Szerző Téma: BMW  (Megtekintve 129555 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

BloodRedSandman

  • Vendég
BMW
« Dátum: 2013.03.23 00:25:23 »
Legyen egy ilyen, itt dokumentálnám magamnak közös életünket és ha valakit érdekel, olvashatja :)

A topic egy 1998-as 318 (1895ccm) BMW-ről fog szólni. Gyaníthatóan valós 158ezer törésmentes km után, mely Németországból jött hazánkba.
« Utoljára szerkesztve: 2013.03.23 00:27:34 írta Cimbi »

BloodRedSandman

  • Vendég
Re:BMW
« Válasz #1 Dátum: 2013.03.23 00:40:20 »
Ma este sajnos gyertya cserét is terveztem, ez nem jött össze, mert a gyertyák nem érkeztek meg. A jó hír, hogy cseréltük az klíma és az ékszíjat, dayco márka ment be, ajánlották, nem hiszem, hogy nagy gond lehet. Légszűrőből WIX ment, pollenszűrőből egy szenes. Kitakarítottuk a légtömegmérőt féktisztítóval, bár gondja nem igazán volt és koszos sem, a reakció hasonló volt mint az avensisnél: indítás után kétszer leállt, aztán ugrált a fordulatszám, majd helyrejött kb 30mp eltelte után.
Én szerettem volna kitakarítani a pillangó szelepet, mert ezt rituálisan megcsinálom "új"autó vásárlása után. Hát ez a látvány fogadott minket:

Úgyhogy itt igazából nem volt mint takarítani...
A szíjak kicserélése kétemberes munka volt, haver elhúzta a feszítőt, én leszedtem, vissza az új szíj, visszaengedte. Nem volt nagy feladat, de mivel két szíj van egymás mellett, ezért előtte inkább rajzolgattunk.
Szomorú hír: Konstatáltuk, hogy a hűtő mintha az egyik sarkában könnyezne. Nem fogyott a folyadékból, de nyálkás, gyanítjuk, hogy az lehet. Egyenlőre nem vészes.
Viszont: kiszedtük a halott pókot a hátsó lámpabúrából, bezsíroztunk minden ajtó határolót és zsanért és megoldottuk legnagyobb fétisemet, vagyis kipattintottam a redvás rendszámtábla világítás plexijeit, elmostam, kapott új izzókat, mert az 5w sofiták már nagyon feketék voltak. Most szépen világít, az eredmény ilyen:


A régi pollenszűrő és az új:

A légszűrőről nem készült kép, az igazából új lehetett...

Az első lámpákat beállítottuk, most már rendesen állnak, a bólintás helyrejött, most már újra mindkét oldalon bólint felkapcsoláskor.

Nagyon tetszik a belső tér piros világítása és ráadásul nem csak egy, hanem mindjárt kettő van belőle. Nemtom milyen izzó lehet, de nagyon frankó:

g.peter

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 319
Re:BMW
« Válasz #2 Dátum: 2013.03.23 12:25:59 »
Akkor ide illik a kedvenc belső képem
Visszafogottan elegáns, és szép. Mégis modern. És nincs benne indokolatlan fabetét, meg színes csicsa, és csillogás

BloodRedSandman

  • Vendég
Re:BMW
« Válasz #3 Dátum: 2013.03.23 12:28:38 »
Nagyon szép :)

Nekem kicsit már puritán, de mivel ez egy M... itt leszarnám a belsőt :)

g.peter

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 319
Re:BMW
« Válasz #4 Dátum: 2013.03.23 12:36:30 »
Na látod, én ehhez se értek. Ha M akkor M. Csak megfogott. Csak azon agyalok: ebbe a kocsiban kiugorhatok a közeli Spar-ba rövid gatyában és papucsban (ahogy szoktam) mikor főzés közben derül ki hogy nincs itthon majoranna?

