Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Prius+  (Megtekintve 115732 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10217
  • Autó: Toyota Prius+ Lounge 2013 Mazda MX-5 NB 2000
Re:Prius+
« Válasz #435 Dátum: 2021.10.06 09:45:30 »
Olasz kollégámnak 2.2-es Corolla Verzoja 12 éves, le kell cserélnie, mert itt “kitiltják” az öreg dízeleket. 7 személyest keresnek a 4 gyerek miatt. Mivel nekem nincs Prius+ tapasztalatom, ezért kérdem, hogy javasolhatom-e neki a még most használtan Toyota kereskedésben elérhető 2019-es Prius plust?
Mind városi, mind hazautazási célokra, ami ezer km egy irányban.
Kérdezte, hogy nem béget-e, mert ilyen értékelést olvasott🙏 :hmmmm:
persze, javasold. ha abban elfértek, ebben is el fognak.
de a hajtáslánc más világ, előtte próbálja ki, mert nagyon gyengének fogja érezni...

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8951
    • Dentmill Frézközpont
  • Autó: T27 Avensis TS Active 2ZR-FAE (2017)
Re:Prius+
« Válasz #436 Dátum: 2021.10.06 17:35:35 »
Ilyen drága kocsink még sose volt, megérdemli a törődést ;)
Tudom, hogy tele vagyok buta kérdésekkel, de az olajszint ellenőrzéssel bajban vagyok.
Régen egyenesen ment a nívópálca, volt rendes felirat, láttam is a pontos szintet.
Ezen viszont görbén megy be a pálca és ahányszor kihúzom olajos az alsó 10 centi és nincs rajta egyértelmű csík, ahol véget érne az olaj, csak foltok vannak. Most volt olajcsere. Előtte is elvileg friss olajcsere volt, mert az Elite autó megcsináltatta a hengerfej tömítés cserét és ahhoz járt a friss olaj is. Vízszintes a talaj, leállítás után sokkal nézem meg.
Mi lehet a baj?
Másik agyrémem off Caddy, ahol fekete a pálca és bütykök vannak. Azt is nehéz leolvasni, de ha világítok a pálcára megy.
Mióta Prius+ van, rossz beülni más kocsiba. Minden szűk, pattogós, hangos... :D
Az Avensisben is ilyen az olaj nívó pálca.
Én régen kihúztam, letöröltem, visszadugtam és így vettem ki és néztem meg. Na ez itt nem megy, mert már az első kivételnél összekenem a vezető csövet olajjal és innentől használhatatlan volt.
Tehát itt az első alkalommal kel(ene) leolvasni az olajszintet.
A mostanság használt 0W olajok hígak. Így nagyon könnyen lefut a pálcáról az olaj. Márkaszervizes szerelőm  fogta és párszor átdörzsölte egy finomabb dörzspapírral, azóta határozottan jobban használható  :yes:  Próbáld ki.

fezso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 396
  • Autó: Prius 1.8 HSD Sol 2010 | Prius 1.5 HSD 2007
Re:Prius+
« Válasz #437 Dátum: 2021.10.06 19:10:50 »

Kérdezte, hogy nem béget-e, mert ilyen értékelést olvasott🙏 :hmmmm:



Igen, béget. Igen, nincs vezetési élmény. Igen, kopogós a műszerfal
- persze hogy béget amikor intenzíven gyorsítasz, mivel fokozatmentes. A többi autó is csinálja, csak a váltások között ez megszakad - szóval nem rosszabb, csak más (v.ö.: száz éve az újságírók a belső égésű motorral hajtott szekerek hangját találták borzasztónak a lóvontatás diszkrét patacsattogásához képest.
- definiálja végre nekem valaki azt hogy "vezetési élmény"
- mutass nekem valakit, aki reggelente azzal kezdi a napját, hogy kopogtatja a műszerfalat. (akit nagyon zavar a portörlésekor hogy kemény, vigye a belső takarításra autómosóba)


...kihagytam valamit az ún. autós újságírók (értsd: hasznos és szaktudást igénylő foglalkozásra alkalmatlan személyek) kötelező frázisai közül?!


Thomas59

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 855
  • Autó: 1.8 Auris Hybrid Lounge, 2016
Re:Prius+
« Válasz #438 Dátum: 2021.10.06 21:33:14 »
Köszi a kommenteket! Engem a “bégetés/motorhang” nem zavar, 150 fölött a szél zaj kezd erősebb lenni ::)
De ha Csufárnak is jó volt 100 ezer km-re közel öt év alatt, akkor gondolom, hogy olasz irányban is jó lehet.
Lehet, hogy perverz, de nekem az is vezetési élmény, hogy lazán megy a hibrid, nem fullad le, és a szerpentineken is jól megy. Igaz a mienk csak Auris hibrid. De a Verso sem volt versenyautó.

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7976
  • Autó: 2012 Prius +
Re:Prius+
« Válasz #439 Dátum: 2021.10.07 17:14:30 »
Ez a vezetési élmény dolog ez elég megfoghatatlan, nekem legalábbis.
Mi a vezetési élmény, ha hátsó kerekes a kocsi és folyton csúszkál a hátulja?
Ha olyan sportkipufogó van rajta, hogy alapjáraton is 100dB a hangja?
Ha olyan kemény a futómű, hogy meg tudod mondani, a 10 forintos melyik oldalával van lefelé?
Ha 10 másodperc alatt 150en van?
Sztem élmény vezetni a Prius +t.
1részt a dugóban nem kell váltogatni. Nem fogyaszt a kocsi. A budapesti szép utakon nem vered szét a hátsódat, mert rugózik a kocsi (16"-os felnivel). Kis forgalomban a távtartós tempomat is kényelmes.
A kanyarban is befekszik rendesen, nem versenyautó, de lehet vele kanyarodni, gyorsul is, előzni is lehet vele, még 100nál is.
Motorhang meg szerintem a vezetési élmény része, a BMWnél legalábbis senki se mondja azt, hogy miért van hangja 4000-es fordulaton, hogy képzeli...
Szerintem az a nem vezetési élmény, ha 0-100 nincs meg 13 alatt. Ha a kanyarban úgy dől a kaszni, hogy azt érzed az anyós nyakába esel mindjárt.
Ha bőg a motor, erőlködik, de nem megy. Ha minden kátyúnál azt hiszed, leesett 1 darab a futóműből. Ha nem lehet kilátni az autóból, mert olyan vaskosak az oszlopok, olyan lapos a szélvédő és olyan magas a kormány mögötti rész...
Persze kinek milyen igényei vannak. Minden autóban lehet találni pozitív, negatív dolgokat.
A legnagyobb hiba, amit elkövetett a Toyota, hogy nem újította meg a Prius+t.
A Highlander feleslegesen drága, feleslegesen nagy motorja van.
Icipicit még lehetne nagyobb a + és akkor tökéletes autó lenne mindenkinek aki 1terűre vágyik. A Corollából az erősebbik hibrid technikát kell belepakolni és kész. Lehetne Plugin is. A kaszni alatt lehetne a maradék akksi. Még jobban lent lenne a súlypont.
Laco 73 :D