Szerző Téma: Prius - hibák, hibajelenségek  (Megtekintve 874851 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #2055 Dátum: 2017.12.29 18:37:16 »
megoldás? kiküszöbölés??

Egyszer egy évben ki lehet bírni.  Semmi.  Üzemmelegen kell leállítani.   Kicsi mozgatáshoz meg EV mód.  Ennyi.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

gergolabs

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 393
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #2056 Dátum: 2017.12.29 20:35:42 »
Egyszer egy évben ki lehet bírni.  Semmi.  Üzemmelegen kell leállítani.   Kicsi mozgatáshoz meg EV mód.  Ennyi.
Nem ezen segít a szívósori gumitömítéscsere?
'08 RX400h
'09 Prius 3

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #2057 Dátum: 2017.12.30 09:04:53 »
Nem ezen segít a szívósori gumitömítéscsere?

Attól, hogy kicseréled, a műanyag szívósor felületén a pára ugyanúgy kicsapódhat, ugyanis ez okozza a traktorjelenségként ismert bug-ot. Egyetlen megoldása van, amit korábban már leírtam.  Nekem a két és fél év alatt csupán egyetlen egy alkalommal volt ilyen indulás.  Jellemzően ősszel szokott előfordulni.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

gorosz

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #2058 Dátum: 2017.12.30 10:03:44 »
Köszönöm a választ!

evizoli

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 29
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #2059 Dátum: 2018.01.02 11:37:42 »
Kedves Fórumtársak!
Adott egy kb. 250000 km-t futott P3. A hidegebb idő beálltával azt vettem észre, hogy a reggeli indulásokkor "dadogva", remegve, rázkódva indul a benzinmotor, majd egy kis gázfröccs vagy pár másodperc után helyreáll a zajszint. Nem mindig, de gyakran. Közben voltam szervizben Mayernél (Fehérvár) olacserén, ott említettem, de persze produkálni nem tudtam a jelenséget. A szervizes azt mondta, valószínűleg a régi, használt 5w30-as olaj okozhatta, nem olajozott elég gyorsan. Tetettem bele 0w20-as olajat, utána a "traktorhang" ritkább és csendesebb lett. Viszont most megint előjött, de már üzemmeleg motor esetén is: városban a poroszkálás közbeni benzinmotor beindítás után is. Mintha a motor jobb oldaláról jönne a hang (szembeállva a kocsival). Kicsit olyan, mintha egy kézi váltós autóval 2-ből 4-be tenném és visszadadog a motor a furdulatszám leesés miatt. Több fórumot olvasgatva létezhet, hogy EGR probléma áll a háttérben vagy máshol keressem az okot? 200000 km környékén volt gyertyacsere ill. pár ezer km-el később váltóolaj csere is.
Kérek tanácsot, segítséget! :helpsmilie:
 Előre is köszönöm és bocs a terjengősségért!

Dave89

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #2060 Dátum: 2018.01.02 17:19:41 »
Szia!

Nekem a prius szerelő (Dodó) mondta, hogy a hidegebb időkben ez elő fordulhat. Nagyobb gázadásra elmúlik. Azt mondja ez annak köszönhető, h az égéstermék a környezettudatosság miatt vissza van még egyszer vezetve a motorba. Így idővel a koszolódás miatt ez előjöhet. A motor szétszedése és tisztítása a megoldás. Nekem még nem csinált ilyet (103.000 km). Dodórol olvashatsz a totalcar oldalán is. Van vele egy elég szép kis cikk. Már voltam nála párszor és nagyon keni vágja a hybrid témát. Érdemes felhívni és meglátogatni.

evizoli

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 29
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #2061 Dátum: 2018.01.02 17:59:09 »
Köszönöm a választ! De ugye nem a teljes motort kell szétszedni, hanem csak a füstgáz visszavezető rendszert tisztítani?
Más!
Szintén jeleztem a szervizben, hogy lassan, de biztosan fogy a hűtőfolyadékom a kiegyenlítő tartályban, hiába pótolom. Kértem nézzék meg, nincs-e szivárgás, de nem láttak semmit. Ma néztem, újabb 2-3 decit kellett utána töltenem. Valami itt nem stimmel!

