Szerző Téma: Prius - hibák, hibajelenségek  (Megtekintve 877913 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1230 Dátum: 2016.06.02 19:38:03 »
Azzal csak a meleg oldali viszkozitás változik. A 30-as +30 a 40-es pedig +45 fok külső hőmérsékletig nyúlik ki de mindkettő +5 foktól indul.
Ez még akkor volt amikor a szakmát tanultad, azóta ezek jelentősen megváltoztak.
A Castrol EDGE jelenlegi minősítéseinek viszont én néztem régen utána. Úgy látom a fullszintetikusnak mondott sorozatukból mára már csak a  0W30 Volvo, és a Honda olajak HTHS értéke alacsonyabb 3,5-nél, valószínűleg azokkal nem lenne gondja a PII-nek.
PIII-ba meg egyértelmű a 0W20H, csak az ára lehetne jobb.

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1231 Dátum: 2016.06.02 19:50:42 »
...egyébként ha utána nézel, ez az olaj 4W-40 de C3-as volt. A priusba A1-A3 vagy A5 kell előírás szerint. Erre gondoltam anno.

 :eek:
Mari néni meg fijú vót jánykorába. :flowers: :D
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

dert

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 365
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1232 Dátum: 2016.06.02 19:53:23 »
PIII-ba meg egyértelmű a 0W20H, csak az ára lehetne jobb.
Ennek mi baj az árával? Szvsz teljesen vállalható az ára és jó olaj.
http://www.eneos-olaj.hu/motorolajok/0w-20/46-0w-20-eneos-premium-ultra

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1233 Dátum: 2016.06.02 20:04:42 »
Az árával nincsen semmi baj (a papírjaival viszont lemaradásban vannak, gondolom szándékosan, mert spórolnak ők is).
Jelen esetben azonban csak a Castrol olajokról van szó, amelyek közül a 0W20H magasabb, és érvényes minősítésekkel rendelkezik mint a PU.

kowee

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1254
  • Storage Admin
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1234 Dátum: 2016.06.02 22:28:18 »
:eek:
Mari néni meg fijú vót jánykorába. :flowers: :D
Oké. Tudod te hogy 10w40-et akartam írni :)

kowee

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1254
  • Storage Admin
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1235 Dátum: 2016.06.02 22:34:40 »
Ez még akkor volt amikor a szakmát tanultad, azóta ezek jelentősen megváltoztak.
A Castrol EDGE jelenlegi minősítéseinek viszont én néztem régen utána. Úgy látom a fullszintetikusnak mondott sorozatukból mára már csak a  0W30 Volvo, és a Honda olajak HTHS értéke alacsonyabb 3,5-nél, valószínűleg azokkal nem lenne gondja a PII-nek.
PIII-ba meg egyértelmű a 0W20H, csak az ára lehetne jobb.
Igazad lehet. Én még ezt tanultam (és azonos chart szerepel a P3 service manualjában is.)
http://blog.micksgarage.com/wp-content/uploads/2015/05/viscosity-guide.png

Maci87

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 194
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1236 Dátum: 2016.06.03 08:00:10 »
Mondjuk Révész Peti, de szerintem Dodó is ránéz, vagy akár én is ha épp van szabad időm. :)

Dodó azt mondta, csak szétszedi, meg összerakja, el kell vinni felújítani, ennél kicsit konkrétabb diagnózisra lennék kíváncsi, mert állítólag lehet, hogy  kormánymű kopása okozza a jelenséget, de a kormány oszlop és a kormánymű közti összekötő csukló kopása is okozhatja. Te amúgy értesz hozzá?

octane
"Ha kormányműves szakikra van szükségetek, őket tudom ajánlani:
http://www.kormanymu.hu/
Kb 30 éve foglalkoznak kormánymű javítással (kormányszervó is), sok gyári szerviz is náluk javíttat.
Munkaidőben kereshetitek a munkafelvevőt: Horváth Gábor tel:30/491-2020"

Köszi! Ők a Révész Petiék?
« Utoljára szerkesztve: 2016.06.03 08:01:52 írta Maci87 »

Thomas800

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 119
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1237 Dátum: 2016.06.03 12:21:04 »
Dodó azt mondta, csak szétszedi, meg összerakja, el kell vinni felújítani, ennél kicsit konkrétabb diagnózisra lennék kíváncsi, mert állítólag lehet, hogy  kormánymű kopása okozza a jelenséget, de a kormány oszlop és a kormánymű közti összekötő csukló kopása is okozhatja. Te amúgy értesz hozzá?

octane
"Ha kormányműves szakikra van szükségetek, őket tudom ajánlani:
http://www.kormanymu.hu/
Kb 30 éve foglalkoznak kormánymű javítással (kormányszervó is), sok gyári szerviz is náluk javíttat.
Munkaidőben kereshetitek a munkafelvevőt: Horváth Gábor tel:30/491-2020"

Köszi! Ők a Révész Petiék?


Nem Révész Peti Toyota szeelő kint pestszentimrén.

kowee

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1254
  • Storage Admin
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1238 Dátum: 2016.06.03 12:21:24 »
Dodó azt mondta, csak szétszedi, meg összerakja, el kell vinni felújítani, ennél kicsit konkrétabb diagnózisra lennék kíváncsi, mert állítólag lehet, hogy  kormánymű kopása okozza a jelenséget, de a kormány oszlop és a kormánymű közti összekötő csukló kopása is okozhatja. Te amúgy értesz hozzá?

Az enyém is kotyogott mint P2 mind P3 esetében. A P2-nél a toyota kicserélte az összekötőt, a P3-nál pedig a csukló rögzítő csavarokat kellett meghúznom. Ez segített több más embernek is, de persze vannak kivételek mint például Basq vagy Yoshee akinek a kotyogására még senki nem jött rá.

kowee

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1254
  • Storage Admin
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1239 Dátum: 2016.06.03 12:22:44 »
kormánymű közti összekötő csukló kopása is okozhatja. Te amúgy értesz hozzá?

..és nem ia a csukló szokott elkopni, hanem a bordástengely.

octane

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 22
  • irresponsible wreck diver and thermik hunter
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1240 Dátum: 2016.06.03 12:25:16 »
Ők nem Révész Petiék!
Viszont elsők közt kezdtek kormányműveket javítani az országban. Sok olyan kormányművet is megjavítanak, amiket mások már cserélnének.
Azt is megmondják, ha nem javítható vagy épp ők nem tudják megjavítani. Korrekt csapat.

Dodó azt mondta, csak szétszedi, meg összerakja, el kell vinni felújítani, ennél kicsit konkrétabb diagnózisra lennék kíváncsi, mert állítólag lehet, hogy  kormánymű kopása okozza a jelenséget, de a kormány oszlop és a kormánymű közti összekötő csukló kopása is okozhatja. Te amúgy értesz hozzá?

octane
"Ha kormányműves szakikra van szükségetek, őket tudom ajánlani:
http://www.kormanymu.hu/
Kb 30 éve foglalkoznak kormánymű javítással (kormányszervó is), sok gyári szerviz is náluk javíttat.
Munkaidőben kereshetitek a munkafelvevőt: Horváth Gábor tel:30/491-2020"

Köszi! Ők a Révész Petiék?
Gondolkodom tehát vagyok, s ha nem gondolkodom sokkal jobban vagyok.

edk

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 515
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1241 Dátum: 2016.06.03 12:40:12 »
Nem Révész Peti Toyota szeelő kint pestszentimrén.

Mintha kimaradt volna egy vessző a nem után...

Maci87

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 194
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1242 Dátum: 2016.06.03 13:22:38 »
Remek Uraim, köszönöm.
Szerintem jobb ha elgurulok valamelyik szakihoz ez ügyben, így csak a sötétben tapogatózunk. Azért megvárom mit mondanak jövő héten a testvéremnek a Toyotaban(ugyanis volt már visszahíváson az autó).
Addig is, volt egy kesztyűtartó gomb borítás "reinstall". Ha érdekel valakit, teszek fel képet.
Bontóból rendelve 33 ezer Ft lett volna ( :censored: ).
Elmentem matt fekete öntapadós fóliáért és megcsináltam magam aprópénzből, úgyhogy most nagyon örülök.  :D
« Utoljára szerkesztve: 2016.06.03 13:29:49 írta Maci87 »

dert

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 365
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1243 Dátum: 2016.06.03 23:22:40 »
Az árával nincsen semmi baj (a papírjaival viszont lemaradásban vannak, gondolom szándékosan, mert spórolnak ők is).
Jelen esetben azonban csak a Castrol olajokról van szó, amelyek közül a 0W20H magasabb, és érvényes minősítésekkel rendelkezik mint a PU.

Nem értem. Milyen papír? Min spórolnak?Mi az a PU?

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1244 Dátum: 2016.06.04 12:56:06 »
Sajnos bevett fogás az olajgyártóknál, hogy ráírják a csomagolásra/ tájékoztatóra / PDS -re, hogy a termék megfelel XY minősítésnek. Csak erről éppen a minősítő nem tud, az ugyanis többe kerülne.
Elég sok variáció lehetséges, pl.:
- volt érvényes minősítése, de lejárt ( PU)
- soha nem is volt érvényes minősítése, csak a gyártó állítja, gyakran saját, jobb esetben hiteles független labor mérései alapján,
- a termék nem felel meg az adott kritériumoknak, ami már büntethetőségi katerória.

PU Premium Ultra