Szerző Téma: Prius - hibák, hibajelenségek  (Megtekintve 868688 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #120 Dátum: 2014.01.27 21:16:44 »
Én a feszítőre gondoltam csak. Legyen rugós ha gondolod. De egy sima fogazott csúszkára emlékszem amit egy kilincsmű szerű nyelv reteszel. Így a feszítő csak ráfeszíteni tud. Ok. Hagyjuk ki az olajat. A lánc pontos méréséhez viszont le kell venni a láncot Ezt remélem  már jól látom.

kowee

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1254
  • Storage Admin
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #121 Dátum: 2014.01.27 21:46:53 »
Én a feszítőre gondoltam csak. Legyen rugós ha gondolod. De egy sima fogazott csúszkára emlékszem amit egy kilincsmű szerű nyelv reteszel. Így a feszítő csak ráfeszíteni tud. Ok. Hagyjuk ki az olajat. A lánc pontos méréséhez viszont le kell venni a láncot Ezt remélem  már jól látom.
Igen az a feszítő de nem emlékszem hogy ott bármi olajnyomásnak kellene lennie. Nem is nagyon emlékszem olajnyomással szabályozottra. Nem is tudom miért lenne az jó ötlet. Ha valami okból elmegy az olajnyomás, fellazulna a lánc és át tudna ugorni ami nagyobb galibát okozhat.
A láncot sem kell kiszedni. A két vezérműtengely meghajtó fogaskerék között megvan a 16 csapszeg amiből mérni lehet.
Ha érdekel, fel tudom tölteni a service manualt a szerverre. Mivel autószerelő az eredeti szakmám, ha veszek egy kocsit, az első dolog volt beszerezni a service manualt hozzá meglepetések elkerülése végett :) Igaz priushoz csak amerikait találtam, de annyi a különbség hogy nekünk nincs hótároló a hűtőfolyadékhoz. Más különbséget a motorban nem nagyon találtam.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #122 Dátum: 2014.01.28 06:05:40 »
Nos, nem kizárt akkor hogy összekevertem valamivel. Sok típusé olajos a rugó mellett. Amikor az ave-t bontottam meg voltam győződve hogy ezért van benne rengeteg olaj, így nem is forszíroztam tovább. Persze azon a részen simán csak bele is tud folyni ebbe  patronba, mert miért ne. Elég csak annyit mondani hogy dacia 1300 as , csak olajos a láncfeszítője. Igaz az OHV vezérlés miatt rövid a lánc.
Másrészt meg én is így szoktam eljárni, ahogy írtad. Csak én valahogy még mindig bízok a jelben, ahogy mondani szoktam a hitetetlen más márka tulajdonosainak. Valami miatt azt gondolom a toyotáról főleg ezekről a nem tucat, nem olcsó modellekről, hogy csak jó lehet. TMK az kell, de az is inkább szerviz tevékenység.
 :hug:

korn

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #123 Dátum: 2014.01.28 08:53:21 »
Sziasztok!
1 hónapja Prius II tulajként akadt egy hiba, hogy az audio egység előlapján lévő gombok nem működnek. Így nem tudok CD-t cserélni, de még kikapcsolni sem. A besüllyeszthető nyomógombok működnek. Esetleg valami ötlet?

kowee

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1254
  • Storage Admin
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #124 Dátum: 2014.01.28 09:11:02 »
TMK az kell, de az is inkább szerviz tevékenység.
 :hug:
Amihez kell a gyári teszter vagy spec szerszám ahhoz én is elviszem (pl. fékolaj csere) de most például pár hete cseréltem el a féktárcsákat és betéteket. Az első tárcsa+betét csere mindkét keréken össz max. egy óra volt. Az anyag 8000+8000+4500+1200.
Ez márkaszervizben 62.000. Ergo egy óra alatt kerestem cca. 40 ropit. Egy gátlót kiszedni és harangot cserélni sincs több 30 percnél és otthon elvégezhető. Persze nem mindenki áll neki, de maga a motor az egy egyszerű mechanika mint a faék. és nem sok spec dolog van a kocsiban sem leszámítva a hibrid rendszert.

kowee

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1254
  • Storage Admin
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #125 Dátum: 2014.01.28 09:18:41 »
Sziasztok!
1 hónapja Prius II tulajként akadt egy hiba, hogy az audio egység előlapján lévő gombok nem működnek. Így nem tudok CD-t cserélni, de még kikapcsolni sem. A besüllyeszthető nyomógombok működnek. Esetleg valami ötlet?
Kormányról működik? Ha igen akkor ki tudod kapcsolni. A kormányon a MODE gombot tartsd lenyomva. Ugyanezzel be is tudod kapcsolni.
MMegoldásként pár dologról írnak. Egyrészt próbáld meg megnyomni a rádió jobb oldalát és nézd meg hogy úgy működnek-e a gombot. (ott van valami csatalakozója a gomb panelnek)  Ha ez ideiglenesen megoldja akkor ki kell szedni és otthon javítható egy pákával. Ha nem, akkor húzd le az akku negatív saruját 5 percre és nézd meg utána. (reseteli a rádiót) Bővebben:
http://priuschat.com/threads/radio-locked-out-steering-wheel-controls-work.75208/

solya2000

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 167
    • groteszk.hu
Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #126 Dátum: 2014.01.28 12:37:58 »

