Utánaolvastam fórumokon, és nem olyan egyszerú ez a LiPo akku kérdése, mert olyan szabályzó kell neki, ami ezt tudja kezelni. Az alapkiépítésben lévő szabályzó nem tudja kezelni a LiPo akkut, szóval ez egy későbbi történet lesz majd. Egyelőre marad az NiMH, a kérdés az, hogy milyen kapacitásút érdemes venni.
Nálunk offroadba az NiMh akksi szóba sem jöhet. Mondjuk itt nagyobb az energiaigény....
Az én járgányom pl. a hozzáadott 3000 mAh-s akksival tud max 10 perc játékot. Ráadásul ugye teljesen feltöltött állapotban ad csak le elég teljesítményt, így igazán csak az első 1-2 percben gyors a jármű, utána csak gurulgat. Töltése sok-sok óra! Szóval nem használom.
Ellenben a LiPo... Egy 5000 mAh-s pakkal játszok 20-25 percet, végig egyforma teljesítménnyel ami amúgy is magasabb mint a teljesen feltöltött NiMh esetén. Konkrétan olyan erős tőle a járgány, hogy nehéz olyan beállítást találni hogy ne két hátsó kerekén közlekedjen
Ráadásul feltölt 1 óra alatt.
Szóval kimegyek terepre. Eljátszok egy akksit, ha lemerül felteszem töltőre és mehet bele a másik. Amíg játszok a másikkal + pihenőidők arra kész az első töltése
Szóval 2 akksival annyit tudsz játszani hogy megunod. Pihenő idő ugyis kell, egyrészt jó ha hűl egy kicsit az elektronika, meg ez ugye offroad, szóval át kell nézni a járgány, csavarok ez-az...
De mondom én jobban ebbe vagyok benne, ráadásul az én monster truckom elég energiaigényes.
A TT gondolom beéri kb fele annyival, szóval ott elképzelhető hogy normális a játékidő az NiMh-val.
Hogy mekkora kapacitású akksit? Ezt olyantól tudnád megkérdezni aki használ olyan autót mint a Tiéd. Mert alapból az a válasz, hogy minél nagyobbat, de az ár és a méret is fontos, így meg kell találni a legszerencsésebb kompromisszumot.