Szerző Téma: Prius - hibák, hibajelenségek  (Megtekintve 868628 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #825 Dátum: 2015.09.18 19:10:19 »
Igen van persze. 3 napja volt tárcsa és betétcsere,mert azt hittem hogy azért van hogy kopott a fék. Fékfolyadékot 1 hete cserélték, ami állítólag nem egyszerű mert szgépet kell rákötni ezért. Ennyire én ehhez már nem értek
Na, akkor vissza ahol csinálták, mert valami nem jó. Toyota márkaszerviz?
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

bokapal

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 9
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #826 Dátum: 2015.09.18 19:19:11 »
Nem márkaszervíz, de a hiba már előtte is fennállt , ezért cseréltettem fékolajat. Utánna 2 napig jó volt, de újra kezdte . Szervó hibára gyanakszom.

kowee

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1254
  • Storage Admin
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #827 Dátum: 2015.09.18 19:33:44 »
Sziasztok

1 Priusom van. Minden reggel éles kerregő (hangos) hangot ad. 2-3 másodperc - től 10 percig is eltarthat. Kb 5 perc után felvillan az ABS lámpa ami később magától elalszik.Fékpedál néha felkeményedik. A hangot felvettem, ha valaki kiváncsi rá. E-mail-ben  elküldöm.
10 perc???? AZ bezony ABS actuator hiba lesz :(

bokapal

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 9
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #828 Dátum: 2015.09.18 19:55:58 »
Mibe kerül ennek az alkatrésznek a cseréje?

bokapal

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 9
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #829 Dátum: 2015.09.18 20:23:01 »
Tud valaki valami ügyes profit aki ki tudja cserélni?

kowee

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1254
  • Storage Admin
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #830 Dátum: 2015.09.18 21:06:06 »
Mibe kerül ennek az alkatrésznek a cseréje?
Jól látom hogy 1-es priusról van szó?

bokapal

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 9
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #831 Dátum: 2015.09.19 06:29:29 »
Igen  az asszony szeme fénye

kowee

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1254
  • Storage Admin
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #832 Dátum: 2015.09.19 10:51:43 »
Igen  az asszony szeme fénye
Na akkor első körben el kellene gurulni valakihez akinek van techstream és toyota kábel, kiolvasni hogy mi hagyott nyomot a hibatárolóban. Maga az actuator cseréje nem ördöngősség, van fent az oldalon service bulletin róla, igaz hármashoz de nincs nagy különbség (a kettesével szinte megegyezik)
Utána érdemes konkrét alkatrészt keresni.

bokapal

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 9
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #833 Dátum: 2015.09.19 12:14:11 »
Ok köszönöm

reho

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 310
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #834 Dátum: 2015.09.25 09:25:47 »
Sziasztok,

Tavasszal cseréltem a spirálkábelt egy kínai utángyártottra. Mostanra bizonyossá vált számomra, hogy feladta. Augusztus óta légzsákhibám van, már itt gyanakodtam, de 1-2 hete a jobb oldali gombsor is meghalt.

Nem fűlik a fogam a 25ezres gyári cseréhez, van valakinek valami jobb ötlete? 4-5eFt-ért mindig van az eBay-en ilyen, nem tudom hogy foghatnék ki egy olyat ami nem 5 hónapig működik. Valakinek nincs bevált kínai dílere erre a dologra?

reho

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 310
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #835 Dátum: 2015.09.25 21:25:21 »
Sziasztok,

Tavasszal cseréltem a spirálkábelt egy kínai utángyártottra. Mostanra bizonyossá vált számomra, hogy feladta. Augusztus óta légzsákhibám van, már itt gyanakodtam, de 1-2 hete a jobb oldali gombsor is meghalt.

Nem fűlik a fogam a 25ezres gyári cseréhez, van valakinek valami jobb ötlete? 4-5eFt-ért mindig van az eBay-en ilyen, nem tudom hogy foghatnék ki egy olyat ami nem 5 hónapig működik. Valakinek nincs bevált kínai dílere erre a dologra?
Senkinek semmi? Valaki pedig írta már, hogy cserélt spirtált P2-ben.

Ja és innen semmiképp ne rendeljetek semmit, ez csak hulladékot küld aztán a reklamációt meg nem akarja érteni...

NeverGreen

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 160
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #836 Dátum: 2015.09.25 23:13:55 »
Senkinek semmi? Valaki pedig írta már, hogy cserélt spirtált P2-ben.

Ja és innen semmiképp ne rendeljetek semmit, ez csak hulladékot küld aztán a reklamációt meg nem akarja érteni...

Én tavaly ilyenkor cseréltem ki, eBay-ről rendeltem, és az USA-ból jött, de most visszamenve az derül ki, hogy a forgalmazó már nem létezik.
Nem kínai darabot kaptam, hanem amerikai utángyártottat, és semmi baja egyelőre.
Nézegettem az eBay mostani kínálatát, de vagy kínából jön, vagy nem szállít magyarországra...  :wacko:
« Utoljára szerkesztve: 2015.09.25 23:15:34 írta NeverGreen »
- Minden nap elmúlik valami rossz! -

reho

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 310
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #837 Dátum: 2015.09.26 07:44:08 »
Én tavaly ilyenkor cseréltem ki, eBay-ről rendeltem, és az USA-ból jött, de most visszamenve az derül ki, hogy a forgalmazó már nem létezik.
Nem kínai darabot kaptam, hanem amerikai utángyártottat, és semmi baja egyelőre.
Nézegettem az eBay mostani kínálatát, de vagy kínából jön, vagy nem szállít magyarországra...  :wacko:
Azért marha vicces egy dolog ez a spirálkábel, kínai 4eFt-tól a gyárinak mondott 65eFt-ig terjed az ebay-en. És gyakorlatilag mind ugyanaz a fröccsöntött szar, csak valószínűleg a belül lévő kábel minősége eltérő. És ez rendben is van, ha az egyikben 24karátos arany kábel van a másikban meg egyszerű alumínium? Nagyon lehúzás szaga van ennek a gyártók részéről. Nem hiszem el, hogy nem lehet ezt tényleg párezer Ft-ból legyártani normálisan.
Kértem be ajánlatot egy ismerőstől aki toyota szervízben dolgozik, kíváncsi vagyok rá ő milyen árat mond.
Néztem még a racing bazárt, ott 25-ért szerelnek be anyaggal együtt ilyet, kérdés, hogy a 3ezres kínait vagy valami mást?...

dert

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 365
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #838 Dátum: 2015.09.26 10:23:10 »
Azért marha vicces egy dolog ez a spirálkábel, kínai 4eFt-tól a gyárinak mondott 65eFt-ig terjed az ebay-en. És gyakorlatilag mind ugyanaz a fröccsöntött szar, csak valószínűleg a belül lévő kábel minősége eltérő. És ez rendben is van, ha az egyikben 24karátos arany kábel van a másikban meg egyszerű alumínium? Nagyon lehúzás szaga van ennek a gyártók részéről. Nem hiszem el, hogy nem lehet ezt tényleg párezer Ft-ból legyártani normálisan.
Kértem be ajánlatot egy ismerőstől aki toyota szervízben dolgozik, kíváncsi vagyok rá ő milyen árat mond.
Néztem még a racing bazárt, ott 25-ért szerelnek be anyaggal együtt ilyet, kérdés, hogy a 3ezres kínait vagy valami mást?...

Tuti, hogy 3e-es kínait...

Amúgy szerintem ha megállna 30e alatt a Toy gyári csere...én nem szaroznék kínai fosokkal.

lukit

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 59
P1 olajcsere az automatában
« Válasz #839 Dátum: 2015.09.27 22:38:56 »
P1-em van, ma sikerült kicserélni az automatában az olajat. Leírom a tapasztalatokat, hogy másnak ne 5 óra legyen.

A folyamat elég egyszerű: fel kell emelni az autót, leeresztő csavart kicsavar, olajat kifolyat, csavart visszacsavar, feltölt, örül. Elvileg.

  • Ha elkezded kicsavarni a leeresztő csavart, akkor vagy legyen 5l lezúduló olajat felfogni képes valamid, vagy tartsd ott a kezedet a csavaron és nagyobb tölcsér + több flakon kombinációval megúszhatod. Némi olaj persze így a földön fog landolni. A kezed pedig menthetetlenük olajos lesz. Legyen rongyod, amiben megtörölheted vagy mosd le!
  • Az olajteknőt is érdemes lekapnod. Ezt 12 db csavar tartja, hamar lejönnek, a teknőt csavarhúzóval óvatosan le lehet feszegetni. Vigyázz, mert ha beszalad a csavarhúzó, szétcseszheti a szűrődet! A teknő alján garantált a trutyi, a mágnes körül pedig nekem kb 2 cm vastag, nagyon finom reszelék volt. Mint egy puha süni. Ezt a trutyit csak úgy tudod leszedni, ha a teknő lent van. Féktisztítóval vagy más oldószerrel tisztára tudod sikálni.
  • Ha leszeded az olajteknőt, akkor új tömítés is kell!
  • Az olajteknő felrakása kissé elfuseráltabb. A 12 csavaron valamikor menetrögzítő volt, aminek maradéka egyrészt a csavaron tanyázik, másrészt ott is maradt belőle, ahonnan kicsavartad.  A technológiai leírás alapján újra menetrögzítővel kell ellátni a csav-arokat. Namost ha ezt így visszatekered, akkor már dupla anyag lesz a csavaron, ami miatt elég nehézkesen lehet tekerni, elcseszi a menetet és meg is szakíthatja. Ráadásul elég jól el kell találni a csavar visszatekerésének szögét, különben szétnyesheted a menetet a lyukban. Emiatt a taktika a következő: le kell vakarni M6-os menetfúróval a lyuk menetéről az odaszáradt ragasztót és a 12 régi csavarodat pedig ki kell vágni a kukába. Ennyi. Nekem előzőleg szét is cseszték a menet bevezető részét az egyik lyukban, szerencsére tudtunk szerezni menetvágót. Az utolsó csavar meg megszakította a menetet ... Ha neked is megszakad, akkor toljál rá annyi ragasztót, amennyit nem szégyelsz és hajtsd be addig, amíg át nem ugrik és imádkozz. Legközelebb pedig menetfelujító lesz a barátod.
  • Visszatöltéshez kell tölcsér és műanyag cső. 2 emberes munka, egyik tölti, másik nézi a szintet.
  • Lereresztő / betöltő csavar nyomatéka 49Nm.

Anyaglista:
  • 24-es dugókulcs a leeresztő és feltöltő csavarhoz
  • 10-es dugókulcs az olajteknő csavarjaihoz
  • nyomatékkulcs betekeréshez
  • egyszerű, erős hajtókar kitekeréshez
  • M6-os menetvágó
  • 2 db betöltő/leeresztő csavar (90341-18006, 1300Ft/db), ha elnyesték a fejüket
  • 2 db leeresztő csavar alátét (90430-A0003, 377Ft/db)
  • 5l Eneos ECO ATF olaj
  • 1 db olajteknő tömítés (35168-47010, 4400Ft/db)
  • 12 db olajteknő felfogaó csavar (90119-06173, 300Ft/db)
  • menetrögzítő
  • max 16mm külső átmérőjű műanyag cső + tölcsér
  • maradékanyagoktól mentes tisztító folyadék (pl. féktisztító, ha nem hagy nyomot)
  • kéztörlő
  • 5l olajnak felfogó, tároló

Képeket nem csináltam, bocs, tökig olajos voltam :(