Szerző Téma: Prius - hibák, hibajelenségek  (Megtekintve 874721 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

Lacisoma

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 17
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #2265 Dátum: 2018.11.01 13:00:30 »
Sziasztok!

Ma reggel kicseréltem a légszűrőt és a pollenszűrőt, majd beindítottam az autót, hogy megyek egy kis kört és egy perc múlva sípolás nagy piros felkiáltójel sárga motor jel és amonitoron a piros akku jel jelent meg. Épp, hogy haza tudtam gurulni. Beindul, mutatja, hogy visszatölt, de 10 másodperc után leáll. A nagyakku már lilában van.
Ötlet?

Kieg.  Levettem a kisakku saruját, van mit pucolni rajta. Visszatettem, beindult a hibák jelek kitörlődtek, de pár másodperc után megint ua. minden. Most töltöm az akkut, remélem csak a kisakku baja lesz...
« Utoljára szerkesztve: 2018.11.01 13:32:23 írta Lacisoma »

Lacisoma

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 17
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #2266 Dátum: 2018.11.01 14:21:43 »
Akku töltőn, beindít és uaz a jelenség...

treslunas

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 31
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #2267 Dátum: 2018.11.01 14:34:31 »
Tisztelt Car-társak.Kerékcsere közben észrevettem,hogy az első teleszkóp gumiharangja szakadt .A Bárdinál nem találok konkrét darabot,csak méret szerinti mintákat.Valaki cserélte márt és emlékszik a méretre,esetleg a vásárlás helyére?További szép napot.

treslunas

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 31
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #2268 Dátum: 2018.11.01 14:36:06 »
Az autó P3.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #2269 Dátum: 2018.11.01 15:18:48 »
Szia!

Így elég kevés infót látok a kocsidról a pontos kereséshez.
Azért rákerestem 2014-es 1.8 hibridre.
Ilyesmi lehet?

Ha megadsz gyári cikkszámot, illetve pontos adatokat, akkor tudok finomítani rajta.
Ez egyébként 13300 listaáron a Szakálnál, de 8 alatt van kedvezménnyel. Kayaba.

treslunas

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 31
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #2270 Dátum: 2018.11.01 15:31:51 »
Szia! Köszönöm a gyors választ.Mivel ki nem szedtem,cikk számot nem tudok mondani,de gumi harang alakja a futómű felől így néz ki.

Lacisoma

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 17
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #2271 Dátum: 2018.11.01 15:32:28 »
Sziasztok!

Ma reggel kicseréltem a légszűrőt és a pollenszűrőt, majd beindítottam az autót, hogy megyek egy kis kört és egy perc múlva sípolás nagy piros felkiáltójel sárga motor jel és amonitoron a piros akku jel jelent meg. Épp, hogy haza tudtam gurulni. Beindul, mutatja, hogy visszatölt, de 10 másodperc után leáll. A nagyakku már lilában van.
Ötlet?

Kieg.  Levettem a kisakku saruját, van mit pucolni rajta. Visszatettem, beindult a hibák jelek kitörlődtek, de pár másodperc után megint ua. minden. Most töltöm az akkut, remélem csak a kisakku baja lesz...





Már be sem indul...

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #2272 Dátum: 2018.11.01 15:34:07 »
Szia! Köszönöm a gyors választ.Mivel ki nem szedtem,cikk számot nem tudok mondani,de gumi harang alakja a futómű felől így néz ki.
Nem is kell. toyodiy.com-on alvázszám alapján szerintem ki tudod keresni.

Lacisoma

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 17
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #2273 Dátum: 2018.11.01 21:44:24 »




Már be sem indul...

Ki lettek olvasva a hibakódok.

Lacisoma

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 17
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #2274 Dátum: 2018.11.02 13:44:59 »
Ki lettek olvasva a hibakódok.


Elküldtem a kiolvasást egy szakemberhez, a hybrid akku okozta az összes bajt, ( klíma szenzor, üzemanyag szívattyú). Hétfőn ráteszik a toyotánál gépre, hogy hány és melyik cella lett rossz. A rosszakat cseréltetem, remélem utána jó lesz.

Lacisoma

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 17
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #2275 Dátum: 2018.11.06 10:10:24 »

Elküldtem a kiolvasást egy szakemberhez, a hybrid akku okozta az összes bajt, ( klíma szenzor, üzemanyag szívattyú). Hétfőn ráteszik a toyotánál gépre, hogy hány és melyik cella lett rossz. A rosszakat cseréltetem, remélem utána jó lesz.

