Szerző Téma: Prius - hibák, hibajelenségek  (Megtekintve 878379 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Subidubi76

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 19
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1695 Dátum: 2017.01.29 11:07:11 »
A láncnak többet kellene bírnia! Persze ha időben volt cserélve és jó minőségű olaj volt benne.
Szerintem a vvt szeleppel lehet probléma de ezt elég nehéz így megállapítani.
Ki kellene vezérelni, hogy működik-e rendesen.

Üdv...
Jó hétvégét mindenkinek.

IceRocko

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 54
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1696 Dátum: 2017.01.29 17:19:14 »
Én is úgy vélem, hogy a láncnak többet kéne bírnia.
Az olaj 10e km-enként van cserélve, Mobil1 formula ESP 5w30-at kapott mindig.
Akkor további diagnosztikára lesz szükség.
Mit javasoltok hová vigyem alapos diagnosztikára, ahol valóban ki tudják deríteni a probléma forrását?
Köszi
« Utoljára szerkesztve: 2017.01.29 17:30:55 írta IceRocko »

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1697 Dátum: 2017.01.29 17:56:54 »
Én is úgy vélem, hogy a láncnak többet kéne bírnia.
Az olaj 10e km-enként van cserélve, Mobil1 formula ESP 5w30-at kapott mindig.
Akkor további diagnosztikára lesz szükség.
Mit javasoltok hová vigyem alapos diagnosztikára, ahol valóban ki tudják deríteni a probléma forrását?
Köszi

Subidubidu kolléga tud segíteni, keresd meg PÜ-ben.  Ha mégsem jutsz előre, akkor tudom, legalább két helyet, ahol megcsinálják, az egyik pl. a ToyoTeamGarage, lásd támogatói topicban.  Értenek hozzá, láttak már belülről is autót csak ajánlani tudom őket.
« Utoljára szerkesztve: 2017.01.30 05:22:42 írta Trotter66 »
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

IceRocko

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 54
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1698 Dátum: 2017.01.30 09:46:36 »
Subidubidu kolléga tud segíteni, keresd meg PÜ-ben.  Ha mégsem jutsz előre, akkor tudom, legalább két helyet, ahol megcsinálják, az egyik pl. a ToyoTeamGarage, lásd támogatói topicban.  Értenek hozzá, láttak már belülről is autót csak ajánlani tudom őket.

Köszi, Szutit (TTG) Ismerem. Gondoltam rájuk is, csak még nem beszéltem vele.

Subidubi76

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 19
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1699 Dátum: 2017.01.30 18:42:50 »
Szeretnék egy hibát tapasztalatot megosztani veletek. Ugyanis ezek a vasak nem szeretnek elromlani,no de nekem mégis adódott valami hibaféle.
Kirándulni voltam tegnap, majd visszafelé már elég hangosan kerregett valami.
El is kapott az ideg rendesen, de szerencsére ma gyorsan orvosoltuk a hibát.
A hosszbordás szíj feszítőgörgőjében a csapágy megadta magát. Szerencsére a japcsik javíthatóra gyártották,ki lehet benne cserélni csak a csapágyat. így is történt 1500 Ft-ból megúsztam az egészet.

Üdv mindenkinek:
Tamás

sompetike

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 276
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1700 Dátum: 2017.02.03 18:45:16 »
Sziasztok!

A II. generációs priusomnál rendszeresen visszatérő hiba, hogy a kijelzője elsötétül és általában csak az aksisarú levétele után javul meg.
Egyébként ilyenkor is szinte minden működik (úgy emlékszem a tempomat sem megy ilyenkor)
Az akkumulátor új.

Valaki találkozott már ezzel, esetleg tudja azt hogy hol lehet a hiba ?

külföldi oldalakon láttam, hogy mások is találkoztak már ezzel a hibával, de konkrét megoldást nem találtam. legtöbb helyen a gyenge öreg akkumulátort jelölték meg hibaforrásnak, de kétlem hogy ez lenne.
Egyfelől, december elején vettem a mostani akkumulátort, másfelől, látom, hogy az aksiban a feszültség rendben van.

Na ez most nagyon új nekem,mert 4 éve van meg a prius,s még egyetlenegyszer sem fordult elő...

Simi73

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 18
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1701 Dátum: 2017.02.04 21:09:09 »
Sziasztok.SOS. .kulfoldrol hoztam be sajat hasznalatra egy Priust amerikai model 2007  sajnos a nagy pakolaszasok kozepette valoszinuleg kidobhattam az iratai, marmint szervizfuzet,konyv.szerviz szamlak..stb,,(sajnos nem toyota szervizes volt mert akkor lekerheto lenne),,,nem volt tartoban..a keresem,a kovetkezo lenne .nem tudna valaki nekem szerezni legalabb  egy konyvet,es egy szervizfuzetet,,,mert ha evek mulva eladnam akkor ezek nelkul itt Mo n nem nagyon tudnam. Mindenkinek elore is koszonom.
Meg friss felhasznalo vagyok,eddig nagyon elvezetes a prius, bar gyengebb felszereltsegu az Amerikai modelem,mint itt visszaolvasva latom mindenkinek a hozzaszolasat. Megdobbenve latom, h a Priusnak ennyi hibaja lenne?Pedig en tobbedig Toyotama nyuvom no nem Priust....,Yaris,Corolla, Celika..de szinte csak az olaj es szuroket kellett scserelgetnem..illetve egyszer yaris hatso kerekcsapagy...pedig nagyon bizom benne...hogy jot fogtam ki..bar az egyik vezerlo a kormanyon nem reagal,..azt hiszem a belso keringtetes,ablak futes..valamint menetkozben amikor a fekvorendoron athajtok akkor egy kis nyiszogas hallatszik. Lehet valahol olyan szilent hang, vgy kezdodo toronycsapagy?...sokat szeretnek forumozni..mert meg biztosan lesz olyan hiba ezek szerint amire nem szamitok...Elore is koszi a hozzaszolasokat es a segito szandekot.

Simi73

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 18
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1702 Dátum: 2017.02.04 21:14:54 »
....es meg valami kerdes az amerikai model sokban ter el az europaitol? A kozepso kepernyojet fejegyseget lehet europara kicserelni,mivel Farenheimet mutat es merfold az oraja..csak a km a sebesseg meroje allithato;;;okositas? Koszi

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1703 Dátum: 2017.02.05 07:27:17 »
....es meg valami kerdes az amerikai model sokban ter el az europaitol? A kozepso kepernyojet fejegyseget lehet europara kicserelni,mivel Farenheimet mutat es merfold az oraja..csak a km a sebesseg meroje allithato;;;okositas? Koszi

Gratulálok az autóhoz.  Nem kell riadozni nem olyan szervizigényes a vas.  Európai normásítás a Techstream program segítségével megoldható, biztos lesz olyan cartárs, aki tud segíteni.  Sajnos a szervizfüzetben nem tudok segíteni. A fejegység cseréje androidosra is megoldható, ha úgy szeretnéd.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Simi73

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 18
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1704 Dátum: 2017.02.06 14:07:51 »
Ud.v ismet.
Olyat szeretnek kerdezni,h az utas oldali legzsakot.hogy lehet kikapcsolni...sargan vilagit..amikor be ul valaki az ulesben akkor kiiraja.h Airbag ON"es a piros gyerekuleses ikon villog, h "kosd be magad'"..valamint az akku toltottsegi szintjelzo mindenkinel neha le mehet ilyen alacsony szintre(lila), azutan feltoltodik egeszen zoldig is..

edk

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 515
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1705 Dátum: 2017.02.06 20:51:06 »
Lilába nekem nem szokott lemenni magától (csak ha EV-ban felejtem, de EV neked nincs). Zöldbe ilyen hidegben felmegy, ha a fűtés miatt nem állítja le a motort.

Simi73

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 18
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1706 Dátum: 2017.02.07 20:41:14 »
Koszi a valaszt...nekem sem megy le magatol..csak ha sokaiig ready-n marad es all egyhelyben es mennek a fogyasztok is...egyebkent mennyit birnak a hibrid akkuk altalaban_-?latta a youtubon,h szoktak karban tartani illetve ecetes szodabikarbonas koktellal a csatlakozokat szulfatlanitani...okos dolgok ja..es a utasoldali legzsak kapcsolo erre lehet...az oldalaban? a valtojaba milyen idokozonkent kell olajat cserelni, milyet es mennyit szoktatok beletenni?

edk

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 515
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1707 Dátum: 2017.02.07 21:06:09 »
ha sokaiig ready-n marad es all egyhelyben es mennek a fogyasztok is

Az normális.

Légzsákkapcsoló nincs.

KeriL

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 83
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1708 Dátum: 2017.02.09 17:04:17 »
Koszi a valaszt...nekem sem megy le magatol..csak ha sokaiig ready-n marad es all egyhelyben es mennek a fogyasztok is...egyebkent mennyit birnak a hibrid akkuk altalaban_-?latta a youtubon,h szoktak karban tartani illetve ecetes szodabikarbonas koktellal a csatlakozokat szulfatlanitani...okos dolgok ja..es a utasoldali legzsak kapcsolo erre lehet...az oldalaban? a valtojaba milyen idokozonkent kell olajat cserelni, milyet es mennyit szoktatok beletenni?

Nagyjából 200W-ot fogyaszt a bekapcsolt hibrid rendszer akkor is ha amúgy nem használsz semmit. kb 1,1kWh-s az akku ebből kb. 500Wh-t használ a gyakorlatban azért hogy az akkutartósabb legyen, szóval igen, elég gyorsan le tudja magát meríteni álló helyzetben is. Ki kell kapcsolni ha nem használod. A hibrid akkuja nagyon tartós. Gyakorlatilag kiszolgálja az autó élettartamát. Még az első Priusokban is vígan működik. Persze lehet meghibásodás, de 28darab cellából 1-2 darabot kell kicserélni...szakember által, mert azon felül hogy veszélyes, balanszolni kell a cellákat, különben rövid úton megint tönkremegy a cserélt darab.

Hibrid akkut ne piszkáld karbantartásilag sem. 200V-os egyenáram. Jobb mint a villamosszék, mert az egyenáram nem megráz hanem rásülsz. Ráadásul szulfátlanítani sem kell hiszen ez nem ólom akku, így ha akarna sem tudna szulfátosodni. Ez egy zárt rendszerű NiMH akku, nem igényel semmi karbantartást, sőt kifejezetten kerülendő, mert csak elrontod, vagy meghalsz. Ez az ecetes szódabikarbóna meg simán marhaság. Ha kettőt összekevered akkor simán semlegesíti egymást látványos pezsgés közepette. Elektroműszerész vagyok, jármű szerelésben is van elég jó gyakorlatom, de soha nem hallottam ilyen marhaságokat. Savval (az ecet elég durva sav) kezelni egy csatlakozót  biztos módja az érintkezési hiba létrehozásának. Ólom akku esetében is drótkefés tisztítás a leghatékonyabb, illetve az összeszerelt csatlakozást lekenni vazelinnel, vagy erre kitalált akkuzsírral, hogy a víz/pára ne oxidálja utána.

Váltóban a 90ezres nagyszerviznél kell olajat cserélni.

A távirányítóban lévő kulcsot ha kiszeded azzal el tudod fordítani a jobb oldali nyitott ajtó által takart nyílást. Ezzel tudod ki/be kapcsolni az utas légzsákot....modjuk a 2-es amcsi Priusban nem tudom hogy van, de mivel a Corollában és a 3-as Priusban is így van gyanítom hogy így működik nálad is.
« Utoljára szerkesztve: 2017.02.09 17:09:30 írta KeriL »

Karesz76

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 122
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1709 Dátum: 2017.02.09 21:04:55 »
Üdv:  gondolom az akku karbantartásilag a réz oxidációra gondoltál, azt láttam pár videóban, hogy annyira el oxidálódót, hogy gondot okozott.

Egyébként, régebben néztem és bontott akkucella kb 8-10 ezer Ft az ebay on.

Szerintem ha ésszel nyúl hozzá az ember pl, szigetelt szerszámokkal, akkor nem kell félni a szereléstől, nem egy hatalmas mutatvány.
bár azért nem árt ha van egy pici jártassága az embernek benne.
Az akkumulátor balancolás, annyit tesz, hogy egyforma töltöttségi szintre kell hozni a cellákat.
Mivel 12V os akkumlátorokról van szó, teljesen jó hozzá egy IMAX 6 balance charger, ezt elsősorban RC boltokban lehet megvenni, az ára 14.e Ft.  De szinte mindent tud tölteni.
Arra figyelni kell hogy nehogy kínai másolatot vegyen az ember.

De annak hogy tönkremenjen az aksi, nagyon kicsi az esélye, szóval kár vele foglalkozni.

Nekem is USA modell van, én sem láttam rajta légzsák kapcsolót.
Én minden apró hibájával együtt nagyon szerettem. Nagy hibái eddig nem voltak, inkább pici apró idegesítő hibái vannak, ami a legtöbb esetben nem is zavarja az embert.
Mondok egy példát ami legjobban szokott zavarni: ha lemerül a kis akkumulátor (pl: a gyerek nem csukja be rendesen az ajtót) akkor ahhoz nagyon nehéz hozzáférni, főleg ha a csomagtartó tele van.
A másik amit nem szeretem benne, hogy a GPS- rendszer vezérlőt a vezető ülés alá tették, és igy nem lehet az ülésmagasságot állítani.
Igy engem nagyon zavar hogy a rohadt nagy tükör a fél várost kitakarja a szemem elől, pedig átlag körüli magasságom van 176cm.

Eddig (4 év alatt) csak a futómű alkatrészeire kellett költenem, de az minden autóban hamar szétmegy a jó magyar utaknak hála.