Szerző Téma: Prius - hibák, hibajelenségek  (Megtekintve 868636 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

edk

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 515
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #630 Dátum: 2015.05.08 19:59:13 »
Ki is cserélte aztán negyedóra alatt. TDI-khez szokott, na.

balogh197528

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #631 Dátum: 2015.05.09 09:02:55 »
Szép Hétvégét mindenkinek :)

Tegnap elmentem a toyota szervizbe, hogy megnézessem velük a hibakódot igaz nem volt időpontom csak ugy berontottam és megkérdeztem hogy nem é tudnák kiolvasni és megtették hiába ott volt már a másik autó idöpontra :) és bevitték rádugták és semmi hiba nem volt benne még a memoriából is eltünt ? igy nem tudták beazonosítani hogy mi is lehetett a hiba miért villágitott a motordiadnosztikai lámpám.

Megkérdezte hogy mit csináltam vele és el mondtam hogy egy másik toyota szerelő mit javasolt mit csináljak erre azt mondta nem lett volna szabad lehuzni a akksit mert mindent törölt még a memoriából is. Igy ha legközelebb elöjön a hiba hivjam öket és ugyvigyem az autot hozzájuk :)
Igy most tökéletesen megy 4,3-/100-km a fogyasztása :)

kowee

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1254
  • Storage Admin
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #632 Dátum: 2015.05.09 09:40:13 »
nem lett volna szabad lehuzni a akksit mert mindent törölt még a memoriából is. Igy ha legközelebb elöjön a hiba hivjam öket és ugyvigyem az autot hozzájuk :)
Igy most tökéletesen megy 4,3-/100-km a fogyasztása :)
Az akksi lehúzásával csak a current kódokat törli. A historical benne marad ha valós volt a hiba. Én a rossz diag kábelemmel rendszeresen teleszemeteltem így a tárolót, ami hibajelzés eltűnik ugyan az akksira, de egy jó kábelt rádugva ott sorakoztak szépen egymás után. :) Minden esetre érdekes hogy nem maradt nyoma :-/

reho

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 310
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #633 Dátum: 2015.05.13 16:16:04 »
Sziasztok,
Elindultam nemrég és kb 20 km után arra lettem figyelmes, hogy olyan a hangja az autónak, mint egy 2. világháborús vadászgépnek. Azt kiderítettem, hogy sebességfüggő a dolog és olyan 20-30km/h alatt már alig hallani. Kerékcsapágyra tippelek de lehet ez valami más is? A csapágy hibát - ha az - hogy tudom tutira megállapítani?

zezoka

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 712
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #634 Dátum: 2015.05.14 09:14:27 »
Kerékcsapágyra tippelek de lehet ez valami más is? A csapágy hibát - ha az - hogy tudom tutira megállapítani?
Simán lehetséges, én már átestem egy bal első kerékcsapágy cserén, ami a Priusoknál elő szokott jönni. Elviszed egy futóműveshez, az azt is megmondja egy próbakör és szlalomozás után, h melyik kerék! Plusz megemeli, és N-be téve forgathatók kézzel a kerekek!

Viszont figyelj arra, h csak gyújtáson lehet N-be tenni, de ne Ready-ben legyen (tehát fék nélkül 2x Start), nehogy beinduljon a benzinmotor, mert az meglepődést, és esetleg sérülést okozhat (autót is megrántja P-ben, pedig akkor földön áll - habár N-ben elvileg nem lehet baj). Ezekre Neked kell ügyelni, mert annyira még nincsenek képen a hibrid működéssel. Továbbá arra is, h ezalatt kapcsold le a szellőzést-klímát, rádiót, világítást, ajtók legyenek rendesen csukva a beltérvillany miatt, mert egy ilyen vizsgálat eltarthat megemeléssel együtt n x 5-10 percig is, azt nehogy leszívja a kis aksit.

