Szerző Téma: Prius - hibák, hibajelenségek  (Megtekintve 868893 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

agabor

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 375
  • Prius 3 2010
    • Blog lenne, ha írnám
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #900 Dátum: 2015.11.09 16:11:00 »
Igen, amit Edk bekarikázott, saválló cső a durranó gáz elvezetésére.
Azért kérdeztem, mert a gyári csövet a nem eredeti akkuk többségéhez hozzá kell faragni.

Nem kell hozzáfaragni. P3-nál biztosan nem (saját tapasztalat), de a német wiki szerint P2-nél se:

http://www.priuswiki.de/index.php?title=12V-Batterie#Prius_II

A BMW-nél lehet venni egy toldó-könyökcsövet, ami belemegy az akksiba és a szellőzőcsőbe is. Én a P3-hoz itt Bécsben vettem az egyik BMW-dealernél, kemény 1,67€-ba került. :) Teljesen korrektül passzol, nem kell McGyverbe lemenni az akkucsere miatt.

edk

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 515
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #901 Dátum: 2015.11.09 16:36:17 »
Achtung: Während im Prius II mit Smartkey-System Batterien mit 23 cm Länge verwendet werden können, haben Modelle in Standardausstattung teilweise einen schmaleren Halter, der für die ältere, ca. 19 cm breite Batterie ausgelegt ist.

Ha ezt a csere előtt olvasom, nem kellett volna visszavinnem és kicseréltetnem a 45Ah-s akkut 35-ösre, mert nem fér be a nagyobb...

NeverGreen

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 160
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #902 Dátum: 2015.11.09 16:54:39 »
Nem kell hozzáfaragni. P3-nál biztosan nem (saját tapasztalat), de a német wiki szerint P2-nél se:

http://www.priuswiki.de/index.php?title=12V-Batterie#Prius_II

A BMW-nél lehet venni egy toldó-könyökcsövet, ami belemegy az akksiba és a szellőzőcsőbe is. Én a P3-hoz itt Bécsben vettem az egyik BMW-dealernél, kemény 1,67€-ba került. :) Teljesen korrektül passzol, nem kell McGyverbe lemenni az akkucsere miatt.
Köszi a tippet, utána járok.
- Minden nap elmúlik valami rossz! -

hofi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 33
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #903 Dátum: 2015.11.13 18:32:12 »
Kedves Kollégák!

A minap egy autószerelőnél jártam, h ki kellene cserélni a váltó olajat. Valami autószerelő programot mutatott a számítógépén, ami egy leírást ad arról hogy a PII-nél hogyan kell.
A program a leeresztő és a feltöltő csavarokon kívül megemlít egy maintenance módot, amit a váltó üresbe állításával+ 2x fékezéssel (nem emléxem pontosan már a kódra) kell eszközölni. Miután leengedték az olajat, s feltöltötték az újjal, megint be kell lépni a main...módba, járatni 30mp-t majd leállítani és leengedni a friss olajat...és feltölteni újabb 3,6 literrel...s így van kész. Gyakorlatilag 2x cseréli az olajat, nyilván dupla mennyiséggel...

Szerintetek?

Marhaság! Van ilyen a szerelők programjaiban, ahogy mondod. A fékezgetést, járatást nekem is csinálta a szerelőm, de ezzel gyakorlatilag a váltóban rekedő olajat járatta csak ki.
Ennyire nem bonyolult...Természetesen csak egy olajcsere van.

hofi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 33
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #904 Dátum: 2015.11.13 18:33:57 »
Elvileg megfelel a Toyota WS szabványnak ahogy látom.
http://mannol.de/imgbank/Image/public/cat_pdf/flipping%20catalogues/lubricants%20&%20fluids/flipbook/lubricants%20&%20maintenance%20fluids.pdf
A lecseréléskor nem kell semmit sem maintenance módba tenni. Az durva is lenne ugyanis maintenance módban járatja a motort és a PSD-t ami közben leengedni az olajat annyi mint olaj nélkül futni nagyni. Semmi mágia nincs benne. Csak a két csavart kell kiszedni de óvatosan mert van ott még egy harmadik azonosan kinéző csavar is ami meg a hűtőfolyadékot engedi le :)

hofi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 33
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #905 Dátum: 2015.11.13 18:37:24 »

90 ezer kilométert nem szalad évente az ember átlagos használat mellet. Kár filléreskedni az Eneos olajjal. Ennyit megérdemel a jószág! ::) Én is 3000-ért vettem literjét.

MGM086

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 14
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #906 Dátum: 2015.11.18 05:09:16 »
sziasztok,

végig bongeszve az elmult 61 oldalt nem talaltam valaszt, valoszinuleg nem gyakori hiba, ugyhogy felteszem a kerdest.
2011es eu prius 3. márciusban vettem mostanáig semmi izzo probléma, de kb 3hete nem tudom mi lelte. kiegett a bal elso tompított fényszorom, kicseréltem olyanra amit kivettem belole, (HELLA H11 12V 55W), akkor már mindjárt gyorsan a jobb oldalt is (eljaras kicsit nagyobb szivas :)). aztan kb egyszerre a 2 első helyzetjelzo is. aztan a bal elso megint (csere) tegnap bal ismet, majd ma este a jobb elso is. helyzetjelzok szinten. azért ez 3 hét leforgasa alatt kicsit megviselte az idegeimet...  :surrender:

(kozben hatul minden gromek)

valami otlet esetleg? abszolut nem vagyok hozzaerto, lehet, hogy teljesen trivialisan megse ez a tipus jo bele? de akkor mitol muzsikalt vigan ki tudja mikortol mostanaig?!...

koszonom a valaszaitokat
Mate

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #907 Dátum: 2015.11.18 05:24:47 »
sziasztok,

végig bongeszve az elmult 61 oldalt nem talaltam valaszt, valoszinuleg nem gyakori hiba, ugyhogy felteszem a kerdest.
2011es eu prius 3. márciusban vettem mostanáig semmi izzo probléma, de kb 3hete nem tudom mi lelte. kiegett a bal elso tompított fényszorom, kicseréltem olyanra amit kivettem belole, (HELLA H11 12V 55W), akkor már mindjárt gyorsan a jobb oldalt is (eljaras kicsit nagyobb szivas :)). aztan kb egyszerre a 2 első helyzetjelzo is. aztan a bal elso megint (csere) tegnap bal ismet, majd ma este a jobb elso is. helyzetjelzok szinten. azért ez 3 hét leforgasa alatt kicsit megviselte az idegeimet...  :surrender:

(kozben hatul minden gromek)

valami otlet esetleg? abszolut nem vagyok hozzaerto, lehet, hogy teljesen trivialisan megse ez a tipus jo bele? de akkor mitol muzsikalt vigan ki tudja mikortol mostanaig?!...

koszonom a valaszaitokat
Mate

A világítás topikban ki lett ez már tárgyalva régebben.  Sok oka lehet.  Véleményem szerint nem a kocsi hibája, vagyis nem a hálózati oldalon kell a hibát keresni. 
Inkább az izzó minőségében. Nem tudom, hogy hol vetted az izzót, de erősen gyanítom, hogy nem igazi Hella izzó, ami ilyen gyorsan kiég. Ugyanakkor arról sincsen infóm, hogy milyen körülmények között használod a kocsit, ugyanis ezek a H7-es izzók, nem szeretik a nagy rázkódást, lévén elég vékony az izzószáluk egyéb okok miatt.  Mivel írtad, hogy egyéb izzók rendben vannak, így első körben azt mondanám, hogy vegyél megbízható helyről márkás izzót, azzal nem lehet félrenyúlni. pl: vilagitas.eu  Én az Osram NBU-t ajánlanám, ez most jelenleg az izzók "teteje", már amit a H7-ből ki lehet hozni a mai technika mellett.  Tudni kell, hogy ez az izzó használattól függően  fél év- egy év időtartamra garantálja a működését. Én még nem hallottam panaszt rá.  Ha sokat jársz tompított köteles területen, akkor javasolom a DRL felszerelését, szintén nem a gagyi kategóriából. Az Osram termékek itt is garanciát jelentenek. A DRL alkalmazásával a tompított izzók élettartama valóban jelentősen meghosszabbítható.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

kowee

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1254
  • Storage Admin
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #908 Dátum: 2015.11.18 08:42:17 »
sziasztok,

végig bongeszve az elmult 61 oldalt nem talaltam valaszt, valoszinuleg nem gyakori hiba, ugyhogy felteszem a kerdest.
Tudom hülye kérdés, de nem fogtad meg véletlenül a búrát? :)

nagrol

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #909 Dátum: 2015.11.18 13:33:58 »
Sziasztok!
Három hete vettem egy 3-as Priust, Executive, 2013-as.
Vétel előtt volt márkaszervizben, hibridteszt, rétegvizsgálat, stb, úgy tűnik minden rendben, azóta már olajcserét is csináltattam (márkaszerviz). Sőt már téligumi van rajta új 16"-os acéltárcsával.
Tegnap viszont előkerült egy hangjelzés, ami - ha jól hallom -  a hangszóróból jön. Rendszertelen időközönként, menet közben egy dupla csippanás, a bal oldali hangszóróból (mivel ugye a bal oldalon ülök lehet hogy másik oldalon is megvan, de onnan én egyáltalán nem hallom). Sem a műszerfal, sem a touchscreen nem mutat semmi különöset. És a működés is rendben van egyébként, 4,9-es fogyasztás.
Már átolvastam a manual-okat, de nincs ilyen jelenségről szó.
Felmerült bennem, hogy talán keréknyomás szenzor? Vagy a bluetooth észlel valamit?
Ne kíméljetek! :)
R




MGM086

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 14
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #910 Dátum: 2015.11.18 14:22:25 »
A világítás topikban ki lett ez már tárgyalva régebben.  Sok oka lehet.  Véleményem szerint nem a kocsi hibája, vagyis nem a hálózati oldalon kell a hibát keresni. 
Inkább az izzó minőségében. Nem tudom, hogy hol vetted az izzót, de erősen gyanítom, hogy nem igazi Hella izzó, ami ilyen gyorsan kiég. Ugyanakkor arról sincsen infóm, hogy milyen körülmények között használod a kocsit, ugyanis ezek a H7-es izzók, nem szeretik a nagy rázkódást, lévén elég vékony az izzószáluk egyéb okok miatt.  Mivel írtad, hogy egyéb izzók rendben vannak, így első körben azt mondanám, hogy vegyél megbízható helyről márkás izzót, azzal nem lehet félrenyúlni. pl: vilagitas.eu  Én az Osram NBU-t ajánlanám, ez most jelenleg az izzók "teteje", már amit a H7-ből ki lehet hozni a mai technika mellett.  Tudni kell, hogy ez az izzó használattól függően  fél év- egy év időtartamra garantálja a működését. Én még nem hallottam panaszt rá.  Ha sokat jársz tompított köteles területen, akkor javasolom a DRL felszerelését, szintén nem a gagyi kategóriából. Az Osram termékek itt is garanciát jelentenek. A DRL alkalmazásával a tompított izzók élettartama valóban jelentősen meghosszabbítható.


Koszonom a gyors valaszt. Az izzok kivetel nelkul az unixnal lettek vasarolva, az a lehetoseg, hogy ne lennenek eredetiek nem jutott eszembe. Az viszont teny, hogy az auto 90%ban Budapest belteruleten van hasznalva atlagosan havi 5.000km-t, kizarolag ejszaka... Mielott akkor komolyabban szerviz latogatason tornem a fejem ezugyben, megfogadom a tanacsot es vetelezek bele h11es osram NBU-t.

MGM086

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 14
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #911 Dátum: 2015.11.18 14:25:23 »
Tudom hülye kérdés, de nem fogtad meg véletlenül a búrát? :)

A lehetosegekhez kepest korultekintoen probaltam behelyezni, lehet hogy esetleg hozzaertem, nade ennyiszer biztos nem...:)

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #912 Dátum: 2015.11.18 19:34:43 »
A lehetosegekhez kepest korultekintoen probaltam behelyezni, lehet hogy esetleg hozzaertem, nade ennyiszer biztos nem...:)

Tökmind1, az egy érintés is halálhoz vezet
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #913 Dátum: 2015.11.18 19:35:35 »
Koszonom a gyors valaszt. Az izzok kivetel nelkul az unixnal lettek vasarolva, az a lehetoseg, hogy ne lennenek eredetiek nem jutott eszembe. Az viszont teny, hogy az auto 90%ban Budapest belteruleten van hasznalva atlagosan havi 5.000km-t, kizarolag ejszaka... Mielott akkor komolyabban szerviz latogatason tornem a fejem ezugyben, megfogadom a tanacsot es vetelezek bele h11es osram NBU-t.

Az Unix nem kifejezetten "izzóbolt", maradjunk ennél. ;) 
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

MGM086

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 14
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #914 Dátum: 2015.11.18 20:11:52 »
Tökmind1, az egy érintés is halálhoz vezet

Nyilvan, tisztaban vagyok vele, de minden egyes cserenel tuti nem nyultam hozza rosszul.
Nem merult fel bennem, hogy az unix altal forgalmazott hella izzo nem az aminek latszik :D, de koszonom akkor szerzek a vilagitas.eu-tol egy par osramot es kiderul. Koszonom megegyszer