Szerző Téma: Prius - hibák, hibajelenségek  (Megtekintve 878130 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

Dobosi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1950 Dátum: 2017.11.10 09:14:31 »
Sziasztok! kb 800km-el ezelőtt cseréltettem gyertyát a Prius 2-ben, de nem DENSO-t, hanem a "kompatibilis" Bosch-t kértem bele. Azóta 6.5-7l-t fogyaszt átlagban az autó, az eddig 5.2 helyett. Gyengébbnek is tűnik, de lehet, hogy csak bemesélem magamnak. Tapasztalt már valaki ilyet?
Nem vagyok autószerelő csak próbálok logikusan gondolkodni. Kérlek mérlegeld, hogy 5,2L->6,5-re növekedett fogyasztás +25%-ot jelent. Ha a motor hatásfokát nézzük akkor 35%-ról 28%-ra esett ami olyan drasztikus változás, amit nehezen tudok egy gyertyával magyarázni. (Vagy el sem indulna a motor, vagy esetleg fura hangja lenne.) Én körülnéznék máshol: Lapos gumik, levegőszűrő, hidegebb esős időjárás(!). Mielőtt (lehet hogy) feleslegesen költesz új gyertyákra, tegyél egy próbautat olyan körülmények között ahol biztosan jól fogyaszt a Prius. Ha itt is elvérzik jöhet a csere DENSO-ra.
És kérlek oszd meg az eredményt, mert kíváncsi vagyok. Szerintem más is.

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1951 Dátum: 2017.11.10 09:17:23 »
a nem megfelelö hőértékböl adodhat a leromlott hatásfok!!
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

attesz86

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
  • priuszos
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1952 Dátum: 2017.11.10 09:32:46 »
Nem vagyok autószerelő csak próbálok logikusan gondolkodni. Kérlek mérlegeld, hogy 5,2L->6,5-re növekedett fogyasztás +25%-ot jelent. Ha a motor hatásfokát nézzük akkor 35%-ról 28%-ra esett ami olyan drasztikus változás, amit nehezen tudok egy gyertyával magyarázni. (Vagy el sem indulna a motor, vagy esetleg fura hangja lenne.) Én körülnéznék máshol: Lapos gumik, levegőszűrő, hidegebb esős időjárás(!). Mielőtt (lehet hogy) feleslegesen költesz új gyertyákra, tegyél egy próbautat olyan körülmények között ahol biztosan jól fogyaszt a Prius. Ha itt is elvérzik jöhet a csere DENSO-ra.
És kérlek oszd meg az eredményt, mert kíváncsi vagyok. Szerintem más is.

Na végre egy értelmes hozzászólás, köszönöm! Valóban drasztikus az emelkedés, ennyi fogyasztásnövekedést inkább egy ezer éves, tényleg nem "kompatibilis" gyertyával várnék. A 800km-ből egyébként 550 km autópálya volt ködben, a többi pedig pár rövidebb táv (néhány km). Viszont van benne kb 100 km országút is, ahol simán 4,5-eket evett előtte. A fogyasztásmérő szerint persze ment le jócskán a fogyasztásból, de le kell tesztelnem még úgy is, hogy lenullázom és újra mérem majd egy ilyen szakaszon. Gumit hetente ellenőrzöm, légszűrő új de arra már én is gyanakodtam, esőben nem mentünk. Lehet hülye ötlet, de az 500 km-es köd (tényleg annyi volt) nem okozhat olyat, hogy nedvesedik a légszűrő és ezáltal jelentősen megnő a nyomásvesztesége? Vagy az a motortér hőmérséklete és a légáramlás miatt nem elképzelhető?

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1953 Dátum: 2017.11.10 11:56:08 »
minden okozhat mindent...
cseréld ki a gyertyát densora v ngkra és meglásd jobb lesz.
milyen auto ez?
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1954 Dátum: 2017.11.10 12:39:57 »
nem rosszindulatbol irtam!!! ez az eset ujabb koronás példája a xarrágóskodás utáni sopánkodásnak és csodálkozásnak. nem beszélve az emelkedett anyagi kiadásokat(amit kidobott az ablakon)...
800km alatt plusz 8x 2litert(kb5500ft) tankolt...lassan oda is a gyertyákon spórolt pénz
és ott a fosch gyertyák ára...,amit ha esze van napokon belül kidob belöle és rak helyébe belevalo densot...gondolom csere elött is az volt benne v ngk!?
Be kell nyelni a tanulópénzt és legközelebb tartani a minőséget.


