Szerző Téma: Prius - hibák, hibajelenségek  (Megtekintve 868690 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

flower78

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 55
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1110 Dátum: 2016.04.25 11:14:32 »
Sziasztok!
Toyota P3. Természetes jelenség, hogy indítás előtt, fék benyomáskor az abs 5-6 másodpercig is tölt(?) hangot adva. Műszaki láma vagyok :)

Canga

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 9
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1111 Dátum: 2016.04.25 16:19:32 »
Üdv mindenkinek!

Pár napja lettünk tulajai egy 2014-es Auris Touring Sport 1.8 HSD-nek. Eddig minden oké vele, bár ennyi ***t ami ebben van az életben nem fogom átlátni hogy mi hogy merre meddig hány méter...
Rendesen szervizelt, magyar, 90ekm nagy szerviz megvolt nála.
Van valami különlegessége ezeknek, amire nagyon figyelni kellene? Általános hibajelenség, stb? Nem keresem én a hibát csak na...  :)
"Csak a Puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot!" ;)

reho

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 310
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1112 Dátum: 2016.04.25 16:53:45 »
Sziasztok!
Toyota P3. Természetes jelenség, hogy indítás előtt, fék benyomáskor az abs 5-6 másodpercig is tölt(?) hangot adva. Műszaki láma vagyok :).
Amit hallasz az valószínűleg nem az ABS, hanem a fék elektromos pumpája. Ha jól tudom ez biztosítja/helyettesíti a fékszervót arra az esetre amikor nincs a benzinmotor által előállított vákum. (de az is lehet, hogy csak ez biztosítja a szervót/nyomást a fékhez - ezt nem tudom pontosan) Mindenesetre ez ilyen Priusos dolog, szinte minden új Priusos megkérdezi elsőre, hogy mi ez a hang.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1113 Dátum: 2016.04.25 17:55:59 »
Üdv mindenkinek!

Pár napja lettünk tulajai egy 2014-es Auris Touring Sport 1.8 HSD-nek. Eddig minden oké vele, bár ennyi ***t ami ebben van az életben nem fogom átlátni hogy mi hogy merre meddig hány méter...
Rendesen szervizelt, magyar, 90ekm nagy szerviz megvolt nála.
Van valami különlegessége ezeknek, amire nagyon figyelni kellene? Általános hibajelenség, stb? Nem keresem én a hibát csak na...  :)

Üdv a fórumon!

Van hibája: üzemanyag nélkül nem megy ez sem, max addig, amíg van benne áram.  :D

Lesz időd átolvasni a fórumot, néhány hiba ismert.  Például cicegnek itt-ott a műanyagok, és hasonló borzalmak várnak Rád is.  :D

200E körül kerékagy csapágy szokott megszólalni, a P3 kormányoszlopán kell újrahúzni a csavarokat, ha kopog, de az Auris szerintem már más.
A P2 a kormányoszlop átvezetőkábel szokott makrancoskodni, de az Auris nyilván már más.

Szóval ezekre készülj.

Egyébként ment válasz PÜ. :D
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

kowee

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1254
  • Storage Admin
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1114 Dátum: 2016.04.25 21:49:57 »
Amit hallasz az valószínűleg nem az ABS, hanem a fék elektromos pumpája. Ha jól tudom ez biztosítja/helyettesíti a fékszervót arra az esetre amikor nincs a benzinmotor által előállított vákum. (de az is lehet, hogy csak ez biztosítja a szervót/nyomást a fékhez - ezt nem tudom pontosan) Mindenesetre ez ilyen Priusos dolog, szinte minden új Priusos megkérdezi elsőre, hogy mi ez a hang.
A priusban egyáltalán nincs vákum által biztosított szervó. Egy pumpa (actuator) pumpálja fel mind a négy kört, és nyomáspróbált csináln (nyomásvesztést mér) ezért pumpálgat. Ez az önteszt. Ezt megcsinálja időnként, és ha valahol szökik a nyomás, hibával kiakad. Ez már brake by wire rendszer. Csak a meghibásodás esetén van egy mechanikus mód is, amikor szervó nélküli módban meg tudsz állni. Ez a vészmód.