Dave89

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #2062 Dátum: 2018.01.02 18:09:13 »
Szerintem hívd fel Dodót :06209707707

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #2063 Dátum: 2018.01.02 19:18:37 »
De most komolyan, nem lehet egy hozzászólással visszaolvasni???


Leírva az ok és a miként.   Nem kell itt Dodó, se senki sem.  :) :D
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #2064 Dátum: 2018.01.02 19:50:26 »
Köszönöm a választ! De ugye nem a teljes motort kell szétszedni, hanem csak a füstgáz visszavezető rendszert tisztítani?
Más!
Szintén jeleztem a szervizben, hogy lassan, de biztosan fogy a hűtőfolyadékom a kiegyenlítő tartályban, hiába pótolom. Kértem nézzék meg, nincs-e szivárgás, de nem láttak semmit. Ma néztem, újabb 2-3 decit kellett utána töltenem. Valami itt nem stimmel!

Semmi ilyet nem kell csinálni, javasolom csak egy kicsit olvass vissza.

A hűtőfolyadék folyamatos hiánya, nem jó ómen.  Kezdődő hengerfejességet valószínűsít.  A hűtők köze volt már valaha kitakarítva?
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

evizoli

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 29
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #2065 Dátum: 2018.01.02 21:31:35 »
Visszaolvastam, de nem voltam biztos abban, hogy hasonló a probléma oka, csak tippeltem és megerősítést vártam.
A hűtő nem volt takarítva, egyszer magasnyomásúval óvatosan nem túl nagy erővel átfújtam. Köze lehet hozzá?
Az előző huszonéves Daihatsum produkált hasonlót (teljesen "szárazon" is üzemelt), de ott fehéres füst is jelezte a problémát és hengerfejtömítést is kellett benne cserélni.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #2066 Dátum: 2018.01.03 05:27:17 »
Visszaolvastam, de nem voltam biztos abban, hogy hasonló a probléma oka, csak tippeltem és megerősítést vártam.
A hűtő nem volt takarítva, egyszer magasnyomásúval óvatosan nem túl nagy erővel átfújtam. Köze lehet hozzá?
Az előző huszonéves Daihatsum produkált hasonlót (teljesen "szárazon" is üzemelt), de ott fehéres füst is jelezte a problémát és hengerfejtömítést is kellett benne cserélni.

Az indításkori traktorhang kizárólag a párásodás miatt van, minden ősszel előjön kérdésként.  Valóban ijesztő jelenség, de elkerülhető a korábban leírtak alkalmazásával.

A magasnyomásúval történő hűtőtakarítás nem feltétlen ajánlható, mert a hűtő finom lamelláit a nagy nyomás jelentősen deformálhatja.

A szemből való átmosás, pedig sajnos a Priusnál nem megoldás a hűtőtakarításra, mert a két hűtő közötti keskeny részből nem takarítja ki az ottrekedt koszt.

Gyanítom, hogy az általad elvégzett vízsugaras beavatkozás mocsárrá változtatta a hűtő közét, jól megszívta magát a kosz, ami szinte nemezzé szokott összeállni, ezáltal a motor hűtését akadályozandó.  Ez vezethet a hengerfej deformitásán keresztül a hűtőfolyadék veszteségéhez.
Jellemzően taxiknál szokott elfordulni a városi üzemeltetés közben, nyári időszakban.

Én első körben szétkapnám a hűtőket és megtekinteném, hogy néz ki.  Sajnos a hűtők alja teljesen zárt, így a közé esett ez+az nem tud alul kiesni, hanem szépen felhalmozódik az évek során.

Egyúttal elvégeztetnék egy bontás nélküli hengerfejvizsgálatot is, ami megmutatja, hogy valóban hengerfejes-e a kocsi, vagy csak valahol ereszt a vízcsöveknél. (speciális gázvizsgáló indikátorfolyadék hűtőkörbe juttatásával)

A hiba pontos feltárását követően, pedig jöhet a helyreállítás.



Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

dert

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 365
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #2067 Dátum: 2018.01.03 09:01:37 »
Kedves Fórumtársak!
Adott egy kb. 250000 km-t futott P3. A hidegebb idő beálltával azt vettem észre, hogy a reggeli indulásokkor "dadogva", remegve, rázkódva indul a benzinmotor, majd egy kis gázfröccs vagy pár másodperc után helyreáll a zajszint. Nem mindig, de gyakran. Közben voltam szervizben Mayernél (Fehérvár) olacserén, ott említettem, de persze produkálni nem tudtam a jelenséget. A szervizes azt mondta, valószínűleg a régi, használt 5w30-as olaj okozhatta, nem olajozott elég gyorsan. Tetettem bele 0w20-as olajat, utána a "traktorhang" ritkább és csendesebb lett. Viszont most megint előjött, de már üzemmeleg motor esetén is: városban a poroszkálás közbeni benzinmotor beindítás után is. Mintha a motor jobb oldaláról jönne a hang (szembeállva a kocsival). Kicsit olyan, mintha egy kézi váltós autóval 2-ből 4-be tenném és visszadadog a motor a furdulatszám leesés miatt. Több fórumot olvasgatva létezhet, hogy EGR probléma áll a háttérben vagy máshol keressem az okot? 200000 km környékén volt gyertyacsere ill. pár ezer km-el később váltóolaj csere is.
Kérek tanácsot, segítséget! :helpsmilie:
 Előre is köszönöm és bocs a terjengősségért!

"valószínűleg a régi, használt 5w30-as olaj okozhatta, nem olajozott elég gyorsan."
Ehhh!  :cry:

ahudecz

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #2068 Dátum: 2018.01.03 09:25:23 »
Sziasztok!

Először járok itt, nagyjából két hónapja vagyok eleinte nagyon boldog, 3 hete roppant boldogtalan Prius tulajdonos és a segítségeteket szeretném kérni, illetve remélem okulásul is szolgál a történet a jövendőbeli Prius vásárlóknak.

2017. június végén vásároltam egy 2013-as, amerikai forgalomba helyezésű Priust, 57.000 km-rel; két hónapig nem is volt vele semmi gond, amíg egyszercsak az M3-ason kijött a rettegett 'Check Hybrid System' hibajelzést; ezután egyből irány a szervízbe (Toyota Sakura), ahol a diagnosztikai vizsgálat kimutatta a P0A80-as kódjelű hibát, a szervíz pedig egyből a hibrid hajtáslánc/akkumulátor cseréjét javasolta, nagyjából 900eFt-ra becsülve a teljes költséget.

Visszaugorva az időben - az adásvételi szerződés aláírása előtt az autót elvittük átvizsgálásra egy egyelőre nem nevesített Toyota márkaszervízbe, ahol az állapotfelmérés kimutatta, hogy a P0A80-as hiba felmerült a múltban, de magyarázatként a szervízes kollégától csak annyit tudtunk meg, hogy ennek valószínűsíthető oka egy hosszabb közlekedésmentes periódus lehetett és hogy biztos nincs vele komoly gond (azóta persze tudom, hogy ez ordas baromság volt, de most már mindegy). Miután elhitette velünk, hogy ez nem gond, rá is írta az állapotfelmérő lapra, hogy törölhető a kód. Mivel a bizalmam így sem volt teljes, többször is rákérdeztünk, hogy van-e érvényben garancia még az autóra, a szervízes kolléga külön kiemelte, hogy mivel amerikai forgalomba helyezésű az autó, a garancia a fő részekre nem érvényes, ez alól EGYEDÜL a hibrid hajtáslánc (vagyis az akkumulátor) a kivétel, amire érvényes az 5 év/100.000 km garancia.
Amikor a hiba felmerült persze szembesítettük őket a fentiekkel, de csak annyit mondtak, hogy ők teljeskörűen tájékoztattak a kockázatokról, illetve letagadták, hogy valaha mondtak volna olyat, hogy van az aksira garancia (írásban persze erről nincs semmi...)
Azóta futottunk három kört a szervízzel, a Toyota Central Europe-pal, az eladóval, és küldtünk egy ügyvédi felszólítást a szervíznek, de a lényegen nem változtattak ezek, egy hónapja nem megy az autó. Egy Priusokra specializált szervíztől kaptam árajánlatot a javításra, ők három cellapárt diagnosztizáltak hibásnak, a javítás összköltsége 150 és 180eFt között lehet, de garancia nincs rá, illetve 250-ért tudnak használt aksi beszerelni. A dologban az a különösen bosszantó, hogy mind amerikai, mind európai feltételek szerint érvényes még az aksira a garancia, de a Toyota nem hajlandó kicserélni a másik kontinensen történt első forgalombahelyezés miatt...

