Szerző Téma: Prius - hibák, hibajelenségek  (Megtekintve 877601 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

treslunas

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 31
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1905 Dátum: 2017.08.30 06:15:28 »
lemaradt az utolsó szó:szervó működik.

vasmacs

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1906 Dátum: 2017.08.30 19:30:42 »
Új fejlemény: kifizeti a Toyota az invertert!  ::) Állítólag megvolt a szofterfrissítés, mégis elromlott.
KeriL, ha sikerül megszereznem a rossz invertert, írok!

Múlt héten kész lett az autó. Mint utóbb kiderült nem az inverter romlott el, hanem a központi vezérlőegység. Kicserélték garanciálisan vagy mert a hibrid rendszer része, de nem kellett fizetni érte. Azóta kevesebbet fogyaszt! :-)

treslunas

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 31
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1907 Dátum: 2017.09.05 13:23:36 »
Tisztelt Car-társak!Most jöttem a toyota mayer-tól,ahol megállapították,lyukas a klíma hűtőm.(prius 3).Tud valaki bontottat,vagy kompetens hűtőjavítót?
                                 

treslunas

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 31
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1908 Dátum: 2017.09.05 15:47:27 »
32k-ért találtam újat.(denso)Jövő kedden a mayer-nál beteszik.

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1909 Dátum: 2017.09.05 16:35:17 »
32k-ért találtam újat.(denso)Jövő kedden a mayer-nál beteszik.

Jó lesz neked!? ::)
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

treslunas

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 31
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1910 Dátum: 2017.09.05 19:41:28 »
Remélem.

treslunas

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 31
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1911 Dátum: 2017.09.05 19:48:58 »
Tudsz jobbat?

kekesiz

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 332
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1912 Dátum: 2017.09.06 13:18:07 »
Urak, kellene egy kis segítség.
 
Most voltam műszakin (P2, 2005), de nem ment át az autó, mert az alsó lengőkarok hátsó szilentje kicsit szét van menve.  (Bosch szerviz, nem valami kis sufni.)
Viszont nem találtak a neten külön lengőkar szilentet P2-höz, (én sem) hanem csak komplett lengőkart. Annak viszont elég húzós lenne az ára... Viszont a szervizes srác azt mondta, hogy a P3 lengőkarja is nagy valószínűséggel ugyanolyan, ahogy látta a rendszerben, ahhoz viszont lehet kapni külön szilentet is, nem csak kompletten, a lengőkarral együtt. Még utánakérdez azért majd, meg én is szeretnék megbizonyosodni arról, hogy a P3 lengőkar szilentje valóban jó lehet-e a P2-be.
Köszi, ha valaki tudja a választ! :)



Budwa

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 9
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1915 Dátum: 2017.09.26 23:56:34 »
Sziasztok!

Szeretnék venni eBayen egy techstreamel kompatibilis mini vci kábelt. De sajnos annyi féle verziójú van, nem tudom melyik lenne jó egy P2 2007eshez. A techstream program hozzá V12.10.019es verziójú. Mindenképp V12est kell vennem kábelből, vagy jó a V10 is? Tanácstalan vagyok. Segítsetek. Köszönöm

IPeti

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1916 Dátum: 2017.10.09 19:01:32 »
Sziasztok!
Használt prius 3 tulajdonos vagyok és van egy érdekes jelenségem. Ez az első hibrid autóm. 200ezer fölött van a kilométer. Elektromos hajtás esetén szépen megy az autó. Miután a benzin motor is beindul és lassan növelem a gázt, akkor alsó fordulatszám tartományban az autó remegést produkál. Ha több gázt adok abbahagyja. Ugyanez a jelenség tartós 90-100 km/h-nál is, amikor tartom a tempót. Korábban volt alkalmam egy szintén 200ezer fölötti futásteljesítményű priushoz pár napig. Az is rendelkezett ezzel a jelenséggel, csak ott még a motortérből is érkezett egy kerepelő hang hozzá. Talán valamely műanyag elem rezonált be. Annál az alanynál volt alkalmam tiszta, benzin üzemben is reprodukálni ezt, mert akksi problémás lett pár nap után.
Volt esetleg valakinek ilyen tapasztalata? Találkoztatok vele? Napok óta böngészem a fórumokat, de erről a jelenségről még nem olvastam sehol.
« Utoljára szerkesztve: 2017.10.09 19:05:16 írta IPeti »

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1917 Dátum: 2017.10.10 05:58:38 »
Sziasztok!
Használt prius 3 tulajdonos vagyok és van egy érdekes jelenségem. Ez az első hibrid autóm. 200ezer fölött van a kilométer. Elektromos hajtás esetén szépen megy az autó. Miután a benzin motor is beindul és lassan növelem a gázt, akkor alsó fordulatszám tartományban az autó remegést produkál. Ha több gázt adok abbahagyja. Ugyanez a jelenség tartós 90-100 km/h-nál is, amikor tartom a tempót. Korábban volt alkalmam egy szintén 200ezer fölötti futásteljesítményű priushoz pár napig. Az is rendelkezett ezzel a jelenséggel, csak ott még a motortérből is érkezett egy kerepelő hang hozzá. Talán valamely műanyag elem rezonált be. Annál az alanynál volt alkalmam tiszta, benzin üzemben is reprodukálni ezt, mert akksi problémás lett pár nap után.
Volt esetleg valakinek ilyen tapasztalata? Találkoztatok vele? Napok óta böngészem a fórumokat, de erről a jelenségről még nem olvastam sehol.
Szia!
EGR és a szívótorok mikor volt tisztítva?  200E km-nél már erősen illdomos egy takarítás.  Nagy valószínűséggel megoldódik a parajelenség ezt követően.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

IPeti

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1918 Dátum: 2017.10.10 08:54:10 »
Szia!
EGR és a szívótorok mikor volt tisztítva?  200E km-nél már erősen illdomos egy takarítás.  Nagy valószínűséggel megoldódik a parajelenség ezt követően.
Korábbi ilyen jellegű karbantartásokról nem tudok, de most itt lesz az ideje. Sanszosnak gondoltam, hogy ilyesmi lesz a hiba forrása, de persze nem vagyok autós szaki. A szervízben nem volt ötletük, de most megpróbálkozom ezzel az infóval náluk. Köszönöm az ötletet!

ahudecz

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1919 Dátum: 2017.10.10 10:09:10 »
Sziasztok!

Először járok itt, nagyjából két hónapja vagyok eleinte nagyon boldog, 3 hete roppant boldogtalan Prius tulajdonos és a segítségeteket szeretném kérni, illetve remélem okulásul is szolgál a történet a jövendőbeli Prius vásárlóknak.

2017. június végén vásároltam egy 2013-as, amerikai forgalomba helyezésű Priust, 57.000 km-rel; két hónapig nem is volt vele semmi gond, amíg egyszercsak az M3-ason kijött a rettegett 'Check Hybrid System' hibajelzést; ezután egyből irány a szervízbe (Toyota Sakura), ahol a diagnosztikai vizsgálat kimutatta a P0A80-as kódjelű hibát, a szervíz pedig egyből a hibrid hajtáslánc/akkumulátor cseréjét javasolta, nagyjából 900eFt-ra becsülve a teljes költséget.

Visszaugorva az időben - az adásvételi szerződés aláírása előtt az autót elvittük átvizsgálásra egy egyelőre nem nevesített Toyota márkaszervízbe, ahol az állapotfelmérés kimutatta, hogy a P0A80-as hiba felmerült a múltban, de magyarázatként a szervízes kollégától csak annyit tudtunk meg, hogy ennek valószínűsíthető oka egy hosszabb közlekedésmentes periódus lehetett és hogy biztos nincs vele komoly gond (azóta persze tudom, hogy ez ordas baromság volt, de most már mindegy). Miután elhitette velünk, hogy ez nem gond, rá is írta az állapotfelmérő lapra, hogy törölhető a kód. Mivel a bizalmam így sem volt teljes, többször is rákérdeztünk, hogy van-e érvényben garancia még az autóra, a szervízes kolléga külön kiemelte, hogy mivel amerikai forgalomba helyezésű az autó, a garancia a fő részekre nem érvényes, ez alól EGYEDÜL a hibrid hajtáslánc (vagyis az akkumulátor) a kivétel, amire érvényes az 5 év/100.000 km garancia.
Amikor a hiba felmerült persze szembesítettük őket a fentiekkel, de csak annyit mondtak, hogy ők teljeskörűen tájékoztattak a kockázatokról, illetve letagadták, hogy valaha mondtak volna olyat, hogy van az aksira garancia (írásban persze erről nincs semmi...)
Azóta futottunk három kört a szervízzel, a Toyota Central Europe-pal, az eladóval, és küldtünk egy ügyvédi felszólítást a szervíznek, de a lényegen nem változtattak ezek, egy hónapja nem megy az autó. Egy Priusokra specializált szervíztől kaptam árajánlatot a javításra, ők három cellapárt diagnosztizáltak hibásnak, a javítás összköltsége 150 és 180eFt között lehet, de garancia nincs rá, illetve 250-ért tudnak használt aksi beszerelni. A dologban az a különösen bosszantó, hogy mind amerikai, mind európai feltételek szerint érvényes még az aksira a garancia, de a Toyota nem hajlandó kicserélni a másik kontinensen történt első forgalombahelyezés miatt...

A következőkben szeretném kérni a mélyen tisztelt közösség segítségét:

1. Mit gondoltok, van értelme tovább eszkalálni az ügyet az európai Toyotához?
2. Van értelme perelnem (hátha hallottatok hasonló esetről)
3. Lehet bárminek baja az aksin kívül, ha kiütöm a kódot és tovább használom az autót? Illetve ha nem ütöm ki és csak a benzinmotorral megyek az ha jól tudom szintén csak az aksit károsíthatja, mert onnan indítja a benzinmotort az autó?
4. Tudjátok, hogy honnan lehet  olcsón megbízható használt aksit szerezni? Lengyelországban találtam 120eFt körül, gondolom itthon ezeket szerelik be, de ugye arra sincs garancia, hogy azzal nem lesz gond...

Előre is köszönök bármi ötletet.

Attila

u.i. tanulság eddig: akármit mond akár egy márkaszervíz is, ne bízz meg benne, csak ha alaposan utánajártál és leellenőriztél mindent.