reho

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 310
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1115 Dátum: 2016.04.26 08:04:24 »
A priusban egyáltalán nincs vákum által biztosított szervó. Egy pumpa (actuator) pumpálja fel mind a négy kört, és nyomáspróbált csináln (nyomásvesztést mér) ezért pumpálgat. Ez az önteszt. Ezt megcsinálja időnként, és ha valahol szökik a nyomás, hibával kiakad. Ez már brake by wire rendszer. Csak a meghibásodás esetén van egy mechanikus mód is, amikor szervó nélküli módban meg tudsz állni. Ez a vészmód.
Akkor jól sejtettem, hogy itt már csak ettől van nyomás a fékrendszerben. De ez mitől brake by wire? Én úgy tudom, hogy "by wire" dolgokat akkor hívják annak, ha teljesen mechanikus kapcsolat nélküli - azaz csak elektromos jelekkel működik a dolog. Pl a nagy utasszállítógépek Fly-by-wire rendszerében már nincs mechanikus kapcsolat a csűrőlapok és a kormány között. Itt meg szerintem csak arról van szó, hogy amit régen a vákummal állítottak elő nyomást azt most egy pumpa pótolja. Azaz nyomás nélkül is van fék csak erősen kell taposni, mint régen az 1.2-es ladában :) Rosszul gondolom?

kowee

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1254
  • Storage Admin
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1116 Dátum: 2016.04.26 09:59:59 »
Akkor jól sejtettem, hogy itt már csak ettől van nyomás a fékrendszerben. De ez mitől brake by wire? Én úgy tudom, hogy "by wire" dolgokat akkor hívják annak, ha teljesen mechanikus kapcsolat nélküli - azaz csak elektromos jelekkel működik a dolog. Pl a nagy utasszállítógépek Fly-by-wire rendszerében már nincs mechanikus kapcsolat a csűrőlapok és a kormány között. Itt meg szerintem csak arról van szó, hogy amit régen a vákummal állítottak elő nyomást azt most egy pumpa pótolja. Azaz nyomás nélkül is van fék csak erősen kell taposni, mint régen az 1.2-es ladában :) Rosszul gondolom?
Mert teljesne by wire a vezérlése. A kinyomó tüske csak akkor funkcionál ha meghal az elektromos rendszer. Ergo normál üzemben csak by wire működik. Szerintem közelekedésbiztonsági szempontból kellhetett beletenni egy vészkört.
"zaz nyomás nélkül is van fék csak erősen kell taposni, mint régen az 1.2-es ladában :) Rosszul gondolom?"
Pontosan. Ha megáll a pumpa akkor téglába lépsz és úgy próbálsz megállni.

reho

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 310
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1117 Dátum: 2016.04.26 15:04:09 »
Mert teljesne by wire a vezérlése. A kinyomó tüske csak akkor funkcionál ha meghal az elektromos rendszer. Ergo normál üzemben csak by wire működik. Szerintem közelekedésbiztonsági szempontból kellhetett beletenni egy vészkört.
"zaz nyomás nélkül is van fék csak erősen kell taposni, mint régen az 1.2-es ladában :) Rosszul gondolom?"
Pontosan. Ha megáll a pumpa akkor téglába lépsz és úgy próbálsz megállni.
http://i653.photobucket.com/albums/uu256/jayman_photo/Prius%20Stuff/brakemap.jpg
Ezekszerint akkor az ábrán látható SMC1 és SMC2 kinyit a rendszer leállásakor és lehet erőből fékezni. Érdekes szerkezet.  :hmmmm:

