Szerző Téma: Prius - hibák, hibajelenségek  (Megtekintve 868616 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

reho

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 310
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #2130 Dátum: 2018.04.03 12:23:54 »
Sziasztok!

Toyota Prius 2 van és a nyári gumicsere előtt vagyok, a kocsi gyárilag 195/55-R16-os gumik vannak ezek viszont jóval drágábbak mint a 205/55-R16-os gumik. Valakinek van e tapasztalata, hogy a 205/55-R16-os gumit fel lehet e tenni és nem okoz problémát, nem ér bele semmibe (még akkor sem ha 5 fő utazik a kocsiba + csomagok)???:eek:
Nekem ilyen volt a P2-esen a téli gumim. Gond nélkül ment.

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #2131 Dátum: 2018.04.03 12:45:48 »
Sziasztok!

Toyota Prius 2 van és a nyári gumicsere előtt vagyok, a kocsi gyárilag 195/55-R16-os gumik vannak ezek viszont jóval drágábbak mint a 205/55-R16-os gumik. Valakinek van e tapasztalata, hogy a 205/55-R16-os gumit fel lehet e tenni és nem okoz problémát, nem ér bele semmibe (még akkor sem ha 5 fő utazik a kocsiba + csomagok)???:eek:

Ez alapján simán eldöntheted magad is! (kisebb lesz az átmérő, tűrésen belül van!, szerinted?)
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

SomogyiRicsko

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #2132 Dátum: 2018.04.04 10:57:56 »
Értem hogy olcsóbb, de nem váltóméret (bár olyan nagy eltérés nincsen) :hmmmm:

Én is pont ezért kérdeztem mert nem váltóméret, de mégis a megengedett 2,5 % (1,77%) tartományon belül van, az ára között azért 4-5 e FT a különbség van márkától függően, azért az már megfontolandó!?


SomogyiRicsko

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #2133 Dátum: 2018.04.04 10:59:18 »
Köszönöm szépen a gyors válaszokat!!!

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #2134 Dátum: 2018.04.04 18:48:48 »
3% alatt "váltóméretnek" minősül, fel lehet tenni.  Nyilván, minél kevesebb  annál jobb, ha egál az az igazi.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Lacisoma

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 17
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #2135 Dátum: 2018.04.07 17:54:06 »
Üdvözlet.

2007-es jbl fejegység.  Eddig jól működtek a gombok. Ma vettem észre, hogy a fejegységen lévő nyomógombok nem működnek, sem a pwr, sem a am-fm, csak a két tekerő gomb. A lemezt sem adja ki. Ha a kormányról vezérlem, akkor onnan rendesen működik. Valaki találkozott ilyesmivel? Esetleg én állítottam el valamit. ( 1-hete vettük az autót.)
Válaszokat előre is köszönöm!

agabor

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 375
  • Prius 3 2010
    • Blog lenne, ha írnám
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #2136 Dátum: 2018.04.16 15:15:47 »
Sziasztok,

2009-2010 körüli P3-ban az első ülések fölött lévő plafonlámpák billenőkapcsolós búrájával más is szív?

Nálam már mindkettő kiesett egyszer. A tengelynél, ahol elfordul, gyenge a búra műanyagpöcke és eltörik. Ezt anno barkácsmódszerekkel egész jól megoldottam: vágtam a pöcök mögé egy apró darab műanyagot (kb. 1mm * 5-6mm) és pillanatragasztóval összefogtam őket. Legalább 1-2 évet kibírt így, most viszont megint kiesett.

Kíváncsi vagyok, hogy másnak ezzel mi a tapasztalata. Persze a lámpa maga búra nélkül is használható, de ronda. A Toyotát még nem hívtam föl, hogy mennyiért lehet kapni újat, de sejtem, hogy nem lesz túl olcsó. Egyelőre utángyártottnak se néztem utána.

agabor

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 375
  • Prius 3 2010
    • Blog lenne, ha írnám
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #2137 Dátum: 2018.04.16 16:11:18 »
2009-2010 körüli P3-ban az első ülések fölött lévő plafonlámpák billenőkapcsolós búrájával más is szív?

Nem akarok spammelni, de hátha másnak is jól jön: közben megkérdeztem a Toyotát, kicsit több, mint 100k-ért cserélik az egész első plafonlámpamodult - köszi, ahhoz valahogy nincs kedvem. :D

Viszont Priuschaten találtam még egy lehetséges cikkszámot is: https://priuschat.com/threads/where-to-buy-cover-for-interior-light-dome.111465/

Az érdekes az, hogy rákeresve elég sok találat följön, találtam olyat, ahol 8-10 USD-ért lehet rendelni. Fura, hogy Európában (egyelőre) nem találtam ilyet.

