Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Prius - hibák, hibajelenségek  (Megtekintve 446968 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22139
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
  • Autó: Toyota C-HR Hybrid 2018, Toyota Corolla E110 1,8 USDM 1998
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #2475 Dátum: 2020.07.17 19:01:20 »
Ha fék nélkül nyomom meg a POWER gombot akkor csak rádiózni lehet
Ha fékkel akkor világít a READY és P
Ekkor merüléstől függően magától beindul a motor jár 30-másodpercig és leáll ezt addig csinálja még ki nem kapcsolód vagy el nem indulok
A kérdés az volt ez az állapot árt-e valaminek akku hybrid rendszer vagy mindegy hogy áll vagy közlekedik az ember
Köszönöm a válaszokat
Egyértelműen nem árt a hibrid rendszernek. Nyilván amortizálódik a szerkezet, de pont annyira, mintha egy dieselt/benzinest ketyegtetnél ugyanilyen céllal.
Sors bona nihil aliud

fábián

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 231
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #2476 Dátum: 2020.07.20 12:55:57 »
Köszönöm
Sok mindent hallani az adalékanyagok káros hatásáról (etanol)
Használ valaki 100-s benzint érdemes mert hogy abban alig van vagy egyáltalán nincs????
Tapasztalat??

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8777
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #2477 Dátum: 2020.07.20 14:44:18 »
Köszönöm
Sok mindent hallani az adalékanyagok káros hatásáról (etanol)
Használ valaki 100-s benzint érdemes mert hogy abban alig van vagy egyáltalán nincs????
Tapasztalat??

Szia!
Valószínűleg priusos tapasztalatot kérdeztél, de leírom az enyémet, ami sajnos nem.az:
Amikor lement a benzinár a járvány miatt, megdurrantottam 100-as prémiummal a Lukoilnál. Ez volt az első alkalom, hogy változást tapasztaltam az üzemanyag miatt, ráadásul pozitívat: jobban megy a motor alacsony és magas fordulatszámnál is, és csökkent a fogyasztás, bár utóbbit még tesztelem.
Azért is vettem ilyet, mert ugyan az ár lement a lélektani küszöböm alá, de fontos volt, hogy a kevés használat miatt ne legyen gond a benzin miatt. Ebben ugyanis ETBE van tudtommal, amivel E5 szintre keverték, és jóval kevésbé hajlamos a víz megkötésére.
Nekem nagyon tetszik, és ha a fogyasztás valóban csökken, akkor kiszámolom, megéri-e ezt tankolni, és ha igen, akkor ezt fogom. A kerti gépekbe mindenesetre ez megy már.

fábián

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 231
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #2478 Dátum: 2020.07.20 15:48:31 »
Köszönöm ez is valami gondolom egy hibridnél is hasonló a szitu bar ott a fogyasztás így is jó

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8777
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #2479 Dátum: 2020.07.20 17:24:56 »
Az üzemanyagokról egy nagyon jó összefoglaló van itt.

fábián

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 231
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #2480 Dátum: 2020.07.21 12:21:00 »
Köszi

tipesz

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
  • Autó: Prius gen 2, gen 3, P126
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #2481 Dátum: 2020.07.28 22:36:06 »
Sziasztok!  Techstream kérdésem lenne. Vacakol az akksim. A múltkor csavarokat tisztogattam és végigmértem a cellákat. 8,1V körül volt a feszültségük. A Techstream kettesével méri tehát 16,2 körül kellene lennie, de valójában 14,2 körüli értéket mutat. Miért lehet? A másik hogy színezi sárga és szürkére az értékeket  de  vajon mi szerint. Nálam a V08 amelyiknek 1,5V-tal kisebb a feszültsége de nincs kiemelve színnel.

jalot

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
  • Autó: p3
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #2482 Dátum: 2020.07.29 18:49:19 »
Mennyi a futott km a járgányban?
És mikor volt hajtóműolaj cserélve?
Helló sziasztok.Nekem is van egy ugyanilyen hibám a prius3 ason fóleg ha lemerül az aksi és beindul a motor tölteni a végén elkezd rángatni csúnyán.De most volt benne cserélve minden folyadék.Szóval nem tudom mi lehet?Valami tipp esetleg?

jalot

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
  • Autó: p3
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #2483 Dátum: 2020.07.29 19:06:04 »
Pedig az EGR szelep is ki lett tisztítva meg a gyertya csere és váltó,motor olaj csere is meg volt.még is rángat.

KeriL

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 83
  • Autó: Toyota Prius 1.8 HSD '12, Nissan Leaf '12
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #2484 Dátum: 2020.08.13 12:16:33 »
Köszönöm
Sok mindent hallani az adalékanyagok káros hatásáról (etanol)
Használ valaki 100-s benzint érdemes mert hogy abban alig van vagy egyáltalán nincs????
Tapasztalat??

Priusnak mindegy. Nem okoz semmi problémát neki az etanolos benzin.
Ha hosszú időre lerakod, és aggódós vagy, akkor tegyél bele 100-asat, hogy a tank ne rozsdásodjon. (már ha nem műanyag eleve, ezt nem tudom)

Nekem a karburátoros gépeimbe muszáj ilyet tenni, mert 1 hónap alatt szétcseszi a réz alkatrészeket, meg a kétütemű bekevert olajat is kicsapja, és megromlik.
Régi láncfűrészben a membránokat is tönkretette 2 hét alatt. Új láncfűrésznél nincs ilyen gond, az bírja.

