Szerző Téma: Prius - hibák, hibajelenségek  (Megtekintve 868709 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9381
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #945 Dátum: 2015.12.07 14:57:40 »
Valahova feltöltöd és link. Ide max 200 kb engedélyezett

Thomas800

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 119

hofi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 33
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #947 Dátum: 2015.12.07 20:31:56 »
Sziasztok!
2-es Priusomban, van egy inkább zavaró, mint tényleges probléma. De nem ártana végére járni. Hideg motorral, terheletlenül, vagy meleg motorral a hideg fordulatszám közelében  szintén terheletlenül (de ilyenkor már ritkábban) , egy rezonáló, kerregő hang jön valahonnan a motortér felől, mely ciklikus, halkul majd erősödik. Az halható, hogy nem a motor, vagy a váltó produkálja, hanem mintha valami berezonálna a motor keltette rezgéstől. A hang a motortérben a fémeken elvezetve, megjelölhetetlen forrásúvá válik. Szakszervizbe nem vittem ezért ezért, az utolsó szerviznél fel sem tűnt, ott senkinek. Egy szerelővel megnézettem, aki esélyesnek tartotta a kipufogó könyök rögzítésénél keletkezett lazaságot, aztán a homlokfal alatti műanyag borítást tartotta felelősnek. Motor-váltó felőli zajokat ő sem hallott. Volt már hasonló tapasztalatotok, problémátok? Köszi a segítséget!

Bicskei

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1593
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #948 Dátum: 2015.12.07 22:42:15 »

Ez már a ráncfelvarrott kis navija, ugye?
Toyota / Lexus HDD-s NAVI frissítést vállalok

Thomas800

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 119
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #949 Dátum: 2015.12.07 23:43:58 »
Ez már a ráncfelvarrott kis navija, ugye?

Aha.

zezoka

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 712
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #950 Dátum: 2015.12.08 10:05:30 »
Többször is leellenőriztem az akksi 12,7 V, könyöklőben lévő szivargyújtó 12,1 V, az első szivargyújtó 11,2 V!
Van valakinek ötlete hol mehet el a feszültség?
És amikor hátul mérted az aksit közvetlenül, akkor is gyújtáson hagytad? Csak mert simán lehet, h üresjáratban 12,7V a kapcsofesz, de ahogy gyújtást raksz, beterhel (rádió, visszajelzők, elektronikák, relék, szellőzőventi) , és már csak 11,2V.

mansa

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 18
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #951 Dátum: 2015.12.08 13:44:49 »
  velem is az történik hogy 2. Napja nem tudják megállapitani a hibát,de a hiba feltàràs 144 fontba kerül. Szerintem felhívom őket és lemondom az egészet és majd én megoldom. Köszönöm a segítséget,több mint valószínű ez lesz a megoldás nekem is.
Ha jól látom III-as priusod van. Én már túl vagyok egy hasonló tüneteket produkáló problémán. Nálam is melegen jelentkezett jellemzően a benzinmotor részterhelés tartományában kis motorfordulaton és kis illetve közepes gázpedál állásnál. Márkaszerviz széttárta karjait. Nálam már odáig fajult a dolog, hogy hibakódot is beadott: (P 0304) 4. henger égéskimaradás. A megoldást a priuschat-en találtam meg: Az EGR portok a műanyag szívócsőben lekokszolódnak főleg az 1. és 2. hengeré és ezért a 3. 4.  hengerekhez túl nagy visszavezetett kipufogógáz hányad kerül ami égéskimaradást okoz. Kénytelen voltam jómagam a szívócső lebontásával és a hengerenkénti kis nyílások tisztításával orvosolni problémát. KB 1 órás művelettel abszolválható a dolog. Még a hűtőfolyadékot sem kellett leengedni, mert a pillangó szelep egységet simán félre lehet tenni a csőcsatlakozások megbontása nélkül. Kb 4000 km megtett út óta nyoma sincs a remgésnek rángatásnak.
 http://priuschat.com/threads/prius-iii-engine-knocking-at-high-torque-low-rpm-solved.127722/page-4

Babszi

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 18
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #952 Dátum: 2015.12.09 10:19:01 »
És amikor hátul mérted az aksit közvetlenül, akkor is gyújtáson hagytad? Csak mert simán lehet, h üresjáratban 12,7V a kapcsofesz, de ahogy gyújtást raksz, beterhel (rádió, visszajelzők, elektronikák, relék, szellőzőventi) , és már csak 11,2V.
Szia!
Köszönöm a hozzászólást, de már megoldódott a probléma. Nem jó készülékkel mértem, de megbízható műszerrel már jó értékeket mértem .
Köszönöm.

NeverGreen

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 160
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #953 Dátum: 2016.01.08 21:13:54 »
Help!

Nem tudok mit kezdeni egy jelenséggel: 2 évvel ezelőtt - amikor a gépemet megvettem - az elvileg majdnem üres tankba még 40-45 litert tudtam tankolni. Tavaly vettem észre, hogy egyre kisebb mennyiségeket tankolok, mostanra már jó, ha 35-38 liter megy bele.

Mi ez?
Koszos? Vizes?
Mit kell, mit lehet tenni?
- Minden nap elmúlik valami rossz! -

nagrol

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #954 Dátum: 2016.01.08 21:44:46 »
Sziasztok!
Kb. 10 indításból egyszer, furcsa és nekem kellemetlenül hangzó- pillanatig tartó -  kerregést/reccsenést hallok alul/elölről. Indítás alatt értem hogy vagy amikor megnyomom a gombot, vagy miután megnyomtam, sebességbe tételkor.
3-as Prius.
Parázzak ezen?

köszi

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #955 Dátum: 2016.01.09 08:38:18 »
Sziasztok!
Kb. 10 indításból egyszer, furcsa és nekem kellemetlenül hangzó- pillanatig tartó -  kerregést/reccsenést hallok alul/elölről. Indítás alatt értem hogy vagy amikor megnyomom a gombot, vagy miután megnyomtam, sebességbe tételkor.
3-as Prius.
Parázzak ezen?

köszi

A P fokozat elektromos retesze kioldását hallod. Van egy praktika, amit alkalmazva elkerülhető, hogy a P kapcsolását követően mechanikai feszültség keletkezzen.  Ez a feszültség azért lép fel, mert a leállítást követően a kocsi picit arrébb mozdul a földrajzi helyzet okán és a retesz állítja meg a hajtáslánc forgását, vagyis "fékezi be" a kocsit.  Kioldáskor ez okozza a hangot.

A megoldás:  Egyrészt megálláskor, leállításkor először N állás, majd fékpedál felengedése, utána rögzítőfék, majd P gomb.  Így van ideje a hajtásláncnak "kimozogni".  A rögzítőfék tökéletesen vízszintes helyen mellőzhető, de még itt is előfurdult nálam, hogy mozgott még a kocsi, de befeszülés nem volt.

A feszült állapotban való kioldás nyilvánvalóan károsodáshoz vezethet.  Mintha régebben olvastam volna erről, csak ara nem emlékezem,, hogy hol, de majd jön kowee és séróból nyomja.


Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Waresz

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 348
    • Robogóalkatrész.Hu
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #956 Dátum: 2016.01.09 09:18:01 »
Mi szedtünk szét p2-es váltót, darabokra. Ha az a retesz elromlik, akkor falnak szaladok... Egy kb 1,5 cm vastag edzett acélrúd... Minden része túl van biztosítva, nem is kicsit. Akkora csapágyak meg fogaskerekek vannak benne, mint egy mozdonyban...

Babszi

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 18
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #957 Dátum: 2016.01.09 13:10:34 »
Sziasztok!
Új vagyok a fórumon, mint újdonsült Prius tulajdonos. Tegnap vettem egy 2004-es, II-es Priust.
A problémám a következő.: Valamikor estefelé, egy indítás után a kijelző nem találta a kapcsolatot a rendszerrel. Vagyis az ábrán azt mutatta, hogy forognak a kerekek, de a folyamatnyilakat már nem.
Kb egy óra múlva egyszercsak megint beugrott és minden jó volt. Aztán ma reggel megint csak az ábra a nyilak nélkül. Próbáltam mást is vezérelni az érintőképernyőről (klíma, audió) de azt írta, hogy nincs kapcsolat a rendszerrel. Tapasztalt már valaki ilyet? Van rá valami megoldás? Nagyon meg vagyok ijedve mert egyébként tetszik az autó, de mindjárt computer-hiba...?
Előre is köszönöm a segítségeteket.

Sziasztok!

Most nagyon büszke vagyok magamra, sikerült megjavítanom a kijelzőmet.  :clap: Halleluja!
Akit érint ez a probléma, (2004-2005 évjárat) annak belinkelek egy kis segítséget.
http://www.techno-fandom.org/~hobbit/cars/mfd/
Igaz, hogy angol nyelvű, de én is ez alapján csináltam meg. A megoldás a cikk végén van. Két apró lábat kellett újraforrasztani a 60 tűs csatlakozón.
Nagyon macerás munka, de megoldható. Remélem tartós lesz a javítás, és nem szakad fel a többi láb is.
Remélem segítek ezzel másoknak is.

reho

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 310
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #958 Dátum: 2016.01.11 13:40:31 »
Sziasztok!

Most nagyon büszke vagyok magamra, sikerült megjavítanom a kijelzőmet.  :clap: Halleluja!
Akit érint ez a probléma, (2004-2005 évjárat) annak belinkelek egy kis segítséget.
http://www.techno-fandom.org/~hobbit/cars/mfd/
Igaz, hogy angol nyelvű, de én is ez alapján csináltam meg. A megoldás a cikk végén van. Két apró lábat kellett újraforrasztani a 60 tűs csatlakozón.
Nagyon macerás munka, de megoldható. Remélem tartós lesz a javítás, és nem szakad fel a többi láb is.
Remélem segítek ezzel másoknak is.
Gratula! Elteszem ezt a linket hátha utolér ez is :)

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #959 Dátum: 2016.01.11 19:45:26 »
Mi szedtünk szét p2-es váltót, darabokra. Ha az a retesz elromlik, akkor falnak szaladok... Egy kb 1,5 cm vastag edzett acélrúd... Minden része túl van biztosítva, nem is kicsit. Akkora csapágyak meg fogaskerekek vannak benne, mint egy mozdonyban...
De azzal azért egyetértünk, ugye, ha szorul és emiatt kattog, az nem használ neki.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.