Szerző Téma: Prius - hibák, hibajelenségek  (Megtekintve 875919 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Szax

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 359
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #105 Dátum: 2014.01.26 23:12:07 »
Van benne vezérműlánc? :D

kowee

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1254
  • Storage Admin
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #106 Dátum: 2014.01.26 23:50:58 »
Van benne vezérműlánc? :D
Persze hogy van. Valahogy meg kell hajtani a vezerlest es szijat nem hasznalnak, a nyomorudas modszer meg mar nem nagyon divik :)

Hammer

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 564
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #107 Dátum: 2014.01.27 07:58:20 »
Nem kifejezetten hiba, de hamarosan esedékes lesz. Tud valaki olyan emberről aki itthon cseréltette (vagy cserélte) már a vezérműláncot II-es priusban?
Az előírás valahová 160.000 környékére javasolja...
Milyen előírás javasolja? Általában motor élettartam a lánc.

kowee

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1254
  • Storage Admin
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #108 Dátum: 2014.01.27 09:31:48 »
Milyen előírás javasolja? Általában motor élettartam a lánc.
Talán a priuschat-on olvastam pár topicban de van ahol 160.000 kilométert, van ahol 90.000 mérföldet mondtak rá. (megint máshol pedig élettartamot) viszont hidegen szelephngja van a kocsinak. Mondjuk már a kzedetektől fogva és volt lehetőségem másokét is meghallgatni, volt ahol hangosabb volt ahol halkabb. Viszont erre lánccserét mond mindenki elsőre. Egyelőre, ha jobb idő lesz lebontom a szelepfedelet megnézni lóg-e a lánc, csak amolyan érdeklődés szinten merült fel a dolog mert mondjuk 20 ropiért nem állok neki itthon. (30-ért már igen :) )

Szax

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 359
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #109 Dátum: 2014.01.27 09:56:50 »
Persze hogy van. Valahogy meg kell hajtani a vezerlest es szijat nem hasznalnak, a nyomorudas modszer meg mar nem nagyon divik :)

Vicceltem. >.< Megnéztem angol szervízkönyvet. USA-ban 105k mérföldnél van egy Inspect Drive Belts, így többesszámban. Ez lehet az vajon?

kowee

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1254
  • Storage Admin
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #110 Dátum: 2014.01.27 10:32:31 »
Vicceltem. >.< Megnéztem angol szervízkönyvet. USA-ban 105k mérföldnél van egy Inspect Drive Belts, így többesszámban. Ez lehet az vajon?
Nem nem. Az a vízpumpa szíj (belt)
A vezérműlánt a cam chain vagy timing chain.

Szax

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 359
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #111 Dátum: 2014.01.27 11:43:06 »
Az nincs benne egyik service checklistben sem, ami nekem megvan. Drive shaft van még benne, az a kardántengely talán? Nem értek a motorokhoz. :(

kowee

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1254
  • Storage Admin
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #112 Dátum: 2014.01.27 11:54:25 »
Az nincs benne egyik service checklistben sem, ami nekem megvan. Drive shaft van még benne, az a kardántengely talán? Nem értek a motorokhoz. :(
Igen az a féltengely (elsőkerekeseknél) és kardántengely (a hátsósoknál)

kowee

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1254
  • Storage Admin
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #113 Dátum: 2014.01.27 13:37:23 »
Milyen előírás javasolja? Általában motor élettartam a lánc.
Na közben szétkaptam a szelepfedelet és a lánc a jelek szerint jó még. Nem lóg, a nyúlása is benne van a határétékben. két kipuff szelephézag áll 0.31-en ami még benne van a tűrésben. Így most dilemmában állok hogy ha úgyis teljesen rendbe szedem a kocsit tavasszal, akkor cseréljem-e benne ezt is. 9 éves kocsiról beszélünk így a vízpumpát berendeltem a termosztáttal, hátsó teló védőgumival (csak rugó összehúzót kell keresnem) és a féltengely gumiharang is cserés lesz hamarosan. Erősödik bennem az érzés hogy ebben a kocsiban 3 éve mikor vettem, nem 107.000 volt, hanem inkább a saccolt 240-250.000. Végülis gond nincs vele, ez inkább csak TMK :)

