Szerző Téma: Prius - hibák, hibajelenségek  (Megtekintve 868532 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

domi007

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 13
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #855 Dátum: 2015.10.06 00:09:58 »
A hibrid mivolta csak a főtengely után kezdődik. Előtte egy sima láncos motor van. Egyébként cseréld le az olajat. Ez eddig mindnekinek megoldotta az olajfogyást. Milyen lötyit használtál eddig?

Tudom, hogy a hibrid része csak a főtengely után van, ám mivel az ismerősök inkább 4A-GE/3S-GE vonalon mozogtak eddig nem szívesen nyúlnának be a 300 V-os narancs kábelek közé, ehhez másfajta tudás kell (szerintem). A teljes sztori: elkezdte enni, egyszer csak sípolt, hogy parásan kevés van, nívópálca csontszáraz, a semmi közepén voltam gyorsan vettem a benzinkúton valamit (azt hiszem 10w-40 volt, tudom, hiba volt), utána óvatosan haza (nem nagyon hosszú volt az út azért hála égnek) majd a lehető leghamarabb rendes olajcsere Castrol 5w-40re (nem hiszek az olajmárkák közötti összeesküvés elméletekben), ugyanebből egy 4 literes flakont vettem pluszba. Kimentem vele Németországba mentem tempósan (óra szerinti 160 körülit eléggé sokat), utaztam eléggé sokat, sűrűn ellenőriztem, és hát bizony kérte az utántöltést. A kinti 3ezer km alatt majdnem 3 litert elkért a flakonból.
Közben észrevettem, hogy a kipufogó is csúnya hangot hallat, ezt sajnos bentről nem lehetett hamar észlelni a zajszigetelés miatt, meg általában zenével utazom, de olyan mintha lerakódott volna benne az olaj (de ezt már csak lehet én képzelem rá).
Ajánlották a Szentendrei úton lévő Hibrid Autó Centrum-ot, azon gondolkodtam felhívom őket a héten.

pel.hu

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 48
    • pel.hu
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #856 Dátum: 2015.10.06 00:36:31 »
A P2 leírásából:
SAE 5W−30 is the best choice, for good fuel economy, and good starting in cold weather.
If SAE 5W−30 oil is not available, SAE 10W−30 oil may be used. However, it should be replaced with SAE 5W−30 at the next oil change.
« Utoljára szerkesztve: 2015.10.06 00:41:43 írta pel.hu »
Prius III SOL

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #857 Dátum: 2015.10.06 05:23:14 »
Tudom, hogy a hibrid része csak a főtengely után van, ám mivel az ismerősök inkább 4A-GE/3S-GE vonalon mozogtak eddig nem szívesen nyúlnának be a 300 V-os narancs kábelek közé, ehhez másfajta tudás kell (szerintem). A teljes sztori: elkezdte enni, egyszer csak sípolt, hogy parásan kevés van, nívópálca csontszáraz, a semmi közepén voltam gyorsan vettem a benzinkúton valamit (azt hiszem 10w-40 volt, tudom, hiba volt), utána óvatosan haza (nem nagyon hosszú volt az út azért hála égnek) majd a lehető leghamarabb rendes olajcsere Castrol 5w-40re (nem hiszek az olajmárkák közötti összeesküvés elméletekben), ugyanebből egy 4 literes flakont vettem pluszba. Kimentem vele Németországba mentem tempósan (óra szerinti 160 körülit eléggé sokat), utaztam eléggé sokat, sűrűn ellenőriztem, és hát bizony kérte az utántöltést. A kinti 3ezer km alatt majdnem 3 litert elkért a flakonból.
Közben észrevettem, hogy a kipufogó is csúnya hangot hallat, ezt sajnos bentről nem lehetett hamar észlelni a zajszigetelés miatt, meg általában zenével utazom, de olyan mintha lerakódott volna benne az olaj (de ezt már csak lehet én képzelem rá).
Ajánlották a Szentendrei úton lévő Hibrid Autó Centrum-ot, azon gondolkodtam felhívom őket a héten.

Nem az összeesküvéselméletben kell hinni, hanem abban, hogy ezekbe a motorokba nem a Castrol a jó választás. Őszintén kívánom, hogy csak egy olajcsere megoldja a gondot.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

kowee

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1254
  • Storage Admin
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #858 Dátum: 2015.10.06 06:40:39 »
Tudom, hogy a hibrid része csak a főtengely után van, ám mivel az ismerősök inkább 4A-GE/3S-GE vonalon mozogtak eddig nem szívesen nyúlnának be a 300 V-os narancs kábelek közé, ehhez másfajta tudás kell (szerintem). A teljes sztori: elkezdte enni, egyszer csak sípolt, hogy parásan kevés van, nívópálca csontszáraz, a semmi közepén voltam gyorsan vettem a benzinkúton valamit (azt hiszem 10w-40 volt, tudom, hiba volt), utána óvatosan haza (nem nagyon hosszú volt az út azért hála égnek) majd a lehető leghamarabb rendes olajcsere Castrol 5w-40re (nem hiszek az olajmárkák közötti összeesküvés elméletekben), ugyanebből egy 4 literes flakont vettem pluszba. Kimentem vele Németországba mentem tempósan (óra szerinti 160 körülit eléggé sokat), utaztam eléggé sokat, sűrűn ellenőriztem, és hát bizony kérte az utántöltést. A kinti 3ezer km alatt majdnem 3 litert elkért a flakonból.
Közben észrevettem, hogy a kipufogó is csúnya hangot hallat, ezt sajnos bentről nem lehetett hamar észlelni a zajszigetelés miatt, meg általában zenével utazom, de olyan mintha lerakódott volna benne az olaj (de ezt már csak lehet én képzelem rá).
Ajánlották a Szentendrei úton lévő Hibrid Autó Centrum-ot, azon gondolkodtam felhívom őket a héten.
Annyi tudás kell hozzá hogy aszongya:
1. Nyisd ki a csomagtartót.
2. Húzd ki a narancs színű biztosnsági dugót.
3. És Voilá, máris nincs áram a narancs kábelekben :)

Olaj. Érdekes a világ. Szintán a Német pályán anglia felé és vissza (az kb 3000 kilométer) szintén bezabált több mint két litert a kettesem. Nem szereti a huzamosabb nagy fordolatú hajtást (egyrészt) másrészt a Castrol Edge olajat egyébként is csipegette. Magnatec A5-el megszűnt a fogyasztás.
A kipufogóban nem rakódik le az olaj. Előbb tömítené el a katalizátrt. A hátsó dob utáni könyöknél nézz körbe. Hajlamos ott elrepedni.

domi007

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 13
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #859 Dátum: 2015.10.06 15:14:24 »
Ja, hogy csak ennyi a narancs kábelek sztorija? Akkor jó, mindig tanul valamit az ember  :clap:

Pontosítanám magamat: Castrol Magnatec 5w-30at kapott a kocsi, Édesapám cseréltette azért nem tudtam biztosra milyet kapott, a flakon amiből után töltögettem az is ilyen volt tehát. A könyököt megnézem, gyanús hogy akkor tényleg csak szimplán elrepedt.
Kár, hogy így utólag derül ki, hogy nem szereti annyira a nagyfordulatú hajtást akkor lehet nem nyomtam volna neki ennyire (nem kínozni szeretem az autót nyilván, de haladnom kellett).
Elképzelhető, tehát hogy nyugisabb használatban Magnatec-kel rendesen feltöltve megnyugszik? Majd most csekkolni fogjuk gyakrabban, de valahogy nincsen teljesen jó érzésem...

Köszi  válaszokat!

hofi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 33
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #860 Dátum: 2015.10.16 22:06:35 »
Nem az összeesküvéselméletben kell hinni, hanem abban, hogy ezekbe a motorokba nem a Castrol a jó választás. Őszintén kívánom, hogy csak egy olajcsere megoldja a gondot.
Ehhez képest a márkaszervízben is ezt töltik bele...

kowee

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1254
  • Storage Admin
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #861 Dátum: 2015.10.17 09:01:31 »
Ja, hogy csak ennyi a narancs kábelek sztorija? Akkor jó, mindig tanul valamit az ember  :clap:

Pontosítanám magamat: Castrol Magnatec 5w-30at kapott a kocsi, Édesapám cseréltette azért nem tudtam biztosra milyet kapott, a flakon amiből után töltögettem az is ilyen volt tehát. A könyököt megnézem, gyanús hogy akkor tényleg csak szimplán elrepedt.
Kár, hogy így utólag derül ki, hogy nem szereti annyira a nagyfordulatú hajtást akkor lehet nem nyomtam volna neki ennyire (nem kínozni szeretem az autót nyilván, de haladnom kellett).
Elképzelhető, tehát hogy nyugisabb használatban Magnatec-kel rendesen feltöltve megnyugszik? Majd most csekkolni fogjuk gyakrabban, de valahogy nincsen teljesen jó érzésem...

Köszi  válaszokat!
Olaj lecserélve, visszaállva normál haladásra, megszűnik az olajzabálás. Azért mondom, hogy negem is meglepett amikor végig teperve a pályán kicsit köbb mint 2000 kilométer alatt másfél liter minimum eltünt. Utána hazajöttünk és a rendes periódusok visszaálltak.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #862 Dátum: 2015.10.17 16:24:23 »
Ehhez képest a márkaszervízben is ezt töltik bele...

Nem mindenütt.  Nekem nem fáj.  De én biztosan nem tenném bele.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

domi007

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 13
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #863 Dátum: 2015.10.24 01:28:14 »
Nem mindenütt.  Nekem nem fáj.  De én biztosan nem tenném bele.

Rendben. Mi legyen helyette? Liquimolly? Motul? Mobil1? Mittomén? Kérlek ajánlj valamit, ne csak ne ajánlj valamit  ::)

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #864 Dátum: 2015.10.24 07:40:14 »
Rendben. Mi legyen helyette? Liquimolly? Motul? Mobil1? Mittomén? Kérlek ajánlj valamit, ne csak ne ajánlj valamit  ::)

Nézd, én a Priusba az Eneos 0W-20-as olaját teszem.  A Scenicbe annó Elf 5W-40 tettem, a Mazdába jelenleg is Mobil3000 5W-40 megy.
A Daihatsuba meg LM 10W-40 ment.

Én nem vagyok olajguru, de igyekszem az adott kocsinak a legjobban megfelelő olajat használni. Ugyan a gyári ajánlás nem szentírás, de nekem már meggyőző, hogy a gyártó hajlandó volt az adott olajfajtával foglalkozni és minősítést adni neki. A hosszú távú tapasztalatom is igazolta ezen tézist.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

reho

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 310
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #865 Dátum: 2015.10.25 14:58:50 »
Sziasztok,
Egy ideje menet közben (nem fékezésnél) nyikorog a fékem, olyan volt a hangom, mintha toltak volna egy öreg talicskát. Tavasszal megnéztük és elég jó állapotban voltak a fékbetétek. Most már nagyon idegesített a nyikorgás és vettem féktisztítót meg leszedtem a kereket, hogy ránézzek mi nyikoroghat meg gondoltam kitakarítom hátha segít. Ez láttam. Jól látom, hogy a belső fékbetétem még szinte új a külső pedig majdhogynem kopott? Ez féknyereg berohadás, jól tippelek?

edk

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 515
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #866 Dátum: 2015.10.25 17:10:59 »
Az lehet. Meg kell kenni fékzsírral a csúszócsapokat. Az enyém is ilyen volt, csak nem ennyire. Nálam a fékdugattyú tömítése sérült. Már megvettem a javítókészletet, de még nincs kicserélve.

reho

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 310
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #867 Dátum: 2015.10.26 18:24:43 »
Az lehet. Meg kell kenni fékzsírral a csúszócsapokat. Az enyém is ilyen volt, csak nem ennyire. Nálam a fékdugattyú tömítése sérült. Már megvettem a javítókészletet, de még nincs kicserélve.
Hol vetted, mennyi volt?

zezoka

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 712
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #868 Dátum: 2015.10.27 07:38:16 »
Egy ideje menet közben (nem fékezésnél) nyikorog a fékem, olyan volt a hangom, mintha toltak volna egy öreg talicskát. Tavasszal megnéztük és elég jó állapotban voltak a fékbetétek. Most már nagyon idegesített a nyikorgás és vettem féktisztítót meg leszedtem a kereket, hogy ránézzek mi nyikoroghat meg gondoltam kitakarítom hátha segít. Ez láttam. Jól látom, hogy a belső fékbetétem még szinte új a külső pedig majdhogynem kopott? Ez féknyereg berohadás, jól tippelek?
Sajna köztudott, h alkalmanként ennek megelőzése érdekében kell néha nagyokat is fékezni, h megdolgoztasd a fékmunkahengert.

reho

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 310
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #869 Dátum: 2015.10.27 07:40:31 »
Sajna köztudott, h alkalmanként ennek megelőzése érdekében kell néha nagyokat is fékezni, h megdolgoztasd a fékmunkahengert.
Igen, ennek tudatában is vagyok a kezdetek óta. Úgy látszik nem elégszer csináltam.