Szerző Téma: BMW  (Megtekintve 129119 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:BMW
« Válasz #45 Dátum: 2013.03.26 18:01:16 »
Aztán jött a kontakthiba.... vagyis én gondoltam csak, hogy az. Megálltunk haverral kajálni egy étteremnél és visszafele menet láttam, hogy világít a helyzetjelző, de csak egy oldalon. kapcsolgattam a lámpát... nem akart elaludni. Aztán kiderült, hogy ha az indexet úgy hagyom valamelyik irányba, akkor azt az oldalt "kivilágítja". Mint ezt később elmagyarázták ez azért hasznos, mert ha szarul állsz meg, vagy kilóg az oldala egy forgalmas úton, akkor így kivilágítja magát és látszódik a sötét autó este is.
Az akkut nem szívja le, mert ha drasztikusan leesik a töltöttsége akkor lekapcsolja a lámpákat, de amúgy valami minimális áramfelvétellel működnek.

Éljen :)
Parkolólámpa :) ... A legtöbb német autóban van (bár nem mindegyikben az indexkar működteti). De volt régebbi Skodákban is, pl. a 100-asról nagyon rémlik, hogy volt benne.

Hátránya (volt régebben, míg nem voltak ilyen okosak a kocsik), hogy ha úgy felejtetted, pár nap alatt azért a 2x5 W le tudta szívni az akksit.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:BMW
« Válasz #46 Dátum: 2013.03.26 18:08:52 »
Érdekes fícsör ez a parkoló lámpa, anno, tesóm '77-es W123-asában pl. a világítás tekerő gombján(!!! 1977-ben már tekerő gombos volt) a 0 állástól balra tekerve volt két állás. Az egyik csak a jobb oldali, a másik csak a bal oldali első-hátsó helyzetjelző.
A VW csoport autóiban pedig már a '80-as években is az index két állásában működött gyújtás elvételével a helyzetjelző.

Jó dolog, de szerintem csak érdekes, különösebben nem segít senkit jobban, mintha mind a 4 db helyzetjelző világítana. Max az aksit nem zabálja annyira.
Ráadásul, egy sötét utcában könnyebb megismerni a 4db helyzetjelzőről az autót, mint a csak egyik oldali világító lámpákról.

Ami nagyon jó dolog, az az, hogy, ha a tompított világít járó motornál és leállítjuk a motort, akkor automatikusan lekapcsolja a tompítottat is és vált helyzetjelzőre. Ez a japán autókban nincs, tudtommal, pedig van értelme.
A japán autó (legalábbis a többsége) rád bízza, hogy mit akarsz használni. Igazából mindkét megoldásnak vannak előnyei, és hátrányai is.

Parkolólámpa vs. helyzetjelző: hát, azért nem mindegy, hogy csak két izzó világít, vagy öt-hat (helyzetjelzők + rendszám), és hozzá még a műszerfal-világítás is. Utóbbi azért jóval hamarabb leszívja az akkumulátort. És az esetek nagy többségében tényleg elegendő a várakozó autónak az úttest felőli oldalát kivilágítani - a másik oldalt felesleges.

Tekerős világítás-kapcsoló: nem vagyok biztos benne, de sanszos, hogy ezt a Mercinél alkalmazták először.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:BMW
« Válasz #47 Dátum: 2013.03.26 19:19:17 »
Sőt, a hetvenes években a Moszkvicson is volt parklámpa. Az összes WAG termék is tudja az indexes feature-t.
Csak simán VAG, de már egy ideje nem így hívják őket :) ...

Ami a Moszkvicson volt, az más. Az egy sokkal régebbi, és rég ki is halt megoldás: a C-oszlopon, felül egy előrefelé fehér, hátrafelé piros színű fényt kibocsátó lámpa, amit oldalanként külön lehetett bekapcsolni. A 2140-es volt az utolsó Moszkvics, amire rátették - de ebből már csak a korai évjáratokra.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:BMW
« Válasz #48 Dátum: 2013.03.27 05:22:28 »
Parkolólámpa :) ... A legtöbb német autóban van (bár nem mindegyikben az indexkar működteti). De volt régebbi Skodákban is, pl. a 100-asról nagyon rémlik, hogy volt benne.

Hátránya (volt régebben, míg nem voltak ilyen okosak a kocsik), hogy ha úgy felejtetted, pár nap alatt azért a 2x5 W le tudta szívni az akksit.

Szerintem az 1000MB-n volt a C oszlopos megoldás, mint a Moszkván.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:BMW
« Válasz #49 Dátum: 2013.03.27 05:24:08 »
Csak simán VAG, de már egy ideje nem így hívják őket :) ...

Ami a Moszkvicson volt, az más. Az egy sokkal régebbi, és rég ki is halt megoldás: a C-oszlopon, felül egy előrefelé fehér, hátrafelé piros színű fényt kibocsátó lámpa, amit oldalanként külön lehetett bekapcsolni. A 2140-es volt az utolsó Moszkvics, amire rátették - de ebből már csak a korai évjáratokra.

Nem más, hanem máshol.  :D   Parklámpa mind a kettő, a megoldás volt különböző. És valóban a Moszkván (bizonyos modell, asszem a 412-.es volt ilyen) a parklámpa a C oszlopon figyelt.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

BloodRedSandman

  • Vendég
Re:BMW
« Válasz #50 Dátum: 2013.03.27 11:58:26 »
Megvan a hűtő könnyezés eredete. A hűtő leeresztő csavar tömítése öregedett el és ezért nedves körülötte. Már megvan az új, csak el kell mennem érte és rávenni magam a cserére...

