Sziasztok!
Először járok itt, nagyjából két hónapja vagyok eleinte nagyon boldog, 3 hete roppant boldogtalan Prius tulajdonos és a segítségeteket szeretném kérni, illetve remélem okulásul is szolgál a történet a jövendőbeli Prius vásárlóknak.
2017. június végén vásároltam egy 2013-as, amerikai forgalomba helyezésű Priust, 57.000 km-rel; két hónapig nem is volt vele semmi gond, amíg egyszercsak az M3-ason kijött a rettegett 'Check Hybrid System' hibajelzést; ezután egyből irány a szervízbe (Toyota Sakura), ahol a diagnosztikai vizsgálat kimutatta a P0A80-as kódjelű hibát, a szervíz pedig egyből a hibrid hajtáslánc/akkumulátor cseréjét javasolta, nagyjából 900eFt-ra becsülve a teljes költséget.
Visszaugorva az időben - az adásvételi szerződés aláírása előtt az autót elvittük átvizsgálásra egy egyelőre nem nevesített Toyota márkaszervízbe, ahol az állapotfelmérés kimutatta, hogy a P0A80-as hiba felmerült a múltban, de magyarázatként a szervízes kollégától csak annyit tudtunk meg, hogy ennek valószínűsíthető oka egy hosszabb közlekedésmentes periódus lehetett és hogy biztos nincs vele komoly gond (azóta persze tudom, hogy ez ordas baromság volt, de most már mindegy). Miután elhitette velünk, hogy ez nem gond, rá is írta az állapotfelmérő lapra, hogy törölhető a kód. Mivel a bizalmam így sem volt teljes, többször is rákérdeztünk, hogy van-e érvényben garancia még az autóra, a szervízes kolléga külön kiemelte, hogy mivel amerikai forgalomba helyezésű az autó, a garancia a fő részekre nem érvényes, ez alól EGYEDÜL a hibrid hajtáslánc (vagyis az akkumulátor) a kivétel, amire érvényes az 5 év/100.000 km garancia.
Amikor a hiba felmerült persze szembesítettük őket a fentiekkel, de csak annyit mondtak, hogy ők teljeskörűen tájékoztattak a kockázatokról, illetve letagadták, hogy valaha mondtak volna olyat, hogy van az aksira garancia (írásban persze erről nincs semmi...)
Azóta futottunk három kört a szervízzel, a Toyota Central Europe-pal, az eladóval, és küldtünk egy ügyvédi felszólítást a szervíznek, de a lényegen nem változtattak ezek, egy hónapja nem megy az autó. Egy Priusokra specializált szervíztől kaptam árajánlatot a javításra, ők három cellapárt diagnosztizáltak hibásnak, a javítás összköltsége 150 és 180eFt között lehet, de garancia nincs rá, illetve 250-ért tudnak használt aksi beszerelni. A dologban az a különösen bosszantó, hogy mind amerikai, mind európai feltételek szerint érvényes még az aksira a garancia, de a Toyota nem hajlandó kicserélni a másik kontinensen történt első forgalombahelyezés miatt...
A következőkben szeretném kérni a mélyen tisztelt közösség segítségét:
1. Mit gondoltok, van értelme tovább eszkalálni az ügyet az európai Toyotához?
2. Van értelme perelnem (hátha hallottatok hasonló esetről)
3. Lehet bárminek baja az aksin kívül, ha kiütöm a kódot és tovább használom az autót? Illetve ha nem ütöm ki és csak a benzinmotorral megyek az ha jól tudom szintén csak az aksit károsíthatja, mert onnan indítja a benzinmotort az autó?
4. Tudjátok, hogy honnan lehet olcsón megbízható használt aksit szerezni? Lengyelországban találtam 120eFt körül, gondolom itthon ezeket szerelik be, de ugye arra sincs garancia, hogy azzal nem lesz gond...
Előre is köszönök bármi ötletet.
A
u.i. tanulság eddig: akármit mond akár egy márkaszervíz is, ne bízz meg benne, csak ha alaposan utánajártál és leellenőriztél mindent.
Sziasztok!
Még októberben írtam Nektek, beállítottam, hogy kapjak értesítést a válaszokról, de sajnos csak az elsőről érkezett email így azt gondoltam nem nagyon mozgatta meg a közösséget a sztori és csalódottságomban azóta se néztem vissza; így most nagyon kellemes meglepetés volt látni, hogy mennyien írtatok és szeretném is megköszönni kissé megkésve mindenkinek, aki vette a fáradtságot és leírta a gondolatait! Jó látni, hogy nem veszett ki a segítőkészség az emberekből :-)
Az azóta eltelt hónapok tapasztalatai:
1. Első lépésként kitöröltettem a hibakódot, ugyanis a márkaszervíz, ahova tanácsért mentem azt mondta, hogy a garancia érvényesítésénél is ez szokott lenni az első lépés, vagyis megnézni, hogy milyen gyorsan jön vissza a POA80 és így meggyőződni afelől, hogy nem csak elszigetelt esetről van szó.
2. Mivel egyetértek azokkal, akik azt írták, hogy a vásárlás előtti átvizsgálást végző márkaszervíz hibázott (hogy szándékosan vagy sem azt nem az én tisztem eldönteni) első lépésként Békéltető Testülethez fordultunk, hátha ott is megoldódik az ügy. Egyelőre pénzt nem vagyok hajlandó költeni, elvi okokból sem, de leginkább azért mert azt már nem látnám viszont úgysem.
3. Az azóta eltelt időben (kb 2 hónap) 4-5x jött vissza a kód, amit jelen állás szerint akkusaru levétellel tudunk törölni. Ha a hibakód nem éles a teljes hibrid hajtáslánc működik és nagyjából 600 km-ig nem is jön vissza újra a POA80.
4. Az egyik ilyen alkalom során a kocsiba szerelt immobilizer visszaaktiválódott.
Egy kérdésem lenne hozzátok - a prius-szervizen kívül ismertek más céget, aki lopásgátló beszereléssel foglalkozik?
Köszi és üdv
A