Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6527615 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

Ryuk

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 199
Re:Carina
« Válasz #36120 Dátum: 2024.03.16 18:47:06 »
Sziasztok!

Úgy látszik most kipuf időszak jön ránk. Nekem is tavaly kezdődött, igaz ott a leömlő csere is közbeszólt. Tény, hogyha jól áll össze, érezhető a hatása a 30+éveshez képest.  Ha budapesti cím játszhat, akkor Bagi-Zab kft amit maximálisan tudok ajánlani. Itt kaptam brutál erősített flexi csövet és nincs lehetetlen.  A betört csavarok pótolhatóak cikkszám alapján szinte bármilyen gyártótól, egész tág árazásba.

Kegyesek voltak az égiek, tegnap minden kötelező dolog megtörtént, olaj-szűrő-fagyálló csere , öblítés, rendszerátmosás ( 5x!!!!  :lol: :cry: ) és azt hiszem szeptember óta full pucoválás, csillogtatás. Köszönöm Zoli a trisós megerősítést, hatékony volt és már a 3. átöblítésnél klasszisokkal szebb víz jött le, igaz, a kristálytisztáig nem jutottunk el, de nem vagyok telhetetlen. Olajból majdnem sikerült 3 liternél picivel többet betáplálni, fagyállóból is 3egész valamennyi, így legalább megint nyugalom van egy darabig. Bár még szerintem 7000sem volt az olajba, de érezhető volt a friss hatása a vezetésnél.

Sok boldog kilométert Nektek!


vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #36121 Dátum: 2024.03.23 20:12:14 »
Kedves Dani,
arra nincs ötleted, hogy ki tudná az enyémen kicserélni fülétől-farkáig a kipufogó rendszert? Flexicsövet és katalizátort már cseréltettem rajta jó régen, ideje lenne egészben hozzányúlni. Én sajnos nem tudok rá sok időt szánni, meg szerelgetni.
üdv:
villanó

Szia!

Sajnos nem ismerek senkit, akit ajánlhatnék  :no:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #36122 Dátum: 2024.03.23 20:42:19 »
Sziasztok!

Ma reggel 8-tól este 8-ig csináltam a kipufogót, pedig tegnap már nagy előkészületek voltak, kocsi billentő meg miegymás. Aztán szerelés közben észrevettem, hogy a jobb féltengely gumiharangjai eresztik a zsírt, hát nem volt őszinte a mosolyom :( szerintem ha a műszakis helyem vállalja, akkor azt ott csináltatom meg, nagyon nincs hozzá humorom, hátha ők csukló levétel nélkül is megoldják, majd beszélek velük.

Szóval ami volt:
1. Flexicső csere erősítettre, ennek a a belseje egy gégecső gyakorlatilag.
2. Katalizátorcsere, univerzális Bosal-ra, kb. olyan, mint ami benne volt.
3. Egy részen a cső cseréje (54mm-es Bosal aluplattírozott cső, egész jó cuccnak tűnik, de csak 2m-es szálban adják, nekem kb. 30 centi kellett...), illetve repedések javítása. Első és középső csatlakozóknál új tömítések, csavarok, anyák, ahol kellett.

Annyi, hogy visszarakáskor derült ki, hogy feszül a cső, mert csak a hosszot ellenőriztem próbaképpen. Beindítottam, csendes meg minden, de ez nem tetszik  :no: A flexicső elég érdekesen áll, szerintem annak sem használ. Jövő héten pár napig kell használni, aztán lehet, hogy kitalálok valamit rá  :hmmmm:

Kiderült, hogy alapvetően az volt a baj, hogy a katalizátor után a csatlakozó idom egyszerűen szétégett, több helyen kifújt. Jó, hogy nem esett szét. Vettem egy új csatlakozót, valami arany áron, 12000 volt kedvezménnyel. Ennek az egyik oldala irányba törik, de persze nem jó irányba, ez le kellett vágni és 90 fokkal elforgatni. A legnagyobb méreg a leömlő csatlakozónál eltört tőcsavar kiszedése volt. Megvettem az újat (tipp: a T22 Avensisé lényegében ugyanolyan, és majdnem egy ezressel olcsóbb gyáriban, mint a Carináé), de a régi az utolsó leheletéig küzdött: fagyasztóspray - nem, gázlámpa hevítés - nem, aztán nem volt más, kifúrtam a földön fekve a helyéről, hát nem kívánom még egyszer  :no:. Először 4,5-es fúróval, aztán 6,5, aztán 8-as jött, végül a magméret 8,5. A kb. 23 mm hosszú csavart, ennyi maradt meg belőle. Egy héj maradt, ezt is úgy kellett kibányászni kis csavarhúzóval meg kalapáccsal  :surrender:
Aztán ment bele az új tőcsavar, visszament mindenhol, de a középső gumibaknál emelni kellett a csövet, és tettem a bak alá két 10-es anyát, mert így is feszül, a felxicső enyhe S alakot formál. Kell egy szinteltolást tennem valahogy bele szerintem  :hmmmm: A menetekre tettem rézspray-t, remélem könnyebb lesz majd szétszedni, ha kellene.

Szóval időkényszerben voltam, mert jön az eső, az autó meg kell, elvileg csütörtökön rá tudok majd nézni, remélem addig nem lesz gondja  :otlet:
Gyakorlatilag 7 helyen kellett körbevarrni a csövet (flexicső két oldala, katalizátor két oldala, csatlakozó két oldala, plusz a csonk elforgatása 90 fokkal), elektródával nem volt annyira szuper. Vettem valami hőálló spéci pálcát, ami öntvényen kívül minden acélra jó (Elga 312), de csak 2,5-esben volt. Ezzel 1,5-es falvastagságot nagyon ésszel kellett... Vettem 35-öt, maradt 11,5, fő a biztonság  :D

Hála Istennek már megy, egész csendes, de majd tesztelem, fekvőrendőrnél főleg.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #36123 Dátum: Ma - 12:59:02 »
Sziasztok!

A kipufogóról megint,most rövidebben.

Hála Istennek nem volt baj eddig vele, csendes a rendszer, de ma szabadságon vagyok, és délelőtt levettem az elejét. Nagy az arcom, mert a középső dob előtti csatlakozót múltkor lecseréltem, és most a hátsó részt rajta tudom hagyni, vagyis le tudom szedni külön az elejét, nem kis kényelem :D
Levételkor úgy vettem észre, mintha a hőterhelés miatt a feszülés kisebb lett volna annál, mint amikor felraktam, tehát idomult egész hosszban.
Egy helyen megvágtam a csövet, nyitottam rajta, behegesztettem egy V alakú csődarabot. Most kettő pálca elég volt majdnem két körbevarráshoz, a múltkor sikerült hozzá rutint gyűjteni. Visszaraktam, de nem igazán feszül kevésbé, viszont a flexicső talán jobban áll most. Mikor raktam vissza a leömlőre, a múltkori új Toyota gyári tőcsavar szépen kihúzta a meneteket. Nagyon mérges lettem volna, viszont most az volt a jó, hogy tegnap hoztam el a Bárditól ilyen okból rendelt három 35 mm hosszú M10x1,25-ös FA1 kipufogócsavarokat (350 Ft / db). A leömlőn a lyukat kifúrtam 10-esre, aztán ment bele a csavar, alulra meg rézspray plusz az anya, és nem kell vacakolni vele  :otlet:
A csöveket lefújtam 5-600 fokig hőálló horganyspray-vel, mert bár aluplattírozott és a varratok is hő- meg korrózióállók, de a hegesztés mellett eltűnik az alumínium róla. A flexicsőtől a katalizátorig is lefújtam, a katalizátort nem. Szétvágáskor érdekes volt, hogy a katalizátornál belül víz volt, akkor gyakorlatilag működik a cucc. Arra figyeljetek, hogy ha valaki venne univerzális Bosal katalizátort (cikkszám: 099-948_BOSAL), akkor a hővédő lemez katalizátor felőli peremén reszelje le a sorját, mert olyan mint a borotva és kétszer vágtam el vele az ujjamat múlt héten.

Most ugyanúgy megy fülre, remélem bírja majd, mert most tervezünk menni Bp-re autópályán.

A nyári gumikat sajnos nem tudtam feltenni, mert észrevettem, hogy hiányoznak róluk ragasztott súlyok, és a gumis csak jövő héten tudja vállalni. Nem tudom, milyen bóvli cuccot raktak fel, régen nem volt ilyen bajuk.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #36124 Dátum: Ma - 13:08:54 »
A jobb féltengelyhez is megvettem a cuccokat:
Belső porvédő gumiszett (BluePrint), külső univerzális porvédő gumiszett (Kamoka) plusz ehhez szerelőkúp.
Azt tervezem, hogy idén cserés a hajtóműolaj, azt leengedem, és kiveszem az egész féltengelyt. Szétszedem a belső csuklót, kipucolom, és belülről megpróbálom a külső porvédőt feltenni, hátha át tudom tenni a tengelyen levő rezgéscsillapító gumin. Ha nem, akkor a kúppal megpróbálom feltenni kívülről, aztán ha ez sem megy, akkor lebányászom a külső csuklót és felrakom a most vett újat (ez amúgy tartalék).
Ezután felteszem a belső gumiharangot, felzsírzom és összerakom. Nagy segítség volt, hogy megtaláltam Kamikaze kb. 10 éves hozzászólásában a féltengelyszimmeringek számait, így azok is megvannak már. Az olajba lesz majd Xado adalék.
A vízpumpa van még vissza, meg pár hézagoló alátét a vezérléscseréhez, de azt pár hónap múlva tervezem, és akkor egy darabig remélem megint megy a kocsi, talán még a fékeket kell megnézni, legalábbis remélem. Valaki tud esetleg mondani jó minőségű vízpumpa cikkszámot, ami biztosan a 4A-FE-hez való?

Az őszi műszaki előtt kicsit ki kell égetnem a kipufogót, de nagyon kíváncsi vagyok, mi lesz a környezetvédelmi mérés eredménye, ugyanis a füst most szagra sokkal jobb, mint volt  ;)
« Utoljára szerkesztve: Ma - 13:10:56 írta vd1234 »