Ha jó füled van, akkor Te is hallgatózhatsz, h honnan jön a hang, én jól belőttem, tényleg az a kerék volt, amit hallottam. Érdemes átülni anyós oldalra is, esetleg hátra, más perspektívából meghallgatni, akkor jobban kijön, h honnan hallani. Ha meg már nagyon rossz, akkor megemelve simán megforgatva is érezni, h melyik forog "érdesebben". Ha meg még rosszabb, akkor már megállva a felnit megfogva esetleg meleg is az a kerék közepe. Aztán már csak besül, és megforog a csapágy, akkor cserélheted a bölcsőt is. Úgyh sokáig ne húzd.

Cserélni lehet házilag is, de én szervízbe vittem, miután már a féltengely csavarját sem tudtam lelazítani, mert nem volt akkora kulcsom (illetve méretre volt, csak mélységre nem - mert kiállt a féltengely menetes része is). De mint kiderült jobban is tettem, mert jobban le kell bontani, mint gondoltam (egész bölcsőt kiszedni satupadra), mert a csapágyat-kerékaggyal  sem tudtam volna kivenni, mert a futóműszervíz is csak préssel tudta, az is vmi embertelen nyomással. Továbbá visszarakni is préssel kellett.

Márkának csak az SKF-et javasolják (persze dupla annyi, mint a másik Jakoparts 40 vs 80), ha nem akarsz többet foglalkozni vele. De kedvezménnyel jobb ár is lehet, nekem autószerelő ismerős 40% kedvezményével már jobb ár volt. Ja, és persze csak csapágyat nem lehet cserélni (habár asszem a Unix hoz csak csapágyat is találatként), csak aggyal együtt, az ár arra vonatkozik.
« Utoljára szerkesztve: 2015.05.14 09:23:09 írta zezoka »

reho

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 310
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #635 Dátum: 2015.05.14 11:24:48 »
Simán lehetséges, én már átestem egy bal első kerékcsapágy cserén, ami a Priusoknál elő szokott jönni. Elviszed egy futóműveshez, az azt is megmondja egy próbakör és szlalomozás után, h melyik kerék! Plusz megemeli, és N-be téve forgathatók kézzel a kerekek!

Viszont figyelj arra, h csak gyújtáson lehet N-be tenni, de ne Ready-ben legyen (tehát fék nélkül 2x Start), nehogy beinduljon a benzinmotor, mert az meglepődést, és esetleg sérülést okozhat (autót is megrántja P-ben, pedig akkor földön áll - habár N-ben elvileg nem lehet baj). Ezekre Neked kell ügyelni, mert annyira még nincsenek képen a hibrid működéssel. Továbbá arra is, h ezalatt kapcsold le a szellőzést-klímát, rádiót, világítást, ajtók legyenek rendesen csukva a beltérvillany miatt, mert egy ilyen vizsgálat eltarthat megemeléssel együtt n x 5-10 percig is, azt nehogy leszívja a kis aksit.

Ha jó füled van, akkor Te is hallgatózhatsz, h honnan jön a hang, én jól belőttem, tényleg az a kerék volt, amit hallottam. Érdemes átülni anyós oldalra is, esetleg hátra, más perspektívából meghallgatni, akkor jobban kijön, h honnan hallani. Ha meg már nagyon rossz, akkor megemelve simán megforgatva is érezni, h melyik forog "érdesebben". Ha meg még rosszabb, akkor már megállva a felnit megfogva esetleg meleg is az a kerék közepe. Aztán már csak besül, és megforog a csapágy, akkor cserélheted a bölcsőt is. Úgyh sokáig ne húzd.

Cserélni lehet házilag is, de én szervízbe vittem, miután már a féltengely csavarját sem tudtam lelazítani, mert nem volt akkora kulcsom (illetve méretre volt, csak mélységre nem - mert kiállt a féltengely menetes része is). De mint kiderült jobban is tettem, mert jobban le kell bontani, mint gondoltam (egész bölcsőt kiszedni satupadra), mert a csapágyat-kerékaggyal  sem tudtam volna kivenni, mert a futóműszervíz is csak préssel tudta, az is vmi embertelen nyomással. Továbbá visszarakni is préssel kellett.