Az etanol amúgy önmagában nem káros egy motornak. Sőt. Jobb kompresszió tűrése van, lassabb égés, jobb égést biztosít. Versenyre 30%-ra is kevertük az etanolt a benzinhez, mert finomabban kezelhető tőle a motor, meg szebben, magasabb fordulaton pörög, nagyobb teljesítményt tudtunk elérni vele. Persze a fogyasztás is nagyobb lett mert nagyobb fúvókát is lehetett rakni mellé.

Illetve amit előttem írtak a 100-as benzinről. Hát Priusal én nem vettem észre semmit, mivel tökéletesen az elektronika szabályozza a leadott nyomatékot, de a 100-as benzin "kövérebb" benzin. Azaz mennyiségre kevesebb is elég ugyan ahhoz a levegő mennyiséghez.
Karburátoros gépeimen után kellett állítani mert túl dúsult a 100-astól.
Tehát elhiszem ha kevesebbet fogyaszt ebből a Prius, de teljesítménybe nem hiszem hogy bele tud szólni.
Van egy pár éves sportmotorom, az E10-el és 100-as benzinnel is ugyan úgy megy.

« Utoljára szerkesztve: 2020.08.13 12:21:11 írta KeriL »

KeriL

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 83
  • Autó: Toyota Prius 1.8 HSD '12, Nissan Leaf '12
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #2485 Dátum: 2020.08.13 12:32:46 »
Pedig az EGR szelep is ki lett tisztítva meg a gyertya csere és váltó,motor olaj csere is meg volt.még is rángat.

EGR port is tisztítva volt? A szelep az szinte mindegy. Persze nem árt neki ha kipucolod, de a hengerekhez vezető csövek is eldugulnak.
Nekem is ez volt. 3 távolabbi henger járata eldugult (150ezernél) és amikor nyitott az EGR szelep, akkor a 4 henger gázmennyiségét megkapta az első, így nem túl meglepő módon belefulladt.
Nekem feldobott kimaradó gyújtás hibakódot is néha.
Húzd le az EGR csatlakozót, akkor nem tud kinyitni a szelep. Ha elmúlik a rángatás, akkor ez a probléma amit mondtam.
Ha nem múlik el akkor van némi esély rá hogy hengerfejes, de az a hűtővízben megjelenő koszolódásból, a hideg motornál levett olajsapkán lévő fehér trutyiból, meg a lassan fogyó hűtővízből lehet következtetni.

Illetve párásabb időben a szívócsonkban lecsapódik a víz, és amíg be nem melegszik a motor okozhat ilyen rángatást de elég ritkán szokott előfordulni hogy ehhez minden összejöjjön.

A jó hír hogy nekem is pont most kezdte el ezt csinálni, úgyhogy lehetséges hogy az időjárás tehet róla, és nem egyszerre lett mindkettőnknek hengerfejes.  ::)

Ja, az EGR csatlakozót csak akkor húzd le ha tudod törölni a hibakódot.
« Utoljára szerkesztve: 2020.08.13 12:47:10 írta KeriL »

KeriL

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 83
  • Autó: Toyota Prius 1.8 HSD '12, Nissan Leaf '12
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #2486 Dátum: 2020.08.13 20:47:36 »
Szóval Prius hengerfej.
Nekem jó eséllyel most ez lesz a problémám.

Mennyire jellemző hiba ez? Sajnos volt egy elektromos vízpumpa hibám. Alpokban meg párszor megforrt a víz, mire rájöttem mi a gond.
Azóta vagy 60ezer km belement probléma nélkül a kocsiba, de adhatott a tömítésnek a melegedés.

Van valami bevált hengerfej tömítés márka?
Holnap megveszem aztán hétvégén kicserélem.




jalot

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
  • Autó: p3
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #2487 Dátum: 2020.08.13 21:02:03 »
Hello Én csak a 100 as benzinhez tudok szólni. katalizátor állandóan bejelzett be tettem a 100 ast mentem vele 600 km ert és addig nem jött vissza a hibakód.mondjuk utánna a 95 ös től rögtön vissza jött. szóval érdekes.

jalot

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
  • Autó: p3
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #2488 Dátum: 2020.08.13 21:11:50 »
Nekem a hutok kozott is kitakaritottak .
akkor nem lessz hengerfejes.

KeriL

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 83
  • Autó: Toyota Prius 1.8 HSD '12, Nissan Leaf '12
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #2489 Dátum: 2020.08.14 16:45:08 »
Nekem a hutok kozott is kitakaritottak .
akkor nem lessz hengerfejes.

Nem a hűtőrendszer takarításán múlik a hengerfejesség.
Mint mondtam jellemzően a hűtővíz keringető szivattyú szokott meghibásodni. Ha nem kering a víz, akkor meg hiába hatékony a hűtő.
Jellemző amúgy az is hogy annyira nem melegszik fel a motor, hogy még így hibás keringetővel is az Alpok emelkedőjéig kellett mennem, hogy túlmelegedjen a víz.

Más helyen utána jártam már. A vízfogyás és darabos motor járás tipikus jele a hengerfejes Priusnak. Ha ilyenkor még hajtják, szárazon, akkor elreped a hengerfej.
Ha leállítják azonnal és nem erőltetik, akkor van rá esély hogy semmi baja a hengerfejnek, csak egy hengerfej tömítést kell cserélni szakszerűen.