Szerző Téma: BMW  (Megtekintve 129364 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

BloodRedSandman

  • Vendég
Re:BMW
« Válasz #30 Dátum: 2013.03.25 11:36:14 »
Kint voltatok a WTCC-n?

Jaja, a box utcával szemben ültünk :)

BloodRedSandman

  • Vendég
Re:BMW
« Válasz #31 Dátum: 2013.03.25 21:10:35 »
Szóval ma karbantartottunk...

Elmentem megvettem az 5w40 mobilt, alco szűrőt és denso TT gyertyákat, ami valami új fejlesztés asszem. Leszedtük az alsó takarólemezt, amit nem kellett volna, mert van a leeresztőhöz egy külön fedél, de kiakartuk szedni az olajszint szenzort is. Olajat leengedtük, szenzort kiszedtük, jó redvás volt ezért megtakarítottuk. Megkapta a friss olajat.
Én nem szoktam észrevenni a változást ilyenkor, de most hallhatóan sokkal szebb hangja lett tőle. Hazajöttem és a gyertyákat is kicseréltem, nem voltak tönkremenve, de használtak voltak. A jó hír, hogy eddig nem nagyon kókányolhatták, mert gyári BMW 4 pólusú gyertyák voltak benne. Most nem gyári és nem 4p ment bele, mert nem tudtam, hogy ilyen kéne, de a simával is ugyanolyan jó szuperál. Érezhetően visszajött a nyomaték és nem pukkangat, ahogy eddig néha tette alapjáraton.
A gyertyapipák végei vakrozsdásak voltak, ezeket kicsit megtisztítottam és kaptak WD40-et.

Aztán jött a kontakthiba.... vagyis én gondoltam csak, hogy az. Megálltunk haverral kajálni egy étteremnél és visszafele menet láttam, hogy világít a helyzetjelző, de csak egy oldalon. kapcsolgattam a lámpát... nem akart elaludni. Aztán kiderült, hogy ha az indexet úgy hagyom valamelyik irányba, akkor azt az oldalt "kivilágítja". Mint ezt később elmagyarázták ez azért hasznos, mert ha szarul állsz meg, vagy kilóg az oldala egy forgalmas úton, akkor így kivilágítja magát és látszódik a sötét autó este is.
Az akkut nem szívja le, mert ha drasztikusan leesik a töltöttsége akkor lekapcsolja a lámpákat, de amúgy valami minimális áramfelvétellel működnek.

Éljen :)

BloodRedSandman

  • Vendég
Re:BMW
« Válasz #32 Dátum: 2013.03.25 21:37:15 »
Ja igen... és nem mellékesen olyan baxattunk keresztben, hogy megállt az eszem :) A lőrinci piac placc nagyon jó helynek bizonyult :)

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:BMW
« Válasz #33 Dátum: 2013.03.25 21:44:26 »

Aztán jött a kontakthiba.... vagyis én gondoltam csak, hogy az. Megálltunk haverral kajálni egy étteremnél és visszafele menet láttam, hogy világít a helyzetjelző, de csak egy oldalon. kapcsolgattam a lámpát... nem akart elaludni. Aztán kiderült, hogy ha az indexet úgy hagyom valamelyik irányba, akkor azt az oldalt "kivilágítja". Mint ezt később elmagyarázták ez azért hasznos, mert ha szarul állsz meg, vagy kilóg az oldala egy forgalmas úton, akkor így kivilágítja magát és látszódik a sötét autó este is.
Az akkut nem szívja le, mert ha drasztikusan leesik a töltöttsége akkor lekapcsolja a lámpákat, de amúgy valami minimális áramfelvétellel működnek.

Éljen :)
Ilyen már 30 éve is volt az autonkban,  parkolólámpa. ;)

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: BMW
« Válasz #34 Dátum: 2013.03.25 21:44:30 »
több német vas is tudja ezt,h az indexet elrakod vmelyik irányba,akkor azt az oldali helyzetjelzőt hagyja ON.
pl.már a 4ütemü wartyúm is tudta ezt '99ben.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

BloodRedSandman

  • Vendég
Re: BMW
« Válasz #35 Dátum: 2013.03.25 21:45:48 »
több német vas is tudja ezt,h az indexet elrakod vmelyik irányba,akkor azt az oldali helyzetjelzőt hagyja ON.