A gép kimutatta, hogy 8 db. akkucella rossz. Most járatják az autót, hogy egy kicsit feltöltsön a hybrid akku, aztán újra ellenörzik.

Közben szereztem két rossz akkucellát, amit otthon modell töltővel elkezdtem ellenőrizni. Kisütöttem, majd feltöltöttem. Katasztrofális volt, bele ment kemény 400 milliamprer a 6500 helyett. Majd rákapcsoltam egy 3 fázisból álló regenerállásra és felvett az akku 4200 milliampert.  73% -a sikerült a cellát felhoznom. Most csinálok még egy regenerálást, meglátom , hogy javul-e.
Szerinte magában a hybrid rendszerben van balanszírozó töltés. Csak az a 28 cellát próbálja balanszírozni. A probléma szerintem abban lehet , hogy 1 cellán belül is van 6db, 1.2 voltos cella, na ez az amit már a rendszer nem tud kezelni. Szerintem ha egyenkén kiszedjük a 28 cellát, és azt egyenként regeneráljuk, akár jó is lehet az akkupakk. Szerintem így csinálják a felújítók is. Nem értek az elektronikához, csak egy hobbi modellező vagyok.

Várom a véleményeket a hozzáértőktől.

Lacisoma

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 17
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #2276 Dátum: 2018.11.06 11:00:08 »
Most volt bent nálam a szerelőm, a priussal jött. Szépen tölt, tökéletesen működik.... Hm.... Lehet a kisakku csatija volt koszos??  D.u. Megint ráteszi a hybrides szerelő a gépet, hogy most mit mutatnak a cellák.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #2277 Dátum: 2018.11.06 16:19:10 »
A gép kimutatta, hogy 8 db. akkucella rossz. Most járatják az autót, hogy egy kicsit feltöltsön a hybrid akku, aztán újra ellenörzik.

Közben szereztem két rossz akkucellát, amit otthon modell töltővel elkezdtem ellenőrizni. Kisütöttem, majd feltöltöttem. Katasztrofális volt, bele ment kemény 400 milliamprer a 6500 helyett. Majd rákapcsoltam egy 3 fázisból álló regenerállásra és felvett az akku 4200 milliampert.  73% -a sikerült a cellát felhoznom. Most csinálok még egy regenerálást, meglátom , hogy javul-e.
Szerinte magában a hybrid rendszerben van balanszírozó töltés. Csak az a 28 cellát próbálja balanszírozni. A probléma szerintem abban lehet , hogy 1 cellán belül is van 6db, 1.2 voltos cella, na ez az amit már a rendszer nem tud kezelni. Szerintem ha egyenkén kiszedjük a 28 cellát, és azt egyenként regeneráljuk, akár jó is lehet az akkupakk. Szerintem így csinálják a felújítók is. Nem értek az elektronikához, csak egy hobbi modellező vagyok.

Várom a véleményeket a hozzáértőktől.

Amit Te cellának hívsz, az a modul, ebből van 28 db. Minden modul 6 cellából áll. A gyakorlat az, hogy modulokat cserélünk és az újabbat előtte feltöltjük a szomszédos modulok szintjére.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Lacisoma

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 17
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #2278 Dátum: 2018.11.07 09:17:57 »
Amit Te cellának hívsz, az a modul, ebből van 28 db. Minden modul 6 cellából áll. A gyakorlat az, hogy modulokat cserélünk és az újabbat előtte feltöltjük a szomszédos modulok szintjére.

Köszönöm. Most már ezt is tudom, mármint, hogy modulnak hívják.
Reggel hivott aszerelő, kimérték és semmi baja a moduloknak. Este el is hozom a kocsit. Valószínű a kisakku okozhatta a problémát.

Visszatérve a modul otthoni regenerálására, nem sikerült. Valamit elcseszett a töltő, vagy túlmerítette, vagy túltöltötte, mert enyhén felpuposodott a modul.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #2279 Dátum: 2018.11.07 19:03:04 »
Köszönöm. Most már ezt is tudom, mármint, hogy modulnak hívják.
Reggel hivott aszerelő, kimérték és semmi baja a moduloknak. Este el is hozom a kocsit. Valószínű a kisakku okozhatta a problémát.

Visszatérve a modul otthoni regenerálására, nem sikerült. Valamit elcseszett a töltő, vagy túlmerítette, vagy túltöltötte, mert enyhén felpuposodott a modul.

WOW!   Túl nagy volt a töltőáram és sokáig.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.