Szerző Téma: Prius - hibák, hibajelenségek  (Megtekintve 868552 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #2355 Dátum: 2019.05.24 09:17:15 »
...azt tapasztaltam, hogy a fórumokon mindig összejön az a tudás, ami hasznos lehet.
Ez akkor igaz, ha fórumozó tagnál jön létre a hibajelenség. Sok esetben sajnos annyi történik, hogy:
1. Hibajelenség előáll.
2. Az illető gyorsan regisztrál a fórumra és leírja hogy baja van. Sok esetben a jelenség és a körülmények teljes körű leírása nélkül. Esetleg leírja, hogy nincs ideje visszaolvasni. Jó esetben volt szervízben, ahol pingvineztek neki egy kört, de jellemzőbb hogy eddig se jut el.
3. Ha a problémáját sikerült megoldani, akkor nem írja meg a tapasztalatát.
Így sajnos nem jön össze annyi tapasztalat amennyi egy korrekt, egymást segítő hozzáállás esetén összejöhetne.
Elsőre biztosan kitakaríttatnék rajta mindent a szűrő cseréjén túl. Másodszorra pedig megosztanám megoldódáskor a tapasztalatot egy 2 perc alatt megírt komment formájában, mert neked is milyen jó lett volna ha kapásból tudnak most megoldást mondani.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #2356 Dátum: 2019.05.25 08:25:17 »
2. Az illető gyorsan regisztrál a fórumra és leírja hogy baja van.
Lehetőleg minél több topicba, elvégre az ő ideje drága, más ideje és a tárhely pedig neki nem kerül semmibe.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #2357 Dátum: 2019.05.25 12:01:03 »
Lehetőleg minél több topicba, elvégre az ő ideje drága, más ideje és a tárhely pedig neki nem kerül semmibe.
Még erre is azt mondanám, hogy hagyján, ha utána ráébredne arra, hogy ha ő sem írja le mi lett a megoldás, akkor más se tett így. Általában azt az elvárást lehet érzékelni, hogy legyen itt egy csapat két lábon járó készséges lexikon. Ezek a fórumok olyanok mint a torrent. Odamegyek valamiért és utána visszaosztok a közösségnek. Különben legközelebb nem fog tudni kivenni.

evizoli

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 29
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #2358 Dátum: 2019.06.08 21:56:28 »
 Üdvözletem! 2010-es P3 tulaj vagyok. A segítségeteket kérem. Nemrég elhagytam egy részét az alsó műanyag takarólemeznek. Pontosan azt amelyiket le kell kapcsolni a motorolaj cseréjéhez. Azt szeretném tudni, mi a pontos neve ennek az alkatrésznek és hol tudok értelmes áron hozzájutni?
Köszönöm a segítséget!

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #2359 Dátum: 2019.06.08 22:46:24 »
Üdvözletem! 2010-es P3 tulaj vagyok. A segítségeteket kérem. Nemrég elhagytam egy részét az alsó műanyag takarólemeznek. Pontosan azt amelyiket le kell kapcsolni a motorolaj cseréjéhez. Azt szeretném tudni, mi a pontos neve ennek az alkatrésznek és hol tudok értelmes áron hozzájutni?
Köszönöm a segítséget!
toyodiy.com-on nézd meg a cikkszámát, az alapján a főoldali toyota bontókat érdemes végighívni, vagy ebay-en rá kell keresni.

evizoli

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 29
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #2360 Dátum: 2019.06.09 14:08:25 »
Köszönöm  a választ, körülnézek.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #2361 Dátum: 2019.06.10 13:23:42 »
toyodiy.com-on nézd meg a cikkszámát, az alapján a főoldali toyota bontókat érdemes végighívni, vagy ebay-en rá kell keresni.

