Szerző Téma: Prius - hibák, hibajelenségek  (Megtekintve 877929 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

dBalint89

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1965 Dátum: 2017.11.12 18:23:35 »
Sziasztok!
Szeretném kérni a segítségeteket, mert totálisan fogalmatlan vagyok a Prius ill. hibrid autók világában.
A páromnak van egy 2001-es évjáratú Prius-a, amelynél a következő képeken látható hibát dobta ki a fedélzeti kijelző. Sajnos nem sokat mond, mert nem ír hibakódot, vagy valami egyértelműbbet.
Ettől függetlenül valószínűleg az akkumulatorral lesz a probléma, ugyanis az utóbbi időben párom keveset járt az autóval, ill. Az utolsó használat óta pedig már eltelt akár 2-3 hét is. Nem is. Sodálkoztam, hogy a kocsi hátuljában levő kis akksit tölteni kellett. Amikor visszahelyeztem a 12 órát töltött kis akksit, akkor gyors elindítottam és járattam 5 percet. Nem is volt semmi gond.
Ezt követő héten viszont használtuk volna az autót, de ahogy D be raktuk, alig reagált a gázadásra, s konkrétan 1-2km/h-val tudott csak gurulni, ill. Kidobta a képen látható üzeneteket. Valaki tudja, mi lehet a baja, ill. Hova lenne érdemes elvinni.(már ha ikyen állapotban el lehet)



Annyit még kipróbáltam, hogy ha leveszem az akksi sarut, majd vissza, akkor elfelejtette a hibát, de sajnos ugyanúgy visszajön 4perc után. Valaki találkozott hasonlóval? Tipp/tanács/javaslat?

Előre is köszönjük a segítségeteket!

reho

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 310
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1966 Dátum: 2017.11.13 08:35:18 »
Sziasztok!
Szeretném kérni a segítségeteket, mert totálisan fogalmatlan vagyok a Prius ill. hibrid autók világában.
A páromnak van egy 2001-es évjáratú Prius-a, amelynél a következő képeken látható hibát dobta ki a fedélzeti kijelző. Sajnos nem sokat mond, mert nem ír hibakódot, vagy valami egyértelműbbet.
Ettől függetlenül valószínűleg az akkumulatorral lesz a probléma, ugyanis az utóbbi időben párom keveset járt az autóval, ill. Az utolsó használat óta pedig már eltelt akár 2-3 hét is. Nem is. Sodálkoztam, hogy a kocsi hátuljában levő kis akksit tölteni kellett. Amikor visszahelyeztem a 12 órát töltött kis akksit, akkor gyors elindítottam és járattam 5 percet. Nem is volt semmi gond.
Ezt követő héten viszont használtuk volna az autót, de ahogy D be raktuk, alig reagált a gázadásra, s konkrétan 1-2km/h-val tudott csak gurulni, ill. Kidobta a képen látható üzeneteket. Valaki tudja, mi lehet a baja, ill. Hova lenne érdemes elvinni.(már ha ikyen állapotban el lehet)

Annyit még kipróbáltam, hogy ha leveszem az akksi sarut, majd vissza, akkor elfelejtette a hibát, de sajnos ugyanúgy visszajön 4perc után. Valaki találkozott hasonlóval? Tipp/tanács/javaslat?

Előre is köszönjük a segítségeteket!
Tipp: nagy akksiban cella(modul) hiba
Tanács/javaslat: rá kell dugni egy techstream-et és kiolvasni a hibakódot, akkor leszünk okosabbak

