Szerző Téma: Prius - hibák, hibajelenségek  (Megtekintve 868623 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

reho

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 310
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #735 Dátum: 2015.07.29 10:28:36 »
Milyen piddel csinálod? Mert nekem a cellafeszeknél nem mér semmit :) Vagy van valami trükje?
Mellékeltem a pid fájlt, ezzel csinálom.

kowee

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1254
  • Storage Admin
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #736 Dátum: 2015.07.29 10:44:14 »
Mellékeltem a pid fájlt, ezzel csinálom.
..Meg ugye a fizetős torque kell hozzá. A free verzióba nem tolhatóak bele PID készletek.

beni7

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 50
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #737 Dátum: 2015.07.29 11:49:04 »
Fizetőssel próbáltam , de lehet hogy nem a fenti pid-el, rápróbálok még 1x.


Köszi

..Meg ugye a fizetős torque kell hozzá. A free verzióba nem tolhatóak bele PID készletek.

kowee

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1254
  • Storage Admin
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #738 Dátum: 2015.07.29 13:20:52 »
Fizetőssel próbáltam , de lehet hogy nem a fenti pid-el, rápróbálok még 1x.


Köszi
A kluboldalról egyébként letöltheted mind p2-höz mind p3-hoz a szükséges PID-eket :)

reho

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 310
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #739 Dátum: 2015.07.29 16:11:10 »
Sziasztok,

Ígértem a beszámolót a cellacseréről, hát itt vagyok vele.

Szóval a szimptómát már ismeritek nagyjából: elgyengült az autó, az akksi töltöttség fel-le ugrált majd kaptam egy P0A80 hibakódot, replace hybrid battery pack. Először kiütöttem torque-al, de egyre gyakrabban előjött és már szinte csak a benzinmotorral haladtam - khmmm igen lassan. Így felismertem a helyzetet, hogy ezen csak a javítás fog segíteni. Felhívtam Kowee által ajánlott szerelő srácot, ő nem merte/akarta elvállalni. Ezután szintén a mester ajánlotta profi nyolckarú :) szervízt hívtam akik 70-80eFt-ra taksálták az akksi kiszerelését, cellacserét, visszaszerelését.  Plusz 10eFt a cella. Idő hiányában valószínűleg belemegyek bár drágálltam az árat viszont nagyon rendesek voltak és adtak nekem egy jó cellát a megjelölt 10k magyar forintért.

Hétfőn este neki is álltam szétbontatni az autót. Kinyomtattam a service manual idevágó oldalait és lépésről lépésre csináltam mindent. Kb 1-1.5 óra alatt ott is volt az akksi pakk a szemem előtt. Semmi nagy mutatvány nem volt, csavarok, patentek, kárpitok, burkolatok és hátsó ülés kipakolás. Kis akksiról negatív saru le, nagy akksiból service plug felhúz, elhajt, kivesz. Innentől elvileg kevésbé rizikós az áramütés. Fontos, hogy a power gombot tilos megnyomni, ha a service dugó ki van véve a nagy akksiból mert abból gond lehet! (ezt olvastam a papírban)

Ezután következett az akksi szétbontása. Stabilizáló lemezeket egy pár csavar tartja, ahogyan a fedőlemezt is. Az elektronikát is leválasztottam a manualban írt sorrendben biztos ami biztos. (3 dugó lehúzása az ECU-ról és a relékről) Amikor megláttam az akksikat összekötő elemeket szinte biztos voltam benne, hogy oxidációs problémám van és így leszedtem az összes összekötőt a hátsó sorból. Így kitudtam méregetni a cellapárokat. Sajnos itt már megtaláltam a torque-ban is jelzett 4-es blokkot, ahol a feszkó alacsonyabb volt. Itt még reménykedtem, hogy az első összekötőn lesz az oxidációs hiba. Leszedtem azokat is és kiméregettem egyenként a cellákat. Sajnos meglett a döglött cella. Mindegyik 7.7V körüli volt csak a kakukktojás volt 6.5V. Érdekesség, hogy az első és az utolsó cella 7.8V feszültséget produkált. Ha az autó mögött állsz akkor jobbról balra vannak a blokkok úgy vettem észre. Tehát minél nagyobb a hibás blokk sorszáma annál többet kell bontanod.