BloodRedSandman

  • Vendég
Re:BMW
« Válasz #5 Dátum: 2013.03.23 12:42:31 »
Ott a logó a "váltó"-n, a kormány alsó küllőjén, a fordulatszámmérőn. Ha ilyen kocsid lesz, már nem fog érdekelni a majoranna... ;)

Nekem a "régi" M5 belső is tetszik :)
« Utoljára szerkesztve: 2013.03.23 12:47:53 írta Cimbi »

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:BMW
« Válasz #6 Dátum: 2013.03.23 12:59:01 »
Ott a logó a "váltó"-n, a kormány alsó küllőjén, a fordulatszámmérőn. Ha ilyen kocsid lesz, már nem fog érdekelni a majoranna... ;)


Miért, mert hogy nem jut húsra hurkára? :hmmmm: [rohog]

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:BMW
« Válasz #7 Dátum: 2013.03.23 13:06:38 »
Cimbi!
A tied ugye nagyon az első lehet, mert 1998-tól gyártották az E-46-ost? :hmmmm:

BloodRedSandman

  • Vendég
Re:BMW
« Válasz #8 Dátum: 2013.03.23 13:18:41 »
Cimbi!
A tied ugye nagyon az első lehet, mert 1998-tól gyártották az E-46-ost? :hmmmm:

Igen!

g.peter

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 319
Re:BMW
« Válasz #9 Dátum: 2013.03.23 13:47:31 »
Ha ilyen kocsid lesz, már nem fog érdekelni a majoranna... ;)
Gondolod, hogy akkorra már akkora sznob leszek, hogy megeszem a saját főzésű perkeltemet íztelenül is?
A vendégek úgy sem merik megkritizálni?

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:BMW
« Válasz #10 Dátum: 2013.03.23 16:32:48 »
a piros műszerfalvilágítás szerintem még fiziológiailag is a legjobb, mert alacsony frekvenciás fény, kevésbé fárasztja a szemet, mit az összes többi. a mazda3-ban is az van :D

BloodRedSandman

  • Vendég
Re:BMW
« Válasz #11 Dátum: 2013.03.23 17:10:24 »
Gondolod, hogy akkorra már akkora sznob leszek, hogy megeszem a saját főzésű perkeltemet íztelenül is?
A vendégek úgy sem merik megkritizálni?

Nem, akkor már étteremben fogsz enni, vagy rendelsz :D

BloodRedSandman

  • Vendég
Re:BMW
« Válasz #12 Dátum: 2013.03.23 17:10:42 »
a piros műszerfalvilágítás szerintem még fiziológiailag is a legjobb, mert alacsony frekvenciás fény, kevésbé fárasztja a szemet, mit az összes többi. a mazda3-ban is az van :D

Borostyán ;)

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:BMW
« Válasz #13 Dátum: 2013.03.23 17:31:02 »
Kicsit nézelődtem BMW témában :) elméleti síkon eljátszottam a gondolattal, hogy esetleg.. :D De mégse. 1.6osból van sok hahu-n, de azok állítólag rettentően gyengék:

http://a5.hu/auto/bmw-316i-teszt

Na a BMW-s szokást felvéve beporoszkáltam a belső sávba, és felvettem volna a "tünjetek az utamból" stílust. Ehelyett a jöttem, láttam, lehúzódtam történet lett a dologból, hiszen a felszabaduló szakaszokban csak visszaváltásokkal tudtam elérni a kellő gyorsulást. Olyan jó volt érezni, hogy az autó futómüve, féke, mindene sokkal többre lenne képes, de a moci nem képes megbirkózni ezzel a tömeggel, ráadásul 3500 alatt nyomatékszegény. Maradtak tehát a kihúzatások, de nem sikerült olyan hosszú szabad útszakaszt találnom, ahol a kocsi egyáltalán elérte volna a 200-at, nemhogy a 206-ot. De higgyük el, hogy megy annyit, nekem ugyan csak egyszer ment a 195-öt, általában 190-ig vittem. A dolog szépsége az, hogy ezt is csak sima úton tudja tartani, emelkedőn felfelé úgy 150-ig képes visszaesni. Csodálatos, hogy az új 1.4-es Corolla ugyanitt felment 170-nel, de hát tudjuk az csak halvány árnyéka a telivérünknek