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22264
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1967 Dátum: 2017.11.13 09:49:42 »
Szervusztok srácok,a segítségeteket szeretném kérni. Van egy 2010-es priusom,amit 3.5 éve használok a legnagyobb megelégedéssel. Augusztusban viszont arra figyeltem fel,hogy kanyarokban valami üzenet jelenik meg a kijelzőn. Mint kiderült,azt írta,hogy alacsony a motorolaj-szint. Csodálkoztam,hiszen amióta Székesfehérváron a Strasszeréknél megvettem,azóta csak eneos0-20-at kapott. Felhívtam valami gurut,aki nem is hagyta,hogy végigmondjam,már az említett olajat hozta fel hibaként. Mondván, a nálunk ismert klímában az 5-30-as kell bele. Most ott tartok,hogy 10 ezer km.-re megeszik 3 litert,minimum. Legutóbb már minden mindegy alapon 5-30-ast töltöttem utána. Az olajcseréket cimbimmel csináltuk eddig,de utoljára egyszerűen nem jött ki az olajszűrő alumínium házából a betét,nem tudtuk berakni a szűrőt. Láttok itt összefüggést? A kipufogógáznak se színe,se bűze. A teljesítményben és a fogyasztásban nem érzékeltem változást. Olajfoltot nem hagy maga után. A motoron sehol nem látszik,hogy folyna az olaj. Egyszerűen csak eltűnik belőle.  Az lenne még a kérdésem,hogy érdemes valamilyen tömítő adalékkal próbálkozni? És ha igen,milyennel? Köszönöm a türelmeteket és előre kösz,a válaszokat. Sziasztok.

Ismerős a jelenség, általában a nagyon sokat futott  és nem kellően karbantartott motoroknál jön elő, oválosodik a hengerpalást, innen az olajfogyasztás. (3-400E km) Gondolom, hogy nem Te voltál az első tulaja a verdának.  Nem akarok vészmadárkodni, de nem volt ez taxi  Spanyol, vagy Francia országban?  Milyen színű a verda?     Sajnos végleges megoldásként csak a motorfelújítás jöhet szóba.  Vagy vastagabb olajat teszel bele és eltolod a motorfelújítást.  Amennyiben nincsen  motorfelújítás, akkor a vége az, hogy a második/harmadik hengernél kikönyököl a hajtókar, ilyen blokkot is láttam már. (sajnos)

Nagyon sajnálom, hogy nem tudtam jó hírrel szolgálni. :(
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

buta kán

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 9
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1968 Dátum: 2017.11.13 17:17:45 »
Fekete volt. Tudtommal a második tulaj vagyok. Állítólag hollandiából került be,72 ezer km.-el. Felhívtam a toyota hungary-t és azt az infót kaptam,hogy 2012 aug.-ban volt benne 42 ezer,így a 2014 áprilisi vásárlásomnál a 72 reálisnak tűnt. Most 162 ezer van benne,óra szerint. Márkakereskedésben vettem,ott mondta a madár,hogy eneos0-20-as való bele. Jó tanács volt... Most 5-30-ast raktam bele,majd figyelem,azt hogy eszi.  Az Atkinson-vezérlés miatt nem tudom,hogy motorkopottság tömítőkkel érdemes-e próbálkozni. Valaki? Köszönöm.
« Utoljára szerkesztve: 2017.11.13 17:20:16 írta buta kán »

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22264
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1969 Dátum: 2017.11.13 18:39:51 »
Fekete volt. Tudtommal a második tulaj vagyok. Állítólag hollandiából került be,72 ezer km.-el. Felhívtam a toyota hungary-t és azt az infót kaptam,hogy 2012 aug.-ban volt benne 42 ezer,így a 2014 áprilisi vásárlásomnál a 72 reálisnak tűnt. Most 162 ezer van benne,óra szerint. Márkakereskedésben vettem,ott mondta a madár,hogy eneos0-20-as való bele. Jó tanács volt... Most 5-30-ast raktam bele,majd figyelem,azt hogy eszi.  Az Atkinson-vezérlés miatt nem tudom,hogy motorkopottság tömítőkkel érdemes-e próbálkozni. Valaki? Köszönöm.
Ha holland és fekete, az jó lehet, ha spanyol és fekete az biztos extaxi.

Még egy dolog valószínű:  letapadtak az olajlehúzók a nem megfelelő korábbi olajcsere/olajminőség  miatt.  Az 5W-s olaj használata csak egy ideig hozhat látens javulást, utána mégjobban fogja enni.   Mindenképpen csak megbontást követően lehet tökéletes diagnózist felállítani és szakszerűen hosszú távon javítani.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1970 Dátum: 2017.11.14 00:53:30 »
mondta a madár,hogy eneos0-20-as való bele. Jó tanács volt...
Ebben a történetben sokminden nem kerek, de kivételesen az olajjal kapcsolatban a márkakereskedésnek igaza volt. A HSD hez a magyar használati utasítás egyértelműen 0W20 at ír elő, külön felhívja figyelmet arra, hogy amennyiben másmilyen viszkozitású olaj kerül bele, a lehető legrövidebb idővel cseréljük 0W20-as ra. Az Eneos 0w20 at nagyon sok topictársunk használja, némelyikük több 100e km-ert tett meg vele, ráadásul vannak akik nem hibrid gk ba, úgyhogy a hibát biztosan nem a konkrét olaj használata okozta.
Minden más csak találgatás lehet pl. nem valós km, rossz szűrő, olaj túlhasználat, korábban nem megfelelő olaj alkalmazása, cserék elmulasztása.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1971 Dátum: 2017.11.14 01:03:06 »
Csendben kérdezném, ha már a nem kerek dolgoknál tartunk, hogy tényleg nem probléma, hogy olajcserénél a régi szűrő maradt fenn? Eddig úgy tudtam, hogy a szűrő cseréje legalább annyira fontos mint az olaj cseréje.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22264
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1972 Dátum: 2017.11.14 05:21:47 »
Én Eneos 0W-20-al járok, mióta megvan a P3, vagyis szűk két és fél éve.  Nem tapasztaltam olajfogyást. 

Az olajcserekor a szűrőt is mindenképpen cserélni kell(ene).
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1973 Dátum: 2017.11.14 06:33:03 »
tényleg nem probléma, hogy olajcserénél a régi szűrő maradt fenn?
Egyértelműen cserélni kellene ( most nem keverném ide a rövidített periódust, amikor a szürő nincs teljesen kihasználva).
A kérdés az, hogy a cserét anyaghiba, deformáció vagy lerakódás akadályozta? A Prius olajszűrő fogója lefele kompatibilis a hagyományossal, azaz a betétes fogó jó a sima házashoz, de a sima házas fogója egy nút miatt nem fekszik fel rendesen a betétes házára.

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1974 Dátum: 2017.11.14 06:40:26 »
jóesetben kéne...
de van erre kontra is...pl suzuki vagy/ill yamaha motorkerékpároknál 6ezrenként(vagy1év) olajcsere van elöirva de a szűrő cseréje csak 18ezrenként!
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1975 Dátum: 2017.11.14 06:58:10 »
Rövidített periódus ... .

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1976 Dátum: 2017.11.14 07:17:14 »
jóesetben kéne...
de van erre kontra is...pl suzuki vagy/ill yamaha motorkerékpároknál 6ezrenként(vagy1év) olajcsere van elöirva de a szűrő cseréje csak 18ezrenként!


17 bélám! :D
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1977 Dátum: 2017.11.14 13:40:45 »
ja,az elsönél...utána már 18...
én minden olajcserével szüröt is cserélek.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

dert

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 365
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1978 Dátum: 2017.11.14 20:38:41 »
eneos0-20-as való bele. Jó tanács volt...

Pedig az volt.  0-20 való bele. ENEOS meg szvsz jó olaj. Nekem pl az 5-30-ast ette mikor egyszer azt rakott bele márkaszerviz.

Outlaw

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1259
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1979 Dátum: 2017.11.15 10:26:30 »
Tipp: nagy akksiban cella(modul) hiba
Tanács/javaslat: rá kell dugni egy techstream-et és kiolvasni a hibakódot, akkor leszünk okosabbak
Vagy bármely mezei kiolvasóval kiolvastatni a hibát, elvileg az is megmondja.
Valszeg vmelyik cellá(k)ban alacsonyabb lett a feszültség a kívánatosnál, nem kell megijedni orvosolható a dolog.
Today, tomorrow and after tomorrow!