Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2396522 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

villanó

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 190
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #11025 Dátum: 2023.06.05 19:21:27 »
Sziasztok,
nálam két éve adta meg magát a kis összekötő cső (autópályán), ami után természetesen mozgásképtelen lett a kocsi. Kis műhelyben, aknából próbálták kiszedni és kicserélni, ami nagyon nehezen ment. Egyrészt a fél autót lebontották körülötte, nagyon nehéz hozzáférni, és még rá is égett valahogy a két fémcsőre, szóval apró darabkában jött le. A csere után további vízforralás volt autópálya tempónál, termosztát, hűtősapka csere is hatástalan volt, majd a hűtőcsere oldotta meg a kérdést. Ezután nem sokkal vízpumpa csere...(az még eredeti volt)
Valószínűleg jó elébe menni, mert nagyon idegesítő és költséges tud lenni a vacakolás a szerelőkkel...

üdv: villanó
illanó

(Toyota Carina E Liftback XLI, 1.6, 1997)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9971
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #11026 Dátum: 2023.06.05 21:42:28 »
Így van, lehetőleg tervezetten kell ezt is megcsinálni.
Mivel cseréltem már vízpumpát, lecserélhettem volna ezt is, de nem szereztem be, és maradt a régi. A fél autót biztos nem kell lebontani körülötte, ahogy írtam, legfeljebb:
- (jobb első kerék)
- Hosszbordás szíjak, vezérlés védőburkolat (ez szerintem szelepfedél levétellel kezdődik).
- Vízpumpa szíjtárcsa levétel
- vízpumpa levétel
- vízcső levétel
- vissza minden fordított sorrendben

A vízcsövet simán levágom ilyenkor, nem kell már úgysem. a pumpáról nálam elég könnyen lejött hála Istennek. A vízpumpánál vigyázni kell, mert o-gyűrűt is cserélni kell, de ami neccesebb, hogy 1.6-nál  a formája ugyanolyan, mint az 1.8-nál, csak alacsonyabb a profil, vagyis a vékonyabb kell.

geyza1960

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #11027 Dátum: Ma - 14:15:51 »
Sziasztok!
carina e 1,6xli 16v1997 angol kihozta a 12 hibakódot .RPM signál. Én úgy tudom ,nincs fordulatszám érzékelő, csak főtengely érzékelő (crank shaft)
Nem lehet kitörülni ,hiába veszem le az akksit fél órára. Amúgy a kocsi szépen indul ,megy. Attól félek nehogy megálljon valahol útközben.
Mit tanácsoltok ? Kettő szervízben voltam csak csodálkoztak ,azt mondták, hogy öreg.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9971
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #11028 Dátum: Ma - 20:02:00 »
Nálam van fordulatszám érzékelés, gyakorlatilag az elosztóházban.
Az elosztóházon nincs egy csatlakozó? Első körben azt húznám szét, és kis kontaktspray-vel megjáratni.

Én ezek alapján kerestem rá, és javaslom átnézni, ha nem lenne meg:
http://discodan.org/gfx/celica/servicemanual/engine/fi.pdf 32. és 68. oldal
http://discodan.org/gfx/celica/servicemanual/engine/ig.pdf 4. oldal
Bár ez japán lehet, de ötletet adhat  :yes: