Szerző Téma: Prius - hibák, hibajelenségek  (Megtekintve 868549 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

edk

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 515
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #765 Dátum: 2015.08.13 14:39:15 »

kowee

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1254
  • Storage Admin
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #766 Dátum: 2015.08.13 15:42:58 »
Thx!

Vajon már ez is jó? Csak 15 dezső. Ugyanúgy néz ki, mint ami 30...
http://www.aliexpress.com/item/Newest-V9-30-Mini-VCI-For-TIS-Techstream-Standard-OBD2-Cummunication-Interface-MINI-VCI-Car-Diagnostic/32344755854.html
Aha. Ameddig nem berhálták szét az enyémet, én is ilyen kábelt használtam.

0510

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 52
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #767 Dátum: 2015.08.14 20:21:03 »
Sziasztok!

Flood miatt törölve. Trotter
« Utoljára szerkesztve: 2015.08.15 08:24:32 írta Trotter66 »

Riga

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 76
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #768 Dátum: 2015.08.23 22:13:44 »
Üdv Urak!

2011-es évjáratú Auris hibrid autómnál tapasztaltam olyan hibát, hogy egy bizonyos üzemállapotban a hajtóműből kerepelő hang hallható, sőt mostmár  odáig jutott a dolog, hogy amikor a zajt kiadja enyhén rázkódik, remeg is az autó. Amint nagyobb gázt adok, vagy elveszem a gázt megszűnik.

Az üzemállapot amikor a hiba jelentkezik: benzinmotor hajt, vagy hibrid akksi és benzinmotor egyszerre és a benzinmotor kis fordulaton pörög fülre olyan 2000 f/min körül, autó sebesség 40-70 között.

Tehát jellemzően kis terhelésű üzemállapotban kis motorfordulatnál, benzinmotoros hatásnál.

Az a gáz, hogy mostmár egyszer 110 km/h-nál is tapasztaltam.
 
Autó adatai Auris HSD 2011 90000 Km Hollandiából származik végig vezetett szervizkönyvvel, törve nem volt...
87000 km-rel vettem idén májusban az autót. A fenti hibán kívül egyébként teljesen jól működik. Fogyasztása kevés  várossal jellemzően Bp agglomerációjában használva 4,9- 5 liter körül alakul. 
Tudom a kötelező szerviz most esedékes amiben gyújtó gyertya és hajtómű olajcsere is esedékes.
A kereskedő akitől vettem megcsináltatta rá a hibrid garanciát.
Techstream hibakódot nem mutat.
Attól tartok, hogy valami mechanikus hiba van a hajtóműben, arra meg nem terjed ki a hibrid garancia.
Egyébként tudomásom szerint van ehhez a típushoz egy szoftver frissítés bizonyos alvázszám tartományban. Lehet, hogy a frissítés orvosolná a hibát? Saját magam szeretném megcsinálni a 90000 -es szervizt, mivel jóval olcsóbban meg tudom oldani, csak ez a hiba most elbizonytalanít, mert lehet hogy akkor bebukom az esetleges garanciális javítást? 
 
Please Help! Mit javasoltok


 
« Utoljára szerkesztve: 2015.08.23 22:23:46 írta Riga »

kowee

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1254
  • Storage Admin
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #769 Dátum: 2015.08.24 06:59:00 »
Üdv Urak!

2011-es évjáratú Auris hibrid autómnál tapasztaltam olyan hibát, hogy egy bizonyos üzemállapotban a hajtóműből kerepelő hang hallható, sőt mostmár  odáig jutott a dolog, hogy amikor a zajt kiadja enyhén rázkódik, remeg is az autó. Amint nagyobb gázt adok, vagy elveszem a gázt megszűnik.

Az üzemállapot amikor a hiba jelentkezik: benzinmotor hajt, vagy hibrid akksi és benzinmotor egyszerre és a benzinmotor kis fordulaton pörög fülre olyan 2000 f/min körül, autó sebesség 40-70 között.

Tehát jellemzően kis terhelésű üzemállapotban kis motorfordulatnál, benzinmotoros hatásnál.

Az a gáz, hogy mostmár egyszer 110 km/h-nál is tapasztaltam.
 
Autó adatai Auris HSD 2011 90000 Km Hollandiából származik végig vezetett szervizkönyvvel, törve nem volt...
87000 km-rel vettem idén májusban az autót. A fenti hibán kívül egyébként teljesen jól működik. Fogyasztása kevés  várossal jellemzően Bp agglomerációjában használva 4,9- 5 liter körül alakul. 
Tudom a kötelező szerviz most esedékes amiben gyújtó gyertya és hajtómű olajcsere is esedékes.
A kereskedő akitől vettem megcsináltatta rá a hibrid garanciát.
Techstream hibakódot nem mutat.
Attól tartok, hogy valami mechanikus hiba van a hajtóműben, arra meg nem terjed ki a hibrid garancia.
Egyébként tudomásom szerint van ehhez a típushoz egy szoftver frissítés bizonyos alvázszám tartományban. Lehet, hogy a frissítés orvosolná a hibát? Saját magam szeretném megcsinálni a 90000 -es szervizt, mivel jóval olcsóbban meg tudom oldani, csak ez a hiba most elbizonytalanít, mert lehet hogy akkor bebukom az esetleges garanciális javítást? 
 
Please Help! Mit javasoltok

Halii. Mivel az auris hibrid hajtásügyileg ugyanaz mint a prius, így ugyanabba az irányba el lehet indulni. Alacsony fordulatszámon hülyén járhat ha:
1. Le van merülve a nagy akksi és azt tölti
2. gyertyahiba (öreg, nem cserélt)
3. Légszűrő el van koszolódva de rendesen

A frissítésnek erre nem volt hatása. Az csak a hibrid akksi hűtését szabályozta újra.
Másrészt az aurisra a következő garancia érvényes: A hibrid rendszer komponenseire, ami az akku, villanymotorok, PSD, és benzinmotor) 100.000 kilométer Szóval javaslom ezt a karbantartást toyotáékra bízni és kivizsgáltatni ameddig még van rá garanciád.
http://www.toyotadelpest.hu/szerviz/garancia.html

pel.hu

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 48
    • pel.hu
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #770 Dátum: 2015.08.24 09:46:35 »

Azt szeretném kérdezni, hogy mi az az 5 lyuk a helyzetjelző égő alatt?
Első ránézésre azt hittem, hogy DRL LEDek vannak benne, de sajnos nem az (nem is világít).
Prius III SOL

Hammer

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 564
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #771 Dátum: 2015.08.24 10:24:02 »
Japán dizájn  :D
csak dísz semmi más

Azt szeretném kérdezni, hogy mi az az 5 lyuk a helyzetjelző égő alatt?
Első ránézésre azt hittem, hogy DRL LEDek vannak benne, de sajnos nem az (nem is világít).

zezoka

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 712
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #772 Dátum: 2015.08.24 11:48:45 »
Azt szeretném kérdezni, hogy mi az az 5 lyuk a helyzetjelző égő alatt?
Ilyen a P2ben is van, de sajna az sem ledes DRL, de volt már (Priuschat-en) aki DIY megcsinálta! :)

Riga

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 76
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #773 Dátum: 2015.08.24 12:26:39 »
Halii. Mivel az auris hibrid hajtásügyileg ugyanaz mint a prius, így ugyanabba az irányba el lehet indulni. Alacsony fordulatszámon hülyén járhat ha:
1. Le van merülve a nagy akksi és azt tölti
2. gyertyahiba (öreg, nem cserélt)
3. Légszűrő el van koszolódva de rendesen

A frissítésnek erre nem volt hatása. Az csak a hibrid akksi hűtését szabályozta újra.
Másrészt az aurisra a következő garancia érvényes: A hibrid rendszer komponenseire, ami az akku, villanymotorok, PSD, és benzinmotor) 100.000 kilométer Szóval javaslom ezt a karbantartást toyotáékra bízni és kivizsgáltatni ameddig még van rá garanciád.
http://www.toyotadelpest.hu/szerviz/garancia.html

Köszi a gyors választ. Körbe telefonáltam néhány szervizt. Háát egy kicsit elszomorítottak,mert azt mondták, hogy 3 év vagy 100000km a garancia. A hibrid garancia a hajtóműre nem vonatkozik, de vigyem be megnézik és lehet hogy méltányossági alapon bla bla bla...  A nyomorult Auris HSD-re szerviz+ akció nincs csak a Priusra így a 90ezres szerviz kb 20 ropival drágább, mint a P3-nál. Bravó Toyota Motor Hungary.
Egyébként én a hajtómű park kapcsolójára gyanakodom. Lehet hogy nem old ki teljesen. Múltkor otthon N állásban kigurítottam a garázsból a vasat, hogy lemossam (nem akartam, hogy hidegen beindítsa a benzinmotort) és akkor hallottam hasonló kerepelő hangot gurítás közben. Ja egyébként a szervizek közül egyik sem említette, hogy a hajtómű olajat cserélni kellene a 90 ezres szerviznél.

zezoka

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 712
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #774 Dátum: 2015.08.24 12:37:55 »
Múltkor otthon N állásban kigurítottam a garázsból a vasat, hogy lemossam (nem akartam, hogy hidegen beindítsa a benzinmotort)
Én ilyenkor a Start gomb után rögtön nyomom az EV gombot is. Van kis idő (pár mp) még átnyomni pont ilyenek miatt, de ha már beindult a benzinmotor, akkor nem lehet EV-be kapcsolni, amíg a feltételek nem lesznek adottak.

kowee

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1254
  • Storage Admin
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #775 Dátum: 2015.08.24 12:39:02 »
Köszi a gyors választ. Körbe telefonáltam néhány szervizt. Háát egy kicsit elszomorítottak,mert azt mondták, hogy 3 év vagy 100000km a garancia. A hibrid garancia a hajtóműre nem vonatkozik, de vigyem be megnézik és lehet hogy méltányossági alapon bla bla bla...  A nyomorult Auris HSD-re szerviz+ akció nincs csak a Priusra így a 90ezres szerviz kb 20 ropival drágább, mint a P3-nál. Bravó Toyota Motor Hungary.
Egyébként én a hajtómű park kapcsolójára gyanakodom. Lehet hogy nem old ki teljesen. Múltkor otthon N állásban kigurítottam a garázsból a vasat, hogy lemossam (nem akartam, hogy hidegen beindítsa a benzinmotort) és akkor hallottam hasonló kerepelő hangot gurítás közben. Ja egyébként a szervizek közül egyik sem említette, hogy a hajtómű olajat cserélni kellene a 90 ezres szerviznél.
Itt egyértelműen ezt írják:
Auris HSD és Yaris HSD - 3 év vagy 100.000 km, amelyik előbb bekövetkezik, kivéve a hybrid-rendszer  komponenseire, melyekre 5 év vagy 100.000 km-ig vállal garanciát a Toyota
És ez nem az a pár ezresért vásárolható akku garancia, hanem egyértelműen a komponensekre vonatkozik.
Az a park retesz nem tud részlegesen kioldani. ha megnézed a robbantott rajzot, látod hogy miért nem. Kocsi felemelve, gyujtás alatt "N"-ben hagyva, kerekek átpörgetve? Ott közelebb kerülhetsz a turpissághoz. (csak ugye emelő kell hozzá ami mindkét első kereket felemeli)
A kerepelés egyébként jöhet még akár féltengelyből is. Vagy extrém esetben kerékcsapágyból.
A hajtómű olajat pedig a toyota kétféle használatra szabja meg. Az egyik amikor csak autópályán közlekedsz a teljes ciklus alatt (kímélő) és a másik amikor város, elindul, megáll, csorog, néha gyorsít mifene (severe).
Az előbbie esetében nem írja elő, utóbbi esetében 90k. Ez a toyota ajánlása a magyar régióra (letölthető a klub oldalról)

pel.hu

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 48
    • pel.hu
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #776 Dátum: 2015.08.24 14:05:47 »
Ilyen a P2ben is van, de sajna az sem ledes DRL, de volt már (Priuschat-en) aki DIY megcsinálta! :)

Erre gondolsz?
Prius III SOL

dert

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 365
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #777 Dátum: 2015.08.24 14:11:19 »
Köszi a gyors választ. Körbe telefonáltam néhány szervizt. Háát egy kicsit elszomorítottak,mert azt mondták, hogy 3 év vagy 100000km a garancia. A hibrid garancia a hajtóműre nem vonatkozik, de vigyem be megnézik és lehet hogy méltányossági alapon bla bla bla...  A nyomorult Auris HSD-re szerviz+ akció nincs csak a Priusra így a 90ezres szerviz kb 20 ropival drágább, mint a P3-nál. Bravó Toyota Motor Hungary.
Egyébként én a hajtómű park kapcsolójára gyanakodom. Lehet hogy nem old ki teljesen. Múltkor otthon N állásban kigurítottam a garázsból a vasat, hogy lemossam (nem akartam, hogy hidegen beindítsa a benzinmotort) és akkor hallottam hasonló kerepelő hangot gurítás közben. Ja egyébként a szervizek közül egyik sem említette, hogy a hajtómű olajat cserélni kellene a 90 ezres szerviznél.

Gari után is szoktak méltányosságot ha komolyabb hiba adódik fődarabnál, stb. Lényeg legyen feddhetetlen a szervizmúltja az autónak.

Általános hozzáállása a magyar márkaszervizeknek, hogy nem gyári előírás a hajtómű olaj csere. Ennek ellenére nem árt cseréltetni. Mégis csak jobb egy friss olaj mint a használt. :) Másrészt meg nem akkora összeg a csere.

Riga

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 76
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #778 Dátum: 2015.08.24 22:47:35 »
Na megemeltem az autó elejét és megforgattam N állásban a kerekeket. Semmi rendellenest nem tapasztaltam: fékek nem fognak be,szépen kiforog mindkét kerék féltengelyeket is megnéztem nem kotyognak a külső belső csuklók sem. Utána kipróbáltam D-ben hogy hajtja a kerekeket terhelés nélkül. Alap gázon teljesen szépen egyenletesen forogtak a kerekek, amint gázt adtam elkezdett rázkódni a kasztni és a kerekeket szaggatottan hajtotta úgyhogy hagytam is az egészet fenébe. A művelet után ellenőriztem a hibatárolókat Techstreammel de nem írt be hibát. Hétfőn viszem szervizbe,majd meglátjuk. Szerintem nem féltengely vagy kerék csapágy hiba, hanem inkább hibrid vezérlés vagy hajtómű. Majd beszámolok a fejleményekről...

Hammer

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 564
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #779 Dátum: 2015.08.25 07:40:22 »
Utána kipróbáltam D-ben hogy hajtja a kerekeket terhelés nélkül. Alap gázon teljesen szépen egyenletesen forogtak a kerekek, amint gázt adtam elkezdett rázkódni a kasztni és a kerekeket szaggatottan hajtotta úgyhogy hagytam is az egészet fenébe.

Gyertyákat, motor olajt nézted, akár az is lehet hogy nem megy minden henger vagy a gyertyához vezető elektromos dolgokkal van a gond, bár nem vagyok autószerelő csak hangosan gondolkodtam.
(Anno a kis 3 hengeres Suzukimmal volt olyan, hogy nem indult minden henger és furán zakatolt, aztán beindult, lehet cserélni kellett volna a gyújtó kábelt v mi a neve ami a gyertyákhoz ment, de én csak megtakarítottam és utána nem jött elő többször.)
« Utoljára szerkesztve: 2015.08.25 07:43:01 írta Hammer »