Márkának csak az SKF-et javasolják (persze dupla annyi, mint a másik Jakoparts 40 vs 80), ha nem akarsz többet foglalkozni vele. De kedvezménnyel jobb ár is lehet, nekem autószerelő ismerős 40% kedvezményével már jobb ár volt. Ja, és persze csak csapágyat nem lehet cserélni (habár asszem a Unix hoz csak csapágyat is találatként), csak aggyal együtt, az ár arra vonatkozik.
Hú, köszönöm a kimerítő infókat!
Amikor hazaértem megfogdostam a felnik közepét és a bal első melegebb volt, mint a jobb, szóval szerintem az lesz. Kicsit már megörültem, mert a Bárdinál 11-ért van csak csapágy de most elszomorítottál, hogy ilyen drága és nem lehet külön cserélni a csapágyat... Egyébként a Cromaxban van Nipparts 26-ért, bár abban nincs tengelyanya, nem tudom azt cserélni kell-e minden esetben. Nipparts-al nagyon nem lövök mellé, ugye?

zezoka

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 712
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #636 Dátum: 2015.05.14 13:02:14 »
Hú, köszönöm a kimerítő infókat!
Amikor hazaértem megfogdostam a felnik közepét és a bal első melegebb volt, mint a jobb, szóval szerintem az lesz. Kicsit már megörültem, mert a Bárdinál 11-ért van csak csapágy de most elszomorítottál, hogy ilyen drága és nem lehet külön cserélni a csapágyat... Egyébként a Cromaxban van Nipparts 26-ért, bár abban nincs tengelyanya, nem tudom azt cserélni kell-e minden esetben. Nipparts-al nagyon nem lövök mellé, ugye?
Nemtom, én annak idején csináltam egy közvélemény-kutatást, nekem csak az SKF-et ajánlották mindenhol (fórumon is, és a szerelők meg a boltosok is).

reho

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 310
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #637 Dátum: 2015.05.14 13:10:10 »
Nemtom, én annak idején csináltam egy közvélemény-kutatást, nekem csak az SKF-et ajánlották mindenhol (fórumon is, és a szerelők meg a boltosok is).
A kereskedők mindig azt fogják ajánlani amin a legtöbb haszon van, az skf-nek van jó neve amit jó haszonnal el lehet adni... persze ettől még jó, ezt tudom. Csak a 80-ezres skf-ből kétszer megcsinálom nipparts-al munkadíjjal együtt. Aztán ha 5 évet kihúz a nipparts is, akkor nem verném fölös költségbe magamat. :) Amúgy a cromax-on ez a "prémium alkatrész" (jelentsen ez bármit is), van még ennél olcsóbb is (22eFt) ott Optimal néven.

zezoka

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 712
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #638 Dátum: 2015.05.14 13:23:03 »
Csak a 80-ezres skf-ből kétszer megcsinálom nipparts-al munkadíjjal együtt.
Ez már a Te döntésed! :) Mérlegelsz, majd döntesz! De azt se felejtsd el, h másik keréken is előjöhet közben, mialatt-közben-után újra előjön az olcsó cserésen. Mert ahogy fórumtársak írták nekem annak idején: egy gyengébb nem éveket, pláne nem 5 évet bír ki, hanem fél év, egy évet emlegettek. Így meg már más tészta.

Amúgy nekem Unixos kedvezménnyel 46 volt a cucc, meg 12ért (kb, már nemtom pontosan) kicserélte a futóműves. Elég nagy Bárdi v Unix kedvezménye meg elég sok embernek van (és ekkor fel is merül, mekkora lehet a hasznon, ha még így is megéri a boltoknak), általában szokott lenni egy ismerős, v annak ismerőse, akinek van.

reho

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 310
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #639 Dátum: 2015.05.14 14:26:19 »
Ez már a Te döntésed! :) Mérlegelsz, majd döntesz! De azt se felejtsd el, h másik keréken is előjöhet közben, mialatt-közben-után újra előjön az olcsó cserésen. Mert ahogy fórumtársak írták nekem annak idején: egy gyengébb nem éveket, pláne nem 5 évet bír ki, hanem fél év, egy évet emlegettek. Így meg már más tészta.

