárlat), vagy "szép lassan". De ezt nem tudod előre, azaz bizonytalan innentől kezdve a dolog. A kérdés, hogy mennyire viseled el a bizonytalanságot. A nagyobb hideggel egyre nagyobb az esély az akku tovább gyengülésére. Ha nem lesz nagy hideg, szerintem bírni fogja, de figyelni kell rá. Hosszabb út után nézegetni, hogy mennyire tudja feltölteni az autó. Ha nem veszi a töltést, akkor a következő indításnál már egyre gyengébb lesz és egy hideg reggelen egyszer csak majd nem indítja el az autót. A kérdés, hogy ebben a folyamatban meddig vagy hajlandó elmenni, mi az ami még nem okoz stresszt neked. Ha már most is forogsz rajta, zavar, akkor cseréld az akkut. Ha meg az már megnyugtat, hogy van nálad egy jó aksi az esetleges bikázáshoz akkor vegyél egyet és legyen otthon a meleg szobában. Ha nem indul reggel, csak leviszed, bikázol róla ás mehetsz. Ha van rá időd, ki is cserélheted már reggel. De legalább megnyugodhatsz, hogy tönkrement az akku. Kihasználtad a teljes élettartamát.
2. Kérsz kölcsön (ha nem lenne neked) egy olyan töltőt vagy szulfátlanító berendezést, amit ráraksz (autóból kiszerelve) regenerálod vele az aksit és az is segíthet. Nekem sokat segített. Ez késlelteti csak a halálozást, de tuti több, hogy több hónappal meghosszabbítja az akku életét. Már ha ez a baj (többek között). Olyan töltőt keress, amin van recondition mód. Nekem a CH611-en van és több aksin segített már ez a mód. Itt is az a kérdés, hogy ennyi "kínlódást" megér-e az neked, hogy biztosan megtudd, az aksi tényleg menthetetlen. Én megcsinálnám, de van aki azt mondja, hogy egy 5-6 éves aksi már kiszolgált és mehet a kukába. Esetleg elviszed a használt fémhulladék kereskedésbe és ott adnak érte X összeget. Annyival is bentebb vagy, még a halálában is szolgát téged az akku egy kis bevétellel.

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Szulfátosodott az akkud, frissíteni kellene.
Merítés 10,5 V ig, majd regeneráló töltés 0,05C vel 15V os töltési végfeszültséggel. Mindez 2-3x.

Ez, hogyan kell, hogy pont 10,5 legyen és ne merüljön túl?

Mondjuk nézegettem fórumokat, ott emlegetnek valami eszközt, csak nem tudom, hogy az arra való-e?  Valami 150 wattos, ventilátoros LCD kijelzős kütyü. Ez arra való, beállítható, hogy meddig merítsem és merítésre való egyáltalán? Megvan a link is: ATORCH 150W Constant Current Electronic Load 200V20A Battery Tester Discharge Capacity Tester meter 12V24V48V Lead-acid lithium


« Utoljára szerkesztve: 2017.12.05 11:13:11 írta Soma01 »

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
A linkelt, és hasonló berendezésekkel nemcsak a merítés oldható meg, hanem mérhető a valós kapacitás.

Amennyiben nincs szükséged pontosan erre az adatra, akkor elég 1 multiméter és műterhelés ( pl a gk saját izzói), és idő a felügyelethez.

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Legegyszerűbb akkor felkapcsolni a világítást, és figyelni az akksit, hogy 10,5 V alá ne essen .
Optimate 2-es töltőm van, 0,8 Amperral tölt, ennyi, elvileg nem több, max kevesebb. Az azért jó nem?  Bár még gondolkodom rajta, hogy megbontsam-e az akksit, és megnézzem nem-e kell benne pótolni folyadékot.
« Utoljára szerkesztve: 2017.12.05 13:30:02 írta G86 »
                                                                                                                                                   

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Most itt a rekondicionálásról (szulfátlanításról) és annak előkészületeiről próbálok infókat szerezni. Nekem van olyan töltőm, ami tud recond.-ot. Az az Optimate szerintem nem tud. Az egy jó kis karbantartó-, csepptöltő. A kérdés, most az, hogy hogyan merítsem le az akkut a recond mód indítása előtt? Úgy, hogy ne merítsem túl!

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
De hiába fogom tölteni, akkor sem lesz jobb.

Ti mit gondoltok erről?

Rátapintottál a lényegre...
Akku frissítő-szulfátlodó fogyadék, szulfátoldó elektronika, szulfát feloldó töltő, meg rekondíciónáló...halottnak a csók.
Nem igazán lehet akkut felújítani, ha lehetne csak bemennénk egy műhelybe és vennénk egy 5 éves felújított/rekondícionált akkut, ami még fut 4 évet.

A jó hír, hogy szerintem az akku gyengülése nem feltétlen vezet hirtelen tönkremenetelhez, nekem egy viszonylag új akku lett cellazárlatos nyáron, de ha hallhatóan lassan teker, pedig fel van töltve azt nem mondanám biztató jelnek.

Ha veszel egy új akkut akkor télen kéthetente, nyáron forróságban hetente jó rátölteni ahhoz, hogy ne veszítsen sokat az élettartamából, - talán néha meríteni is - ha állni hagyod egy évet megette a fene. Nálad amúgy is az lehet a gond, hogy nem használod az autót napi rendszerességgel, időnként rá kellene töltened.

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Ha veszel egy új akkut akkor télen kéthetente, nyáron forróságban hetente jó rátölteni ahhoz, hogy ne veszítsen sokat az élettartamából, - talán néha meríteni is - ha állni hagyod egy évet megette a fene. Nálad amúgy is az lehet a gond, hogy nem használod az autót napi rendszerességgel, időnként rá kellene töltened.
Az àllando jelleggel akkura köthetö kis aktivàtor mennyire segit ezen a téren?
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Itt egy cikk, arról is van szó a végén:

http://totalcar.hu/magazin/technika/2016/02/22/akkumulatormagia_melyik_a_kamu/

egy idézet:
"Miután megépítették a Forexnél, hosszasan tesztelték. Letettek a sarokba két ugyanolyan akkumulátort, az egyikre rácsíptették az aktivátort, a másik magányosan pihent. Tíz hónap múlva mindkettő lemerült, de az aktivátoros akkut sokkal könnyebb volt feltölteni. Nagyjából ennyi a pozitívum, amit sikerült kimérni. A tesztet folytatva a folyamatosan rugdosott akkumulátorban végül két cella is bezárlatosodott (mindez még a tasakszeparátorok kora előtt történt), miközben a másik ép maradt. Ez persze nem bizonyíték az aktivátor destruktív hatására, hiszen gyártási hiba miatt is keletkezhetett a zárlat, de hozzá tartozik a teljes történethez."

Az àllando jelleggel akkura köthetö kis aktivàtor mennyire segit ezen a téren?