Ez nem igaz, nem a szélesség miatt adódik a rossz úttartás, ha igy lenne akkor kamionnal nem is lehetne úton maradni, pedig egy teherautóban a nyomvajút nem érzed meg nagyon.
A peres guminak az oldalfala sokkal merevebb, ez okozza az instabil viselkedést.
ha van egy nyomvályú és abba két gumi belemegy, akkor a ballonosabb gumiknak az 1-3 cm es oldalirányban történő elmozdulása miatt a gumi ott fog futni ahol neki a legjobb.
Egy merev falú guminál (pl: 215/30R17) nincs elmozdulás, ezért ha nem pont a nyomvályú legmélyebb pontján fút a kerék akkor nem lesz neki stabil felfekvése.
A gumi szélessége pedig csak ront ezen az összképen, még azonos falmagasság mellett is, fölég azért mert szélesebb guminak merevebb is az oldalfala, hiszen általában nagyobb erősebb autókra szerelik, és magasabb sebesség indexhez van felkészítve.
Valószínű ez okozza nálad az érezhető különbséget. ha a 205 ös gumit is ugyanazzal az oldalfallal gyártanák mint a 185 öst, akkor nem lenne ennyire érezhető a különbség. max hamarabb szétszakadna
Kb olyan ez mintha egy vízzel teli gumikockát raksz a mélyedésbe, vagy egy vízzel teli üveg kockát. Az egyik felfekszik a másik meg csak két ponton fekszik fel.
persze ez egy nagyon leegyszerűsített példa, de azért szemlélteti, hogy a merev dolgok nem veszik fel a másik tárgy formáját, mint a puhábbak.