Csak egyben tudod megvenni, nekem is hiányzott, úgy is vettem. Semmit nem befolyásol, amúgy.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

krapulax27

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #2362 Dátum: 2019.06.13 06:49:13 »
Sziasztok, SOS tanácsra lenne szuksegem.
Adott egy 2012-es Prius Plus, alig több mint 200e km. Megvétele előtt állok. Minden szempontból jónak tűnik, eladó megbízható, kipróbált szakember, atnezte, minden OK. Utso utáni csekkolaskent írok a külföldi szerviznek, küldik az utóbbi egy év reszletes javítás kimutatást: 1000 km-el ezelőtt hengerfej-tömítés csere. Előtte 1000 km-el inverter csere.

Na most akkor örüljek, mert ezeket cserélték és úgyis elromlott volna egyszer csak (tudjuk h egyik probléma sem ismeretlen ennél a típus-évjáratnál!), akkor most van nyugodt 200e km-en gondos gazdaként - vagy próbálják menekülni, mert lesz itt biztos más gond is... Az, hogy most nincs detektalhato probléma (amit készséggel elhiszek!), mennyire jelenti, hogy jó karbantartás mellett már nem is lesz ilyen javitasok utan? Illetve lehet-e véletlen h ilyen közel volt az inverter, majd hengerfej. töm. csere, vagy összefügghet a két probléma? Köszi előre is!

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #2363 Dátum: 2019.06.13 17:13:50 »
örüljek, mert ezeket cserélték és úgyis elromlott volna egyszer csak (tudjuk h egyik probléma sem ismeretlen ennél a típus-évjáratnál!),
A P+ ban PIII erőforrás van, amire egyáltalán nem jellemző a hengerfejesség. Az inverter jellemzően túlterhelésre hibásodott meg, visszahívásos kampányban szoftverfrissítéssel kiküszöbölték.
A hibridek nem enyűhetetlenek, de n véletlenül szeretik a taxisok. Extra kiadások nélkül sokszázezer km ert képesek megtenni.

Bontott motornál sok függ a kivitelezéstől.

agabor

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 375
  • Prius 3 2010
    • Blog lenne, ha írnám
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #2364 Dátum: 2019.06.14 05:51:31 »
Üdvözletem! 2010-es P3 tulaj vagyok. A segítségeteket kérem. Nemrég elhagytam egy részét az alsó műanyag takarólemeznek. Pontosan azt amelyiket le kell kapcsolni a motorolaj cseréjéhez. Azt szeretném tudni, mi a pontos neve ennek az alkatrésznek és hol tudok értelmes áron hozzájutni?
Köszönöm a segítséget!

Csak az egész lemez cserélhető egyben és kb. 90e Ft, ha szervízben csináltatod, gyári alkatrésszel. Nekem ugyanez volt és rákérdeztem. Én nem hagytam el az ajtó részét, hanem menet közben derült ki, hogy műanyagbilincsekkel van rögzítve, és egy irgalmatlanul szar magyar úton (elvileg aszfaltozott, de inkább kavicsos) a bakhát fölért a kocsi hasához. Levették a szervizben, megkaptam, azóta sincs a kocsinak semmi baja.

A szerviz szerint az a szomorú igazság, hogy ez több típust is érint, egyszerűen igénytelen a Toyota. Az ajtó nem zsanérokon fordul el, hanem a műanyag hajlítható. Az viszont rideg és törik egy idő után - pláne, ha az éves olajcsere télre esik mindig.

mogyoros75

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #2365 Dátum: 2019.06.25 20:53:48 »
Sziasztok! Segítséget és ötleteket szeretnék kérni. Van egy prius 2 1.5 2007-es t spirit verdám. Néha minden előjel nélkül nem akar beindulni, aztán pár óra múlva megjavul, néhány napig semmi, majd újra nem akar indulni. Az akksi szerintem jó, de a kondíciót meg lehet nézni valahogy? Lenne valami ötletetek? Előre is köszönöm.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #2366 Dátum: 2019.06.28 17:47:55 »
Sziasztok! Segítséget és ötleteket szeretnék kérni. Van egy prius 2 1.5 2007-es t spirit verdám. Néha minden előjel nélkül nem akar beindulni, aztán pár óra múlva megjavul, néhány napig semmi, majd újra nem akar indulni. Az akksi szerintem jó, de a kondíciót meg lehet nézni valahogy? Lenne valami ötletetek? Előre is köszönöm.