Na végre egy értelmes hozzászólás, köszönöm!
...
Nem is tudom miért jutott eszembe: Van egy ismerősöm aki rendszeresen kér tanácsot. Ha azt hallja amit akar, akkor lelkesen bólogat rá és megerősítésként éli meg. Ha nem, akkor figyelmen kívül hagyja.
Mérni kell. Ha eltérés van, akkor meg kell nézni miért van eltérés. Ha az ok a mérésekből kimutatható, akkor le kell vonni a konzekvenciákat. Röviden és tömören ennyi. Ha a kényelmetlen hír hozóját ledurrantod, az nem visz előre. Az objektív mérés és kiértékelés az ami előrevisz. Ha a tapasztalatokat utána a fórumon is megosztod, az másokon is segít.


akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1955 Dátum: 2017.11.10 12:46:17 »
Be kell nyelni a tanulópénzt és legközelebb tartani a minőséget.

Nem is tudom miért jutott eszembe: Van egy ismerősöm aki rendszeresen kér tanácsot. Ha azt hallja amit akar, akkor lelkesen bólogat rá és megerősítésként éli meg. Ha nem, akkor figyelmen kívül hagyja.
Mérni kell. Ha eltérés van, akkor meg kell nézni miért van eltérés. Ha az ok a mérésekből kimutatható, akkor le kell vonni a konzekvenciákat. Röviden és tömören ennyi. Ha a kényelmetlen hír hozóját ledurrantod, az nem visz előre. Az objektív mérés és kiértékelés az ami előrevisz. Ha a tapasztalatokat utána a fórumon is megosztod, az másokon is segít.

akartam reagálni én is a kartárs ezen iq-lájtos hálátlan benyögésre...de nemtudtam volna ilyen kulturáltan elöadni,mint te...
ezért ugy döntöttem hagyom a francba a témát is, aki (xarrágó és) hüle hajjon meg.
« Utoljára szerkesztve: 2017.11.10 12:47:49 írta akibor000 (Robi) »
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

attesz86

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
  • priuszos
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1956 Dátum: 2017.11.10 14:09:43 »
akartam reagálni én is a kartárs ezen iq-lájtos hálátlan benyögésre...de nemtudtam volna ilyen kulturáltan elöadni,mint te...
ezért ugy döntöttem hagyom a francba a témát is, aki (xarrágó és) hüle hajjon meg.

Épp ellenkezőleg: én köszönöm, hogy nem írsz többet a témában! Hálálkodni azért, mert azt mondod, hogy miért nem a DENSO-t raktam bele? Nyilván nekem sem jutott eszembe, hogy az lehet a baj, és nyilván nem is cserélem ki, ha a probléma tovább fenn áll. Nyilván nem cél 30 ezret spórolni gyertyán egy 2 milliós autóval, de amikor a szervíz azt mondja, hogy jó bele a Bosch, akkor hallgatok a "szakemberre". Nem kellett volna, már sokadjára sem, és nem azért, mert szarrágó és hülye lennék. És látod: még is tudtam kultuláltan előadni, csak Te nem. Egyénként autószerelő vagy?  [rohog]

reho

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 310
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1957 Dátum: 2017.11.10 14:10:11 »
IQ lájtozni meg Xarrágózni, más zsebében turkálni - ez nagyon elegáns. Valaki megpróbálja a problémát gondolkodóan megközelíteni az meg hülye és haljon meg. Gratula az uraknak :clap:

Egyébként, amit én látok:
- elvileg a bosch gyerta kompatibilis(-nek volt mondva)
- tehát nem szabadna ennyi fogyasztás növekedést okoznia
- talán a bosch-nál sem vagy a szervízkatalógus összeállítói sem hülyék
- ettől még lehet, hogy tényleg a gyertya a baj
- de lehet, hogy valami tök más baj van amit a gyertyacsere okozott (nem is olyan gyertyát tettek bele, nem húzták meg rendesen és még 1000 vagy más ok)
- ha tényleg hőérték probléma van én úgy látom annak más jele is van/lesz előbb utóbb (valszeg meg fog állni az autó)

Mondom mindezt úgy, hogy nem vagyok én sem autószerelő csak próbálok a problémához konstruktívan állni és nem szarrágózom le azt aki egyébként logikusan döntött.

attesz86

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
  • priuszos
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1958 Dátum: 2017.11.10 14:16:03 »
Köszi! A motornak egyébként semmi különösebb hangja nincsen, bár azt hittem, hogy a gyertyacsere után talán valamival halkabb is lesz (nem tudom miért). Van a családban egy másik prius, na abba Denso került, és nagyjából ugyanolyan futás mellett az halkabb is, mint az enyém. Igaz az US prius, nem tudom, hogy van-e eltérés a hangszigetelésben. Ha nem felejtem el, majd írok, mi a helyzet. Az előző gyertya típusát sajnos nem tudom, de Toyota szervízben cserélték, ezért gondolom denso volt.

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1959 Dátum: 2017.11.10 14:17:26 »
ámen
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1960 Dátum: 2017.11.10 17:48:47 »
Na végre egy értelmes hozzászólás, köszönöm! Valóban drasztikus az emelkedés, ennyi fogyasztásnövekedést inkább egy ezer éves, tényleg nem "kompatibilis" gyertyával várnék. A 800km-ből egyébként 550 km autópálya volt ködben, a többi pedig pár rövidebb táv (néhány km). Viszont van benne kb 100 km országút is, ahol simán 4,5-eket evett előtte. A fogyasztásmérő szerint persze ment le jócskán a fogyasztásból, de le kell tesztelnem még úgy is, hogy lenullázom és újra mérem majd egy ilyen szakaszon. Gumit hetente ellenőrzöm, légszűrő új de arra már én is gyanakodtam, esőben nem mentünk. Lehet hülye ötlet, de az 500 km-es köd (tényleg annyi volt) nem okozhat olyat, hogy nedvesedik a légszűrő és ezáltal jelentősen megnő a nyomásvesztesége? Vagy az a motortér hőmérséklete és a légáramlás miatt nem elképzelhető?

Kicsit foglalkozz a nedves levegő fizikájával, és közelebb leszel a megoldáshoz, szerintem!
« Utoljára szerkesztve: 2017.11.10 17:52:05 írta micila »
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1961 Dátum: 2017.11.10 18:32:50 »
Hi!

A folyó témához szólva...
Nekem is Bosch gyertyát tett a szerelő a T22 Avensisbe megkérdezésem nélkül! :whistling: Nagyon nem örültem neki, de elfogadtam, bíztam benne. :surrender:
Nem veszek észre semmilyen rendellenességet, nem nőtt a fogyasztás... :flowers: :yawn:
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

buta kán

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 9
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1962 Dátum: 2017.11.12 09:21:00 »
Szervusztok srácok,a segítségeteket szeretném kérni. Van egy 2010-es priusom,amit 3.5 éve használok a legnagyobb megelégedéssel. Augusztusban viszont arra figyeltem fel,hogy kanyarokban valami üzenet jelenik meg a kijelzőn. Mint kiderült,azt írta,hogy alacsony a motorolaj-szint. Csodálkoztam,hiszen amióta Székesfehérváron a Strasszeréknél megvettem,azóta csak eneos0-20-at kapott. Felhívtam valami gurut,aki nem is hagyta,hogy végigmondjam,már az említett olajat hozta fel hibaként. Mondván, a nálunk ismert klímában az 5-30-as kell bele. Most ott tartok,hogy 10 ezer km.-re megeszik 3 litert,minimum. Legutóbb már minden mindegy alapon 5-30-ast töltöttem utána. Az olajcseréket cimbimmel csináltuk eddig,de utoljára egyszerűen nem jött ki az olajszűrő alumínium házából a betét,nem tudtuk berakni a szűrőt. Láttok itt összefüggést? A kipufogógáznak se színe,se bűze. A teljesítményben és a fogyasztásban nem érzékeltem változást. Olajfoltot nem hagy maga után. A motoron sehol nem látszik,hogy folyna az olaj. Egyszerűen csak eltűnik belőle.  Az lenne még a kérdésem,hogy érdemes valamilyen tömítő adalékkal próbálkozni? És ha igen,milyennel? Köszönöm a türelmeteket és előre kösz,a válaszokat. Sziasztok.
« Utoljára szerkesztve: 2017.11.12 09:25:32 írta buta kán »

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1963 Dátum: 2017.11.12 15:31:08 »
Az olajcseréket cimbimmel csináltuk eddig,de utoljára egyszerűen nem jött ki az olajszűrő alumínium házából a betét,nem tudtuk berakni a szűrőt.
Ez azt jelenti, hogy olaj lett cserélve, de új olajszűrő nem került bele?

buta kán

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 9
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1964 Dátum: 2017.11.12 17:25:44 »
Nem került bele,nem lehetett kicsavarni a tokját. Az olajfolyást az utolsó csere előtt vettem észre,tehát már előbb eltűnt belőle,mint ahogy a csere esedékes lett volna.