Tekintve, hogy idáig csak japán kocsijaim voltak, nekem nem volt ez ilyen természetes...

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: BMW
« Válasz #36 Dátum: 2013.03.25 21:47:40 »
több német vas is tudja ezt,h az indexet elrakod vmelyik irányba,akkor azt az oldali helyzetjelzőt hagyja ON.
pl.már a 4ütemü wartyúm is tudta ezt '99ben.
Ne túlozz! ;) 99-ben nem gyártottak Wartburgot.Talán 1989-et akartál írni :hmmmm:

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: BMW
« Válasz #37 Dátum: 2013.03.25 21:51:42 »
:-):-):-)
szemüveget öregpítnek!
azt írtam,h az én wartyúm is ilyen volt '99ben.
akkor a gép már több,m 10éves volt. az volt az első vasam.:-):-):-)
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:BMW
« Válasz #38 Dátum: 2013.03.25 21:54:00 »
'80-as években az MZ is tudta ezt a fícsört.  :lol:

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: BMW
« Válasz #39 Dátum: 2013.03.25 22:05:53 »
:-):-):-)
szemüveget öregpítnek!
azt írtam,h az én wartyúm is ilyen volt '99ben.
akkor a gép már több,m 10éves volt. az volt az első vasam.:-):-):-)
Ha még létezik az autó, akkor most is olyan [rohog]
Akkor miért nem azt írod mikori :D
Egyébként szemüveges vagyok, csak ha olvasok akkor nem :winkiss:

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: BMW
« Válasz #40 Dátum: 2013.03.25 22:34:43 »
épp ez a baj:-):-):-):-)
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:BMW
« Válasz #41 Dátum: 2013.03.26 05:17:29 »
Sőt, a hetvenes években a Moszkvicson is volt parklámpa. Az összes WAG termék is tudja az indexes feature-t.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:BMW
« Válasz #42 Dátum: 2013.03.26 07:37:19 »
én meg mostanában meg azt vettem észre az audikon, hogy az egyébként baromi fényes helyzetjelző LEDtől nem látszik az indexlámpa, úgyhogy amikor kiteszi a sofőr az indexet, lekapcsolódik az első helyzetjelző azon az oldalon...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:BMW
« Válasz #43 Dátum: 2013.03.26 08:08:22 »
Érdekes fícsör ez a parkoló lámpa, anno, tesóm '77-es W123-asában pl. a világítás tekerő gombján(!!! 1977-ben már tekerő gombos volt) a 0 állástól balra tekerve volt két állás. Az egyik csak a jobb oldali, a másik csak a bal oldali első-hátsó helyzetjelző.
A VW csoport autóiban pedig már a '80-as években is az index két állásában működött gyújtás elvételével a helyzetjelző.

Jó dolog, de szerintem csak érdekes, különösebben nem segít senkit jobban, mintha mind a 4 db helyzetjelző világítana. Max az aksit nem zabálja annyira.
Ráadásul, egy sötét utcában könnyebb megismerni a 4db helyzetjelzőről az autót, mint a csak egyik oldali világító lámpákról.

Ami nagyon jó dolog, az az, hogy, ha a tompított világít járó motornál és leállítjuk a motort, akkor automatikusan lekapcsolja a tompítottat is és vált helyzetjelzőre. Ez a japán autókban nincs, tudtommal, pedig van értelme.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:BMW
« Válasz #44 Dátum: 2013.03.26 09:11:02 »
az én kocsimban meg automata a tompított. ha gyújtást adok, felkapcsol, de a műszerfal sötét marad. ha "feltekerem" helyzetjelzőre, kialszik és kivilágosodik a műszerfal, ha még feljebb tekerem a normál tompítottra, akkor minden ég. nem szeretem, ha helyettem dönti el, hogy mikor világítson, de a világítás végül is alapvető, sokszor még nappal, városban is, úgyhogy nagy duzzogva megszoktam. mintha egy volvot vezetnék :D