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #114 Dátum: 2014.01.27 20:13:01 »
Az indításkori szelephang az én toyota szerelő ismerősöm szerint normális. Előszöris hidraulikus a láncfeszítője. Amig oda nem ér az olajnyomás kicsit csöröghet. Gondolom a 0w-s olaj javítja ha bántja a füled. Másik hogy tudtommal a bemelegítési fázisban állít a vezérlési időn talán a gyorsabb bemelegedés miatt. Illetve nem kell elfelejteni hogy atkinson ciklusú a motor. Ergo lehet hogy a hidegindításon átesett motor 1-2 percig nem jár szépen.
Egy szóval úgy jó, ahogy van. Én nem bántottam volna. Főleg úgy volt felesleges megbontani hogy nem tudod hogy mi a jó érték.

kowee

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1254
  • Storage Admin
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #115 Dátum: 2014.01.27 20:34:18 »
Az indításkori szelephang az én toyota szerelő ismerősöm szerint normális. Előszöris hidraulikus a láncfeszítője. Amig oda nem ér az olajnyomás kicsit csöröghet. Gondolom a 0w-s olaj javítja ha bántja a füled. Másik hogy tudtommal a bemelegítési fázisban állít a vezérlési időn talán a gyorsabb bemelegedés miatt. Illetve nem kell elfelejteni hogy atkinson ciklusú a motor. Ergo lehet hogy a hidegindításon átesett motor 1-2 percig nem jár szépen.
Egy szóval úgy jó, ahogy van. Én nem bántottam volna. Főleg úgy volt felesleges megbontani hogy nem tudod hogy mi a jó érték.
Csak a szelepfedelet szedtem le (tavaly cseréltem tömítést) és megvannak a gyári értékek.
http://kowee.eu/prius/szelephezag.jpg
A feszítő pedig elvileg nem hidraulikus hanem rendes rugós feszítős. Igaz ki nem szedtem, de a manual szerint ez van benne:
http://kowee.eu/prius/feszito.jpg
 

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #116 Dátum: 2014.01.27 20:53:44 »
A rugó előfeszítésnek van benne, indításhoz amíg nincs olajnyomás. A blokk felőli oldalon van egy lyuk az olajcsatornához. Akkor feszíti meg ha odaér a nyomás. Az ave vvt motoron teljesen ugyanez a rendszer van , sajnos volt szerencsém egyhez.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #117 Dátum: 2014.01.27 20:57:17 »
Én nem szelephézag értékre gondoltam, mert nem erről volt szó. Azt mondtad hogy megnézted hogy nincs - e megnyúlva a lánc. Ehhez kellett volna hogy milyen üzemállapotban, hol, mennyire lehet felhúzni a láncot esetleg milyen erővel. Bár ez utóbbi lehetséges hogy csak a hajtószíjaknál van. Nekem ez az infó kellene ha a láncot vizsgálnám.

kowee

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1254
  • Storage Admin
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #118 Dátum: 2014.01.27 21:05:21 »
Én nem szelephézag értékre gondoltam, mert nem erről volt szó. Azt mondtad hogy megnézted hogy nincs - e megnyúlva a lánc. Ehhez kellett volna hogy milyen üzemállapotban, hol, mennyire lehet felhúzni a láncot esetleg milyen erővel. Bár ez utóbbi lehetséges hogy csak a hajtószíjaknál van. Nekem ez az infó kellene ha a láncot vizsgálnám.
Olaj tudtommal a VVTI tárcsába megy. Az oldja ki a fix fogást olajnyomás hatására és onnantól feszít rá. De a láncfeszítő egy patron ami egy léptető fogaskerékkel állítódik utána a lánc nyúlásának függvényében.
A láncot is tudod mérni. Hidegen kell ugyanis mérni és maximum hossz van megadva 16 csapszegre amit feszített állapotban tudsz mérni.
http://kowee.eu/prius/lanc.jpg

kowee

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1254
  • Storage Admin
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #119 Dátum: 2014.01.27 21:09:41 »
VVTI tárcsa= (nem tudom mi a magyar neve, de camshaft timing gear assembly)