Helló, fel kell tenni egy Teechstream-re, az megmondja, hogy hol a hiba.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

M3k

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 16
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #2367 Dátum: 2019.06.29 15:50:26 »
Sziasztok!

Közel egy éve én is egy 2011-es Prius 3gen (egyelőre) boldog tulaja lettem (kopp kopp kopp). Eddig extra kiadás 'hál istennek csak egy androidos fejegység és egy nappali menetfény volt, remélem ez így is marad. Viszont hogy ne akkor kezdjek el vakarózni amikor már baj van, tudok kérni egy a 18. kerület vonzáskörzetében üzemelő szervíz (nem márka) elérhetőséget? Sajnos nehéz mostanában jó műhelyt találni.

Egy ideje olvasgatom a fórumot és jó látni hogy mennyi hozzáértő és segítőkész szakember gyűlt itt össze  :clap:.

Lenne egy technikai kérdésem is. Úgy néz ki hogy lehet lassan a kis akksi megérett a cserére. A drága gyári csak biztonsági okokból előírás vagy az olcsóbb hosszú távon káros hatással lehet a rendszerre? A cseréhez kell valami mágia?

Köszönöm előre is a válaszokat!

M

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #2368 Dátum: 2019.06.30 12:31:46 »
Szia!
A kis akku azért drága, mert AGM. A hagyományos akku a rendszert nem károsítja, de a kocsiban ülőket igen, mert egy légtérben van. Ráadásul baleset esetén nincs probléma az AGM ben felitatott savval, míg a hagyományosnál lehet ( a nagyfeszültségű DC közelében), ezen kívül már csak a tartósság szól a drágább mellett. A kis kapacitású ( kicsi hely, kevesebb önsúly) akku könnyen mélymerülésbe kerülhet, és az energiahiánytól szenvedő akkuról a tulajdonos nem értesül, mint egy hagyományos autónál. Ezért a mélymerülést kevésbé toleráló akkuk gyorsabban tönkremennek a hibridekben.

A márkaszervízek valóban drágák, de még drágább a kontár munka amikor a mekk elek még kárt is okoz ( pl ugrál az autón, kiüti a futóművet, gányol... ) .

Normál szervizt bármelyik lelkiismeretes szerelő meg tud csinálni. A tipusspecifikus dolgok minden nevesebb szerviz adatbázisban benne vannak, vagy a Toyotáknál online hozzáférhetőek 3 € ellenében.
« Utoljára szerkesztve: 2019.06.30 12:36:21 írta Agyarka »

M3k

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 16
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #2369 Dátum: 2019.06.30 15:55:40 »
Szia!
A kis akku azért drága, mert AGM. A hagyományos akku a rendszert nem károsítja, de a kocsiban ülőket igen, mert egy légtérben van. Ráadásul baleset esetén nincs probléma az AGM ben felitatott savval, míg a hagyományosnál lehet ( a nagyfeszültségű DC közelében), ezen kívül már csak a tartósság szól a drágább mellett. A kis kapacitású ( kicsi hely, kevesebb önsúly) akku könnyen mélymerülésbe kerülhet, és az energiahiánytól szenvedő akkuról a tulajdonos nem értesül, mint egy hagyományos autónál. Ezért a mélymerülést kevésbé toleráló akkuk gyorsabban tönkremennek a hibridekben.

A márkaszervízek valóban drágák, de még drágább a kontár munka amikor a mekk elek még kárt is okoz ( pl ugrál az autón, kiüti a futóművet, gányol... ) .

Normál szervizt bármelyik lelkiismeretes szerelő meg tud csinálni. A tipusspecifikus dolgok minden nevesebb szerviz adatbázisban benne vannak, vagy a Toyotáknál online hozzáférhetőek 3 € ellenében.

Nagyon köszönöm a kimerítő választ és a segítséget is szervíz ügyben!