Waresz

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 348
    • Robogóalkatrész.Hu
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1118 Dátum: 2016.04.27 19:26:02 »
Mi a fene nyekereg, nyikorog az autó futóműnél? P-be rakásnál, vagy bármelyik fokozatba. Fékezésnél... Mintha valami 30 éves roncs közeledne... Másnál is van ilyen? Mit lehet csinálni vele? Valahol valami kenőanyag hiánya van... De hol?

kowee

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1254
  • Storage Admin
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1119 Dátum: 2016.04.27 19:56:12 »
Mi a fene nyekereg, nyikorog az autó futóműnél? P-be rakásnál, vagy bármelyik fokozatba. Fékezésnél... Mintha valami 30 éves roncs közeledne... Másnál is van ilyen? Mit lehet csinálni vele? Valahol valami kenőanyag hiánya van... De hol?
Detto. Szétszedtem már hatszor, de nem találtam meg az okát. Ha felemelem és a szilentet megfújon wd40-el, akkor egy napra elhallgat (de ez még lehet az oka annak is hogy felemelem). Feladtam.

dert

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 365
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1120 Dátum: 2016.04.27 20:17:22 »
Detto. Szétszedtem már hatszor, de nem találtam meg az okát. Ha felemelem és a szilentet megfújon wd40-el, akkor egy napra elhallgat (de ez még lehet az oka annak is hogy felemelem). Feladtam.

Nekem az alábbi nyekergős sztorim volt nemrég:
Régebb óta tapasztaltam, hogy ha megállítottam és szálltam ki, akkor meggurult az autó és egy ilyen hülye nyekergő hangot adott. Aztán ha meghintáztattam akkor is. De nem állandóan, hanem random ahogy kedve tartotta.  Első kerekek felől jött.

Egy idő után már nem foglalkoztam vele, mert mikor ez miatt mentem Toy-hoz a munkafelvevő nem tudta mi lehet. Természetesen nem adta a hangot. :)

Aztán az utolsó olajcserekort a szerelő srácnak sikerült megmutatni mert akkor épp produkálta a nyekergést. Mondja tűzkarika elöl. Ok. Befújta valamivel. Egy darabig jó is volt. De aztán gondolom kiégett a cucc és újra. Aztán berágtam és kicseréltettem. Azóta kussol.  :)


Waresz

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 348
    • Robogóalkatrész.Hu
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1121 Dátum: 2016.04.27 20:49:16 »
Nekem eddig nem csinálta. Most, hogy jönnek a jobb idők, most kezdi. Tavaly is volt jó idő, mégsem csinálta... Mintha a tél folyamán valami kiszáradt volna... Mindenesetre nagyon idegesít, hogy nem tudok észrevétlenül ijesztgetni a Tecsó parkolóban...  :lol:

Csokibusz

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1122 Dátum: 2016.04.28 08:20:06 »
Toyota Prius 3-as sebességváltó olaj leeresztéséhez a leeresztő, illetve feltöltő csavar pontos helyében tudna-e valaki segítséget nyújtani? Mire kell odafigyelni, van-e valamilyen technikai trükkje a folyamatnak. Segítségeteket előre is köszönöm.

kowee

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1254
  • Storage Admin
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1123 Dátum: 2016.04.28 09:17:47 »
Toyota Prius 3-as sebességváltó olaj leeresztéséhez a leeresztő, illetve feltöltő csavar pontos helyében tudna-e valaki segítséget nyújtani? Mire kell odafigyelni, van-e valamilyen technikai trükkje a folyamatnak. Segítségeteket előre is köszönöm.
Persze:

Amire oda kell figyelni, ne a hűtőfolyadékot ereszd le (3 csavar van ott alul)

Waresz

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 348
    • Robogóalkatrész.Hu
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1124 Dátum: 2016.04.28 20:39:08 »
Most meg nem nyikorog semmi... Nem csináltam vele semmit. Nem is értem, hogy mitől függ ez.