Szavazás

Milyen autó akkumulátort használsz?

Toyota/ Optifit
31 (18.5%)
Banner
25 (14.9%)
Bosch
22 (13.1%)
Exide
23 (13.7%)
Optima
2 (1.2%)
Moll
1 (0.6%)
Perion
5 (3%)
Jász akku
7 (4.2%)
Yuasa
8 (4.8%)
Varta
18 (10.7%)
Egyéb
9 (5.4%)
Nem kellett cserélni
16 (9.5%)
ROMBAT
1 (0.6%)

Összes szavazó: 125

Szerző Téma: Akkumulátorok, töltése, karbantartása, minden ami elektromos energia tárolás  (Megtekintve 271623 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Az Optimate 12,7 ig tartja jónak egy akku töltés megtartó képességét.
Új akkunál, vagy frissen felújítottnál pár hétig 12,8-12,9 is előfordulhat. A Ca s és az AGM akkuk előnnyel indulnak, mert a hozzájuk illesztett töltők magasabb végfeszültségre töltenek.


Hát nemtom, akkor lehet a Yuasa nem tart olyan magas nyugalmit, de nálam az E11, és E12-ben is Ca-s Yuasa van, ami újonnan valóban tartott 12.9-et, gyári töltésként, valami varázslat okán. De az első ellenőrzés-töltés óta (vétel után pár hónappal) 12,6 körül van mindkettő nyugalmija, és töltés után ~1 órával is 12,7 körül állnak. Más autóban se tapasztaltam nagyon 12.7 fölötti nyugalmi értéket.  :no:

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Egyes vélemények szerint a töltést követően 1/2 mások szerint 2 óra kell mire az akkumulátor nyugalmi állapotba kerül. Ezekből elég valószínűnek tűnik, hogy 20 perc elteltével még nem a nyugalmi kapocsfeszültség mérhető.

Az általam mondott pár hét és az Pick által mondott pár hónap között nincs ellentmondás.
Az Optimate mérése pedig a saját feltöltése utáni állapotra vonatkozik (típustól függő teszt idővel), ami hatékonyanabb mint a gk saját töltési rendszere. Ez egyébként elmondható sok más töltőre is, amelyek lassú töltők, ellentétben a gépjárművek nagy áram erősségű gyors töltési rendszerével

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
PiciPeti elnézést, ismét megtréfált az automatikus javítás. :surrender:

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Igen, én töltés után 1-2 órával mért értéket tekintem nyugalminak, vagy ha töltés után egy pár A-es fogyasztót rákötünk pár másodpercre.

A 12.7V feletti érték szterintem a "fantom" elektronok miatt vannak, amik töltés során a lemezek felületére kerülnek, ezek azonban valós munkavégzésre nem képesek, hiszen nem a körfolyamat részei, hanem többletként szerepelnek a "képletben".  ::)

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
A "beteg" akksin a teljes feltöltést követően, 24 óra pihentetés után 12,74V-ot mértem (a másik kocsi csomagtartójában éjszakázott -10 fokban, nappal +2-3 fok körül.)
Ezzel már biztos beindulna a Corolla, aztán, hogy mi lenne (mármint, hogy üzemszerűen tud e elég töltést felvenni a 10-15 perces utak alatt), már nem fog kiderülni, mert elhamarkodottan rendeltem egy Exide Premium akksit, rendes japán méretben, nem kell majd fusizni a lefogatással.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Nincs rajta varázsszem .
Kicsit megkésve , sry.
Köszi, közben meg lett méricskélve és semmi baja, úgyhogy egyelőre marad. -15-el van gondja csak, de tulajdonképpen olyankor is indul, úgyhogy nincs értelme. De legalább tudom már, hogy mire váltok majd.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Agyarka,