KeriL

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 83
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #2138 Dátum: 2018.04.29 14:01:07 »
Sziasztok,

2009-2010 körüli P3-ban az első ülések fölött lévő plafonlámpák billenőkapcsolós búrájával más is szív?

Nálam már mindkettő kiesett egyszer. A tengelynél, ahol elfordul, gyenge a búra műanyagpöcke és eltörik. Ezt anno barkácsmódszerekkel egész jól megoldottam: vágtam a pöcök mögé egy apró darab műanyagot (kb. 1mm * 5-6mm) és pillanatragasztóval összefogtam őket. Legalább 1-2 évet kibírt így, most viszont megint kiesett.

Kíváncsi vagyok, hogy másnak ezzel mi a tapasztalata. Persze a lámpa maga búra nélkül is használható, de ronda. A Toyotát még nem hívtam föl, hogy mennyiért lehet kapni újat, de sejtem, hogy nem lesz túl olcsó. Egyelőre utángyártottnak se néztem utána.

Amikor vettem nekem is el volt törve, vissza volt ügyeskedve, hogy eladásra jól nézzen ki.
Ez valami PMMA nevű műanyag. Aceton oldja, szóval a törött indexbúrából vágtam ki darabokat, azzal újra szobrászkodtam, meg forrasztó pákával beformáztam. A külső felületre kell vigyázni, de belül is egész jól néz ki. Azóta nem volt bajom vele.
E-bayen érdemes nézelődni. Nincs mindig minden, de USA-ból gyakran még postaköltséggel is olcsóbbak néha, ráadásul gyári alkatrészek, illetve német bontókból is vannak jó dolgok.

Illetve az Üllői úton van egy Autólámpabolt. AZ eredeti ott sem sokkal olcsóbb, de sok mindenből van utángyártott az durván olcsóbb. Szerintem ez a búra amúgy több Toyotában is lehet, úgyhogy nem reménytelen.
« Utoljára szerkesztve: 2018.04.29 14:05:17 írta KeriL »

KeriL

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 83
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #2139 Dátum: 2018.04.29 14:19:22 »

Elkezdett rángatni a benzinmotor. Kb. mintha csak 3 henger menne. 1200-1800-as fordulat között csinálja, vagyis pont a gazdaságos üzemű haladásnál, szóval bosszantó.
Időjárástól nem függ, de eleinte ritkán jött elő, később egyre gyakrabban.
Amúgy könnyen indul, semmi problémázás, húz ahogy kell, fogyasztás tökéletes.
Hibajelzés mostanáig semmi. Se ODB-n se műszerfalon.
Most autópályán már elég keményen és stabilan produkálta a 3 hengeres járást az említett fordulatszám tartományban.
Ekkor végre kiírt egy hibakódot, hogy gyújtás kimaradás a 4. hengernél.

Ahogy kutakodtam a hibalehetőségek után, felmerült az EGR rendszer tisztítása, de a képcsatolmányok 2 évesek és nem tudtam megnézni mit is kell pontosan kipucolni. Azt írták hogy a hengerenkénti EGR csövek tudnak eldugulni.
Ez amerikaiul az "intake air manifold" ? ezt kell kipucolni?
YT-n sem találtam értelmes videót. Egyik csak az összekötő csövet pucolja meg, ami amúgy teljesen átjárható, tehát tuti nem az a hiba.
A másik meg az EGR hűtőt is kibányássza, bár ebből nem sok látszik, csak hogy szétaprítja a motorteret.
Nem a szelepet kéne megpucolni elsősorban? Az szokott elromlani, nem?

Másik lehetőség a gyertya, vagy trafó hiba. Ezeket is beszereztem újakat, bár gyertya az előző olajcserénél volt cserélve, hézagok ellenőrizve, szabályos nyomatékra lehúzva. Bár trafó hibának magasabb fordulaton is elő kéne jönnie nem?

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #2140 Dátum: 2018.04.29 23:21:07 »
Gyújtástrafó? A vizsgálatára(lehúzgálás hengerenként) nincs ötletem, rá lehet venni egy hibridet arra, hogy szervizcélból álló helyzetben járassa a motort?

agabor

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 375
  • Prius 3 2010
    • Blog lenne, ha írnám
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #2141 Dátum: 2018.04.30 15:16:22 »
Amikor vettem nekem is el volt törve, vissza volt ügyeskedve, hogy eladásra jól nézzen ki.
...
búra amúgy több Toyotában is lehet, úgyhogy nem reménytelen.

