Na, kezdésnek kicseréltem a gyújtótrafót.
Ha már ott jártam a többi gyertyát is kiszedtem és ellenőriztem.
A 4-es henger enyhén kormos volt, látszott rajta a tökéletlen égés. Lepucoltam és visszaraktam egy másik hengerbe, meg cseréltem a trafóját.
Szóval ha átmegy a hiba másik hengerre akkor a gyertya volt rossz, ha megjavul akkor a trafó.
Sajnos továbbra is kihagy de nem tudom melyik, mert hibakódot már nem ír, de mivel a többi gyertya olyan mintha most vettem volna ki a dobozból a hibakódot a kormosodás számlájára írtam, és úgy vettem hogy nem a gyújtás a probléma.
Szóval nekiestem és kibeleztem az EGR rendszert a kipufogótól a szívó szelepig.
Na itt azért voltak nagy csodák. A szívócsonkon lévő hengerenkénti EGR járatok totálisan átjárhatatlanok voltak a lerakódástól, az első 3 hengerben, csak a 4. volt nyitva. Feltételezem a 4. henger kapta meg az összes kipufogógázt, és ezért volt bizonytalan a járása. Nem tudom milyen tartományban dolgozik az EGR, de ha tippelhetek akkor 1000-és 2000-es fordulatnál fejti ki hatását, mert itt rángatott a motor.
Kipucolni nem volt nehéz. Lehet kapni EGR tisztító spray-t az állítólag nagyon szépen kimossa a lerakódást...de nekem nem volt ilyen, mert a munka ünnepén minden zárva, szóval kiderült, hogy a féktárcsa tisztító is jól viszi, ha besegítek csavarhúzóval óvatosan, ronggyal, nagy nyomású mosóval, sűrített levegővel. Így maradéktalanul sikerült eltávolítani. Amúgy ilyen laza porló vakolat volt az állaga, szóval nem az a kemény olajos koksz mint amire számítottam.
Ezért az a módszer amikor csak befújja a szívónyílásba, enyhén felesleges. Sajnos szét kell bontani hozzá mindent, másként nem férni hozzá, és kívülről hiába is fújkálja bármivel.
Az EGR szelep-szívócsonk közötti cső felére be volt szűkülve, de nem hiszem hogy ez okozta a gondot.
EGR szelep is eltűnt a korom alatt.
EGR hűtő már nem volt annyira vészes, de annak is jót tett a brigéciol és nagynyomású mosó.
Mondjuk aki nincs otthon a millió vezeték és csövezés terén annak nem ajánlom hogy szétszedje, nekem nem okozott gondot átlátni a rendszert, és igazából mindennek logikusan megvan a helye, nem lehet rosszul összerakni, ha felhasználsz minden kiszerelt alkatrészt
A szívás inkább ott van, hogy nagyon kicsi a hely és minden egyes csavarért és csőbilincsért meg kellet küzdeni szét és összerakásnál is. Kezemet jól szét is vertem meg karistoltam a bilincsek élein. Egy zsák gumikesztyű elfogyott. Alapvetően logikusan van kitalálva és könnyű szerelni...ha a motor egy állványon van, kiszerelve a kaszniból
10-es 12-es kulcsok kellenek töménytelen változatban. Csillag-villás, kis racsnis 2 féle hosszabbítóval, nagy crova, csőkulcs, meg valami torx kulcs is a tőcsavarokhoz.
EGR rendszert már összeraktam, de kipróbálni nem tudtam, mert rám sötétedett. Nagyon remélem hogy ez volt a baja, mert ennyi elég volt a hobbi szerelésből