Tegnap és tegnapelőtt elmentünk bömcisekkel játszani a lőrinci piactér parkolójába. Meglepő módon egész jól kezelhető a nagy súly ellenére is. Ha megnyomom az ASC gombot akkor visszavesz a biztonsági elektronikából, ha sokáig nyomom akkor kikapcsolja teljesen a kipörgésgátlót, menetstabot, meg a pöcsömtudja még mit és minden világít, hogy figyelmeztessen. Gexijól megy keresztben :) Hamarosan lesz videó is :)

Hogy ne csak ajnározás legyen, már van ami nem tetszik: a váltó hidegen elég foscsi, de egy-két km után már patent és nem tetszik, hogy ha az első ablak páramentesítését megnyomom akkor krva hangosan tolja rá a levegőt... egy kicsit zavaró, de rádióval kompenzálható.

Tegnap kezembe került egy gyári "how to use" csomag. Tetszik, hogy a kulcsokat külön fel lehet programozni. Minden kulcshoz lehet beállításokat rendelni, ez leginkább a klíma beállítása, rádió beállítása, melyik ajtókat nyissa a gombbal opciókra vonatkozik. Egyenlőre értelmét nem látom, mert egyedül használom, de nem tűnik rossz fícsörnek.

BloodRedSandman

  • Vendég
Re:BMW
« Válasz #51 Dátum: 2013.03.27 12:08:10 »
Ja igen: volt egy kis gondom a lomhaságával, úgy éreztem tudna ez többet is, mintha valami korlátozta volna. Abból gondoltam, hogy néha megindult, aztán torpant és ezt játszogattuk. Mint kiderült a gyertyák voltak a hibásak és a pipák vakrozsdája. Tegnap előtt ugye kicseréltem a gyertyákat és befújogattam wd-vel a pipákat. Kipróbálni azonban nem tudtam rögtön, mert havon nem volt sok értelme.

Tegnap viszont találtam tapadósabb felületeket és érezhetően jobb lett. Ami fura az eddigi autóimhoz képest, hogy a nyomatékkörbéje sokkal inkább egyenletesen elnyújtott, mint a mazdánál, ahol egy X fordulaton leadta az erőt, de előtte és utána igazából nem sok minden történt. Igazából fura, hogy nem egy erőgép és idegesítően rövid az 1-2, de tetszik, hogy 3.ban az elejétől a végéig érezni, hogy tol és jelen van a nyomaték, amiben valószínűleg a 8 szelep is szerepet játszik.

A motor karakterisztikája olyan mint egy turbódízel-é, csak itt végül nem épül fel a turbónyomás, leginkább egy 120 lovas szívódízelhez tudnám hasonlítani. Városban ezért elég kényelmes, mert nem kell a halálba pörgetni.

BloodRedSandman

  • Vendég
Re:BMW
« Válasz #52 Dátum: 2013.03.28 23:07:26 »
Mégsem a csavar, hanem mellette a hűtő sarka könnyezik. Csere lesz, 23ezer az új hűtő.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Re:BMW
« Válasz #53 Dátum: 2013.03.29 06:46:23 »
Mégsem a csavar, hanem mellette a hűtő sarka könnyezik. Csere lesz, 23ezer az új hűtő.
gyári, vagy utángyártott van 23-ért?
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

BloodRedSandman

  • Vendég
Re:BMW
« Válasz #54 Dátum: 2013.03.29 08:50:44 »
Na mit tippelsz?

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:BMW
« Válasz #55 Dátum: 2013.03.29 09:21:17 »
Na mit tippelsz?
Hát, nem találom drágának, amit írtál, hogy 23e, de éppenséggel lehet utánygyártott is, hiszen, mégiscsak BMW-ről van szó, ami eleve nem olcsó.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:BMW
« Válasz #56 Dátum: 2013.03.29 10:13:22 »
Hát, nem találom drágának, amit írtál, hogy 23e, de éppenséggel lehet utánygyártott is, hiszen, mégiscsak BMW-ről van szó, ami eleve nem olcsó.
Nem azért a (régi) mercihez szinte minden nagyon olcsó volt: rengeteg utángyártott, beszállítói minőséget lehetett kapni, bontott cuccról nem is beszélve. Sokszor azt hallani azért kell német autót venni, mert olcsóbb, jobb az alkatrészellátás mint a japánokhoz :D

BloodRedSandman

  • Vendég
Re:BMW
« Válasz #57 Dátum: 2013.03.29 11:48:58 »
Utángyárott lesz, ez csak egy hűtő (deus). A mostani alul egy kicsit már megrogyott, most így néz ki:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:BMW
« Válasz #58 Dátum: 2013.03.30 08:49:23 »
A motor karakterisztikája olyan mint egy turbódízel-é, csak itt végül nem épül fel a turbónyomás, leginkább egy 120 lovas szívódízelhez tudnám hasonlítani.
Most akkor szívó, vagy turbó  ;) ? Szerintem azért alapvetően mégiscsak az előbbi, lévén szívómotor ez is  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:BMW
« Válasz #59 Dátum: 2013.03.30 10:25:32 »
bepi Mester figyelmébe  :) ...

Ezek itt minden idők legtelivérebb BMW-jei közé tartoznak. Túlzás nélkül az esszenciái annak, amit a BMW jelent.





A legendás 2002 turbo, és az első generációs M3-as. Mi a közös bennük  :szemez: ?

('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )