Szerző Téma: Prius - hibák, hibajelenségek  (Megtekintve 874807 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1200 Dátum: 2016.05.31 10:54:11 »
Ki lehet deríteni azt, hogy tényleg cellazárlatos az akku? Ha arról van szó inkább cserélem én is de ha semmi baja akkor nem dobnám ki feleslegesen.
A cellazárlat viszonylag egyszerűen kimérhető egy multiméterrel.
Nem zárt akkuk esetén egyik pólustól cellánként haladva még az is meg lehet állapítani, hogy melyik, illetve amelyik töltés közben nem pezseg.
Zárt esetén az extrém alacsony kapocsfeszültségen kívül az, hoyg nem veszi illetve nem tartja meg a töltést szintén erre utal.
Rendes akkutöltő rendelkezik feszültségmegtartási teszt funkcióval (30min-12h figyeli, hogy mennyit csökken az U).
A cellazárlat fizikai dolog, a levált lemezrészecskék leüllepednek, és előbb utóbb elérik a lemezek alját.
Régen ilyenkor kiöblítették, és újrasavazták az akkukat, ma már ilyennel ritkán találkozni.
A gyártók a jelenség ellen a lemezek egyenkénti tasakszeparátorba csomagolásával védekeznek, így nem tud leüllepedni az aljára.
Ma már a jobb akkuk így készülnek (azért én inkább a jó öreg Yuasa-ra esküszöm, annak alul, felül több mint 4 cm helyet hagytak, és könnyen kezelhető csavarkupakos).
A HSD-kbe gyárilag "zárt" akkukat raknak, mert egy légtérben van az utassal, a kulcsnélküliekbe pedig AGM-et, mert az tartósabb.

Az akku elhalálozás másik oka a vízvesztés (13,8V töltőfesz felett fokozott gázképződés van), ami a "zárt" akkuknál is előfordul, csak ott nagyon lassan, ezért sokszor nem is lehet roncsolás nélkül utántölteni (legalább lesz aki másikat vesz). Ismét utalnék kedvenc japán Yuasámra, ahol az a több mint 4 cm normál esetben évek alatt fogy el, és akkor is 3 mozdulat a pótlása.

A leggyakoribb elhalálozási ok a szulfátosodás, ami a lemezek felületének olyan kikristályosodása, ami a további elektrokémiai reakciót megakadályozza, normál töltéssel nem visszafordítható. (Az akku akadémia szerint más módon sem lehet teljesen, de megfelelelő kezeléssel az állapot némileg javítható.)
6 cellás ólomsavas akku 12,6V alatt már szulfátosodik. Mélymerülés a folyamatot felgyorsítja, és fokozott kapacitásvesztést okoz.

Akku állapotának ellenőrzési lehetőségei:
- kapocsfeszülség mérése;
- feszültség tartás mérése;

- belső ellenállás mérés,
- terhelővillás teszt,
- mikroprocesszoros gyorsteszt,
- teljes töltés- kisütés- töltés ciklussal a leadott és felvett kapacitás mérése.

Gyári vagy azzal egyenértékű AGM akku 40+.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1201 Dátum: 2016.05.31 11:31:21 »
Cellazárlatos az akku.
Azért ennél kissé bővebb a lehetőségek tárháza, különösen egy AGM akku esetén, ahol ugye fizikai erőszak kell a cellazárlat létrehozásához.

Tomi000

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 63
    • https://www.spritmonitor.de/en/detail/759441.html
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1202 Dátum: 2016.05.31 22:36:38 »
Sziasztok. Ma hazafelé a következőt produkálta a drága. Éles bal kanyarokban háromszög felvillan csipog, képernyőn problem felirat. Ötlet? Lehet megette az olajat?

Tapatalkkal küldve az én X5pro eszközömről

Prius II 1.5 HSD 2008


Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9387
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1203 Dátum: 2016.05.31 22:52:00 »
Sziasztok. Ma hazafelé a következőt produkálta a drága. Éles bal kanyarokban háromszög felvillan csipog, képernyőn problem felirat. Ötlet? Lehet megette az olajat?