Mondjuk már a kzedetektől fogva és volt lehetőségem másokét is meghallgatni, volt ahol hangosabb volt ahol halkabb. Viszont erre lánccserét mond mindenki elsőre. Egyelőre, ha jobb idő lesz lebontom a szelepfedelet megnézni lóg-e
Kowee, mi hallgattuk a múltkor az enyémet, kb egy futásteljesítmény is lehet a kocsinkban, hova tennéd az enyémet hangban? :)
Mondjuk erről a kereplős motorhangról sokat lehet olvasni máshol is és legtöbbször az atkinson ciklusra fogják a jelenséget.
Mindenesetre ha lekapod a szelepfedelet, kíváncsi leszek mit találsz 

kowee

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1254
  • Storage Admin
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #127 Dátum: 2014.01.28 14:29:54 »
Kowee, mi hallgattuk a múltkor az enyémet, kb egy futásteljesítmény is lehet a kocsinkban, hova tennéd az enyémet hangban? :)
Mondjuk erről a kereplős motorhangról sokat lehet olvasni máshol is és legtöbbször az atkinson ciklusra fogják a jelenséget.
Mindenesetre ha lekapod a szelepfedelet, kíváncsi leszek mit találsz
Igen emlékszem. A tidé csendesebbnek tűnt, bár lehet hogy azért mert a másik oldalon ültem. Egyszer kipróbálom a sajátom is jobb1-ből :) A szelepfedelet egyébként már lekaptam és minden gyári tűrésben van még.

jozsie

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 34
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #128 Dátum: 2014.01.28 14:36:11 »
Igen az a feszítő de nem emlékszem hogy ott bármi olajnyomásnak kellene lennie. Nem is nagyon emlékszem olajnyomással szabályozottra. Nem is tudom miért lenne az jó ötlet. Ha valami okból elmegy az olajnyomás, fellazulna a lánc és át tudna ugorni ami nagyobb galibát okozhat.
A láncot sem kell kiszedni. A két vezérműtengely meghajtó fogaskerék között megvan a 16 csapszeg amiből mérni lehet.
Ha érdekel, fel tudom tölteni a service manualt a szerverre. Mivel autószerelő az eredeti szakmám, ha veszek egy kocsit, az első dolog volt beszerezni a service manualt hozzá meglepetések elkerülése végett :) Igaz priushoz csak amerikait találtam, de annyi a különbség hogy nekünk nincs hótároló a hűtőfolyadékhoz. Más különbséget a motorban nem nagyon találtam.

Szia,
Én azért a service manual-ért nagyon hálás lennék :)
A hidraulikus feszítőhöz visszatérve, pl. a 323-asomban a két vezértengely közti láncot olajnyomás feszíti. Amikor indul a motor (az első néhány másodperc) szörnyű lánc hangja van, aztán teljesen megszűnik. Eleinte nagyon idegesített, aztán rájöttem, hogy semmit sem tehetek ellene.
Mazda 323F
Toyota Prius

kowee

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1254
  • Storage Admin
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #129 Dátum: 2014.01.28 16:11:03 »
Szia,
Én azért a service manual-ért nagyon hálás lennék :)
A hidraulikus feszítőhöz visszatérve, pl. a 323-asomban a két vezértengely közti láncot olajnyomás feszíti. Amikor indul a motor (az első néhány másodperc) szörnyű lánc hangja van, aztán teljesen megszűnik. Eleinte nagyon idegesített, aztán rájöttem, hogy semmit sem tehetek ellene.
Halii
Feltöltöttem.
http://kowee.eu/prius/priussm.zip

jozsie

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 34
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #130 Dátum: 2014.01.28 16:22:24 »
Halii
Feltöltöttem.
http://kowee.eu/prius/priussm.zip

Szuper! Nagyon köszönöm!
Már lent is van:)
Mazda 323F
Toyota Prius

henry

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 48
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #131 Dátum: 2014.01.28 18:50:51 »
A hidegen kerepelés engem is nagyon zavar, mindig aggódom, hogy ez így rendjén van-e.

(Mondjuk alattam széthullott egy Ave 1.8 VVTi, ami szintén szeretett kerepelni... de az más
sztori. Remélem.)

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #132 Dátum: 2014.01.28 20:22:10 »
Na, csak előkerül az a nyavajás vvti. Halvány árnyéka sincs a legendás 4A-FE sorozatnak. Én nagyon nem szeretem.

zezoka

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 712
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #133 Dátum: 2014.01.29 11:44:48 »
Hijj, de jó ára van, én meg leszakítottam! Két hete betolattam az udvarba, és fennakadt a kapu közepén a vason... Nem szokott leérni, csak most nagyobbat huppant betolatáskor, mert le volt takarítva a levél és a föld a mögötte levő vízóra fedélről, és ez elég volt...

Egyenlőre kötegelővel rögzítettem, de akkor asszem inkább ezt hegesztetem meg, mert a hátsó rögzítés letörött... Elöl tart rendesen (egyet kivéve).
« Utoljára szerkesztve: 2014.01.29 11:47:27 írta zezoka »

kowee

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1254
  • Storage Admin
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #134 Dátum: 2014.02.22 14:29:33 »
Én a feszítőre gondoltam csak.
Megoldódott. Soha nem találjátok ki mi volt. Ma aláfeküdtem mert egyébként is hallok már egy éve dörmögő hangot, gondoltam tűzkarika, csak ugye potyára ne vegyem meg. Éééés a hátsó dob előtti csövön van valami hővédő lemez hegesztve. Na ott elrohadt a cső a hegesztésnél és volt egy szép nagy lyuk. Ez a dörmögés. Viszont a többi hegesztése sem volt a helyzet magaslatán a hővédőnek, így a gázlengés ütemében verte a csövet és az kopogott.
A proexnél azonnal fogadtak, ott lehajtogattak egy új csövet, feltették, mindezt 5000-ért. Megszűnt a kopogás és a dörmögés :) Ölömébódottá. :)