Szerző Téma: Prius - hibák, hibajelenségek  (Megtekintve 868667 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

edk

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 515
« Utoljára szerkesztve: 2015.10.27 23:45:00 írta edk »

reho

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 310
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #871 Dátum: 2015.10.28 08:35:33 »

http://alkatresz.forensis.hu/webaruhaz/htmls/autotipus/toyota/prius/prius_ferdehatu_nhw20_2003_08_2009_03/17711/fekberendezes/feknyereg_alkatreszek/javitokeszlet_feknyereg/elso?gyakori=


http://www.bardiauto.hu/webshop/felszerelesi-cikkek/szerelesi-segedanyagok/fekbetet-zajcsokkento/-CERATEC

Én a javítókészletet is a Bárdinál vettem, csak most a fentit gugliztam hirtelen. Az 54-es a jó méret.
Köszi az infót, akkor ezek úgy látom csak ilyen gumialkatrészek. Egyébként, ha jól emlékszem nálam ezek a porvédő gumik jó állapotúak, de akkor megnézem jobban és ha kell akkor rámegyek a témára.

beni7

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 50
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #872 Dátum: 2015.10.28 08:55:18 »
Én vettem parafin olajat és egy fecskendő tűvel a porvédő gumi alá nyomtam (persze úgy hogy nem szúrjuk át), majd megjárattuk egy kicsit , a végén már kézzel is visszalehetett nyomni a hengert. Ha nincs nagyon berohadva ki lehet próbálni.


Köszi az infót, akkor ezek úgy látom csak ilyen gumialkatrészek. Egyébként, ha jól emlékszem nálam ezek a porvédő gumik jó állapotúak, de akkor megnézem jobban és ha kell akkor rámegyek a témára.

reho

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 310
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #873 Dátum: 2015.10.28 09:02:59 »
Én vettem parafin olajat és egy fecskendő tűvel a porvédő gumi alá nyomtam (persze úgy hogy nem szúrjuk át), majd megjárattuk egy kicsit , a végén már kézzel is visszalehetett nyomni a hengert. Ha nincs nagyon berohadva ki lehet próbálni.
Köszi, ha leszedtem azért megnézem azt is, bár én azt tippeltem, hogy csak a csúszócsapok miatt kopik féloldalasan.

pel.hu

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 48
    • pel.hu
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #874 Dátum: 2015.11.04 21:49:48 »
Aki cserélt(etett) már kerékcsapágyat, hol és mennyiből úszta meg?
Egy hete morog a jobb első, talán kicsit a bal is. :-(
Ez jó lehet nekem?
http://www.ebay.com/itm/FRONT-WHEEL-HUB-BEARING-FOR-LEXUS-CT200H-TOYOTA-PRIUS-ZVW30-ZVW35-2009-/121788358054?hash=item1c5b26dda6:g:CEcAAOSwu4BV0HZU
« Utoljára szerkesztve: 2015.11.04 22:10:39 írta pel.hu »
Prius III SOL

pel.hu

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 48
    • pel.hu
Prius III SOL

reho

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 310
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #876 Dátum: 2015.11.05 08:56:42 »
Aki cserélt(etett) már kerékcsapágyat, hol és mennyiből úszta meg?
Egy hete morog a jobb első, talán kicsit a bal is. :-(
Én P2-n cseréltettem, FAG-ot rakattam be amit egyik ismerősöm igen nagy bárdis kedvezményével 23-ért tudtam megszerezni. A beszerelés 14 volt, volt vele szívás a szerelőm szerint.
8ekm-t mentem azóta vele, gond még nincs (kopp-kopp).

djnaar1

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #877 Dátum: 2015.11.05 12:05:13 »
Kedves Kollégák!

A minap egy autószerelőnél jártam, h ki kellene cserélni a váltó olajat. Valami autószerelő programot mutatott a számítógépén, ami egy leírást ad arról hogy a PII-nél hogyan kell.
A program a leeresztő és a feltöltő csavarokon kívül megemlít egy maintenance módot, amit a váltó üresbe állításával+ 2x fékezéssel (nem emléxem pontosan már a kódra) kell eszközölni. Miután leengedték az olajat, s feltöltötték az újjal, megint be kell lépni a main...módba, járatni 30mp-t majd leállítani és leengedni a friss olajat...és feltölteni újabb 3,6 literrel...s így van kész. Gyakorlatilag 2x cseréli az olajat, nyilván dupla mennyiséggel...

Szerintetek?

djnaar1

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #878 Dátum: 2015.11.05 12:11:06 »
Továbbá, még 1 kérdés:

A Mannol ATF WS a gyártói spec. alapján teljesíti a totoya atf ws-t...mégis 1500ft körül van literje...
Van aki ilyet rak bele?
Az Eneos eco atf-je 2x ennyibe kerül...

kowee

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1254
  • Storage Admin
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #879 Dátum: 2015.11.05 12:18:14 »
Továbbá, még 1 kérdés:

A Mannol ATF WS a gyártói spec. alapján teljesíti a totoya atf ws-t...mégis 1500ft körül van literje...
Van aki ilyet rak bele?
Az Eneos eco atf-je 2x ennyibe kerül...
Elvileg megfelel a Toyota WS szabványnak ahogy látom.
http://mannol.de/imgbank/Image/public/cat_pdf/flipping%20catalogues/lubricants%20&%20fluids/flipbook/lubricants%20&%20maintenance%20fluids.pdf
A lecseréléskor nem kell semmit sem maintenance módba tenni. Az durva is lenne ugyanis maintenance módban járatja a motort és a PSD-t ami közben leengedni az olajat annyi mint olaj nélkül futni nagyni. Semmi mágia nincs benne. Csak a két csavart kell kiszedni de óvatosan mert van ott még egy harmadik azonosan kinéző csavar is ami meg a hűtőfolyadékot engedi le :)

kowee

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1254
  • Storage Admin
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #880 Dátum: 2015.11.05 12:19:48 »
Elvileg megfelel a Toyota WS szabványnak ahogy látom.
..bár őszintén szólva én inkább maradok a bevált eneosnál. 90k kilométerre lebontva nem lényeges (szerintem) a különbség.

kertesz7

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 13
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #881 Dátum: 2015.11.06 08:06:13 »
Üdv Mindenkinek

Autókerékpár vásárlás előtt állok a III-as vagy + lenne a cél és taxiként használnám. Jellemzően az itthoni kínálatban gyanúsan kevés futott km. van elemben a külföldi oldalon hirdetett darabokkal, ahol nem ritka a 300 000 km fölötti futásteljesítmény. Kérdés a következő: van-e tapasztalata valakinek magasabb km futású autóval? Pl: 3-4-500 000 km fölött, mert ugye ha veszek egy 200 000-250 000 km futottat egy pár év alatt hip-hop 4-500 000 lesz benne és egy normál üzemű autónál azért ott vannak már kiadások bőszen a forgó-kopó alkatrészeken kívül is. Előre is köszi a segítőkész válaszokat.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9380
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #882 Dátum: 2015.11.06 09:29:03 »
Üdv Mindenkinek

Autókerékpár vásárlás előtt állok a III-as vagy + lenne a cél és taxiként használnám. Jellemzően az itthoni kínálatban gyanúsan kevés futott km. van elemben a külföldi oldalon hirdetett darabokkal, ahol nem ritka a 300 000 km fölötti futásteljesítmény. Kérdés a következő: van-e tapasztalata valakinek magasabb km futású autóval? Pl: 3-4-500 000 km fölött, mert ugye ha veszek egy 200 000-250 000 km futottat egy pár év alatt hip-hop 4-500 000 lesz benne és egy normál üzemű autónál azért ott vannak már kiadások bőszen a forgó-kopó alkatrészeken kívül is. Előre is köszi a segítőkész válaszokat.
Már másodszor olvasom: autókerékpár. Az elsőnél azt gondoltam, telefon átírta.
Mi az???  :eek:

Oké, biztos bennem van a hiba, csak nem hallottam így még soha  :D
Bár ha van motorkerékpár, így lehet autókerékpár is  :hmmmm:

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #883 Dátum: 2015.11.06 14:39:59 »
Vagy motorkétkerékpár.  ;)

NeverGreen

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 160
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #884 Dátum: 2015.11.07 16:31:37 »
Sziasztok!

Többször szó volt már itt a kis akksi kompatibilitásról... Én tegnap sikeresen kicseréltem az enyémet, (P2-2008 USA) ha valakit érdekel egy jó árú lehetőség most egy teljesen kompatibilis (az eredetivel mindenben megegyező) darabot találtam, szállítással együtt 17.400.- Ft.

https://alkatreszek.hu/akkumulator_bosch_s4_45ah_bosch_akku/0092s40220_sz

Maga a csere se volt bonyolult, 20 percig is csak azért tartott, mert a nagy akkumulátor ventilátorának kivezető cső darabját is le kell szedni, ennek a kiemelésekor a csőre csatlakozó külső zsalus elem - ami két oldalt négy patent füllel van rögzítve - beesett a lemezváz és a külső műanyag burkolat közé, és ennek a kibányászása eltartott egy ideig. (Mivel a külső burkolatot nem akartam megbontani.)
Az akku tartósságáról természetesen nem tudok nyilatkozni, de talán majd egy olyan 5-6 év múlva jelentem. Remélem.

Plusz egy tapasztalat, talán jól jön másoknak is: Ha az elindításkor a nagy piros háromszög is felvillan egy időre, lehet, hogy azt jelzi, hogy a kis akksi töltöttsége kevés. A cserére ugyanis azért lett szükség, mert néhány napig olyan használatban volt része a járműnek, hogy négy-öt elindulás mellett 6-800 méteres utakat tettünk meg, és az éjszakai mínuszok ellenére szegény gépezet kénytelen volt a szabad ég alatt parkolni. Emiatt azután kétszer is beintett nekem a Power gomb megnyomásakor, szerencsére volt bikázási lehetőségem.

Amikor rendesen feltöltöttem az akksit, akkor bekapcsoláskor nem villant fel a háromszög, de sajnos már nem sokáig tudta tartani az erőt. (Nem csoda, az eredeti gyári volt benne, tehát minimum 6 éves.) Eddig azért nem vettem észre a gyengeségét, mert egyrészről az autó garázsban alszik, másrészt nem használtam ilyen extrém körülmények között.

Ennyi.
- Minden nap elmúlik valami rossz! -