Tapatalkkal küldve az én X5pro eszközömről
Nézd meg az olajszintet!

Tapatalkkal küldve az én SM-N910C eszközömről


Tomi000

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 63
    • https://www.spritmonitor.de/en/detail/759441.html
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1204 Dátum: 2016.05.31 22:54:05 »
Nézd meg az olajszintet!

Tapatalkkal küldve az én SM-N910C eszközömről
Reggel az első dolgom lesz. Nekem is ez a gyanúm.
Prius II 1.5 HSD 2008


dert

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 365
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1205 Dátum: 2016.06.01 09:48:25 »
Cellazárlatos az akku. Lehetséges, hogy most 1 évig is elműködik gond nélkül, de lehet, hogy jövő héten megint eljátsza ugyan ezt. Nálam is ez volt anno a Yarisnál. Én akkor ném kockáztattam, csere volt. Nem hiányzik, hogy valahová menni kell és nem indul...

Ez alapján nem valószínű: http://totalcar.hu/magazin/technika/2016/01/18/tizbol_nyolc_akku_mentheto_lenne/?token=4d4b9baef22a17aa6e545f7a84a667a5

"Cellazárlat már jó ideje nincs – mondják a Forexnél. A boltban, bevizsgálásnál, a szerelőnél mégis ez szokott elhangzani leggyakrabban: ezt értik az emberek. Ja, zárlat? Akkor nincs mit tenni. Pedig a modern akkumulátorok már jó pár éve tasakolt kivitelben készülnek, vagyis a lemezek zacskókba vannak zárva, hogy a róluk lehulló darabkák iszapot formálva az akksi alján ne okozhassanak zárlatot. Ettől függetlenül le tud potyogni az ólommassza a hordozólemezekről, ami végső soron ugyanoda vezet (nem indul az autó). A zárlat nem jön létre, de az akku ettől függetlenül elveszíti a kapacitását."

dert

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 365
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1206 Dátum: 2016.06.01 09:50:51 »
Mennyi egy ilyen kis akksi? Ha pár ezeres tétel, szerintem felesleges méregetni, próbálkozni és aggódni emiatt. Ha jó áron lehet venni, cseréld újra! ;)

A gyári AGM nem filléres tétel sajnos. Sokan sima savassal helyettesítik....
Mondjuk én ha cserélnem kell 7 év után P3-ban, akkor gyárit veszek bele.

Tomi000

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 63
    • https://www.spritmonitor.de/en/detail/759441.html
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1207 Dátum: 2016.06.01 10:13:53 »
Reggel az első dolgom lesz. Nekem is ez a gyanúm.
Na...megevett 2,5 litert. 5000 km alatt. Ez normális?
Prius II 1.5 HSD 2008


edk

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 515
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1208 Dátum: 2016.06.01 10:39:16 »
Nem normális. Nálam semmit sem csökken a szint.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1209 Dátum: 2016.06.01 11:39:59 »
Na...megevett 2,5 litert. 5000 km alatt. Ez normális?
Gyűrűzés lesz a megoldás. Nem elrettenteni akarlak, csak készülj fel rá.  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Tomi000

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 63
    • https://www.spritmonitor.de/en/detail/759441.html
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1210 Dátum: 2016.06.01 12:58:25 »
Gyűrűzés lesz a megoldás. Nem elrettenteni akarlak, csak készülj fel rá.  ;)
Igazán remekül hangzik. ;) Azt tudom hogy van egy kis szivárgás a vezérműlánc környékén. De nem gondoltam hogy ennyit fog enni olajból.
Kb mibe fáj egy ilyen gyűrűzés?
Prius II 1.5 HSD 2008


Tomi000

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 63
    • https://www.spritmonitor.de/en/detail/759441.html
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1211 Dátum: 2016.06.01 13:37:08 »
Igazán remekül hangzik. ;) Azt tudom hogy van egy kis szivárgás a vezérműlánc környékén. De nem gondoltam hogy ennyit fog enni olajból.
Kb mibe fáj egy ilyen gyűrűzés?

Most nézem a manual-t. Azt írja, hogy kn 1l/1000 km-ig normális. Hmmm nem tudom, ettől nem nyugodtam meg. Sokat megyek pályán- kb 50%- de nem tudom okozhat-e ilyet. Meg persze van egy kis olajfolyás, arra már kaptam ajánlatot a márkaszervizben, de épp olajcsere után voltam, uh mondták hogy várjak a következő cseréig, akkor cserélik a tömítést ahol kell. Remélem ez majd megoldja, addig öntögetem bele ha kell :D
ha nem akkor belököm a Dunába, és járok gyalog....napi 150km-t...fincsi lesz :D
Prius II 1.5 HSD 2008


bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1212 Dátum: 2016.06.01 13:38:36 »
Igazán remekül hangzik. ;) Azt tudom hogy van egy kis szivárgás a vezérműlánc környékén. De nem gondoltam hogy ennyit fog enni olajból.
Kb mibe fáj egy ilyen gyűrűzés?
ezeket a költségeket a szétszedés és a hiba forrásának pontos meghatározása nélkül nem lehet pontosan Ft-ra megmondani. Ha csak a gyűrűszettet kell cserélni (ehhez természetesen jön a tömítések, szelepszárszimeringek cseréje, hengerfej felújítás), akkor anyagárban kb 40-50 e Ft-ra lehet számítani + munkadíj, ami változó, de legalább ugyanennyi. Ha a szétszedést követően kiderül még más cserélnivaló is, akkor az + költség. Normális esetben elég szokott lenni a gyűrűzés (és a vele járó dolgok) cseréje...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kowee

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1254
  • Storage Admin
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1213 Dátum: 2016.06.01 13:39:27 »
Igazán remekül hangzik. ;) Azt tudom hogy van egy kis szivárgás a vezérműlánc környékén. De nem gondoltam hogy ennyit fog enni olajból.
Kb mibe fáj egy ilyen gyűrűzés?
Nem kell megrettenni. Gyűrűzéses motorról még nem nagyon hallottunk Prius esetében. VOlt talán olyan 3 éve valaki akinek szelepszár mimmeringeket cseréltek illetve idén valaki hengerfej tömítést és ennyi.
P2 esetében evett meg nekem is 2 litert 3000 kilométer alatt Budapest - London - Passau távon, de az az olaj miatt történt (A bevált Castrol Magnatec helyett azonos viszkozitású EDGE-et tettem bele. Utána lecseréltem megint magnatec-re és megszűnt az olajfogyás.) SZóval ne kapj egyből szívrohamot. Cseréld le az olajat. Nem figyeltem hogy milyen priusod van, de ha P2 akkor mondjuk Magnatec A5 vagy A1-A3 illetve P3 esetén 0w20-as ENEOS vgy lehet kisérlezetni az 5w-30-al is.

Tomi000

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 63
    • https://www.spritmonitor.de/en/detail/759441.html
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1214 Dátum: 2016.06.01 13:45:09 »
Szuper. Köszönöm a támogatást. P2 van. Már több 100.000-es számok pörögtek a szemem előtt javításra.
Azt nem tudom pontosan milyen olaj van benne, mert legutóbb a márkaszerviz cserélte, csak annyit mondtak 5W30. Uh most ilyet töltöttem bele.
Csak megijedtem mert a régi Suzukimnál nem szoktam meg hogy olajat fogyaszt, meg ugye elég sokat után kellett tölteni. De sajnos én vagyok a hülye mert nem néztem elég gyakran az olajszintet...csakl mikor már kanyarban szólt a kocsi hogy valami nem kerek.
Prius II 1.5 HSD 2008