A pakk szétszerelése következett, ami viszonylag egyszerű volt bár melós. Minden cellát egy csavar fog az alján és mivel egymás mellett forgatva vannak így egy oldalon minden második cella van csavarozva. Ezek a csavarok az akupakk alján vannak, tehát valahogy meg kell emelni a cuccot. Mivel tök egyedül csináltam meg sem próbáltam kivenni a pakkot így helyben szereltem egy kis alátámasztással, hogy odaférjek. Sajnos nem lehet azt megcsinálni, hogy csak a hibás cellát csavarozod ki mert ilyen kis rücskökkel egymásnak feszülnek a cellák, így muszáj kibontani a hibás celláig.

Rossz cella ki, jó cella be.

És akkor következett az összeszerelés. Alulról visszacsavarozni a cellákat még egyszerű volt, de a végén lévő fehér rögzítő műanyag elemet megszenvedtem. Rá kell feszíteni keményen egy csavarhúzóval vagy valami pajszerral, nekem így sikerült feltenni. Innentől meg egy óra csavarozás. (éjszaka csavarokkal álmodtam) Szép sorban mindent vissza amit leszedett az ember.

Amikor a fő erősáramú kábelt lekötöttem egy vastagabb illetve amíg a cellaösszekötőket leszedtem egy vékonyabb gumikesztyűben csináltam a dolgokat, mert ha jól gondolom itt több, mint 220V egyenáram is előfordulhat a sorbakötött akksiknál ami elég megrázó élmény is lehet.

Amikor kész voltam vele a beröffentéskor lányos zavaromban még a féket is elfelejtettem nyomni és azthittem sz@r az egész, de aztán rájöttem és elsőre simán ment minden. Visszhánytam a kárpitokat, üléseket illetve előtte kiporszívóztam az olyan helyeket ahová remélem soha többet nem fogok eljutni. Ja majd elfelejtettem, még a hybrid akksi hűtőventillátorát is portalanítottam ha már szét volt dobva a cucc. Este Kowee mester volt olyan rendes és legurult hozzám és techstream-el megnéztük a tartós hibatárolót is (ezt a torque nem látja) és kiütöttünk mindent ami benne volt. (Még egyszer köszi Kowee!)

Mindent összevetve én azt mondom, hogy egy elektromos csavarhúzóval, két ember ezt 3-4 óra alatt simán megcsinálja. A legtöbb időt a csavarok tekergetése meg a patentek kiszenvedése vett el. Amióta jó a gép még mintha több ereje is lenne és ezt még az asszony is alátámasztotta  :punk:

Ha bárkinek adódik ilyen gondja ahogy időm engedi szívesen segítek neki a művelet elvégzésében, keressetek bátran.

Aki kíváncsi a szőrös fejemre vagy megnézné mozgóképen is a dolog velejét, az ne féljen ide kattintani:

Képek itt: https://www.dropbox.com/sc/xrvsn6dmv2hwim4/AABlDUl9dRWbhQYRqiahSsWDa

edk

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 515
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #740 Dátum: 2015.07.29 16:17:33 »

kowee

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1254
  • Storage Admin
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #741 Dátum: 2015.07.29 16:42:30 »
Sziasztok,

Ígértem a beszámolót a cellacseréről, hát itt vagyok vele.

Utólagos engedelmeddel megosztottam az indexes fórumon.

reho

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 310
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #742 Dátum: 2015.07.29 16:45:06 »
:innocent: köszi.

Utólagos engedelmeddel megosztottam az indexes fórumon.
Ez csak természetes, akárhol megoszthatjátok!

NeverGreen

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 160
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #743 Dátum: 2015.07.29 16:59:13 »
Én bizony eléggé aggódtam, mivel - miközben én is tettem-vettem már a gépben - úgy látszik még mindig a kelleténél jobban tisztelem a nagyfeszültségű részt, bár magam is eredetileg jó barátságban vagyok mindennel, ami elektromosság. (Jut eszembe egy kis kukacoskodás: a 220V az a feszültség, az áram az a másik fő mennyiség, és azok az amperek!  :lol:)

Szóval én is megemelem a kalapom a sikeres műveleted előtt, főleg, hogy egyedül vágtál bele, nem beszélve a videóról!  :clap:

Bár nekem egyforma értékeket mutat az egyes cellák feszültsége, azt hiszem, hogy az oxidációkat én is szemügyre veszem.

A magam részéről - de azt hiszem sokunk nevében mondhatom - nagyon köszönöm a tanulságos és részletes dokumentációt!  :sorcerer:

 
- Minden nap elmúlik valami rossz! -

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #744 Dátum: 2015.07.29 18:21:58 »
Kedves reho!