Amúgy nekem Unixos kedvezménnyel 46 volt a cucc, meg 12ért (kb, már nemtom pontosan) kicserélte a futóműves. Elég nagy Bárdi v Unix kedvezménye meg elég sok embernek van (és ekkor fel is merül, mekkora lehet a hasznon, ha még így is megéri a boltoknak), általában szokott lenni egy ismerős, v annak ismerőse, akinek van.
Konkrétan a szomszédomnak van elég jó Bárdis kedvezménye, mint most megtudtam. Ezt még átgondolom... Egyébként neked a jobboldali azóta sem romlott el?

reho

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 310
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #640 Dátum: 2015.05.18 14:55:02 »
Elvittem a szerelőmhöz a gépet és szlalomoztunk vele de nem lehetett egyértelműen megállapítani, hogy melyik kerék lesz az. Annyira jutottunk, hogy megemelve a jobb oldali kerék simán forgott tovább ha meglöktük, a baloldali meg nem annyira, azaz kicsit szorult a kerék. Leszedtük a féknyerget is hátha csak ráfog a fék és úgy is nehezebb volt forgatni a baloldalit. Recegős forgatás meg hang ott sem volt, csak ennyi, hogy az nehezebb. Ez így egyértelműen kerékcsapágy szerintetek vagy a bal oldali kereket egyébként is nehezebb forgani? (mittudomén pl. a váltó vagy diffi miatt)

zezoka

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 712
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #641 Dátum: 2015.05.19 11:31:40 »
Egyébként neked a jobboldali azóta sem romlott el?
Nem!

zezoka

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 712
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #642 Dátum: 2015.05.19 11:33:41 »
Recegős forgatás meg hang ott sem volt
Najó, a szerelő forgatta, nemtom mit érzett, én csak tippeltem. :) Lehet h csak simán az is nehezebben forgott, nemtom. De az autóban hang az volt! Annyira, h már néztek rám akik beültek, h milyen hangja van ennek az autónak.

reho

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 310
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #643 Dátum: 2015.05.19 11:49:14 »
Najó, a szerelő forgatta, nemtom mit érzett, én csak tippeltem. :) Lehet h csak simán az is nehezebben forgott, nemtom. De az autóban hang az volt! Annyira, h már néztek rám akik beültek, h milyen hangja van ennek az autónak.
:hmmmm: tanácstalan vagyok, mint egy kisközség :) A stuka hang engem is idegesít, más még nem jegyezte meg - gondolom azért mert azthiszik ez a motor hangja, az övékben biztos ilyesmi :D

Viszont arra jutottam, hogy az tuti, hogy a bal oldala nehezebben forog és ez tuti nem a normál ügymenet. Ha ez valami kihajtás oldali csapágy lenne ahhoz szét kell szedni ígyis-úgyis a bal felét. Ha meg már szétszedjük akkor érezni fogjuk a csapágyat, hogy rossz-e. Ha rossz kicseréljük, ha nem rossz akkor visszaviszem a csapágyat és ülünk bambán, hogy mi más lehet az.

balogh197528

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #644 Dátum: 2015.05.19 14:59:15 »
Vagy a legtöbb márkafüggetlen szerelő is ki tudja olvasni a kódokat.

Szép napot mindenkinek :)
Na előjöt a hiba megint a motordiagnosztika lámpa tegnap délután megint kigyult. Hivtam is a szervizet és kértem ídőpontott és ma reggel 9:00-re vittem is nem mondom végig ment a motor alapjáraton és nem állt le sehol.
Megnézték és a diagnosztika az alapjárati folytószelep tengely hibát jelezte szét is szedték kitakarították volt egy kis piszok benne azt mondták az okozta mert a vezérlés nem tudta leállítani a motort mert szorult a tengely ? és ezért ment a motor állandoan. Most tökéletes szépen megy kikapcsol leáll a motor remélem ettöl nem lesz nagyobb baja. Már szóltak hogy esedékes lesz a hátsó fék csere kopott.