Megosztom Veletek, hátha érdekes lehet másnak is.
Szóval kb. másfél hétig állt a hármasom kint a csúnya mínuszokban, mikor egyik reggel indultam volna vele. Kíváncsi is voltam ready-be fog-e kerülni.
(Látott már (mióta az enyém) -5, -8 fokokat de rendszeres használat mellett (2-3 naponta minimum mentem vele) mindig gond nélkül "indult")
Aznap, a reggeli -10 és a jelentős állás után ahogy "vártam" nem tudott ready-be kerülni az autó. Mikor a központi zár nyitott már hallottam, hogy nyögve-nyelősen tud csak megindulni az is.
A start gomb+fék megnyomásakor is csak "Accessory" módba tudta tenni magát és a következő hibát dobta "P LOCK MALFUNCTION WHEN PARKING, PARK IN FLAT PLACE AND APPLY PARKING BRAKE SECURELY." miközben a "P" gomb villogott.
A csúnya az volt, hogy ki sem lehetett kapcsolna az autót. Hiába próbálkoztam, akár hosszan nyomva a "start"-ot, de semmi, nem tudtam kikapcsolni. Oké, akkor elő a bika akkuval (szerencsére van kéznél). Bika ráad, de továbbra sem lehet kikapcsolni csak a hibaüzenetet ismételgeti és ready-be sem tudtam tenni.
Ezek után nem maradt más mint a kis akku lekötése. Majd a bika akkuval megtámogatva, már gond nélkül feléledt.
Aztán szépen végig is csinálta a napot többször leállítva, újraindítva.
OBD-t még nem dugtam rá, de majd megnézem generált-e hibakódot a "P LOCK MALFUNCTION WHEN PARKING, PARK IN FLAT PLACE AND APPLY PARKING BRAKE SECURELY." ?
Az autóval egyidős, 6 éves a kis akku. Cserélni még nem fogom, valahogy átvészeljük az extrém -15 fokokat, ami csak nem tart néhány hétnél tovább, max. töltőre kerül ha még 1x eljátsza.
Még az alábbi jelenség is azt bizonyítja - amit már régóta tudunk, hogy az extrém hideg nem az akkumulátorok barátja:
A "slusszkulcsot" az utastérben tartva, ami ugye szintén nem melegszik át olyan gyorsan ebben a kutya hidegben, is károgott, hogy "Battery low" - pedig nyáron (fél éve) került bele új elem, aztán amint átmelegedett már nem volt gondja.
Balesetmentes közlekedést minden kedves fórumozónak.