Elképzelhetőnek tartod, hogy egy nem egészen 1 éves Yaris III-ban, 3 hét állást követően annyira lemerül a gyári akku, hogy a kp-zárat sem képes nyitni?
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Elképzelni el tudom. Amennyiben az akku gyári hibás lenne, annak már korábban ki kellett volna jönnie vagy látható nyoma lenne. Garanciális Toyota esetében a töltési rendszer hibájának kicsi a valószínűsége. Marad a negatív energia mérleg, túl magas készenléti áramfelvétel ( utólagos rossz vagy rosszul beszerelt fogyasztók pl. pajzs ), rövid távú használat, nyári meleg (folyadék vesztés), téli hideg ( kapacitás vesztés, csökkent kapacitás miatt gyorsan kialakuló alultöltöttség következtében fokozott sebességű szulfátosodás, illetve -20 körül egy lemerült akku akár meg is fagyhat).

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Köszönöm!
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1102
Azt hiszem akku-vég van (pedig a nagy hideget túlélte).

Pénteken vettem észre, hogy nehezebben tekeri az "első kört", de a végre vagy a "második körre" beröccen mindig. 20 km reggel, 20 km este is óvoda, iskola megállókkal. Ma hazaérkezve a garázs előtt megálltam, becuccoltunk. 5 percre rá mentem beállni a garázsba, már az az első kör is nyögve-nyelős volt, de beindult.

Van értelme tölteni? (szerintem nincs)

Május óta nyúzom az autót, ez volt benne... előélet ismeretlen. Ami kapcsolódhat: 2014.04-ban volt önindító csere (számla van 585 euro) ~30.000 km-el ezelőtt.
'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Üdv!
Nekem az aldis töltő nem tudott anno javítani rajta, cseréltem.
Most is a lehető legnagyobbat javaslom beletenni, ami fizikailag belefér.

TtkRN2


andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Szerintem van értelme feltölteni! Az csak javíthat a helyzeten!  :yes:

Nálam úgy szokott jönni az akku csere esedékessége, hogy,  először csak fél évente kell rátölteni (mert nem indul), majd sűrűsödve x havonta, x hetente, hetente, xnaponta... és besokallok és cserélem. DE ez az első "jelektől" számítva 1...2 év távlat is lehet... kinek mennyi türelme van... :whistling:
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Azt hiszem akku-vég van (pedig a nagy hideget túlélte).

Pénteken vettem észre, hogy nehezebben tekeri az "első kört", de a végre vagy a "második körre" beröccen mindig. 20 km reggel, 20 km este is óvoda, iskola megállókkal. Ma hazaérkezve a garázs előtt megálltam, becuccoltunk. 5 percre rá mentem beállni a garázsba, már az az első kör is nyögve-nyelős volt, de beindult.

Van értelme tölteni? (szerintem nincs)

Május óta nyúzom az autót, ez volt benne... előélet ismeretlen. Ami kapcsolódhat: 2014.04-ban volt önindító csere (számla van 585 euro) ~30.000 km-el ezelőtt.
Mikor nekem ezt csinálta, még kapott egy hosszú karbantartó töltést, de azért megrendeltem az újat és hordtam a csomagtartóban. Kb. 8 hónapot bírt még a karbantartó töltés után. Akkor fogtam a tartalékot és pár perc alatt betettem.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Szerintem van értelme feltölteni! Az csak javíthat a helyzeten!  :yes:

Nálam úgy szokott jönni az akku csere esedékessége, hogy,  először csak fél évente kell rátölteni (mert nem indul), majd sűrűsödve x havonta, x hetente, hetente, xnaponta... és besokallok és cserélem. DE ez az első "jelektől" számítva 1...2 év távlat is lehet... kinek mennyi türelme van... :whistling:
Az még a szerencsésebb eset. Nekem a Jazzben a Moszkva téren a lámpánál megálltam, leállt a motor és nem indult. Zárlatos lett. Hazahúztam a Toyotával. Aksit feltöltöttem, pöcre indult... aztán mégegyszer előfordult, hogy se kép se hang. Így gyorsan kicseréltem, mert bármikor előfordulhatott volna valahol a francba.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Nem tudom, volt-e már, de érdekes:



TtkRN2