A következőkben szeretném kérni a mélyen tisztelt közösség segítségét:

1. Mit gondoltok, van értelme tovább eszkalálni az ügyet az európai Toyotához?
2. Van értelme perelnem (hátha hallottatok hasonló esetről)
3. Lehet bárminek baja az aksin kívül, ha kiütöm a kódot és tovább használom az autót? Illetve ha nem ütöm ki és csak a benzinmotorral megyek az ha jól tudom szintén csak az aksit károsíthatja, mert onnan indítja a benzinmotort az autó?
4. Tudjátok, hogy honnan lehet  olcsón megbízható használt aksit szerezni? Lengyelországban találtam 120eFt körül, gondolom itthon ezeket szerelik be, de ugye arra sincs garancia, hogy azzal nem lesz gond...

Előre is köszönök bármi ötletet.

A

u.i. tanulság eddig: akármit mond akár egy márkaszervíz is, ne bízz meg benne, csak ha alaposan utánajártál és leellenőriztél mindent.

Sziasztok!

Még októberben írtam Nektek, beállítottam, hogy kapjak értesítést a válaszokról, de sajnos csak az elsőről érkezett email így azt gondoltam nem nagyon mozgatta meg a közösséget a sztori és csalódottságomban azóta se néztem vissza; így most nagyon kellemes meglepetés volt látni, hogy mennyien írtatok és szeretném is megköszönni kissé megkésve mindenkinek, aki vette a fáradtságot és leírta a gondolatait! Jó látni, hogy nem veszett ki a segítőkészség az emberekből :-)
Az azóta eltelt hónapok tapasztalatai:

1. Első lépésként kitöröltettem a hibakódot, ugyanis a márkaszervíz, ahova tanácsért mentem azt mondta, hogy a garancia érvényesítésénél is ez szokott lenni az első lépés, vagyis megnézni, hogy milyen gyorsan jön vissza a POA80 és így meggyőződni afelől, hogy nem csak elszigetelt esetről van szó.
2. Mivel egyetértek azokkal, akik azt írták, hogy a vásárlás előtti átvizsgálást végző márkaszervíz hibázott (hogy szándékosan vagy sem azt nem az én tisztem eldönteni) első lépésként Békéltető Testülethez fordultunk, hátha ott is megoldódik az ügy. Egyelőre pénzt nem vagyok hajlandó költeni, elvi okokból sem, de leginkább azért mert azt már nem látnám viszont úgysem.
3. Az azóta eltelt időben (kb 2 hónap) 4-5x jött vissza a kód, amit jelen állás szerint akkusaru levétellel tudunk törölni. Ha a hibakód nem éles a teljes hibrid hajtáslánc működik és nagyjából 600 km-ig nem is jön vissza újra a POA80.
4. Az egyik ilyen alkalom során a kocsiba szerelt immobilizer visszaaktiválódott.

Egy kérdésem lenne hozzátok - a prius-szervizen kívül ismertek más céget, aki lopásgátló beszereléssel foglalkozik?

Köszi és üdv
A

ahudecz

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #2069 Dátum: 2018.01.03 09:28:02 »
Illetve még egy kérdés: van ötletek arra vonatkozóan, hogy hogyan lehet az európai szintű Toyota képviselethez eljutni?
Az alaplépéseken (net feltúrása, Toyota weblapok átnézése) már túl vagyok :-)

ezt is köszi!
A