Spritmonitoron is ránéztem a fogyikra, az 1.8asoknál kb egy literrel több, mint pl az 1.8 140LE-s Civicé.
Szóval összegezve: több pénzt kell érte kiadni, ugyanakkora menetteljesítményhez nagyobb motorizáltság és fogyasztás kell, ez újabb plusz költség, használtan problémásabb is mint egy japán. Nekem nem érné meg a farokhoszabbításért :D
Tényleg nem fikázásból, mert amúgy nagyon bejön mint autó. Csak probálom tényszerűen nézni. Úgy vagyok vele, inkább menjen, legyen jó motorikusan, minthogy feszítsek a szép BMWben harmatgyenge(a nehéz kasztniba) 1.6os motorral, vagy vegyek nagyobbat, aztán győzzem pénzelni(fogyasztás, adó, biztosítás). Inkább akkor Honda :) 2-2.5 millákért már vannak UFOk, és azok már elég masszívak, motorikusan nagyon jók, praktikusak, és kevesebbet esznek :) Persze kinézetre jobb a BMW, de nekem nem az az első.
« Utoljára szerkesztve: 2013.03.23 17:33:41 írta Kisfiatal »

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:BMW
« Válasz #14 Dátum: 2013.03.23 18:14:08 »
Kicsit nézelődtem BMW témában :) elméleti síkon eljátszottam a gondolattal, hogy esetleg.. :D De mégse. 1.6osból van sok hahu-n, de azok állítólag rettentően gyengék:
http://a5.hu/auto/bmw-316i-teszt
Na a BMW-s szokást felvéve beporoszkáltam a belső sávba, és felvettem volna a "tünjetek az utamból" stílust. Ehelyett a jöttem, láttam, lehúzódtam történet lett a dologból, hiszen a felszabaduló szakaszokban csak visszaváltásokkal tudtam elérni a kellő gyorsulást. Olyan jó volt érezni, hogy az autó futómüve, féke, mindene sokkal többre lenne képes, de a moci nem képes megbirkózni ezzel a tömeggel, ráadásul 3500 alatt nyomatékszegény. Maradtak tehát a kihúzatások, de nem sikerült olyan hosszú szabad útszakaszt találnom, ahol a kocsi egyáltalán elérte volna a 200-at, nemhogy a 206-ot. De higgyük el, hogy megy annyit, nekem ugyan csak egyszer ment a 195-öt, általában 190-ig vittem. A dolog szépsége az, hogy ezt is csak sima úton tudja tartani, emelkedőn felfelé úgy 150-ig képes visszaesni. Csodálatos, hogy az új 1.4-es Corolla ugyanitt felment 170-nel, de hát tudjuk az csak halvány árnyéka a telivérünknek
Spritmonitoron is ránéztem a fogyikra, az 1.8asoknál kb egy literrel több, mint pl az 1.8 140LE-s Civicé.
Szóval összegezve: több pénzt kell érte kiadni, ugyanakkora menetteljesítményhez nagyobb motorizáltság és fogyasztás kell, ez újabb plusz költség, használtan problémásabb is mint egy japán. Nekem nem érné meg a farokhoszabbításért :D
Tényleg nem fikázásból, mert amúgy nagyon bejön mint autó. Csak probálom tényszerűen nézni. Úgy vagyok vele, inkább menjen, legyen jó motorikusan, minthogy feszítsek a szép BMWben harmatgyenge(a nehéz kasztniba) 1.6os motorral, vagy vegyek nagyobbat, aztán győzzem pénzelni(fogyasztás, adó, biztosítás). Inkább akkor Honda :) 2-2.5 millákért már vannak UFOk, és azok már elég masszívak, motorikusan nagyon jók, praktikusak, és kevesebbet esznek :) Persze kinézetre jobb a BMW, de nekem nem az az első.
hát akkor, megmutatnám, hogy  ilyen bmw-ket lehet annyi pénzért kapni, amennyibe egy ufo civic kerül...csak hogy tényleg tényszerűen lássad  :ph34r: