Szerző Téma: Prius - hibák, hibajelenségek  (Megtekintve 868653 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #30 Dátum: 2013.07.14 23:28:26 »
Egyébként mint technikai érdekesség sem volt utolsó a történet. Ugyanis ha belegondoltok a rengeteg gombhoz egyenként 2-2 vezeték kellene. Annyi madzagot meg lehetetlen a kormányra vinni. E helyet azt csinálták hogy a gomb soroknak tehát a jobb,  bal panelnek 3- 3 vezetéke van. Sorba kötött ellenállások vannak. Minden ellenállás után van egy kivezetés egy gombhoz. A vezetékre  egy refferencia feszültséget adnak. Mivel minden gomb más számú sorba kapcsolt ellenállást jelent más a feszültségesés . Ezt figyeli a vezérlő a központi kijelzőben, így tudja hogy mit nyomtunk meg. Nekem nagyon tetszik ez a megoldás. Nagyon ötletes.

zezoka

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 712
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #31 Dátum: 2013.07.15 08:29:25 »
Nekem nagyon tetszik ez a megoldás. Nagyon ötletes.
Én azt hittem simán adatbuszon kommunikál, ahoz is elég 3 max 4 vezeték! Lufinak persze külön két madzag pluszban, de az gondolom amúgy is ezen kívül van!

(Egyébként tudsz hszt szerkeszteni is ;) )
« Utoljára szerkesztve: 2013.07.15 08:31:23 írta zezoka »

Szababo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 249
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #32 Dátum: 2013.07.15 08:40:58 »
Köszi b.c. a segítséget!

Érdekes, hogy a Map gomb az mindig jól megy csak a többi szaródik el illetve a másik gomb aktiválódik, amelyiket nem is nyomom. :) Így, ahogy leírtad érthető is lehetne.

Először is megnézzük, hogy mit ***tak el Toyodáék, aztán ha reménytelen, akkor jöhet az ebay. Köszi a linkeket is.

Ez felszereltség függő? Ugyan az van az IPA + Navisnak, mint a mezeinek?
 
Asszony taposta prius:
Volvo S80 D5:

Szababo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 249
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #33 Dátum: 2013.07.15 08:51:03 »
b.c.,

le tudnád írni röviden, hogyan kell cserélni? Előre is köszi.

Üdv:
  Szabolcs
Asszony taposta prius:
Volvo S80 D5:

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #34 Dátum: 2013.07.15 10:00:17 »
Én azt hittem simán adatbuszon kommunikál, ahoz is elég 3 max 4 vezeték! Lufinak persze külön két madzag pluszban, de az gondolom amúgy is ezen kívül van!

(Egyébként tudsz hszt szerkeszteni is ;) )
szerencsére nem így van. Akkur kellene egy vezérlő egység csak a gomboknak. Akor meg a gatyánk is rámenne. Állítólag az opel vectrában a spirálban van a vezérlő. Ők még ennyire sem örülnek egy ilyen akciónak. Ez egy egyszerű frappáns és szerintem hibamenes megoldás. Mondom az én esetem elég extrém. Vártam is hogy meddig fogja bírni. Most egy műszerész kollégával próbáljuk tartaléknak megmenteni ami benne volt. Netről veszek majd flexibilis vezető ragasztót 500 ft-ért. Már szét van borítva a spirl doboza. Szépen igényesen van egyébként megcsinálva.

zezoka

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 712
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #35 Dátum: 2013.07.15 10:28:44 »
szerencsére nem így van. Akkur kellene egy vezérlő egység csak a gomboknak. Akor meg a gatyánk is rámenne. Állítólag az opel vectrában a spirálban van a vezérlő. Ők még ennyire sem örülnek egy ilyen akciónak. Ez egy egyszerű frappáns és szerintem hibamenes megoldás. Mondom az én esetem elég extrém. Vártam is hogy meddig fogja bírni. Most egy műszerész kollégával próbáljuk tartaléknak megmenteni ami benne volt. Netről veszek majd flexibilis vezető ragasztót 500 ft-ért. Már szét van borítva a spirl doboza. Szépen igényesen van egyébként megcsinálva.
Persze akkor kéne vezérlő is, de azt hittem a gombok paneljére van integrálva! De akkor ezek szerint nem! Egyel kevesebb hibalehetőség! :) Szerencsére nem tudom hogy milyen! :)

Szababo:

Itt egy leírás a szétszerelésről! Kis aksit lekötöd, kormány hátulján van két kis kupak, mindegyik alatt egy-egy csavar, azt leszeded, csavarokat kicsavarod, ekkor a légzsák kihúzható. Óvatosan széthúzod a 2 (?) légzsák csatit és a földelő vezetéket.

Persze ne rakd gyújtásra lehúzott lufival, mert egy nem magától törlődő (csak törölhető) légzsák hibád lesz, és addig nincs légzsák összerakás után sem. Persze ha a kis aksit lekötötted, akkor nem is fogod tudni gyújtásra (vagy ready-be) rakni.
« Utoljára szerkesztve: 2013.07.15 10:40:40 írta zezoka »

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #36 Dátum: 2013.07.15 10:40:41 »
Köszi b.c. a segítséget!

Érdekes, hogy a Map gomb az mindig jól megy csak a többi szaródik el illetve a másik gomb aktiválódik, amelyiket nem is nyomom. :) Így, ahogy leírtad érthető is lehetne.

Először is megnézzük, hogy mit ***tak el Toyodáék, aztán ha reménytelen, akkor jöhet az ebay. Köszi a linkeket is.

Ez felszereltség függő? Ugyan az van az IPA + Navisnak, mint a mezeinek?
 
a map az más szálon van. Az info és a kör alakú kapcsoló gombjai szünnek meg

Szababo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 249
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #37 Dátum: 2013.07.15 11:17:27 »
Köszi a segítséget. Már lent van a kormány, látjuk a spirálos cuccost. Ezt hogyan kell kiszedni?
« Utoljára szerkesztve: 2013.07.15 11:43:58 írta Szababo »
Asszony taposta prius:
Volvo S80 D5:

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #38 Dátum: 2013.07.15 17:01:39 »
3 köröm tartja
egy felül kettő alul
kézzel kipattintható

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #39 Dátum: 2013.07.15 17:07:15 »
Kiszedett állapotba semmit ne tekrj el!
A spiral kábel alatt van a kormány szöghelyzet adó
arra vigyázz, gyanítom drágább, mint a spirálkábel
Más rész ne haragudj az őszinteségért, de butaság volt szétszedni a másik alkatrész nélkül.
Az, hogy javítható-e nagyon kétséges. Mi is csak poénból álltunk neki, de már a szétszedés is kétemberes.
Forrasztani nem lehet, mert minden megolvad én ezért fogom venni a vezető ragasztót.
De egyelőre nincs meg hol van megszakadva. Általában a csatlakozók környékén  szokott megszakadni a rézszalag, ami nincs 1 mm sem.
Szóval így kétszer dolgozol.
Ráadásul ha nem jön össze és nem tudod visszarakni hiányolni fogja a légzsákot. Ha egyáltalán nem teszed bele
Az ESP sem fog működni, szóval ennek így egyből nekiesni nem sok értelme volt. Szerintem.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #40 Dátum: 2013.07.15 17:14:53 »
A spirálcucc alján lévő sárga csati kicsit trükkös.
Biztonsági csatlakozós.
Az oldalán lővő kis nyílásba egy csavarhúzót kell tenni és ahogy tolod le a csatit kireteszeli magát és szépen lejön.
Arra figyelj, ha jól csinálod akkor minden könnyen jön. Ha nem akkor nem feszegetni kell, mert azzal csak szétcseszni lehet.
Akkor rá kell jönni, hogy hogy nyílik. Japán móka, toyota origami.  ;)

Szababo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 249
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #41 Dátum: 2013.07.15 20:55:22 »
Na, ki lett szedve az alkatrész, körbe lett fényképezve és már találtam is egy bontót ahol 10 eHUF-ért nekem adják. Számba megegyeznek, így nem kell azzal sem kínlódni.

Amúgy vissza lett pakolva minden a helyére és még a gombok is működnek. Nem valószínű, hogy így is marad, de most minden frankó.

Te írtad b.c., hogy gyerekjáték (nyilván Neked), szerintem nem az (aki most lát először ilyet). Azért köszi a segítséget.

 
Asszony taposta prius:
Volvo S80 D5:

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #42 Dátum: 2013.07.16 15:17:12 »
Na, ki lett szedve az alkatrész, körbe lett fényképezve és már találtam is egy bontót ahol 10 eHUF-ért nekem adják. Számba megegyeznek, így nem kell azzal sem kínlódni.

Amúgy vissza lett pakolva minden a helyére és még a gombok is működnek. Nem valószínű, hogy így is marad, de most minden frankó.

Te írtad b.c., hogy gyerekjáték (nyilván Neked), szerintem nem az (aki most lát először ilyet). Azért köszi a segítséget.
bocs, nekem az volt. De nekem is rosszul esett, hogy egyáltalán szükség volt rá. Én is kérdeztem a bontókat akkor nem volt. Egy tapasztalattal több.
Remélem sikerrel jársz. Én arra gondoltam abból hogy neked is ez a szál halt be hogy ez valami gyártási hiba lehet. Ergo érdemes lenne a viszahívások közt nézelődni. Bár így utólag max arra számíthatunk hogy egy nagyobb akció keretében cserélik mindenkinek.

Szababo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 249
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #43 Dátum: 2013.07.17 10:57:50 »
Jaja, valószínű technológiai hibás az alkatrész. Sajnos visszahívásról nem hallottam, valószínű nem értük el a kritikus tömeget és mi már nem fogjuk gyarapítani a statisztikát. :)

Egyébként köszi még egyszer a segítséget, én bizti a mikrokapcsolokkal kezdtem volna a küzdelmet feleslegesen.

80ezer forint biztos, hogy beárnyékolta volna a kezdeti barátságunkat, de így 10 ropi meg egy kis szívás az még belefér, bár nem örülök neki.

Asszony taposta prius:
Volvo S80 D5:

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #44 Dátum: 2013.07.17 14:13:40 »
Nekem egyértelmű volt a spirálkábel.
Először közép állásban nem működött az összesen 4 gomb. Kicsit balra vagy jobbra tekerve minden jó lett.
Majd kb egy hét után már tekert állapotban sem működtek a funkciók.
Csak kontakthiba lehetett olyan helyen, ami mozog a tekerés közben. Sem a gombsor, sem a a csatlakozó nem mozog tekeréskor, csak a szalagkábel tud megszakadni azok is a csatlakozókhoz közeli helyeken.