Néha kell egy nagyobbat fékezni!
no én aztán mostanában isteneseket fékezek vele, de az ég világon semmi nem történik.
ha nagyon kínzom picit langyos, max abszolút kéz meleg.
nem krómréteg kellene rá, csak az, hogy néha ráfogjon, hogy tisztán tartsa, mint az elsőt a legkíméletesebb vezetéskor is
Egyébként meg rosszat mondtatok a dobfékes hozzászólással, mert ez a hátsó tárcsafék is élettartamra van tervezve, mondjuk, ha így használja nem is csodálom. Hamarabb rohad majd el, mint elkopjon.
megmondom őszintén egyedül azért zavar a dolog, mert ha műszakin majd nézik előfordulhat, hogy amiatt lesz eltérés, vagy nem elég fékerő hátul mert nem tiszta a tárcsa. Persze lehet, hogy mivel a hátsó féket fixen csak és kizárólag szelepekkel működteti pl. fordulatszám eltérésből úgy szabályozza a fékerőt, hogy mindig azonos lesz a fordulatszám változás. Ergo nagy rottyon kell lennie ahhoz, hogy eltérés legyen.
Megdöbbentő egyébként a következő eset:
van ugyanis az autón elvileg 2005-től (tehát kb, amióta tolatókamerás változat van) hátsó szint érzékelő. Az ismerős szerelő azt mondta, hogy higgyem el, az egyes egyedül az automata parkolás miatt van.
Nekem, félig autógépésznek elég nehéz elhinni, hogy ilyesmi nem szól bele az első-hátsó fékerőelosztásba, mint más normális autónál, hiszen nem mindegy a terhelése a kocsinak. Ok busz rendszer lévén egy sensor jelét több cucc is használhatja, bánja fene használja az automata beparkoló is, de csak hatnia kell a fékre is. gondoltam én
No, letesztelendő ezt az állítást az összekötő rudacskáját kiakasztottam a szintérzékelő potinak és felkötöttem, mintha fixen nagy terheléssel menne.
Így is próbáltam, lényegesen jobban lassul, de a legnagyobb meglepetés, hogy a tárcsa hátul nem tisztul jobban, ergo tényleg nem szól bele a fékerő elosztásba, vagy legalábbis nem látványosan. Ezt a kreténséget!
Jó, jó hibrid rendszer, meg itt sok minden van,vagy éppen nincs a hibridség miatt, de mégis.
Természetesen leteszteltem a parkolást is, amióta átvágom a terheléssel, és láss csodát, valóban elszúrja a beparkolást. Pontatlanul mellé parkol az előzetesen beállítottnak.
Szóval lényeg a következő:
-nem lehet ennél az autónál ész nélkül az egykori információkra támaszkodni, mert lehetnek meglepetések.
-a hátsó fék működtetésébe az égvilágon semmi beleszólásunk nincs
- az előző ismeretében tudatosan kisebb fékerő lehet hátul elkerülendő a blokkolást, amit meg az ABS/ESP lekezel, ami azért a stabilitást szolgálja
- egy módon lehet a hátsó féket külön működtetni, ha a stabilitáskontrollt használva ortolós kanyarokat veszünk, mert akkor az azonos oldali hátsó fékkel korrigál
döbbenet