Nagyon köszönöm a beszámolót, igazán informatív volt!
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #745 Dátum: 2015.07.29 21:24:13 »
Én bizony eléggé aggódtam, mivel - miközben én is tettem-vettem már a gépben - úgy látszik még mindig a kelleténél jobban tisztelem a nagyfeszültségű részt, bár magam is eredetileg jó barátságban vagyok mindennel, ami elektromosság. (Jut eszembe egy kis kukacoskodás: a 220V az a feszültség, az áram az a másik fő mennyiség, és azok az amperek!  :lol:)

Szóval én is megemelem a kalapom a sikeres műveleted előtt, főleg, hogy egyedül vágtál bele, nem beszélve a videóról!  :clap:

Bár nekem egyforma értékeket mutat az egyes cellák feszültsége, azt hiszem, hogy az oxidációkat én is szemügyre veszem.

A magam részéről - de azt hiszem sokunk nevében mondhatom - nagyon köszönöm a tanulságos és részletes dokumentációt!  :sorcerer:
egyenáram lesz az,jól írta.
220volt feszültséggel.
amit meg te emlegettél,az amper..azt hivják áramerőssëgnek!!!!!!
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

NeverGreen

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 160
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #746 Dátum: 2015.07.29 21:39:48 »

[...]
Amikor a fő erősáramú kábelt lekötöttem egy vastagabb illetve amíg a cellaösszekötőket leszedtem egy vékonyabb gumikesztyűben csináltam a dolgokat, mert ha jól gondolom itt több, mint 220V egyenáram is előfordulhat a sorbakötött akksiknál ami elég megrázó élmény is lehet.
[...]


Egyrészt vitatkozhatunk ezen egy darabig, mert szerintem ha a "sorbakötött akksiknál" valamit megfogsz, az egyrészt nem "megrázó", hanem megcsapó, másrészt az áramerősség (A) attól függ, hogy mi és milyen az, amivel megfogod. Mármint, hogy mennyi az ellenállása, a kezednek ill. a kesztyűdnek, szerszámodnak stb. (Ohm törvény, mint az közismert.)
De a 220V, az bizony - jelen esetben - egyen FESZÜLTSÉG!

Másrészt viszont nem ez a lényeg, hanem REHO teljesítménye.
- Minden nap elmúlik valami rossz! -

reho

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 310
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #747 Dátum: 2015.07.29 22:21:35 »
Örülök, hogy ennyire üdvözlitek a beszámolómat, jólesik az elismerés - pedig csak kicsavaroztam ezt-azt :)

Ha jól rémlik tanulmányaimból akkor a 7.8V-os feszültségű egyenáramú cella sorbakötve kb 220V feszültséget teremt a két pólusán. Az áram akkor folyik rajta ha valami fogyasztó kerül rá, tehát ekkor beszélhetünk (folyó) egyenáramról. A fogyasztó éppen lehet a bőröm is - rossz esetben. Az, hogy ilyenkor mennyi áram folyik az egyrészt függ a feszültségtől másrészt az akkuk teljesítményétől, azaz mekkora áramerősséget képesek leadni, harmadrészt a fogyasztó ellenállásától (R=U/I és variációi Ohm bácsitól). A prius akksijai súlyos ampertízekre képesek ha jól tudom. Torque-ban mintha lenne ilyen mérő is és kigyorsításkor ha jól emlékszem akár 60A áramerősség is mérhető. És ez az ami gyilkol ha nem tévedek. Mert megfoghatsz akár 20ezerV-ot is, ha csak pár miliamper, nem bánt. Ezért van az, hogy a kiszedett egy cella a 7V-jával nem képes áttörni a bőrömet, nyugodtan megfogom a két pólusát, de pl a nyelvemet már nem tenném rá. (gondolom ti is megnyaltátok brahiból régen a 4.5V-os, bátrabbak a 9V-os elemet :) )

Szóval tkp arra gondoltam az inkriminált mondatnál, hogy 220V feszültségű az akksi ami egyenáramot produkál és nem váltóáramot.

Persze az is lehet, hogy mindez hülyeség, olyan régen tanultam már, de így rémlik. Mindenesetre ebbe kell belerázódni, mert remélem ez a jövő, az elektromos autózás  ::)
« Utoljára szerkesztve: 2015.07.29 22:24:30 írta reho »

NeverGreen

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 160
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #748 Dátum: 2015.07.29 22:24:08 »
Belerázódni... :-D
- Minden nap elmúlik valami rossz! -

reho

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 310
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #749 Dátum: 2015.07.29 22:25:43 »
Belerázódni... :-D
Bakker, észre se vettem mekkora poént írok :D Nem direkt írtam, eskü...valamiért így jött belőlem.  [rohog]