Köszönöm a tippeket.

KeriL

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 83
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #2142 Dátum: 2018.04.30 21:23:38 »
Gyújtástrafó? A vizsgálatára(lehúzgálás hengerenként) nincs ötletem, rá lehet venni egy hibridet arra, hogy szervizcélból álló helyzetben járassa a motort?

Az is egy lehetőség, de azt írtam hogy már beszereztem és cserélem.
Az igazi kérdés az EGR rendszer tisztításának mikéntje volt, különösen a hengerenkénti leágazások hol léte érdekelne.

Lehúzogatni a hengerenkénti trafókat nem érdemes járó motornál, mert az akár a gyújtás elektronika vagy trafó meghibásodását is okozhatja.
Kisebb probléma, hogy esetleg jól megcsap a ~40ezer Voltos feszültség  :devil: persze ez nem halálos, de nem is kellemes élmény...volt már benne részem.
Amúgy persze be lehet indítani a Prius motorját is. Vagy csak simán rálépsz a gázra, akkor is beindul és üresen pörög, vagy van diagnosztikai üzemmódja, akkor addig jár a motor amíg ki nem kapcsolod.

No meg igazából felesleges is lehúzogatni. Erre való az ODB2 diagnosztikai csatlakozó. Szépen kiírta hogy a 4. hengernél van kimaradás, csak sajnos ebből nem tudom még mindig mi lehet a hiba okozója....persze ez az én dilim hogy szeretem tudni az okot, nem elég nekem hogy addig cserélgetem az alkatrészeket, amíg jó nem lesz.
« Utoljára szerkesztve: 2018.04.30 21:26:17 írta KeriL »

KeriL

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 83
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #2143 Dátum: 2018.05.02 04:47:17 »
Na, kezdésnek kicseréltem a gyújtótrafót.
Ha már ott jártam a többi gyertyát is kiszedtem és ellenőriztem.
A 4-es henger enyhén kormos volt, látszott rajta a tökéletlen égés. Lepucoltam és visszaraktam egy másik hengerbe, meg cseréltem a trafóját.
Szóval ha átmegy a hiba másik hengerre akkor a gyertya volt rossz, ha megjavul akkor a trafó.
Sajnos továbbra is kihagy de nem tudom melyik, mert hibakódot már nem ír, de mivel a többi gyertya olyan mintha most vettem volna ki a dobozból a hibakódot a kormosodás számlájára írtam, és úgy vettem hogy nem a gyújtás a probléma.

Szóval nekiestem és kibeleztem az EGR rendszert a kipufogótól a szívó szelepig.
Na itt azért voltak nagy csodák. A szívócsonkon lévő hengerenkénti EGR járatok totálisan átjárhatatlanok voltak a lerakódástól, az első 3 hengerben, csak a 4. volt nyitva. Feltételezem a 4. henger kapta meg az összes kipufogógázt, és ezért volt bizonytalan a járása. Nem tudom milyen tartományban dolgozik az EGR, de ha tippelhetek akkor 1000-és 2000-es fordulatnál fejti ki  hatását, mert itt rángatott a motor.
Kipucolni nem volt nehéz. Lehet kapni EGR tisztító spray-t az állítólag nagyon szépen kimossa a lerakódást...de nekem nem volt ilyen, mert a munka ünnepén minden zárva, szóval kiderült, hogy a féktárcsa tisztító is jól viszi, ha besegítek csavarhúzóval óvatosan, ronggyal, nagy nyomású mosóval, sűrített levegővel. Így maradéktalanul sikerült eltávolítani. Amúgy ilyen laza porló vakolat volt az állaga, szóval nem az a kemény olajos koksz mint amire számítottam.
Ezért az a módszer amikor csak befújja a szívónyílásba, enyhén felesleges. Sajnos szét kell bontani hozzá mindent, másként nem férni hozzá, és kívülről hiába is fújkálja bármivel.
Az EGR szelep-szívócsonk közötti cső felére be volt szűkülve, de nem hiszem hogy ez okozta a gondot.
EGR szelep is eltűnt a korom alatt.
EGR hűtő már nem volt annyira vészes, de annak is jót tett a brigéciol és nagynyomású mosó.

Mondjuk aki nincs otthon a millió vezeték és csövezés terén annak nem ajánlom hogy szétszedje, nekem nem okozott gondot átlátni a rendszert, és igazából mindennek logikusan megvan a helye, nem lehet rosszul összerakni, ha felhasználsz minden kiszerelt alkatrészt  ::) A szívás inkább ott van, hogy nagyon kicsi a hely és minden egyes csavarért és csőbilincsért meg kellet küzdeni szét és összerakásnál is. Kezemet jól szét is vertem meg karistoltam a bilincsek élein. Egy zsák gumikesztyű elfogyott. Alapvetően logikusan van kitalálva és könnyű szerelni...ha a motor egy állványon van, kiszerelve a kaszniból  :D
10-es 12-es kulcsok  kellenek töménytelen változatban. Csillag-villás, kis racsnis 2 féle hosszabbítóval, nagy crova, csőkulcs,  meg valami torx kulcs is a tőcsavarokhoz.

EGR rendszert már összeraktam, de kipróbálni nem tudtam, mert rám sötétedett. Nagyon remélem hogy ez volt a baja, mert ennyi elég volt a hobbi szerelésből  :D

Mittu21

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 19
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #2144 Dátum: 2018.05.02 06:11:43 »
Na, kezdésnek kicseréltem a gyújtótrafót.
Ha már ott jártam a többi gyertyát is kiszedtem és ellenőriztem.
A 4-es henger enyhén kormos volt, látszott rajta a tökéletlen égés. Lepucoltam és visszaraktam egy másik hengerbe, meg cseréltem a trafóját.
Szóval ha átmegy a hiba másik hengerre akkor a gyertya volt rossz, ha megjavul akkor a trafó.
Sajnos továbbra is kihagy de nem tudom melyik, mert hibakódot már nem ír, de mivel a többi gyertya olyan mintha most vettem volna ki a dobozból a hibakódot a kormosodás számlájára írtam, és úgy vettem hogy nem a gyújtás a probléma.

Szóval nekiestem és kibeleztem az EGR rendszert a kipufogótól a szívó szelepig.
Na itt azért voltak nagy csodák. A szívócsonkon lévő hengerenkénti EGR járatok totálisan átjárhatatlanok voltak a lerakódástól, az első 3 hengerben, csak a 4. volt nyitva. Feltételezem a 4. henger kapta meg az összes kipufogógázt, és ezért volt bizonytalan a járása. Nem tudom milyen tartományban dolgozik az EGR, de ha tippelhetek akkor 1000-és 2000-es fordulatnál fejti ki  hatását, mert itt rángatott a motor.
Kipucolni nem volt nehéz. Lehet kapni EGR tisztító spray-t az állítólag nagyon szépen kimossa a lerakódást...de nekem nem volt ilyen, mert a munka ünnepén minden zárva, szóval kiderült, hogy a féktárcsa tisztító is jól viszi, ha besegítek csavarhúzóval óvatosan, ronggyal, nagy nyomású mosóval, sűrített levegővel. Így maradéktalanul sikerült eltávolítani. Amúgy ilyen laza porló vakolat volt az állaga, szóval nem az a kemény olajos koksz mint amire számítottam.
Ezért az a módszer amikor csak befújja a szívónyílásba, enyhén felesleges. Sajnos szét kell bontani hozzá mindent, másként nem férni hozzá, és kívülről hiába is fújkálja bármivel.
Az EGR szelep-szívócsonk közötti cső felére be volt szűkülve, de nem hiszem hogy ez okozta a gondot.
EGR szelep is eltűnt a korom alatt.
EGR hűtő már nem volt annyira vészes, de annak is jót tett a brigéciol és nagynyomású mosó.

Mondjuk aki nincs otthon a millió vezeték és csövezés terén annak nem ajánlom hogy szétszedje, nekem nem okozott gondot átlátni a rendszert, és igazából mindennek logikusan megvan a helye, nem lehet rosszul összerakni, ha felhasználsz minden kiszerelt alkatrészt  ::) A szívás inkább ott van, hogy nagyon kicsi a hely és minden egyes csavarért és csőbilincsért meg kellet küzdeni szét és összerakásnál is. Kezemet jól szét is vertem meg karistoltam a bilincsek élein. Egy zsák gumikesztyű elfogyott. Alapvetően logikusan van kitalálva és könnyű szerelni...ha a motor egy állványon van, kiszerelve a kaszniból  :D
10-es 12-es kulcsok  kellenek töménytelen változatban. Csillag-villás, kis racsnis 2 féle hosszabbítóval, nagy crova, csőkulcs,  meg valami torx kulcs is a tőcsavarokhoz.

EGR rendszert már összeraktam, de kipróbálni nem tudtam, mert rám sötétedett. Nagyon remélem hogy ez volt a baja, mert ennyi elég volt a hobbi szerelésből  :D
Szuper a leírásod, várjuk az eredményt :)

Tapatalkkal küldve az én Thor E eszközömről