Szerző Téma: Prius+  (Megtekintve 187790 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:Prius+
« Válasz #405 Dátum: 2021.09.08 15:25:36 »
Örömmel jelentem be, hogy nemsokára megérkezik a Prius + unk.
Nem akarok negatív reklámot csinálni, de az a betűvel kezdődő kereskedésben ránk akartak sózni egy fiatal taxit, ami össze volt gányolva.
Helyette J. J. ajánlott egy jobbat. Nem kellett sokat tanakodni rajta, amit kellett, rendbe rakattak rajta. Elvileg jövő pénteken hozzuk el.
2012-es holland, full xtra, bőrös, panorámatetős és végre megint kék kocsi a Corolla után ;)
Ezt az autót Jenő hirdeti, ugye? Láttam a hahun, nagyon szépnek tűnik. És korrekt a km is benne (218e). Ennek legfeljebb a 60%-a az, amit a benzin motor működött, szóval, kifejezetten kevés km-esnek számít.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8092
Re:Prius+
« Válasz #406 Dátum: 2021.09.08 16:45:22 »
Ezt az autót Jenő hirdeti, ugye? Láttam a hahun, nagyon szépnek tűnik. És korrekt a km is benne (218e). Ennek legfeljebb a 60%-a az, amit a benzin motor működött, szóval, kifejezetten kevés km-esnek számít.
Igen.
Pár karcolás van rajta kívül-belül, de nem olyan vészes. Hibátlan 9 éves kocsi nincs.
Van benne pótkerék, de jbl hifi is mélynyomó nélkül.
Nagyon várom már, ez a kocsi már az űrkorszak.
Ami nekem fura, hogy van parkolássegítő rendszer, de csak elöl van szenzor, hátul nincs.
Laco 73 :D

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:Prius+
« Válasz #407 Dátum: 2021.09.08 17:44:28 »
Igen.
Pár karcolás van rajta kívül-belül, de nem olyan vészes. Hibátlan 9 éves kocsi nincs.
Van benne pótkerék, de jbl hifi is mélynyomó nélkül.
Nagyon várom már, ez a kocsi már az űrkorszak.
Ami nekem fura, hogy van parkolássegítő rendszer, de csak elöl van szenzor, hátul nincs.
Ez valszeg annak a jele, hogy cserélve volt a hátsó lökös. Sztem a mélynyomó is ekkor sérülhetett meg. De ezt csak vélelmezem. Lattam már hasonló autót és annál ez volt az oka a szenzorok hiányának.
Használd megelégedéssel! Tesóm is beruházott idén tavasszal egy sima P3-ba, pont ilyen 2012-es, sötét kék színűbe. Nagyon élvezetes es érdekes az autó. Aki nekem azt mondja, hogy a P3 lomha, azt hangosan kiröhögöm. Tök jól megy, nagyon komfortos. Fertőző ez a hibrid technológia. 😉
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Prius+
« Válasz #408 Dátum: 2021.09.08 19:22:09 »
Ez valszeg annak a jele, hogy cserélve volt a hátsó lökös. Sztem a mélynyomó is ekkor sérülhetett meg. De ezt csak vélelmezem. Lattam már hasonló autót és annál ez volt az oka a szenzorok hiányának.
Használd megelégedéssel! Tesóm is beruházott idén tavasszal egy sima P3-ba, pont ilyen 2012-es, sötét kék színűbe. Nagyon élvezetes es érdekes az autó. Aki nekem azt mondja, hogy a P3 lomha, azt hangosan kiröhögöm. Tök jól megy, nagyon komfortos. Fertőző ez a hibrid technológia. 😉

Ó dehogy, a lökös alatt van rúd alakzatban, szépen rejtve, ahogy kell.  Elöl oldalt azért látszik, mert a parkolássegéd működéséhez szükséges, amikor kaszált az eleje beálláskor, azt kontrollálja, más szerepe nincsen.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10320
Re:Prius+
« Válasz #409 Dátum: 2021.09.09 11:59:43 »
Igen.
Pár karcolás van rajta kívül-belül, de nem olyan vészes. Hibátlan 9 éves kocsi nincs.
Van benne pótkerék, de jbl hifi is mélynyomó nélkül.
Nagyon várom már, ez a kocsi már az űrkorszak.
Ami nekem fura, hogy van parkolássegítő rendszer, de csak elöl van szenzor, hátul nincs.

remélem tetszeni fog. nekem a mai napig lomha, pláne, hogy tele is szoktuk pakolni, meg a család is nagy. nyígatni a motort meg nem szeretem, ebből meg az következik, hogy a nejem mindig rámszól, hogy haladjunk már... :)

szerintem az egyik leginkább golyóálló technika az elmúlt 10-15 év autógyártásában, bár a hűtésre nem árt figyelni. nemsokára meglesz a százezredik közös kilométerünk, eddig nem volt semmi baja. pontosabban de, a kipufogó középső felfogatása nálam is eltört. a szerelő visszahegesztette, azóta jó. elfogyott alatta két hátsó (!) féktárcsa, cserélni kellett a futóműben ezt-azt és ennyi. mostanra viszont rettentően elkezdett zörögni meg nyikorogni, asszem a mostani kötelezőkor komolyabb kiadás lesz a futóművel, de ha kéri, meg kell neki adni.
a legfőbb problémának, hogy a legnagyobb gyerekem a 47-es lábával egyre többször nyávog, hogy nem fér el.

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4547
Re:Prius+
« Válasz #410 Dátum: 2021.09.11 23:55:20 »
Bár mondják, hogy a Prius nem lomha, de szerintem 60 fölött az.
Kb annyi tud, mint az 1.6-os T22 Avensis - szerintem. Lehet vele közlekedni, de ami jól megy, az nem ilyen.
(Nekem P3-am van, a P+ kicsit más.)
Attila 31
  - Avensis
- Prius

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8092
Re:Prius+
« Válasz #411 Dátum: 2021.09.14 14:09:37 »
1.4D4D 75 lovas Yaris után sztem. kifejezetten fürge lesz. Majd 2 másodperccel jobb a 0-100.
Van pár tisztázatlan kérdés bennem. Itt tenném fel, mert a fészbukon lehurrogják az embert, ha nem találja a keresővel a választ. Kerestem visszafelé, kb 3 órát, de nem láttam választ a következőkre.
Panorámatetős P+ra lehet csomagtartót rakni?
Szerintem lehet, mert nem a tetőre támaszkodik, hanem az oldalára. Vagy elnéztem?
Thule-n kívül van más?
Esetleg gyári?
Azt írja a kezelési, hogy a panorámatetőt nem szabad ablakmosóval mosni (gondolom mert plexi) De szabad gépi mosóba vinni egyáltalán? Vagy kézzel mossam, de mivel?
Jeget hogy kaparjam majd le róla?
Azt írják, nem szabad jégoldót használni.
Csomagtér hálót lehet hozzá kapni, hogy az 5 személy mögött égig érhessen a csomag?
Milyen márkájú ablaktörlőt használtok hozzá?
Én Toyotán használtam már Valeo, Champion, Bosch eco, Bosch drága.
De nem érzek nagy különbséget. 1 évet bír mind. A drága bosch az már fél év után ugrál néha a szélvédőn.


Laco 73 :D

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10320
Re:Prius+
« Válasz #412 Dátum: 2021.09.15 12:06:57 »
1.4D4D 75 lovas Yaris után sztem. kifejezetten fürge lesz. Majd 2 másodperccel jobb a 0-100.
Van pár tisztázatlan kérdés bennem. Itt tenném fel, mert a fészbukon lehurrogják az embert, ha nem találja a keresővel a választ. Kerestem visszafelé, kb 3 órát, de nem láttam választ a következőkre.
Panorámatetős P+ra lehet csomagtartót rakni?
Szerintem lehet, mert nem a tetőre támaszkodik, hanem az oldalára. Vagy elnéztem?
Thule-n kívül van más?
Esetleg gyári?
Azt írja a kezelési, hogy a panorámatetőt nem szabad ablakmosóval mosni (gondolom mert plexi) De szabad gépi mosóba vinni egyáltalán? Vagy kézzel mossam, de mivel?
Jeget hogy kaparjam majd le róla?
Azt írják, nem szabad jégoldót használni.
Csomagtér hálót lehet hozzá kapni, hogy az 5 személy mögött égig érhessen a csomag?
Milyen márkájú ablaktörlőt használtok hozzá?
Én Toyotán használtam már Valeo, Champion, Bosch eco, Bosch drága.
De nem érzek nagy különbséget. 1 évet bír mind. A drága bosch az már fél év után ugrál néha a szélvédőn.

nekem van tetőcsomagtartóm, a régi típusú kapaszkodós fajta. csak Thule volt, amikor kerestem, jó  drága is volt. azzal már rengeteget "boxoltunk", működik.
az ablaktörlő lapátokat meg érdemes egy-két havonta gumiápolóval kenegetni. úgy tovább bírják

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8092
Re:Prius+
« Válasz #413 Dátum: 2021.09.15 18:07:45 »
Köszi a tippet :)
Laco 73 :D

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8092
Re:Prius+
« Válasz #414 Dátum: 2021.09.24 20:56:19 »
Megvolt az első tankolás. 4,9 a kompjúter szerint, a valóság 5,38 :(
Elég nagy tévedés sztem.
De ebben volt 200km autópálya 110-el, 200km 120-al, a többi város és főút. Volt 7 személyes üzem is.
De városban odafigyelve 4,6. Ez nem vészes.
Űrhajónak becézzük a családban, mert annyi extra van benne. Meg hogy nincs kapcsolat az úttal, meg semmivel. Nagyon kényelmes a rugózás 16-os felnin, nem szabad nagyobbat ilyen csúnya utakra. Gyorsulás tényleg olyan űr élmény, nem érzed a motorokat, csak mintha 1 gombot nyomnál.
Toyota Mayer Pilisvörösvárban voltunk hibrid gariztatni meg 15000-es szervizeltetni. Előző még hollandban volt, most itt minden gond nélkül megcsinálták és a 4+ programban vettünk részt. Kis szerviz 58000. Nagyon kedves volt a személyzet. Yarist is oda visszük ezután. Toyota Kovács nagyon leszerepelt ügyfélbarát szempontból. Ott a Yarist nem regisztrálták be, csak most az első szerviz után. Emiatt 70ezer volt a kisszerviz... A hibrid garit se akarták megcsinálni, csak miután leszervizelték és eltelik 1 év...
Elöl az orra alatt van 1 széles terelő elem. Ha azt levesszük, nagyon romlik a légellenállás?
Garázsba nem tudunk leállni vele. Anyu Yarisán levettük hasonló okokból.
Távolságtartó tempomat. Ezt át lehet tenni nem távolságtartóba is? Könyv szerint előre kell tolni a kart 1 másodpercig. Hiába tolom, nem vált át.
Laco 73 :D

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Prius+
« Válasz #415 Dátum: 2021.09.26 09:33:42 »
Megvolt az első tankolás. 4,9 a kompjúter szerint, a valóság 5,38 :(

Távolságtartó tempomat. Ezt át lehet tenni nem távolságtartóba is? Könyv szerint előre kell tolni a kart 1 másodpercig. Hiába tolom, nem vált át.

A távolságtartó/sima tempomat közötti váltás:  hosszan (legalább 3 sec) kell nyomni a bekapcsológombot, akkor vált, ha jó emlékezem, akkor pittyen is, de ez nem biztos.  A CHR-en majd három éve beálltíottam, azóta nem nyomogatom és kikapcsoltam minden általam feleslegesnek vélt pittyegést, csippanást.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

fezso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 397
Re:Prius+
« Válasz #416 Dátum: 2021.09.26 12:15:50 »
Megvolt az első tankolás. 4,9 a kompjúter szerint, a valóság 5,38 :(
Elég nagy tévedés sztem.


nem tévedés, ez bizony szándékos... Miből gondolom? Hybrid Assistanttal mérve sima P3 és P2-nél is mindig kb. 0,3 az eltérés a műszerfal és a HA monitor között (egyébként a sebességet is a HA mutatja pontosan, a "szokásos" ~8%-al többet mutat a műszerfal) - márpedig mindkettő ugyanabból a fedkomppból veszi az adatokat, szóval "korrigálja" a műszerfalon megjelenített adatokat.

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8092
Re:Prius+
« Válasz #417 Dátum: 2021.09.27 17:32:23 »
Hát nem tudom, ez szerintem óriási eltérés. 10%. Majd kíváncsi leszek a kövire. És miért lefelé téved? A kilométeróra felfelé csal. 0,3liter eltéréssel még ki is egyeznék, felfelé. De 0,48 lefelé?
Ha felfele csalna, akkor arra ösztönözne, hogy ne nyomjam annyira a gázt.
Másik. Volt már olyan, hogy rányomtatok az AC gombra és nem indul el a klíma, pedig minden feltétel adott?
Tegnap többször előadta. Elindultunk, bekapcsoltam, nem ment. Út közben 10 percenként bekapcsoltam 5 percre, aztán ki. De semmi. Aztán megálltunk a Szerencs utcánál. Benzin motor leállt, benyomtam az AC-t és elindult a jég hideg levegő.
Aztán megérkeztünk a célhoz, állt 2 órát, elindultunk megint, megint nem ment. Aztán megint kapcsolgattam menet közben és kb a 10. kapcsolásra elindult. Onnantól nem állítottam le a kocsit, és végig jó volt.
Lámpával kapcsolatos kérdés. Ez ugye ledes. 2 db "vetítőlencse van" és 1 vetítőlencse nélküli izzó. Ez akkor azt jelenti, hogy ledes a tompított, a refi és izzós a helyzetjelző?
Tempomatot kipróbálom. Mert a rajta levő felirat szerint előre kell nyomni a mode váltáshoz.
Aztán ami még érdekelne, hogyan lehet fogyasztástakarékosan vezetni.
Jó az, ha gurul az ember, vagy jobb, ha gázzal megyek végig és a végén fékezek visszatermeléssel?
Ha van rá mód, akkor itt is, mint normál autónál kerülni kell a megállást és inkább 5-el guruljak a pirosnál, hogy hátha vált a lámpa?
Gyorsításnál a zöld közepéig szabad nyomni csak?
B ben próbáltam a kocsit rózsadombon lefelé, nem éreztem nagy különbséget a dhez képest, oda vissza mentem. Sztem egyszerűbb, ha én nyomom a féket ;)
A csomagtartó nektek is nagy erővel csapható csak le?
Köszi :)
Laco 73 :D

fezso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 397
Re:Prius+
« Válasz #418 Dátum: 2021.09.27 18:02:10 »
Nincs a klíma "AUTO" módban? Akkor csak a hőmérsékletet állíthatod manuálisan, a többit "kitalálja" magától a külső/belső hőmérséklet különbsége és a beeső fény alapján. A kérdés az, kellett volna-e hideget fújnia :)


Az üzemanyag takarékosság alapelvei itt sem mások, mint más autóknál: felesleges nagyokat gyorsítani hogy Te érj elsőnek a következő piroshoz, stb - élvezd az autózást, és azt, hogy mikor termel vissza, bízd a kocsira. Minden közlekedő (és a kialakulóban lévő "a Priusosok fillér**ók" előítélet elkerülése) érdekében kérem, hogy a kettővel gurulás / gyorsítok-lassítok hogy visszatermeljen / pulse&glide és hasonló fingszeletelő varázslásokat mellőzd - lehet pár tizedet spórolni vele, de a fórumokon a fogyasztási adatokkal villogáson kívül mi értelme?! Számold csak ki, 0,3l/100km fogyasztáscsökkenés az autó élettartamá alatti értékvesztéshez és fenntartási költségeihez képest mennyi  :)


A B fokozat nem fogyasztáscsökkentésre való, hanem hosszú,meredek lejtőn növeli a motor belső ellenállását, tehát nem melegszik túl a fékrendszer (...ill. állítólag jeges úton is segít ).

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4547
Re:Prius+
« Válasz #419 Dátum: 2021.09.28 08:34:49 »
Akkumulátort tölteni a motort járatva felesleges. Ott van egyszer veszteség az energia tárolásánál, egyszer a felhasználásánál.
Elméletileg a legjobb fogyasztás szempontjából, ha nagy, de nem teljes gázzal gyorsítasz - mondjuk az eco mód teteje - és utána úgy gurulsz, hogy ne töltsön vissza, de ne is hajtson.
(Én ezt csak akkor csinálnám, ha mögöttem messze nincs senki.)
Gyakorlatilag ezzel nekem se sikerült sokat spórolni. Azt is érdemes tudni, hogy kb. 20kn/h alatt már a mechanikus féket használja, nem sokat termel vissza, szóval lassan inkább érdemes gurulni.
Attila 31
  - Avensis
- Prius